Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS6
Audi RS6
Audi RS6
Audi RS6
18
Fotogalerie

Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

Audi nakrátko odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi RS 6 Avant. Nebude mít 560, nýbrž celých 600 koní.

Informace o výkonnější RS 6 se objevily na stránkách Audi UK, aby byly krátce poté okamžitě staženy. Nevíme, zda si to někdo v Británii odskákal, nebo to byl marketingový tah. Každopádně první velmi stručná fakta jsou venku. Čtyři kruhy příchod téhle verze potvrdily ostatně již dříve ústy šéfa divize Quattro GmbH Stephana Reila a internetem proběhly nějaké ty špionážní snímky. Oficiální fotky však k dispozici nejsou, z webu zmizely dříve, než je někdo stačil rozšířit dále.

Shrňme si tedy již známé informace. Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s dvojicí turbodmychadel. Výkon se ovšem zvýšil ze 412 kW (560 k) na rovných šest stovek hřebců, tedy 442 kW. Rovněž údaj o maximálním točivém momentu 700 N.m se určitě zvedl, ale ten zatím zůstává v tajnosti. Někomu totiž standardní porce nestačí, ale označení „plus“ (oficiálně s malým p) má u Audi tradici. Vždyť jej nesla už první A6, modernizovaná řada 100 C4 v roce 1996. S6 plus představená před 18 lety v Ženevě měla coby sedan i kombi pod kapotou shodou okolností také osmiválec, ale atmosférický s objemem 4,2 l s 240 kW/5600 min-1 a na všechna kola se tehdy přenášelo 400 N.m v 3500 otáčkách. Motor pocházel z první generace luxusní A8 a za vývojem auta stála, jak jinak, divize Quattro GmbH.

Nová RS 6 se stejným označením bude o něco lehčí než „běžný“ model, který váží 1895 kg. Měla by se také lépe ovládat v běžném provozu i případně na okruhu. Nemá jí chybět ani luxusně sportovní interiér a nějaká ta loga vně i uvnitř. Nejedná se však o limitovanou edici jako v případě přímé předchůdkyně z roku 2004 (generace C5), kterých se vyrobilo v „plusové“ verzi jen 999 kusů pro celý svět. Plaketky s pořadovým číslem tedy čekat nemůžeme. Předpokládáme, že oficiální odhalení přímo automobilkou na sebe dlouho čekat nenechá... Světu se ale naživo ukáže nejpravděpodobněji až v Paříži. Kupříkladu za moře se ale nedostane, ani standardní RS 6 Avant se tam neprodává.