Novinky
Jo! Tohle je přesně ono. Sice je to z říše plakátových snů, ale to auto má všechno. Jelikož mam rád kombi, takže Velkej kufr, na střechu dám kola, uvnitř jakoukoliv myslitelnou výbavu a když chci, natřu to 99% autum na silnici, když nasněží, mám quattro 😉 . Pro někoho nesmysl, ale mít ty prachy, do Chorvatska na Makarskou s celou rodinou to bude stylová jízda >😁 .
Dal bych si ho v modré, děkuji
😄
Dal bych si ho v modré, děkuji
😄
Myslis ze nejaky majitel auta v teto cene kdy jel tim autem na makarskou do chorvatska (nebo na jakoukoliv jinou dovolenou)? >😁
v sobotu jsem navštívil BMW Welt v Mnichově a mou novou láskou se stalo 5GT. Jak se mi to auto nelíbilo, tak v reálu mě uchvátilo. Já bych do Bibione raději s tím 😄
To BMW mi prostě tak nějak jde k pleti a musel jsem nestoudně uznat, že mi to v něm sluší. Teď už jen těch 100.000€ a jdeme na to
To BMW mi prostě tak nějak jde k pleti a musel jsem nestoudně uznat, že mi to v něm sluší. Teď už jen těch 100.000€ a jdeme na to
Když mne se to 5Gt fakt nelíbí 😄 Ale na druhou stranu mne velmi příjemě přkevapilo 3GT. To je povedená verze, není užší než delší, je taková vyváženější. Když opominu to, že pravověrný fanoušek značky nějaký liftback neuznává, tak je to hezké auto 😄
Jo, BMW chápu, ale A6tka je přeci jen praktičtější, má větší kufr a uvnitř mi přijde i prostornější.. obecně BMW jsou uvnitř malá... Já vim, že u 600koňový bestie je to jedno, ale jeto kombik ne? >😁
Jo, BMW chápu, ale A6tka je přeci jen praktičtější, má větší kufr a uvnitř mi přijde i prostornější.. obecně BMW jsou uvnitř malá... Já vim, že u 600koňový bestie je to jedno, ale jeto kombik ne? >😁
jel jsem jel jenom s normální A6, předchozí generace. Místa je tam dost, auto je to pěkné, kvalitní, luxusní, ale sedneš do vrcholné verze 5GT (co jsou všechny vystavené), pak se ocitneš v jiném světě. Fakt jo...Jestli budeš mít někdy cestu kolem, doporučuji otestovat. Můžeš si sednout do vrcholných verzí skoro všech BMW. Třeba M6 v top výbavě...Sakrblé, měl jsem z toho hořkosladké pocity. Sladké, že se mi to líbilo a hořké, že si to nikdy nepořídím. Ale co už...
Já sem v pár BMW jel a vím, o čem je řeč 😊... v sedanu by to určitě bylo BMW a v normální specifikaci kombi asi taky, ale RS6 mi přijde trochu jiný svět, quattro, velký motor.... 😄
5GT sem nejel, ale 530D ano a to byla naprostá paráda, výkonu až až 😄
M6 sem taky nejel, ale chystám se na 6Grandcoupé, to se mi líbí snad uplně nejvíce. Řekl bych, že je to dnes nejhezčí vyráběný sedan/coupé. :yes:
5GT sem nejel, ale 530D ano a to byla naprostá paráda, výkonu až až 😄
M6 sem taky nejel, ale chystám se na 6Grandcoupé, to se mi líbí snad uplně nejvíce. Řekl bych, že je to dnes nejhezčí vyráběný sedan/coupé. :yes:
Postupně se mi 5GT líbí víc a víc a teď i snad víc než 3GT. Absolutně chápu, přemýšlel jsem nad ní před 3-mi lety.
Prosím tě k čemu je dobrý v takhle velkým autě a navíc v kombíku 600 koní? Naprosto mi uniká smyls. Výkon to má jak auto skupiny B a přitom je to rodinný kombi. Na to aby si to každýmu natřel by ti bohatě stačilo poloviční stádo. Už 200 koňový auto poskytuje řidiči takovou sílu, že to drtivá většina řidičů ani nevyužije.
pozeraj sa na to takto... ked moze mat golfik 400 koni tak preco nemoze mat A6 kombik 600 .. podla mna je to aj tak malo.... aspon 800 by si zasluzil ... snad nabuduce :yes: toto je v podstate este slabota
Třeba takový Brabus z té E63 AMG dělá něco s označením 850 a tuším, že tím číslem vyjadřuje počet koní. >😁
Mě to Ečko přijde takové těžkopádné. Věřim, že bude jezdit super, ale k němu mi spíše sedí šestiválcový diesel, vzduchový podvozek a plout krajinou 😉
Tak s tím Golfem si dovedu představit aspoň sportovní jízdu, tak dejme tomu, ale tahle loď na nic takovýho není stavěná a ty by si do toho chtěl ládovat dokonce 800koní. Pamatuju si na rozhovor s W Rohrlem, (což je řidičská ikona) jak mluvil o autech skupiny B, který měly v tý době nějakých 500 koní a říkal, že to auto dokáže být tak rychlý, že je na něj řidič svým myšlením pomalý. Pravda ty auta neměly 18 metráků, ale když si vezmu co umí taková WRX Impreza, která má 1,5 tuny, tak si nedovedu představit 600 (nedejbože víc koní) v tomhle.
Protože můžeš...proč hledat ve všem naprostej smysl pro všechny. Mě by vůbec nevadil...a 200koní žádná síla už dnes není. Víš kde se pohybují dnešní hatche 😉
Ikdyby se tam ty HH nepohybovali, tak tahat 2t 200k je spis za trest. Zvlast u vyssi stredni kde clovek ceka ze dost sveho zivota prozije na dalnicich a tam je kazdy chybejici kun a kazde kilo navic znat. 600k je sice druhej extrem, ale rozhodne ten milejsi 😄
No já bych tě chtěl vidět jak vodíš 200 koňový auto a stojíš mu furt na krku. Co jsem měl možnost vyzkoušet třeba Focuse ST, tak si plnýho plynu moc neužiješ. 200 koní v běžným osobním autě je pořád hodně. Pravda ten Focus má o něco víc 😉
K čemu? K ničemu.... a o tom to právě je >😁 Je to TOP mezi kombiky, nic víc.. přemotorovaná bestie... je to stejný jako nadupaný Porsche Cayenne, nebo X6M, potažmo velké "neohrabané" limuzíny jako jsou S8, nebo Bentley... Nejsou to auta primárně na okruh, ale věřim, že ta RS6 se na něm neztratí 😄
S 18 metrákovým kombíkem jezdit po okruhu? 8-s
A proč ne? Nebude to sice taková sranda, jako v Porsche, ale když tam jezděj Oktávky RS, tak proč ne RS6tka?😊
Protože RS6 je mnohem větší a těžší a to je na okruhu mnohem větší nedostatek než chybějících 400 koní.
Tím si nejsem zas tak jist.. i s těžkým autem se dá jet dost rychle, pokud je k tomu uzpůsobeno a má dostatek výkonu. Nikdy to nebude hravé jako Minicooper, ale na okruhu mu dozajista stačí. RS6 sem nejel, ale podobně velké auto i když jen s "polovičním" výkonem ano. Pomalé v zatáčkách rozhodně nebylo 😄
Primárním cílem u každého závodního (sportovního) auta je udělat ho co nejlehčí s těžištěm co nejníž a pokud možno ve středu auta, což mu propůjči ovladatelnost a hbitost v zatáčkách, kolik má koní je až podružný. Udělat těžký velký auto, nacpat do něj hovadskej motor, aby se to trochu hejbalo je dost nešťastný. Fyzikální zákony se ošálit nedají, takže jistě to pojede dobře v přímým směru, ale na okruh nebo do zatáčkovitýho terénu s takhle těžkou károu ne-e. Nemyslím, že bude v zatáčkách pomalý, ale nejspíš bude podobně rychlý jako mnohem slabší, ale o půl tuny lehčí kára.
Je tam spíš rozdíl, že si pravděpodobně za normálních okolností nedovolíš sáhnout na limity podvozku.
Když na to přijde, na okruhu se můžeš bavit i v dodávce. Bude to jiný zážitek než v Caterhamu, ale to neznamená, že to nemůže být zábavné. Je fascinující, jak rychle taková cihla zvládne brát zatáčky.
Promiň, ale takový výkon do auta si snad nekupuješ proto, "abys to každýmu natřel", ne? Copak jsme v mateřské školce? Kupuješ si ho pro vlastní komfort a ne pro závodění, ne? Nesouhlasil bych s tím, že 200 koní "poskytuje takovou sílu, že to drtivá většina ani nevyužije". Jak jsem psal shora, tady je ten výkon o zrychlení v přímce. A když budeš potřebovat předjíždět, tak rozdíl mezi 200 koňmi a 600 koňmi bude obrovský.
...pružný zrychlení, výjezdy ze zatáček, neustále připravenej dynamit pod pravým chodidlem... Jo 😉
😉 Nejhorší na tom je, jak si člověk rychle zvykne a říká si, jaké by to bylo, kdyby tam bylo těch 600 koní. 😉
a pak skončí namotanej někde na stromě >😁
Když jich bude 600, přijde čas, kdy tě napadne ještě 50 navíc... 😉 😉
Ech, filosofickou otázku, jestli existuje hranice, za kterou již není nutné jít, jsem doposud ve svém životě nerozřešil. 😉
Ty to posuzuješ z hlediska řidiče co je nucen se autem přesouvat z bodu A do bodu B. Pak jsou takoví co si umí s lepším autem užít každý km.
V žádným případě. Já jsem zrovna řidič, který jezdí z bodu A do bodu B přes bod C, protože tam jsou pěkný zatáčky ve kterých nechám něco gumy, ale právě proto, že s autem takhle jezdím tak vím co umí 200 koní v osobáku. To že si někdo koupí 600 koňovou bestii a na dálnici mezi Prahou a Brnem párkrát na několik vteřin šlápne do plnejch jinak lehtá plyn špičkou nohy a pak tu mele o tom, že 600 koní využije, mi přijde trochu přehnaný. Připadá mi (nevztahuj to teď na sebe), že je to tady samej teoretickej mistr světa, který pomalu ohrne nos nad 600 koňma a ve skutečnosti by měl problém využít naplno osobní auto s třetinovým výkonem. Myslím, že by to chtělo víc realistickýho pohledu na vlastní řidičský schopnosti každýho takovýho odborníka. 😉
já tě chápu , ale mrberanek tu nemluví o sportovní jízdě na hranici možností auta , ale o rychlém přesunu z bodu A do bodu B kdy se chce vyhnout bodu C protože by mu cesta trvala o 20min déle. On mluví o tom nasednou do auta a nasdati nějakou rychlost která mu zkratí čas jeho cesty řekně me že třeba 110-120km\h na silnici I.tř. náhle dojede nějakou pohybující překážku typu fabia HTP jedoucí svojí cestovní klidnou rychlostí 75km\h a on potřebuje tuhle překážku conejrychleji předjet to znamená že 600 koní mu k tomu poslouží daleko lépe než 350 koní 😉 .
To není o natírání. Ani o využívání schopností většinu času. Spíš o možnosti. A samozřejmost, s jakou podobné auto plní tvá přání, je návyková. I kdyby sis sáhl na 90 % jen jednou. Pokud si to můžeš dovolit a chceš to, proč ne.
Jó, vedle těch maket a rozestavěných jachet na Makarské se bude skvěle vyjímat. Až tam zase někdy budu na pizze v bistru na rohu náměstí, hned po prsu sochy paní turistky si vošmátnu zrcátko tohohle super(ne)praktického kombíku. >😁
Moje řeč. Jen s těma kolama na střeše je to trošku rychlostní omezení. Přece jen přes 170 bych se raději nepouštěl a to může trochu limitovat. Je ale fakt, že kolem těch 160-170 cestovní rychlosti už lze hovořit o příjemně rychle ubíhající cestě - už je to uspokojivě rychle jak na dálnici, tak na silnici I. třídy. 😉
Když může kola na střeše vozit i 911tka, tak proč ne RS6 do Chorvatska? >😒]
Já to dal jako příklad univerzálnosti tohohle vozu 😄 Je to prostě kombi, navíc pěkné a rychlé 😄
Já to dal jako příklad univerzálnosti tohohle vozu 😄 Je to prostě kombi, navíc pěkné a rychlé 😄
Hele, ještě mi prozraď co to máš za nosiče, že s tim jezdíš do 170ti? >😁
Klasický Thule Proride 591 - [odkaz]
Jo, tyhle mam taky, ale nad 130 už to vydává nepříjemné zvuky, kolo se natřásá ( ať žije kvalitní povrch českých silnic) a spotřeba roste. Nehledě na to, že do zatáčky s tim chtě nechtě brzdím pod 100km/h... možná jedu zbytečně pod limit nosiče, ale mám své kolo rád >😁
Já mám svý kolo taky moc rád, tak proto se držím do těch 160ti. 😉 Těch 170 jsem uvedl jako maximum, jaké jsem kdy krátkodobě zkoušel. Teď jsem byl třeba v Rakousku a na tempomatu jsem měl na dálnici max. kolem 155ti a pohoda. Spotřeba jde nahoru (mám mezi kolama ještě rakev) tak o ten litr, litr a půl, ale s tím se holt počítá.
Já na svém autě nad 120km/h cítím, že i auto už nezrychluje tak jak má 😄 Když vezu 3 kola, jezdím těch 120-130 na dálnici, ale na té okrsce to do zatáček opravdu radši hodně stáhnu, zvláště do prudších 😄 Přiznám se, že sem s tim taky jednou zkusil asi 150, možná 160 ( S rakví sem 160 krátkodobě taky jel, tam mi to tolik nepřišlo), ale jistota je jistota.. na D1 stačí pár výmolů a už to s kolama dost zamává.
Přiznám se, že mám chuť řidiče vytáhnout a profackovat, když vidím auto s koly na střeše, nebo s vozíkem jet přes 130 (pokud vím, nikdo nedělá nic takového schváleného pro vyšší rychlosti). To není, jako když jede 200 autem, které má zvládnout 250. I když mají rezervy, radši si od takových umělců držím zdravý odstup. Sám dávám kola do auta - menší riziko poškození a nemusím tohle řešit.
KDyž jedu sám, taky ho hodim do kufru. Ale jakmile jedete 3, jiná možnost neni, pokud nemáš dodávku 😄
Je mi to jasné. V takovém případě však preferuji nosič na kouli, popřípadě krytý vozík na kola (a jiné sportovní vybavení). A je tu vždy možnost to poslat dopředu. Můžeš to v dodávce odvézt sám, ale dodávky mě moc neberou.
Také bude rozdíl v tom, že ty mluvíš o kole složeném a já o kole v přepravním kufru. Do velkého kombi by se ti takhle tři kola mohla vejít, pokud máš mříž (tedy po střechu) a horní část víka ti příliš nezasahuje dovnitř (což je třeba u Audi problém).
Kufry jsou otrava, když se chceš jen vyvézt s kolem za město (na to se mi líbil integrovaný nosič Opelu). Ale při cestování je to malá daň a odpadnou starosti.
Také bude rozdíl v tom, že ty mluvíš o kole složeném a já o kole v přepravním kufru. Do velkého kombi by se ti takhle tři kola mohla vejít, pokud máš mříž (tedy po střechu) a horní část víka ti příliš nezasahuje dovnitř (což je třeba u Audi problém).
Kufry jsou otrava, když se chceš jen vyvézt s kolem za město (na to se mi líbil integrovaný nosič Opelu). Ale při cestování je to malá daň a odpadnou starosti.
Já používám střešní nosiče ze 2 důvodů: 1. V Době koupě ještě nebyly moc rozšířené ty na kouli a za 2. V té době sem měl auto bez koule, takže jediná možnost byla na střechu... A od té doby sem neměl potřebu je vyměnit, i když už auto s koulí mám.
Kdysi sme s rodiči vozili za autem vozík u sedanu, ale s ní si ještě omezenější a jet 80-100km/h 300km je už velký rozdíl, než jet 130 stejnou trasu 😄
Kdysi sme s rodiči vozili za autem vozík u sedanu, ale s ní si ještě omezenější a jet 80-100km/h 300km je už velký rozdíl, než jet 130 stejnou trasu 😄
Dnes najdeš i vozíky schválené na 130. 😉
Ten nemám, pokud tě zajímá jaký mám, mrkni na MACZ k Mondeu do galerie😁 Ten je sice na 80, ale bezpečných je tak 60 >😁 STK však má, neboj >😁
Tak to bych radši dal kola na střechu. 😉 V tomhle ohledu má preference vždy byla hlavně o riziku poškození kola i auta. Něco musí být poslední. Jen kvůli kolům bych vozík stejně nebral. A když bereš tolik krámů, že ho potřebuješ, tak ti jako alternativa zbývá leda tak ta dodávka, popřípadě pickup. Na aktivní dovolené to není vůbec špatná věc. Ale najít něco užitkovějšího se slušným odhlučněním, interiérem a motorem je snad nemožné (minimálně v EU).
Piste prijde nekdo s multicarou, ktera budem it 300 koni ?
nejake opodstatenie a zmysel u tychto aut by som nehladal... skor ide o ukazku toho coho je priemysel schopny vyprodukovat.... a vtlacit do predaja ... kto chce samozrejme normalne sikovne sportove auto a mysli to vazne tak pre toho bude daleko lepsia volba obycajna niekolkonasobne lacnejsia mazda mx 5
Nalož do MX-5 rodinu a mazej někam na výlet, pak udělej blog i s videem, ať se pobavíme 😄
na klukatych kopcovitych okrskach tuto audinu zrejme vyskoli aj obycany mini cooper alebo toyota GT86 .... ten vykon v kombiku je uz zbytocny .... skor to chce auto odlahcit... zmensit rozmery... vyhodit tony zbytocnej vybavy ....jedine tak bude sportove auto sportovym autom
Tak to si nemyslim, že 200koňová GT86 i přes její nesporné kvality by vyškolila 600koňové RS6. Tohle neni stará rozkejvaná amerika, nemyslim si, že by to nesedělo v zatáčce >😁
...nevíš o čem mluvíš. Bavíš-li se o zábavě v rozumných rychlostech, pak ano. Bavíš-li se o faktoru rychlosti, klidně vypusť páru.
Ten kopcovity teren je to posledni co by ta GT86 chtela >😁
Je to ťažká, krava. 600 či 700k, to už asi na nikoho dojem nerobí. 450k a 1400kg by na mňa spravilo väčší.
stejne je to marny..... najdu sa aj taki ktorym by podla mna ani 1000 koni nestacilo.... lenze pointa sportoveho auta je o inom...
Já mám auto 300 koní a zrychlení je uchvatné pouze na jedničku a trochu na dvojku, po přeřazení na 5ku se už prakticky nic zajímavého neděje. Dokážu si představit pocity z RS6, už jen sedět v něm, nastartovat vyvolá pocit štěstí, jedeš si v klídku v koloně v obci, posloucháš radio. 50m před koncem obce na to šlápneš a jdeš lehce před ostatní, další pocit štěstí z toho zrychlení a zase se v klídku doválíš 120 k další obci.
To by musela být jedině M3 v kombíku 😉
To by ta teoreticka M3 v kombiku musela furt zhubnout 100+ kg. Kazdopadne jestli se BMW rozhoupe a vypusti M2 tak bude jen otazka casu nez se DINAN nebo nekdo dalsi rozhoupe a udela z toho prave 450k+ bestii.
Aktualna M3 vazi 1600kg v sedane, kombi by bolo niekde na 1650kg, takze aj ta teoreticka M3 Touring by musela zhodit 250kg...
Tie auta su strasne vypasene prasce.
Tie auta su strasne vypasene prasce.
...ale pak nesmíš chtít navi, sportovní a přitom lux sedačky s pamětí, vyhřívání sedínek i pro zadní cestující, víko kufru s motorkem... 😉
Aktualni M3 vazi 1520kg, ne 1600. 😉 (samozrejme se k 1600 priblizi kdyz si ji cloveknakonfiguruje kdecim tezkym)
Jenomže k podobným sedanům/kombi prostě nejakej ten luxus patří. Rád bych viděl, jaká by byla prodejnost verze light bez fičur 😉
Zbeznym kouknutim do inzerce je nutno rict ze i takove kusy se prodavaji. Ona M3 ma dost veci v zakladu, ale treba vyhrev sedadel pravidlem neni, prosklena strecha taky ne, audio taky spis zakladni... tak z te "tezke" vybavy nam zustalo hlavne elektricky nastavitelna sedadla. A tech 1500Kg cca vazi M3 uz s klimou, vsim v elektrice, iDrive atd.
Taky si rikam ze k M3 uz patri i nejaky ten luxus, ale dost lidi si zjevne mysli (nebo co penezenka dovoli) ze ne.
A uprimne, ted ciste zabychluju, ale kupovat M3 tak bych bral zakladni sedadla, ikdyz je kuze krasna a fajn tak bez ventilace je k nicemu, takze radeji latku. No a kdyz latku tak staci bez vyhrevu, no a kdyz uz setrim hmotnost na tomto tak si nezahodim hezkou carbonovou strechu kvuli stresnimu oknu, a... >😁 A skoncil bych vlastne v "socce", ale zcela umyslne.
Taky si rikam ze k M3 uz patri i nejaky ten luxus, ale dost lidi si zjevne mysli (nebo co penezenka dovoli) ze ne.
A uprimne, ted ciste zabychluju, ale kupovat M3 tak bych bral zakladni sedadla, ikdyz je kuze krasna a fajn tak bez ventilace je k nicemu, takze radeji latku. No a kdyz latku tak staci bez vyhrevu, no a kdyz uz setrim hmotnost na tomto tak si nezahodim hezkou carbonovou strechu kvuli stresnimu oknu, a... >😁 A skoncil bych vlastne v "socce", ale zcela umyslne.
V téhle generaci to určitě nebude. Takže jedině Alpinu B3ku na bázi stávající F31ky. To je kombík, 410 koní, foukaná R6, ve čtyřkolce. Jezdí moc pěkně a je to vlastně nejsilnější čtyřkolkový kombík od BMW. Podvozkově to ale asi nebude stačit na stávající M3/M4, jakkoli já jsem s podvozkem v D3ce spokojen maximálně, ale F80 nebo F82 jsem neřídil, abych mohl porovnat, jakkoli předpokládám, že Mko bude ještě ve sportovním hledisku podvozkově nad Alpinou.
Pokud ale chceš V8, tak je to u BMW problém. F11 se v 550xi nedělá (nechápu proč, když se F10 v 550xi dělá). Alpina B5 na bázi F11ky je taky zadokolka, takže kombinaci kombík/V8/čtyřkolka BMW nenabízí. Já vkládám naděje do příští M5ky, která by ve čtyřkolce a kombíku údajně být měla.
Pokud ale chceš V8, tak je to u BMW problém. F11 se v 550xi nedělá (nechápu proč, když se F10 v 550xi dělá). Alpina B5 na bázi F11ky je taky zadokolka, takže kombinaci kombík/V8/čtyřkolka BMW nenabízí. Já vkládám naděje do příští M5ky, která by ve čtyřkolce a kombíku údajně být měla.
faktor stesti, nebo-li promenna "D" se vypocita nasledovne😒br />
D = 100 * ((HP + Nm) / kg)
Mě to vychází na 48.....
D = 100 * ((HP + Nm) / kg)
Mě to vychází na 48.....
Vidim, ze ludia mojej krvnej skupiny este nevymreli 😄
Takze to len za seba zhrniem: pismena "RS" sice historicky odkazuju na RennSport, ale v pripade Audi RS6 boli, su a budu vnimane vzdy len ako vyjadrenie tej najsilnejsej verzie A6ky. Takto to plati aj o AMG, Mkach...proste biznis klasa s najlepsim vykonom, tomu prisposobenym podvozkom a puncom sportoveho luxusu v interieri ( sedacky, volant, rad.paka,pedale...)
A co chciet od 2 ton.auta viac? Aby vdaka pomeru vykon/ hmotnost jazdilo take casy na Nordschleife ako auta s polovicnym vykonom ale i hmotnostou? - NIE !!! To je proste proti fyzike, s tym sme sa za tie roky este nenaucili urobit zazraky - odstredive sily v zatackach su vec, proti akym lubovolny vykon moc nepomoze...
Tak co teda? Budme radi, ze Audi pre nas vymyslelo univerzalny prostriedok extremne rychleho presuvania sa z bodu A do bodu B.
A to aj v pripade, ze treba prepravit viac nez 1 spolujazdca, plus 565 litrov batoziny.
A vdaka Quattru su tieto presuny mozne aj za zhorsenych adheznych podmienok 😄
Ako som hore cital, su ludia, ktori asi podobne ako ja, su schopny ocenit a vyuzit koniky pod kapotou, ale su aj taki, ktori si myslia, ze uz len existencia takychto aut znamena automaticky za ich volantom vodica, ktory "zakonite preceni" moznosti svojho auta a svoje schopnosti a sposobuje smrtelne buracky...
Takze pre vysvetlenie: vacsina majitelov tychto aut nejazdia ako prasata, demonstrujuc svoju nadvladu nad okolitym cestovnym ruchom. Oni si proste idu svojich "kiloX" cestovnej rychlosti, a praveze vdaka tomu brutalnemu vykonu a trakcii urobia s pomalsimi ucastnikmi cestnej premavky velmi rychly a bezpecny "kratky proces" 😄
Viem o com hovorim, len vidim, ze niektori z vas ( pravdepodobne vodicsky menej zdatny ) si to proste nevedia predstavit a to je ich najvacsi problem...
Ja mam skusenosti aj s autom zavodnej specifikacie ktore malo sice len 420k ale len 1150 kg, no a v nom som mal iba zriedka pocit, ze by som potreboval viac koni...tam ale islo o tie az absurdne neskore brzdne body, najazdove a vyjazdove rychlosti zo zataciek...teda nieco, co je mozne na okruhu s autom so zavodnymi gumami, brzdami, a brutalne mensou hmotnostou...
Na toto RS6 nieje, a nikdy nebola...pokial pan Roland Mayer neurobi brutalne odlahcenu verziu "ClubSport" 😄
A vobec, majme aspon trosku ucty k tomuto pravdepodobne poslednemu vytvoru benzinovych motorarov z divizie Quattro Gmbh. Viac benzinovych koni nas uz asi necaka... V Ingolstadte zavelili spravne: odlahcovat. V EU zavelili - "zelenat sa"...takze sa necudujme, ked dalsie vysokovykonne modely budu prepchate cievkami, magnetmi a baterkami, len aby si nejaky hochstapleri v Brusely mohli "marovat kare" :-!
RS6 vzdy mala najvacsi vykon v ramci automobilky Audi, budme im teda vdacny za rozluckovych gulatych 600 konikov !!!
...kedy kuaaa urobite sedan?
Zajtra rozbijem prasiatko a podpisem objednavku !!! 😄
Takze to len za seba zhrniem: pismena "RS" sice historicky odkazuju na RennSport, ale v pripade Audi RS6 boli, su a budu vnimane vzdy len ako vyjadrenie tej najsilnejsej verzie A6ky. Takto to plati aj o AMG, Mkach...proste biznis klasa s najlepsim vykonom, tomu prisposobenym podvozkom a puncom sportoveho luxusu v interieri ( sedacky, volant, rad.paka,pedale...)
A co chciet od 2 ton.auta viac? Aby vdaka pomeru vykon/ hmotnost jazdilo take casy na Nordschleife ako auta s polovicnym vykonom ale i hmotnostou? - NIE !!! To je proste proti fyzike, s tym sme sa za tie roky este nenaucili urobit zazraky - odstredive sily v zatackach su vec, proti akym lubovolny vykon moc nepomoze...
Tak co teda? Budme radi, ze Audi pre nas vymyslelo univerzalny prostriedok extremne rychleho presuvania sa z bodu A do bodu B.
A to aj v pripade, ze treba prepravit viac nez 1 spolujazdca, plus 565 litrov batoziny.
A vdaka Quattru su tieto presuny mozne aj za zhorsenych adheznych podmienok 😄
Ako som hore cital, su ludia, ktori asi podobne ako ja, su schopny ocenit a vyuzit koniky pod kapotou, ale su aj taki, ktori si myslia, ze uz len existencia takychto aut znamena automaticky za ich volantom vodica, ktory "zakonite preceni" moznosti svojho auta a svoje schopnosti a sposobuje smrtelne buracky...
Takze pre vysvetlenie: vacsina majitelov tychto aut nejazdia ako prasata, demonstrujuc svoju nadvladu nad okolitym cestovnym ruchom. Oni si proste idu svojich "kiloX" cestovnej rychlosti, a praveze vdaka tomu brutalnemu vykonu a trakcii urobia s pomalsimi ucastnikmi cestnej premavky velmi rychly a bezpecny "kratky proces" 😄
Viem o com hovorim, len vidim, ze niektori z vas ( pravdepodobne vodicsky menej zdatny ) si to proste nevedia predstavit a to je ich najvacsi problem...
Ja mam skusenosti aj s autom zavodnej specifikacie ktore malo sice len 420k ale len 1150 kg, no a v nom som mal iba zriedka pocit, ze by som potreboval viac koni...tam ale islo o tie az absurdne neskore brzdne body, najazdove a vyjazdove rychlosti zo zataciek...teda nieco, co je mozne na okruhu s autom so zavodnymi gumami, brzdami, a brutalne mensou hmotnostou...
Na toto RS6 nieje, a nikdy nebola...pokial pan Roland Mayer neurobi brutalne odlahcenu verziu "ClubSport" 😄
A vobec, majme aspon trosku ucty k tomuto pravdepodobne poslednemu vytvoru benzinovych motorarov z divizie Quattro Gmbh. Viac benzinovych koni nas uz asi necaka... V Ingolstadte zavelili spravne: odlahcovat. V EU zavelili - "zelenat sa"...takze sa necudujme, ked dalsie vysokovykonne modely budu prepchate cievkami, magnetmi a baterkami, len aby si nejaky hochstapleri v Brusely mohli "marovat kare" :-!
RS6 vzdy mala najvacsi vykon v ramci automobilky Audi, budme im teda vdacny za rozluckovych gulatych 600 konikov !!!
...kedy kuaaa urobite sedan?
Zajtra rozbijem prasiatko a podpisem objednavku !!! 😄
To je moc! 600 koní je moc,opravdu by bohatě stačilo 400 koníků,nikdo nepotřebuje řezat rovinky 250kou!! 😐 😐 Nevím proč,když to poté žere 30 litrů a není to k ničemu.Všichni se v rychlosti předhánějí, i když to k ničemu není. Jinak paráda,dlouho očekávané RS6 je tu,vrchol automobilky AUDI nadešel!! Až na ten výkon opravdu brutě krutální auto!! >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
...doufám, že je to poslední diskuze tohoto typu na dlouhou dobu.
...doufám, že někomu došlo jak nesmyslně obhajuje svou sobeckost.
...doufám, že ji přestane na silnicích dávat volný průchod.
Tímto bych diskuzi ukončil.
...doufám, že někomu došlo jak nesmyslně obhajuje svou sobeckost.
...doufám, že ji přestane na silnicích dávat volný průchod.
Tímto bych diskuzi ukončil.
Rychlost je droga. Poznal som to sam a nie vzdy si to aj ja dokazem uvedomit. Jazdit limitne si dovolim len vynimocne na urcitych usekoch (3S DE) a kratkodobo. Nemam ani 1/4 z toho RSa a tak sa najde nejaky Baran, co ma tych PS viac a dovali do kufra s blikotom na kapote.
Aj pri 130km/h mi na dialnici pakolini na Yarise skocil do pruhu a mal som co robit dobrzdit na tych 90.
Ti co jazdia na okreskach cez 150km/h vacsinou poznaju cestu a myslia si, ze ich to zachrani. Skor naopak, menej pozornosti v rutinnej jazde.
Mr. Beranek je ovsem ine kafe, kazdy polrok robi ocne testy (sak vekom clovek vidi lepsie a lepsie 😲 ) meria si reakcne casy a auto ma vzdy tip top uz len tym ako meni pneu kazdych 5000 km. So why not ?
Ano poznat hranice. Ak si ich nepoznal, neznamena to, ze tam nie su. Mozno ich len nevidis za to stado koni pred tebou.
Aj pri 130km/h mi na dialnici pakolini na Yarise skocil do pruhu a mal som co robit dobrzdit na tych 90.
Ti co jazdia na okreskach cez 150km/h vacsinou poznaju cestu a myslia si, ze ich to zachrani. Skor naopak, menej pozornosti v rutinnej jazde.
Mr. Beranek je ovsem ine kafe, kazdy polrok robi ocne testy (sak vekom clovek vidi lepsie a lepsie 😲 ) meria si reakcne casy a auto ma vzdy tip top uz len tym ako meni pneu kazdych 5000 km. So why not ?
Ano poznat hranice. Ak si ich nepoznal, neznamena to, ze tam nie su. Mozno ich len nevidis za to stado koni pred tebou.
možná jsem až moc konzervativní při zdi sráč... ale než tohle bych si raději koupil A6 Allroad 3.0TFSI. Jasně, kromě kufru toho moc společného není... ale když chci myslet na sebe, koupím si RS6/R8/... když chci vozit rodinu koupím si allroad - za mě nejlepší verze a auto u audi
Ten Allroad je neskutečně vychytáné, praktické a všestranné auto. Ona už i první generace A6 Allroad byla úplně jiná liga než běžná A6. Já bych jednoznačně byl taky pro allroady
Svým způsobem souhlasí, tedy s autem, nikoli motorizací. Po osobních zkušenostech bych dal u V6 přednost 3.0 BiTDI (před 3.0 TFSI).
Hlavně, s touhle motorizací dostaneš tiptronic. Alespoň u allroadu si mohli S tronic odpustit.
Co je na S tronicu špatného?
Já jen vím že tipronic je 8°HDM a S tronic je 7° dvouspojka, ale že by tiptronic byla lepší volba???
Já jen vím že tipronic je 8°HDM a S tronic je 7° dvouspojka, ale že by tiptronic byla lepší volba???
Na cestování je to podle mne lepší volba. A výlety mimo asfalt také zvládá lépe. Oboje kvůli rozjezdu. Silnou stránkou dvouspojky je rychlost, ne jemnost. Tahle převodovka patří k nejlepším dvouspojkám, které můžeš koupit. A6, tím spíš allroad, ale přeci není primárně o rychlosti. Ostatně v A8 používají jen tiptronic.
Teď v Rakousku jsem viděl bílou RS4 Avant (B😄. Bože, nádherný kombík. A s tím vysokootáčkovým atmo V8...uff...až jsem se cítil s D3kou, že jsem si mohl vybrat i jinak. 😉
A karosérie kombi k tomu přidává ještě praktičnost. Mohu tedy rychle převést rodinu tam, kam chci, tudíž za mne jednoznačně palec nahoru. Ideální kombinace pro rychlé rodinné auto.
Závodit s tím na okruhu samozřejmě nikdo nechce, na to jsou ta auta moc těžká. Jejich výhodou je zrychlení v přímce + dostatečná podvozková zdatnost na silnicích I. třídy a dálnicích.
Znám strakonickou a cestu na jih Čech dobře a spíše tvou dceru lituji za to, jak tam s ní jezdíš, než aby byla v autě o deset minut déle.
Kdyby tam je každý povolenou rychlostí cca 90-100Km/h je provoz naprosto ideální, rychlý a bezpečný. Pak tam jsou ale řidiči jako ty, co si myslí, že všichni ostatní jedoucí před ním ho brzdí a předjíždějí tam jak smyslu zbavený. Pak je tam denně nějaká bouračka, nebo smrťák.
Silné kombi schvaluji, také v tom nevidím problém, naopak, ale ty evidentně nejsi myšlenková skupina pro takové auto. (tvé řidičské schopnosti nehaním, ty mohou být excelentní jak chtějí)
Také se úplně neztotožňuji s tvým myšlením, ono těch 90-100km/h tam asi není jentak pro srandu a i když si ty sebevíce můžeš myslet, že jedeš bezpečně, je to pouze tvůj subjektivní dojem a ohrožuješ tím ostatní řidiče a to nemluvím o tvé rodině, pak je tam tuna bouraček, jak píše Kari.laz. Vběhne ti tam zvěř, na okrskách se občas potulují i cyklisté, chodci.... Nemyslím si, že silné auto je patent na rozum a na dokonalý odhad situace... a silné auto hlavně nutí člověka riskovat, protože ty to se svým silným autem stihneš předjet než se to auto z protisměru přiřítí, tak to zkusíš... někdy to vyjde, jindy nemusí.... Chápu silné kombi, líbí se mi, chtěl bych ho, ale ne abych mohl jezdit přes limit 😄 Snad to nevemeš útočně, neznáme se, ale znám a vídám tuny podobných lidí, kteří si také myslí, že nikoho neohrožují, doufám, že ty takový nejsi 😄
Jo a s kolama na střeše jedu tak 120, nevím, co má kdo za nosiče, ale ty moje jsou do 130 (Thule), pak už bych tomu moc nevěřil 😁 A abych za sebou ve 160ti shazoval na vozovku kola, to fakt ne 😁
Já s kolama jezdím do těch 160ti. Vím, že ty nosiče (Thule) vydrží 170. Asi by vydržely i víc, ale taky nechci riskovat a zkoušet, že/až mi to ulítne, takže se držím do těch 160ti, což mám na dálnici a silnicích I. třídy vyzkoušené jako v pohodě.
Já mám teď aktuální Alpinu D3ku (na bázi F31ky).
Takhle. Člověk u toho samozřejmě musí myslet, musí předvídat a počítat s ledasčím. Na silnici I. třídy chodci zpravidla nejsou, cyklisté jen velmi výjimečně. Vše záleží na okolnostech a tomu je nutné rychlost přizpůsobit, ale pokud jsou na to podmínky, tak nevidím důvod jít z plynu dolů.
K těm cyklistům, já byl o víkendu na podobné silnici dost vystrašen když mi tam v 100km/h rychlosti vjel podobný ňouma... Sám jezdím na kole a jsem proto k cyklistům celkem tolerantní, jenže všechno má svou mez. Proto neriskuji... jo a srnek v autě sem viděl už stovky 😄
Tyto dovednosti zahrnují např. i schopnost odhadnout rychlost ostatních vozidel za účelem plnění konkrétních povinností (např. dání přednosti v jízdě, neohrožení při přejíždění z pruhu do pruhu, neohrožení vozidel jedoucích za řidičem při předjíždění atd.). Tato schopnost je nutná obecně a i tuzemské soudy v řadě trestně-právních případů judikovaly, že řidič např. na vedlejší silnici bude viníkem dopravní nehody, pokud nedá přednost vozidlu jedoucímu po hlavní silnici, které výrazně překročilo rychlost za podmínky, že toto vozidlo mohl vidět (pokud máš zájem, můžu ti poslat i spisové značky jednotlivých rozsudků).
Je však smutnou realitou, že lidé se domnívají, že "řidit může každý". Tak to dle mého názoru není. Řízení motorového vozidla dle mého názoru vyžaduje ucelený souhrn dovedností a schopností a ne každý je schopen si je osvojit, získat, udržet atd. To není nic elitářského, to je prostě fakt. Řízení aut je totiž činnost náročná na pozornost a správné reakce a každý na to nemá. Často mám pocit, jako kdyby se někteří domnívali, že každý má právo řídit bez ohledu na to, jestli na to jeho schopnosti a dovednosti dosahují (teď mám např. na mysli seniory, ale nejenom je).
Abych to zkrátil, chci tím říct to, že my všichni za volantem musíme pečlivě sledovat zpětná zrcátka při předjíždění nebo při přejíždění z pruhu do pruhu, pečlivě se rozhlížet při výjezdu z hlavní na vedlejší, než na hlavní vjedeme, protože pokud se nepodíváme nebo cokoliv, co je v rozporu se seznatelnou realitou, předpokládáme, budeme viníky dopravní nehody my, a to zcela bez ohledu na to, jak rychle jede to druhé auto.
Aby ses vyvinil z nehody, musel bys prokázat, že přislušná rychlost byla tak vysoká a dané místo tak nepřehledné, že jsi svou povinnost (třeba dát přednost nebo neohrozit) objektivně splnit nemohl (a i takové případy byly judikovány, tzn. viníkem byl řidič na hlavní, který v nepřehledném místě jel velmi velmi rychle).
Ve všech ostatních případech budeš viníkem ty nebo kdokoliv z těch řidičů, který neodhadne, že to auto ve zpětném nebo na hlavní jede místo 90 km/h 190 km/h. Pokud jsi ho mohl vidět, nemůžeš použít jako vyviňující argument to, že jel rychleji.
Sečteno a podtrženo, nikdo z nás nemůže vymlouvat na to, že musí pečlivě sledovat zpětné zrcátko, pečlivě se rozhlížet při výjezdu z vedlejší silnice atd. jen proto, že někdo na hlavní nebo za tebou jede výrazně rychleji. Asi ještě víc než o autech to platí o motorkách, které jsou menší a rychlejší. Ale to je prostě silniční provoz. Řidič se musí pečlivě věnovat provozu kolem sebe a ano, vyšší rozdíly rychlosti samozřejmě kladou větší důraz na věnování se provozu, aby se zabránilo střetům, ale silniční provoz není dětské hřiště. Všichni musíme dávat pozor a věnovat maximální úsilí provozu kolem sebe a ne se vymlouvat na to, že je to pro nás moc obtíž navíc. Vše samozřejmě za podmínky, že je objektivně možné příslušné rychle jedoucí auto nebo motorku vůbec vidět a zareagovat na něj/na ni.
Vyšší rychlost tedy riziko nehod sama o sobě nezvyšuje. Riziko nehod zvyšuje pohodlnost/nevůle/neochota/neschopnost ostatních pečlivě sledovat provoz kolem sebe a přizpůsobovat plnění svých povinností ostatním účastníkům, i když jedou rychleji.
Chlape, ja by som taku trpezlivost takto dokladne, kludne, zrozumitelne a pre pripad potreby judisdickne dokazat opravnenost mojho tvrdenia nemal. :yes: :yes: :yes: :yes:
Takze velmi pekne dakujem, za tvoje vysvetlenie vsetkym tym "klobaskovym" (polo)vodicom!!! >😁
Vela stastnych rychlych km 😉 :yes:
V žádném případě nelze brát jako jasnou věc, že tě ostatní vždy perfektně vnímají. Nejde to a pokud překračuješ rychlost, jsi v tom v tu chvíli sám. To je můj názor a podle něj se na silnici chovám.
Taktiez na useku cesty plati maximalna povolena rychlost a tym padom ostatni pocitaju s takou rychlostou. Cim viac prepkracujes mpr tym horsie budu nasledky pripadnej kolizie s inym ucastnikom premavky.
Pravne, pri sudno znaleckom dokazovani sa tiez zohladnuje rychlost a ak by aj doslo ku kolizii kde napr nebola dana prednost v jazde no zaroven by bolo dokazane, ze vozdilo s pravom prednosti vyrazne prekrocilo mpr - v takom pripade sa nevyhne vodic trestu a je naivne mysliet si, ze len tak odides
Ja ta neodsudzujem ale zaroven mam pocit, ze sa jednostranne snazis si vsemozne obhajit svoje pocinanie. Co viac nasledky pripadnej zrazky prenasas na vopred urceneoho vinnika sposobom "ja som vsetko dodrzal, az na rychlost".
Každý musí dodržovat nějaké pravidla silničního provozu, tak jako ostatní musí dávat pozor a mají to ze zákona jako povinnost, tak ti druzí zase musí dodržovat nějakou maximální povolenou rychlost.
Jenže tady na to pozor. Nesouhlas s tím, co uvádíš ve druhém odstavci, byl právě podstatou argumentace Nejvyššího soudu, když řešil ty nehody. Dle mého názoru zcela správně uvedl, že za nehody nemohla rychlost, ale nedání přednosti v jízdě/porušení povinnosti neohrozit nebo neomezit při předjíždění nebo přejíždění z pruhu do pruhu. Podle mne je to správně. To, že jedu rychle po hlavní, nehodu nezpůsobí. Pokud mi ti z vedlejší dají přednost, vidí mne na dostatečnou vzdálenost a mohou tedy přizpůsobit své konání (dání přednosti) těmto okolnostem (mojí vysoké rychlosti na hlavní), tak moje rychlost žádnou nehodu nezpůsobí. Příčinou nehody je v takovém případě nedání přednosti v jízdě, ne vysoká rychlost řidiče na hlavní. A přesně tak to judikoval NS, když uvedl, že povinnost dát přednost je důležitější než povinnost dodržet rychlostní limity za podmínky, že na toho na hlavní je vidět. A s tím se plně ztotožňuju, protože z vedlejší máš dát přednost všem bez ohledu na to, kolik jedou nebo snad ne? Sanitce, hasičům nebo policajtům dáš taky přednost, když jedou výrazně rychleji a když je vidíš a slyšíš nebo jim to tam pošleš a budeš se bránit, že neměli jet tak rychle a měli dávat větší pozor?
Z té odbočky vyjíždí auto, které tě nevidí, jenže když pojedeš 90, tak tě má ještě šanci zpozorovat a nevjíždět do křižovatky, když pojedeš 190.... nemá šanci.
Opravdu vždy jedeš po té hlavní tak "správně" jak tvrdíš tady, nebo profrčíš vždy všechno rychle? Jak se chováš u takové křižovatky.. .a pravdu prosím... Já se přiznám, že občas i takové profrčím třeba ve 120ti, ale pořád je to nižší rychlost 😄
Jistě. Ve vyšší rychlosti jsou následky nehod závažnější, to je fyzika, o tom není sporu. Jen chci upozornit na to, že to, co zmiňuješ slovy, že ostatní počítají s tím, že jedeš plusmínus podle předpisů, je tzv. princip omezené důvěry, nicméně na ten se nelze odvolat v mnou popisovaném případě. Jak jsem uváděl, judikatura zejména Nejvyššího soudu v trestních věcech penalizovala řidiče na vedlejší, nikoli obráceně, když nedal přednost rychle jedoucímu autu na hlavní, ačkoliv jej mohl vidět.
Že se snažím obhájit vlastní jednání, je jistě zřejmé a nijak to nepopírám. Vycházím z toho, že moje jednání neohrožuje ostatní (věř mi, jedu taky, aby se nikdo necítil v nebezpečí), takže očekávám, že bude považováno za legitimní. Obecně mám totiž spíš u lidí pocit, ne že bych je ohrožoval, ale spíš "já nejedu rychle, tak ty taky nepojedeš, i kdybys mne nijak neohrožoval". Podstatné je tedy skutečná míra reálného rizika. A jsem přesvědčen, že mám situaci pod kontrolou a pokud ostatní udělají to svoje (stejně jako bych to dělal já a jako to dělám já, když jedu stejně jako ostatní provoz, tj. dávám přednost, kontroluju zrcátka atd.), tak se na silnici v pohodě všichni vejdeme, i když pojedu rychleji než ostatní.
Promin, ale tohle je největší lež, kterou si můžeš obhajovat rychlou jízdu. Víš moc dobře, že to tak není. Řidič má povinnost se věnovat provozu kolem sebe a musí odhadnout jak jiné auto rychle jede... to je fakt. Ale ty máš zase povinnost svou jízdu uzpůsobit podmínkám a provozu. Nevidím důvod, proč bych měl sám sebe omezovat tím, že budu každému, kdo jede brutálně nad limit (190 na okrsce už je dost nad limit) a riskuje, uhýbat do krajnice pokaždé, když nutně potřebuje předjet. Tohle dělám jen v případě pudu sebezáchovy, když hrozí srážka jemu a posléze i mne s protijedoucím autem, nebo vidím, že má co dělat, aby dobrzdil do mého kufru.... ( Ano, přidávat při předjetí je sviňárna, ale to je zase něco jiného, než popisuju)
Tímhle ostatní normálně jedoucí řidiče omezuješ ( musí na tebe dábát zvýšenou pozornost) a ohrožuješ. Pokud předjíždíš hladce a bezpečně jak říkáš, nemusí tě štvát ostatní řidiči co jedou dle předpisů.. jinak by si nemohl napsat 😒br />
"Riziko nehod zvyšuje pohodlnost/nevůle/neochota/neschopnost ostatních pečlivě sledovat provoz kolem sebe a přizpůsobovat plnění svých povinností ostatním účastníkům, i když jedou rychleji. "
Nemusím zde také zdúrazňovat, že reakce řidiče v 90 a 190km/h na vnější podněty a změny jsou neúměrně rozdílné, natožpak brzdná dráha...
A teď si představ, kdyby takhle uvažoval každý, kdo si myslí, že jede bezpečně a proto může jet rychle... jak by to vypadalo? Chápu, že se ti nechce plahočit 90 na krásné rovné okrsce, kde nikdo nejde, ale svalovat vinu na řidiče, že omezují tebe je pošetilost... Ty máš stejnou povinnost dodržovat pravidla silničního provozu a sledovat a přizpůsobit tvou jízdu stejně jako oni.... A je jedno jestli jedes ve Felicii, nebo v BMW....
Pokud sem tě zle pochopil, vyvětli mi, jak tě ta nevůle ostatních řidičů omezuje. Díky 😄
U té citace ohledně nevůle jsme si úplně neporozuměli. Netvrdím, že mne štvou řidiči, kteří se nedívají kolem sebe. Chtěl jsem tím říct, že pokud budu předjíždět 190 km/h na silnici I. třídy kolonu aut a někdo se nepodívá do zpětného a začne také předjíždět, je přičinou té nehody nepodívání se do zpětného a ne moje rychlost. To byla moje pointa. 😄
Ostatní nemohou předpokládat jakou se reálně pohybuješ rychlostí, někteří příliš nesledují okolní provoz, jelikož samotná jízda je pro ně dostatečně stresující záležitostí (nevyježdění, začátečnící, obecně klidný povahy, starší řidiči) než aby se zabývali někým, kdo se pohybuje nad rámec limitů.
Pokud toto vše dokážeš vnímat a respektovat, pak si asi občas dovolíš něco navíc. To je jediný, co k tomu umím napsat.
taky se rád svezu někdy rychleji ......a je to jak říkáš, v ten moment padá odpovědnost na mě....tím ale netvrdím, že letět po okresce 160-190 s rodinou je normální...
Citace: "Počátkem minulého týdne proběhly médii informace o rozhodnutí Nejvyššího soudu ve věci dopravní nehody a dání přednosti v jízdě. Některé z těchto zpráv však byly nepřesné a působily zavádějícím dojmem. Nejvyšší soud proto ke zveřejnění rozsudku vydal ještě prohlášení jako reakci na nepřesné znění některých takových článků.
Nejvyšší soud posuzoval případ dopravní nehody, kdy řidič jedoucí po hlavní silnici jel vyšší rychlostí, než byla v místě povolena, a střetl se s dalším vozidlem, které vyjelo z vedlejší silnice. Oba soudy nižší instance, tedy okresní i krajský soud, označily za viníka nehody řidiče jedoucího po hlavní silnici nepovolenou vyšší rychlostí.
Senát Nejvyššího soudu oba tyto rozsudky zrušil a případ vrátil okresnímu soudu k novému projednání a doplnění dokazování. Z některých informací v médiích ale vyplynulo, že Nejvyšší soud rozhodl, že vina je na straně řidiče jedoucího z vedlejší silnice, a to i v případě, že řidič na hlavní silnici pojede nepovolenou rychlostí. Senát Nejvyššího soudu ale v žádném případě nerozhodoval a nerozhodl o vině konkrétního řidiče.
Nejvyšší soud případ vrátil okresnímu soudu, protože v daném případě chyběly důkazy o tom, zda řidič jedoucí z vedlejší silnice vyjel s dostatečným předstihem. Zároveň Nejvyšší soud upozornil na fakt, že mohlo dojít k situaci, kdy řidič na hlavní silnici sice jel nepovolenou rychlostí, ale řidič z vedlejší silnice mohl vyjet zbrkle a neopatrně.
Ve svém rozsudku Nejvyšší soud uvedl, že v obecné rovině za nedání přednosti v jízdě odpovídá především řidič jedoucí z vedlejší silnice, ovšem s dodatkem, že toto není absolutní pro každou obdobnou dopravní nehodu. Nejvyšší soud vytkl soudům nižších instancí, že neučinily jasné zjištění, zda řidič vyjíždějící z vedlejší silnice skutečně dodržel povinnost vyplývající z dopravní značky „dej přednost v jízdě“ a zda mohl vidět vozidlo přijíždějící po hlavní silnici. Za těchto okolností nelze totiž jednoznačně rozhodnout, zda jediným důvodem dopravní nehody byla vysoká rychlost vozidla jedoucího po hlavní silnici. Vždy je třeba posoudit i variantu, že skutečným důvodem nehody bylo nerespektování příkazu vyplývajícího z dopravní značky „dej přednost v jízdě“.
Nejvyšší soud tedy napadl situaci, kdy je za viníka považován automaticky řidič jedoucí po hlavní silnici nepovolenou rychlostí, ale zároveň to neznamená, že nyní by měli být automaticky vinni pouze řidiči vyjíždějící z vedlejší silnice. Je totiž možné podle individuální situace uznat viníkem nehody i řidiče jedoucího extrémní rychlostí po hlavní silnici. Podle Nejvyššího soudu především stále platí, že každá nehoda je jiná a bude muset být individuálně posouzená. Rozsudek Nejvyššího i s odůvodněním najdete zde."
Takže stále platí jedno...individuálně!
Názor na auta máš fajn, ale s tímhle se s tebou nemohu ztotožnit :no:
Nicméně MrBeranek je případ sám o sobě a pevně věřím, že ho na silnici nepotkám. Ono, už i jeden pilot F1 řekl, že pokud máte pocit, že máte auto pod kontrolou, tak musíte okamžitě přestat závodit, jinak se zabijete, protože tím pádem to auto pod kontrolou nemáte, ale vy si to pouze myslíte, že ho pod ní máte.
Každý řidič, který řídí s pocitem, že auto má 100% pod kontrolou, ztrácí sebereflexi a pokoru a takový řidič nedopadne dobře. Ono, až jednou někomu něco udělá a pak půjde za těmi pozůstalými a bude jim muset říct, proč jel 170 na 90ce, tak to pochopí.
Já měl bouračku taky, ne ze svojí viny. Stál jsem před přechodem, pouštěl chodkyni a v tom to bez brždění do mě napálilo auto a odhodilo na ten přechod, já jsem skončil 5 m za přechodem a srazil tak chodkyni, která v okamžiku nárazu byla přímo před autem. Ten pohled jak to tu holku vzalo, jak mi letí na čelní sklo a pak asi 2 m vzduchem zpátky před auto na zem mi dostatečně stačil na to, abych na 50 jel 50, na 90ce 90 atd....a to prosím ani náhodou nebyla moje vina a ten chlap co do mě naboural nechápal, jak strašně málo stačilo k tomu, aby se stal viníkem autonehody a s flastrem těžkého ublížení na zdraví té holky a děkoval u soudu za dvouletou podmínku a 5 let zadrženého řidičáku.
Moje pointa je taková, že jsou místa na silnici I. třídy, kde těch 190 km/h bude za konkrétních podmínek bezpečných. A opakem toho, že někde může být nebezpečných i těch povolených 90 km/h. Snažím se rozpohybovat diskusi tak, aby se nehledělo na nějaký rychlostní limit, ale striktně se zohledňovaly podmínky provozu, místa, auta atd. Rozhodně to nečti tak, že obhajuju 190 km/h mimo obec všude, to samozřejmě ne.
Čeho se bojíš? Že si bude každý jezdit, kolik chce? A proč tě to trápí? Každý si také ponese svou zodpovědnost. Až to přežene a způsobí nehodu, ponese sám následky, tak proč to řešíš? Myslíš, že bezpečnost na silnici zajistíš nastavením plošných limitů a když k tomu najmeš a zaplatíš Policii ČR, aby na to dohlížela? A podle tebe to snad dneska funguje? Myslíš, že tě na silnici chrání rychlostní limity a policisté v neoznačených autech, kteří loví svoje duše na pokuty? Víš, co by se stalo, když se zrušily rychlostní limity? Vůbec nic, ale je vidět, že v tobě strach z takového neznáma pracuje na 100%.
P.s. Až lidi způsobí nehodu, tak bude pozdě.......... víc k tomu není co dodat 😒
Jestli ale věříš, že pořádek na silnice zavedou restrikce a vysoké pokuty, tak podle mne přehlížíš realitu. Přijdou ti snad dnešní sankce jako malé? Nebo ono to snad dnes funguje? Nebo máš za to, že to nefunguje jen proto, že jsou restrikce a sankce malé? A že by to konečně fungovalo, když by restrikce a sankce byly velké? Jakože co nejde silou, musí ještě větší silou?
Já nesouhlasím s tím, že sankce mají jakýkoliv pozitivní nebo motivační efekt.
Stejně té nehodě restrikcemi a vysokými pokutami nezabráníš. Vždycky je to tak, že po nehodě je pozdě. Jak to chceš ale udělat jinak? To je prostě život. Lidé dělají chyby a umírají a na tom žádný zákon nic nezmění.
Neexistuje efektivní nástroj, kterým bys mohl ovlivnit chování a jednání ostatních, prostě neexistuje. To je základní premisa, se kterou je nutné se smířit. Když budu chtít ostatní lidi nutit do toho, aby něco dělali nebo nedělali a oni to (ne)dělat nebudou chtít, budu muset vymyslet nástroj, jak je k tomu přinutit. Tím nástrojem je právo a jeho vymahateli např. policie (když zůstaneme u těch pravidel silničního provozu). Jenže právo není dokonalé a jeho vymahatelé také ne. To je dle mého názoru inherentní vlastností každého vnejšího systému pravidel. Snaží se věci otáčet a dávat lidem autoritu ven (právo, zákon, úřad, velitel atd.). Jenže to nefunguje. Nikdy to nefungovalo a nikdy to fungovat nebude. Musel bys vymyslet naprostou totalitu úplné kontroly, abys takový systém mohl dokonale vymáhat a stejně by to nefungovalo (dlouho). Navíc v takovém světě by chtěl žít jen málokdo. Výsledek je ten, že na spolehlivost systémů vnějšího donucení se nemůžeš spolehnout. Jsou nefunkční, drahé, sebedestruktivní, patologické a kontraproduktivní.
Napsal jsem na to sérii blogů tady: [odkaz] tady: [odkaz] tady: [odkaz] a tady: [odkaz]
V těch textech se snažím vysvětlit, proč je stávající systém nefunkční a jak navrhuji jej předělat.
Abych ale odpověděl na tvou otázku, já věřím, že mou bezpečnost na silnici mohu zajistit zase jen já sám. Soustředím se na to, abych se bezpečně choval. Víc udělat nemohu. Soustředím se na vlastní jednání a ne na jednání ostatních, protože ho stejně nemohu ovlivnit, takže ho neřeším. Věřím tomu, že žiju v takovém světe, jaký vytvářím. Chci-li bezpečné silnice, začínám a končím jen u sebe. Nevěřím na to, že mne chrání zákony nebo policie nebo strach někoho z trestu.
Na toto a vlastně celý tvůj přípěvek ti odpovím tím, že tě odkáži na Eurostat, CARE, nebo na mojí studii, která se zabývá vývojem úmrtnosti na dopravní nehody v státech Evropské unie.. při troše googlení lze vše najít do pár minut.
Ano... pomáhá to, spolu s dalšími faktory, ale největší vliv na snižování nehod a úmrtí mají restrikce.... je pořád ještě dost těch, kteří se vysokých pokut bojí.. naštěstí.
Pokd nevěříš statistice (která je v této oblasti v EU na špičkové úrovni, data jsou shromažďovány každý rok a definice nehody/úmrtí na nehodu je jednotná pro EU), pak je to holt asi marný boj 😐
Už dopředu jsem ale skeptický. Víš, jako právník se dané oblasti věnuju už hodně dlouho na to, abych viděl, jak to naprosto nefunguje a jak omezení a restrikce všeho druhu lidi jen zbytečně omezují a hlavně je nepodporují v jejich vlastní zodpovědnosti (všichni pak totiž věří, že "to" za ně někdo rozhodne a že jim někdo řekne, jak se mají chovat, místo toho, aby si to rozhodli sami a pak za své rozhodnutí nesli odpovědnost).
Jsem opravdu zvědav, jak je ve tvé studii sociologicky-psychologicky zpracované to, že výše sankcí má vliv na to, jestli lidé dodržují pravidla (mimochodem, jak se vlastně ví, jak moc je lidé dodržují, když 99% všech porušení není nikdy zaznamenáno a postiženo?).
Ale nechci předjímat, rád se s tím seznámím. 😄 A je to tedy o vlivu výše sankce (trestu) za dopravní delikty na dodržování pravidel silničního provozu, ano?
Konkrétně moje práce statisticky vyhledává zlomy (rozuměj změny v trendech, náhlé poklesy či nárůsty) v časové řadě a snaží se identifikovat jejich příčiny (tzv lomená regrese, nebo přímo aplikovaná Joinpoint regrese ( tu sem používal jinde), která se specializuje na demografické jevy, mezi které úmrtí patří) . Je to sice opřeno o statisticko-matematický aparát, bohužel však doposud neexistuje věrohodnější snaha o "popis skutečnosti", než právě tatkováto analýza.
Z této analýzy vyplývá náhlý zlom a pokles nehod a úmrtí po zavedení restriktivních pravidel ( Například hodnoceno v západních a jižních zemí EU). Bodový systém v ČR jsem bohužel nemohl dostatečně ohodnotit, jelikož v době vzniku práce byl v platnosti pouhé 3 roky a dynamika změny v úmrtnosti je opravdu nízká, kam se hrabe na ekonomické prognozy 😁😁.
Z toho vycházím, že restriktivní opatření mají alespoň nějaký smysl. Můžeme se dohadovat, jestli k tomu dochází i bezpečnějšími auty ( to rozhodně ano, ale to činí pokles plynulý, né skokovitý) či zlepšováním komunikacích ( tam si nejsem zejména u východních zemích jist).
Pokud se ti nepovedlo dohledat, tak to asi online nebude 😐 Byla to kdysi má bakalářská práce a asi to ještě v té době nedávali online >😁 Tak tě jedine mohu odkázat na knihovnu UK v Praze >😁 Já totiž sám nevim, jestli ji ještě mam, stěží bych dohledal novější práce 😄
P.S. Pokud si někdo troufne kvantifikovat chování lidí, rád výsledky přepočítám 😄
Já se o to pokusil značně troufale pouze označením zemí postkomunistických a ostatních, což do jisté míry také ovlivní výsledky 😄
>😁 >😁
Uvádíš, že počet nehod a jeho závažnost klesly v západní Evropě se zpřísněním pravidel, ale je ta souvislost skutečně vysledovatelná? Vem si, že u náš počet mrtvých klesá, ale šrouby se zas tak striktně neutahují (poslední velká změna byla v roce 2006 s bodovým systémem). Nevidíš jako hlavní přičínu menší závažnosti nehod spíš vyšší bezpečnost aut?
Když zústanem u Řecka ( kde jsou krásně vidět tyhle dopady na restriktivní opatření v longitudiálním pohledu), tak i když je povinnost nosti helmu na motocyklech již od 80. let, tak závažné postihy zvýšením ( tuším že několikanásobným) pokut za nedodržování tohoto zákona někdy po roce 2000 ( už přesně netuším) se objevil signifikantní zlom v úmrtnosti motorkářů následovaný poklesem 😄
Určitě statistika nedokáže popsat nikdy sebelíp skutečnost, ale jisté tendence z toho vyplývají, tvé blogy jsem nečetl, ale popsat vztah lidí k pravidlům je určitě hodně složité a já si nadále myslím, ač s tím sebevíce nemusím souhlasit, že restrikcemi jich od špatného konání ( protizákoného ) odstrašíš nejvíce.
A pokud říkáš, že není nikdy přičinou nehody rychlost sama, tak by jsi měl možná raději vrátit řidičák a podstoupit testy na svéprávnost. Pokud pojedeš 150 a nabouráš do někoho ze zadu, tak máš jako hlavní vinu tu, že jsi jel nedovolenou maximální rychlostí....a pokud bude jen trochu po dešti, tak jako druhou příčinu nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky....a netahej sem pořád tu vedlejší.
Za druhé, pokud pojedu 150 a do někoho nabourám zezadu (nedobrzdím), tak budu vinen, i kdybych jel povolených 50/90/130 a nabourám. Tam není problém ve vyšší rychlosti, ale v NEPŘIMĚŘENÉ rychlosti (prosím, nemotat dohromady). Příčinou není to, že jedu rychle, ale nepřizpůsobení rychlosti okolnostem. Jinými slovy, tentýž problém budu mít, když pojedu sice povolenou rychlolstí, ale nepřiměřenou (bude třeba náledí). Problém ale není v rychlosti samotné (tj. v její absolutní hodnotě), ale v její přiměřenosti. A jestli je rychlost podmínkám přiměřená, nijak nesouvisí s rychlostními limity, které tak obhajuješ. Někde bude na dálnici přiměřených 250, jinde jen 80.
Je to spíš o rozumu... bohužel auto slouží jako nástavba Ega a proto je přeci hustý jezdit rychle, hlavně když to auto jede žejo... 😄 Já sem v tomhle asi jinej, silny auto nemam, ale zase nejaky slaby taky ne.. i tak radši jedu na pohodu (vyjma Prahy, tam nejezdim uplne pomalu, protože to jinak nejde😁).
Jsou situace, kdy potřebuješ jet rychle, ale na dovolenou to většinou nebývá 😄
A taková diskuze, kterou se snažíš rozpohybovat je mimo mísu, protože to by si pak nějaký MrBeranek2 mohl obhajovat, že je bezpečné když pojede 240 km/h od Hlávkova mostu v Praze, kolem Muzea na nuselák....
Já nepopírám, že rychlostní limity nepovažuji za směrodatné, ale odmítám, že bych jezdil tak, aby to ohrožovalo ostatní. Pokud máš ale v hlavě nastaveno rovnítko mezi rychleji než povolené limity a nebezpečně, tak se asi nedohodneme.
Některá pravidla jsou dle mého názoru smysluplná a ta úzkostlivě dodržuji a jiná podle mne méně, tak u těch jsem flexibilní. Mám vlastní hlavu na to, abych dokázal posoudit, co je nebezpečné a co ne.
Samozřejmě pokud bych je znal, jednal bych stejně.
"znamená možnost předjíždět ještě častěji, ještě bezpečněji, rychleji být na své cestovní rychlosti, tzn. minimalizovat dopady toho, že člověk nejede po dálnici atd."
O řízení opravdu moc nevím, nejsem řidič z povolání, najezdím jen cca 60000 za rok, ale na obrázek českých silnic mi to stačí.
[odkaz]
A ten se tam právě Audi A4 vysmívá 😄
Někdo si pořád myslí, že je king, dokud není ve futrálu.... ;-\
Abychom si ale lépe rozuměli a utlumili ten (ostatně očekáváný) nával emocí, popíšeme si konkrétní situaci. Budu to hodně zjednodušovat, aby se mi to lépe demonstrovalo, takže ta čísla jsou jen pro ilustraci.
S autem, co má 100 koní, potřebuju na BEZPEČNÉ (to zdůrazňuji) předjetí dvou kamionů 10 sekund. S autem, co má 250 koní, potřebuju 7 sekund. S autem, co má 600 koní, potřebuju 2 sekundy. Berme ty hodnoty jako příklad. Benefit výkonu je v tom, že ty kamiony předjedu skoro kdekoliv, protože potřebuju zlomek času proti autu, co má 100 koní. Nijak z toho ale neplyne, že budu předjíždět v místech, kde ani ty 2 vteřiny nemám, je to srozumitelné? Nechápu tedy, jak jsi dovodil, že budu předjíždět tam, kde ani těch 600 koní nebude na BEZPEČNÉ (znovu zdůrazňuji) předjetí stačit.
Je nutný si uvědomit, že u takto silných aut už jsou ty rozdíly ve zrychlení skutečně malé a pokud někdo tvrdí, že stačí takové minimální zrychlení a už je to OK, tak si opravdu zahrává.
Je to divný, ale je to tak.
Alpina D3 je skvělý kompromis mezi spotřebou a rychlostí. Ostatní nafty jsou pomalejší a benzíny žerou, ale zase V8 třeba v C63 AMG je špica.
To si myslíš že svoji jízdou nikoho neohrožuješ? Můžeš si myslet, že jsi třeba dobrý jezdec, ale ne každý je na silnici tak 100% jistý za volantem, jak se cítíš ty a taky nemá takové "nářadí" s výkonnými brzdami atd...
Může mít pomalejší reakční dobu, nečekané reakce atd.. Když se zabiješ ty, o jednoho vola míň, jenže takoví jako ty většinou s sebou ještě vezmou nějakou vylekanou ženskou ve Fiestě nebo dědka ve Feldě..
Ta silnice není nic pěkného, není extra široká, má blbé horizonty, jezdí tam dost pomalých vozů, hodně vesnic, náklaďáky a celkem masivní provoz celý týden..Takže ono těch 90-110 je na Strakonickou od Příbrami po Novou Hospodu až až.
Čůrani jako ty by měli dostat do ruky Felicii a naučit se co je to plynulost provozu a ne jízda brzda/plyn.. I když bych se nedivil, vzhledem k tomu co píšeš, kdybys tu Feldu dřel jak starou bábu stejně..
Víš že se ani nedivím že máš BMW a ještě k tomu v polotutingu? 😄
Bude super, až někdy dostaví rychlostní komunikaci. Dle infa ze stránek R4 by se na tom mělo začít docela intenzivně dělat, tak snad to bude pravdivé info.
Rizikový jsou právě Chraštičky a esíčko dole kolem rybníka kam každej trotl vletí a brzdí na doraz, dál za Čimelicema tam jsou "tupý" horizonty a svádí to předjíždět další místo jsou terénní vlny za odbočkou na Milín atd..
Zkrátka to není silnice na bláznění (což není podle mě žádná věř.komunikace). Já mám přes 260 koní což taky není málo a přesto by mě ani ve snu nenapadlo zrovna na Strakonický jet jak *..