V dnešní době chytrých telefonů, tabletů a sociálních sítí by i automobil měl umět komunikovat s ostatními přístroji a přinášet nové užitečné aplikace, alespoň si to tedy myslí automobilky Seat, Škoda i Volvo.
Škoda a Seat jsou vozy určené především co nejširším masám, stejně jako android. Ale že i Volvo, které by mělo být prémiové sáhne po Androidu? U prémiovějších vozů bych čekal minimálně iOS, nejlépe QNX. No spíš by mě zajímalo, jestli se značky aut zaškatulkují do té, či oné kategorie díky upřednostněnému OS ve voze a nebo jestli budou prozřetelněji nabízet možnost výběru OS. Minimálně škodovka si volbou "pouze android" může uškodit. Většina jejího odbytu, jsou "služebáky" a neznám jedinou větší firmu, která by komunikačně stála na androidu - většinou mají iOS, nebo Blackberry. Ale kdo ví, nedisponuji žádnými tabulkami, takže nevím co ví Škoda, Seat a další. ;)
Jsi se zasekl u androidu 1.6?
Až ti přijde rukama tolik androidu, wp, a iOS jakome, tak si o tom pak povíme. To jak je iOS dokonale je podobně klišé, jako ze hyundai je nejkvalitnější auto na světě.
nezasekl, ono se krom interface od verze 2.0 nic moc nezměnilo. A to je právě ten problém. Android je * a ví to i Google, bohužel v současnosti vládne trhu a každá změna (problém s kompatibilitou aplikací) se kálení si do vlastního hnízda. Jediná cesta, aby se to aspoň trochu dalo používat ke zvyšování výkonu HW se zvyšováním kapacity baterií a snižováním spotřeby... Jenže to je cesta do pekla, kterou už si ostatní prošli...
Je bohužel celkem prostým faktem, že výkon stejného HW dokáží ostatní mobilní platformy využít výrazně lépe, než Android. Jablky počínaje, přes mobilní Widle až k Blackberry.
znam hned nekolik vetsich a obrich celosvetovich firem kde maji komunikaci na nekolika systemech a neomezuji se jen na iOS nebo BlackBerryOS
ostatne BlackBarry je hodne mala firma z dnes celkem malinkym podilem na trhu a kdyby ovladala alespon pulku mobilni komunikace v korporatni sfere, tak by byla nejvetsi firmou v danem oboru, a to se jaksi vylucuje s tim co jsem napsal vejs :-!
jen par cisilek pro predstavu z roku 2013, tedy podil na trhu
Android - 78.9%
iOS - 15.5%
WindowsPhone - 3.6%
ostatni - 2% - ano sem spada i BlackBarry a deli se o ty 2% s dalsima OS jako PalmOS, EPOC, SymbianOS a dalsi :-)
BlackBerry bylo skutečně velké jméno v korporátní a státní sféře (soukromě prodali jen malou část). Mezi běžnými mobilními zařízeními nabízeli snad nejlepší zabezpečení. Mám takový pocit, že ještě minulý rok měli kolem 80 milionů uživatelů. Tuhle pozici ztrácí a BYOD trend rozhodně nepomáhá.
tak ja nikde nepopiram ze BB bylo velke jmeno a meli velkou sanci bejt nahore, jenze je to podobne jako s Nokii, velke zaspani a nekolikapeta nabidka podprumernych zarizeni je odsoudili k paberkovani na tak obrim trhu, a popravde moc jim asi nepridaj i jejich nove ohlasene "vlajkove lode" ktere jsou zase uplne proti trendu a predpokladam ze tim zase strati spoustu zakazniku
ja bych treba jako zamestnanec odmitl BB a z lidi co znam ze maj firemni BB tak maj i svuj soukromej telefon na dve simky od jine spolecnosti a BB jim jen smrdi doma v krabicce, vlasten vim o jedinem obchodakoj co ho opravdu pouziva (svuj telefon ma ale ťapkací a tak nosi 2 telefony)
Problém je, že jejich produkt nikdy nebyl zaměřen na spotřebitele. Sice mají know-how po technické stránce, ale jinak naskakují do rozjetého vlaku. Co mě štve, je (ne)zabezpečení oblíbených telefonů. Je to děravé jak ementál a lidé si na tom chtějí číst firemní komunikaci. Leda ve snu.
sak auta s Androidem se jiz prodavaji, je jim vybavena treba Tesla S, respektive jedna se o upraveny android, take si majitel s Androidem muze pro svuj Android stahnout appku kde vidi stav sveho vozu, treba nabijeni, jestli je v provozu a kde je v provozu, a tak podobne
to se se toho chytnou i dalsi vyrobci je celkem nevyhnutelne, sak jiz dnes mame v autech bezne ARM pro konfortni systemy aut, rozchodit natom Android je pro automobilky celkem brkacka bez vetsich uprav :-)
To ze je nejaka appka v nejakem mobilnim OS je celkem nezavisle na tom jakem SW bezi vlastni auto, komunikace je samozrejme pres webove sluzby, rozhodne spolu auto a mobil nekomunikuji nativne. Viz stejna aplikace pro IOS: https://itunes.apple.com/us/app/tesla-… />
Ona by taky s Android only podporou ta Tesla u sve cilove skupiny v Kalifornii zrovna dvakrat neuspela, tam bude podil IOS tak kolem 90%.
ano USA zustava jako jediny trh kde Apple stale boduje, ac vetsinu jiz take nema a jako jediny z velke trojky loni vyrazne klesal s podilem, Android 52% a iOS 42% (2013) ale podle vseho tam take zacina stracet, zrejme i proto se chystaji levnejsi varianty spousty Applich hracek :-) jinak v US Apple boduje hlavne diky dotacni politice operatoru, kdy je tam prozatim cpanej na prvni misto v nabidkach a za mnohem zajimavejsi ceny, pokud si u tamnich operatoru muzete iPhone poridit levneji nez konkurencni telefony (ktere jsou jinde ve svete levnejsi nez iPhone), tak to proste neni spatna nabidka
Apple udelal vloni desne moc bot ktere ho stali jiz docela dost zakazniku, vpodstate si ze svich ovecek udelal testery novich verzi OS a to se zacina podepisovat na odchodu lidi jinam, posilovali jak Android tak WP, jediny iOS klesal
jinak je me jasne ze je uplne jedno jaky ma uzivatel OS co se Tesly S tyce, tedy pokud pro dany OS ta appka je, ona je tusim i pro WP a BB
Apple je u operatoru dotovany uplne stejne jako Android telefony, aktualni Galaxy stoji povetsinou plus minus stejne jako aktualni Iphone. Duvod popularity v USA je proste ten, ze Apple je v Americe obecne mnohem silnejsi nez v Evrope. I v noteboocich je tam mnohem silnejsi hrac, kdy podil na trhu drazsich notebooku je opravdu velmi vysoky.
Nicmene ja jsem nemluvil o americkem trhu jako takovem, ale o americkem trhu pro Teslu, coz jsou zestarli a zbohatnuvsi kalifornsti hippici a ti nic jineho nez Apple produkty nepouzivaji. Ostatne ne nadarmo je Tesla aplikace primarne vyvijena pro IOS a na Androidu je zatim jenom v beta verzi, pro Windows Phone pak neni aplikace dostupna vubec.
ano oba jsou v US k nejdrazsim tarifum zadarmo, ale koukni se na nizsi tarify a na "full retail price" zjistis ze iPhpone ackoliv je jinak drazsi nez S5, tak treba u Tmobile je razem levnejsi a ma i mensi mesicni cenu za nejvyssi tarif ;-) mezi tablety je to jeste znatelnejsi
mam info primo od kamose ktery tam bydli v SF a tyhle telefony k tarifu dostava co dva roky, na produkty Apple maji v praci dokonce firemni slevu 25%, na vsechny jejich produkty, takze je pak celkem zrejme co si vyberou pokud maj moznost to koupit s 25% slevou a navic jim treba i zdarma meni starsi model za novej pokud ten novej prijde na trh do 3 mesicu od koupe, on treba slape na MacBooku na kterem ma windows, ipad jim prej normalne kazdorocne rozdavaj v praci a nekdy ani vsechny prej nejsou udane, proste Apple si v US velkou klientelu ve firmach hycka jak muze
Byl bych raději, kdyby to byl Win Phone. Měl jsem hodně Androidů, ale teď jsem zůstal u WinPhone. Je to neuvěřitelně stabilní systém, i s méně výkonným hardware stejně výkonný jako Android s výkonnějším hardware. Android má sice aplikací milion, ale 99.9 % uživatelů používají malou část, kterou nabízí alternativně i Win. Je tu někdo komu se ještě nikdy nesekl Android? Mě hodněkrat, ale Win po půl roce používání (mazal jsem a instaloval aplikace o 100 šest) ještě nikdy :-)
Tak to bych nazýval štěstím. Já měl Xperia Go, Samsung Galaxy S3 a pak S4. Kámoš je takovej geek a kupuje si mobil snad každé 2 měsíce a má Galaxy S5 a po třech týdnech co jsem ho měl v ruce je systém hodně pomalejší než když jsem ho zkoušel v obchodě jako nový - čistý. Teď mám firemní Lumii 925 a rozhodně se s Androidem už nikdy nechci setkat. Aplikace mám stejné, Microsoft není blbej a všechny populární aplikace musel logicky nabídnout i do Phone 8.
jsem vyvojar a mam nakoupeno 12 Androidu, 3x WP a 2x iOS zarizeni kvuli testovani, a nevsiml jsem si ze by WP byli nejak rychlejsi nebo ze by nanej byla treba vetsina appek co na Android
u sveho primarniho Androidu (stari temer 2.5 roku) jen asi 1x za mesic restartuju aby se vycistila pamet, je to na cca 30 sekund, holt stara P880 s 1GB pameti, u ostatnich zarizeni zadnej problem pokud maj 2GB pameti (asi jedna ze dvou nevyhod Androidu co jsem vypozoroval, druhou je prioritni respektive neprioritni razeni pri vykreslovani, ale to bezheho uzivatele moc trapit nemusi, na dnesnich strojich to neni vubec patrne jako na starsich slabsich kouscich)
Zdá se mi, že někteří diskutující nepochopili, jak Android auto vlastně funguje. Není to tak, že by Android běžel přímo v daném autě. Ale je to jen rozhraní, které umožní připojit si váš vlastní telefon s Androidem a na displeji v autě potom pouštět aplikace k tomu přizpůsobené (google mapy, hudba, ...). Do mobilu se budou přenášet např. stisky tlačítek na volantu apod.
To je docela výhodné řešení, protože většina lidí mobil vyměňuje častěji než auto a tak i ve starším voze bude možné mít aktuální software.
Pokud vím, nic nebrání tomu, aby automobilky implementovaly Android auto i Apple carplay současně, protože řešení od Applu je principiálně podobné tomu od Googlu (systém neběží v autě, ale v telefonu).
.. pokud jen synchronizovat hudbu a sdílet trasu cesty na fejzbůku, tak je to víceméně k ničemu. Uvítal bych aplikaci diagnostiky, ladění funkcí v autě, zobrazení real-time hodnot atd.