Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 6. 2014
18
250
Zobrazit náhledy (18)
Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6 Audi RS6
Audi nakrátko odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi RS 6 Avant. Nebude mít 560, nýbrž celých 600 koní.

Informace o výkonnější RS 6 se objevily na stránkách Audi UK, aby byly krátce poté okamžitě staženy. Nevíme, zda si to někdo v Británii odskákal, nebo to byl marketingový tah. Každopádně první velmi stručná fakta jsou venku. Čtyři kruhy příchod téhle verze potvrdily ostatně již dříve ústy šéfa divize Quattro GmbH Stephana Reila a internetem proběhly nějaké ty špionážní snímky. Oficiální fotky však k dispozici nejsou, z webu zmizely dříve, než je někdo stačil rozšířit dále.

Shrňme si tedy již známé informace. Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s dvojicí turbodmychadel. Výkon se ovšem zvýšil ze 412 kW (560 k) na rovných šest stovek hřebců, tedy 442 kW. Rovněž údaj o maximálním točivém momentu 700 N.m se určitě zvedl, ale ten zatím zůstává v tajnosti. Někomu totiž standardní porce nestačí, ale označení „plus“ (oficiálně s malým p) má u Audi tradici. Vždyť jej nesla už první A6, modernizovaná řada 100 C4 v roce 1996. S6 plus představená před 18 lety v Ženevě měla coby sedan i kombi pod kapotou shodou okolností také osmiválec, ale atmosférický s objemem 4,2 l s 240 kW/5600 min-1 a na všechna kola se tehdy přenášelo 400 N.m v 3500 otáčkách. Motor pocházel z první generace luxusní A8 a za vývojem auta stála, jak jinak, divize Quattro GmbH.

Nová RS 6 se stejným označením bude o něco lehčí než „běžný“ model, který váží 1895 kg. Měla by se také lépe ovládat v běžném provozu i případně na okruhu. Nemá jí chybět ani luxusně sportovní interiér a nějaká ta loga vně i uvnitř. Nejedná se však o limitovanou edici jako v případě přímé předchůdkyně z roku 2004 (generace C5), kterých se vyrobilo v „plusové“ verzi jen 999 kusů pro celý svět. Plaketky s pořadovým číslem tedy čekat nemůžeme. Předpokládáme, že oficiální odhalení přímo automobilkou na sebe dlouho čekat nenechá... Světu se ale naživo ukáže nejpravděpodobněji až v Paříži. Kupříkladu za moře se ale nedostane, ani standardní RS 6 Avant se tam neprodává.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
smyslně nesmyslný model
| 2. 7. 2014
S-tronic se hodí pro modely s důrazem na sportovní akcent, což zrovna allroad, jako crossover, určitě není, spíš naopak. Pořád platí, že předností dvojspojky je především rychlost, kdežto u hdm je to komfort/kultivovanost.
smyslně nesmyslný model
| 2. 7. 2014
Na cestování je to podle mne lepší volba. A výlety mimo asfalt také zvládá lépe. Oboje kvůli rozjezdu. Silnou stránkou dvouspojky je rychlost, ne jemnost. Tahle převodovka patří k nejlepším dvouspojkám, které můžeš koupit. A6, tím spíš allroad, ale přeci není primárně o rychlosti. Ostatně v A8 používají jen tiptronic.
Avatar - Ozzman
NS a rozhodnutí...
| 2. 7. 2014
Určitě ta bezpečnost aut hraje také roli, ale tam by úmrtnost nepadala přeci skokově, jelikož se bezpečnostní systémy a vůbec bezpečnost aut aplikuje a zavádí do oběhu postupně a plynule. To by musely všechny automobilky naráz zavést třeba dejme tomu ABS a všichni lidi by museli ten rok koupit auta s ABS, potom můžeme signifikantně dokázat, že ABS přispívá k snížení.... chápeš že? :-) Kdežto pokud se udělá taková restrikce, jako je ten bodový systém, tak třeba v Řecku ( zavedeno 1992) je znatelný skok poklesu úmrtnosti a to je již signifikantně měřitelné... ano.. také se mohlo stát, že si všichni řidiči řekli, že budou jezdit bezpečněji, ale to je nepravděpodobné a neměřitelné.
Když zústanem u Řecka ( kde jsou krásně vidět tyhle dopady na restriktivní opatření v longitudiálním pohledu), tak i když je povinnost nosti helmu na motocyklech již od 80. let, tak závažné postihy zvýšením ( tuším že několikanásobným) pokut za nedodržování tohoto zákona někdy po roce 2000 ( už přesně netuším) se objevil signifikantní zlom v úmrtnosti motorkářů následovaný poklesem :-)

Určitě statistika nedokáže popsat nikdy sebelíp skutečnost, ale jisté tendence z toho vyplývají, tvé blogy jsem nečetl, ale popsat vztah lidí k pravidlům je určitě hodně složité a já si nadále myslím, ač s tím sebevíce nemusím souhlasit, že restrikcemi jich od špatného konání ( protizákoného ) odstrašíš nejvíce.
NS a rozhodnutí...
| 2. 7. 2014
To je škoda, už jsem měl takovou pěknou diskusní "slinu", protože lidský faktor bych rozhodně nepodceňoval. :-) S čísly si pro změnu moc nerozumím já (ve třeťáku na gymplu jsem nepochopil logaritmy a tím jsem s matematikou skončil). :-) Jestli jsi četl ty moje blogy na Autowebu, tak já se soustřeďuju právě na ten sociologicko-psychologicko-filosofický rozměr vztahu lidí k vnějším pravidlům a snažím se tam popsat, v čem vůbec ten princip jako celek selhává. Plyne z něho i to, že stávající systém jako silový nefunguje a tlak větší silou nemůže výsledek přinést.

Uvádíš, že počet nehod a jeho závažnost klesly v západní Evropě se zpřísněním pravidel, ale je ta souvislost skutečně vysledovatelná? Vem si, že u náš počet mrtvých klesá, ale šrouby se zas tak striktně neutahují (poslední velká změna byla v roce 2006 s bodovým systémem). Nevidíš jako hlavní přičínu menší závažnosti nehod spíš vyšší bezpečnost aut?
Avatar - RWD
smyslně nesmyslný model
| 2. 7. 2014
Co je na S tronicu špatného?
Já jen vím že tipronic je 8°HDM a S tronic je 7° dvouspojka, ale že by tiptronic byla lepší volba???

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku