Jeho tvorba zahrnuje populární návrhy, budoucí kultovní vozy a v neposlední řadě také originální designový směr, který vtiskl jihokorejským vozidlům osobitou tvář. Jaké jsou milníky jeho oceněné celoživotní práce?
Každý design se jednou okouká (čest vyjímkám - hlavně italským), ale např. taková Faiba III je okkoukaná ještě než byla vůbec oficiálně přestavena:
[odkaz]
Přesně tak. Světla protažená až do A sloupků, krytá do boku vytaženou plastovou bublinou, čelní sklo protažené do třetiny střechy, příliš vysoko posazené zadní skupinové svítilny, šílený KIA Soul a hlavně asijská ošklivka KIA Sportage, mu moc dobré vysvědčení nedávají! Dokud byla jeho extravagance umírněná kolegy v designovém týmu koncernu VW, dalo se to překousnout, ale současný asijský styl Petra Schreyera je již jen potvrzením názoru, že jeho odchodem koncern VW více získal, než ztratil.
Pokud jde o design Kia, lze vystopovat ještě další prvky (které sice nejsou vždy ortodoxně dodržovány, ale jsou dobře viditelné):
- klínovitý ponton (Soul je právě tou výjimkou, ceed je ve druhé generaci jasnou ukázkou - možná to zde je až na hraně),
- zadní svítilny jsou maximálně vyvýšené a horizontální (rozdělené víkem, pokud to cena modelu dovolí); někdy je to povedené (Sportage, Sorrento, Optima), někdy méně (Rio),
- světlomety (více přední, ale i zadní) jsou modelované jako 3D prvky - tvoří výraznou hranu karoserie (u Audi to bylo naopak - světla splývala s povrchem panelů karoserie velmi hladce), poznámka: přední světlomety mají definovanou docela zajímavou rovinu - vzhledem ke klasickým 3 rovinám: boční - čelní (svislá) - vodorovná-svážná (kapota)… Ono se to nedá tak úplně popsat slovy, ale vizuálně je to téměř u všech modelů KIA viditelné / osahatelné a velmi jiné oproti konkurenci.
Tohle je prostě člověk, za kterym konstantně zůstávaj krásný věci. A to nejen z ranku automobilismu. Co je u něj zvláštní, že je pořád lepší a lepší. :yes:
Mohol by som poprosiť redakciu, aby tieto obsiahlejšie, ale hlavne hodnotnejšie články nechávala dlhší čas na hlavnej strane? Dosť to dvíha celkovú úroveň obsahu na auto.cz a bola by škoda keby to už zajtra zmizlo.
Inak dobre zmapované a Schreyer je naozaj kapacita. :yes: