Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST: Turbodiesel má 136 kW, do prodeje jde ještě letos

Jan Mička
Diskuze (178)
Festival rychlosti v Goodwoodu odhalil dlouho očekávanou novinku – Modernizovaný Ford Focus ST, který mám poprvé pod kapotou i naftový motor.

Modernizovaný Ford Focus jsme si prohlédli ještě před jeho premiérou na ženevském autosalonu. Podobně je na tom s designem i ostřejší verze ST, která dostala po vzoru nových modelů značky masku chladiče ve stylu vozů Aston Martin, drsně vyhlížející nárazníky a nová kola o průměru 18 a 19 palců Centrální koncovka výfuku zůstala zachována, stejně jako výraznější prahové nástavce.

Změny se odehrály také v interiéru – Focus ST nově dostal volant se zploštělou spodní částí, zlepšilo se ovládání klimatizace a především ubylo tlačítek na středové konzole, kterou doplnil osmipalcový dotykový displej systému Ford SYNC 2. Charakteristická kaplička s trojicí budíků však zůstala naštěstí zachována, stejně jako excelentní sedadla Recaro.

Už dlouho před odhalením vozu jsme spekulovali o pohonných jednotkách. Benzinový EcoBoost o objemu 2,0 litru zůstal zachován – udržel si výkon 184 kW v 5500 min-1 i točivý moment 360 N.m a je standardně spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Hatchbacku to umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 248 km/h. Motor je však nyní vybaven systémem stop/start, který se postaral o šestiprocentní snížení spotřeby (kombinovaně by mělo ST jezdit za 6,8 l/100 km).

Hlavní novinka však přicházejí ze světa vznětových agregátů. Ford Focus ST nově pořídíte také se čtyřválcovým turbodieselem 2.0 TDCi o výkonu 136 kW ve 3500 otáčkách za minutu (o 1 kW více než má Golf GTD) a točivém momentu 400 N.m (2000 - 2750 min-1). Vůz akceleruje z 0-100 km/h za 8,1 sekundy a v průměru by si neměl říci o více než 4,4 l/100 km.

Ačkoliv se výkon Fordu Focus ST nezvýšil (ba naopak s turbodieselem ještě klesnul), zapracovalo se také na podvozku s novými předními pružinami a na všech kolech najdeme nové tlumiče. Podle oficiálních zpráv došlo také ke změně charakteristiky posilovače řízení a elektronické uzávěry diferenciálu TVC.

Na odtajnění informací ohledně nové pohonné jednotky jsme čekali zhruba od konce loňského roku a zdá se, že je tento čas pro Ford symbolický. Nové ST totiž bude bude možno objednávat od listopadu a první zákazníci se svezou na začátku příštího roku. Ceny obou verzí prozatím nebyly zveřejněny.

Jan Mička
Diskuze (178)
Avatar - Bully_
28. 6. 2014 09:33
Re: Zrychlení z 0-100 km/h turbobenzín za 6,5 sekundy vs tur
V dnesni dobe umirnenych HH pro kazdeho jsou priority uplne jinde. Nejaky sportovni feeling se nevyzaduje a ani tam neni, pak je uplne jedno, na ktere PH auto jezdi. Hlavne aby jelo rychle a nizka spotreba je vitanym bonusem. To je proste realita.
Avatar - Emel
28. 6. 2014 08:39
Re: Kde je Topper?
Hele, každému dle jeho gusta... konec konců, je to tvoje auto.
Avatar - _Karel_
27. 6. 2014 21:56
Re: Kde je Topper?
Jo, chápu tě.Ale já nejsem (jízdně) sportovec a RS4 je designově krásný auto. Co dělat? Živit osmiválec?
Avatar - Emel
27. 6. 2014 21:51
Re: Kde je Topper?
Jo, to je přesně ta situace, do které jsem se vždycky dostat... nechtěl :-) . Raděj budu sedlat něco nenápadného a schopného než naopak.
Avatar - _Karel_
27. 6. 2014 21:38
Re: Kde je Topper?
Já myslím, že tentokrát na pravdu Toper. Naftové verze álá RS GTD se prodávají, protože vypadají dobře a řidiči jezdí normálně, ne sportovně. Na opravdu sportovní jízdu nejsou, jen to předstírají. Ale samozřejmě, když je poptávka...Sám bych mohl být ukázkový klient- já bych si 300ps auto určitě nekoupil, když bych využíval třetinu výkonu.Ale sport.verze vypadají dobře. Jednou jsem měl hezky upravenou A4 1,8i (opticky se tvářila trochu jako tovární RS4) a vyzýval mě k "souboji" BMW 640.bylo to vtipné.