Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Slovensko zavádí šrotovné, auta u sousedů zlevní o 1000 až 2000 eur

69 komentářů

Navtech
Jsem pro zavedení šrotovnýho i u nás! Sešrotoval bych to svoje 12 let starý Punto, něco bych si lehce připlatil a X6 by byla doma! Bez DPH a bez klece! 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Beru to jako vtip. Srotovne je nesystemove protekcionisticke opatreni. Problem to nevyresi.
Navtech
Ber to jak chceš. Já volám Dalíka, ať to tam protlačí...
Avatar - gld
gld
v čom je pre teba šrotovné protekcionalistické? ;-\
pogo26
Bylo to v té stranické brožurce / Čechy - poslední kolébka libérijismu na světě /.
oIoo
že má šrot protekci :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
V cem? No treba v tom, ze je zamereno na jedno konkretni odvetvi a na urcitou malou skupinu lidi. Staci?

Navic srotovne problem nevyresi, pouze oddali. Stejne jako nalevani penez do krachujicich firem. Krize je od toho, aby se trh vycistil - slabi odpadnou, zustanou silni. Ochranou slabych se problem prohlubuje.
ZocelenyDrapalik
Za prve to nechrani slabe, spise naopak - prilezitost ma kazdy vyrobce stejnou, silni ji vyuziji vice.

Za druhe - srotovne je jenom mala kompenzace dopadu nadprumerneho zdaneni automobilizmu (prostrednictvim spotrebni dane na paliva) na toto jedno odvetvi. Na zadna jina odvetvi spotrebni dan na paliva nedopada tak fatalne, jako na automobilovy prumysl. Proto je srotovne zamereno na jedno odvetvi. Ale nezvyhodnuje ho. Nopak, pouze srovnava uroven zdaneni s ostatnimi vyrobci. Tedy nikoliv zvyhodneni, ale spravedlivejsi trzni stav. Nepopularni ale pravdive.
Avatar - Katikakus
Katikakus
A o tom to presne je - tohle je cesta do pekel. Snizenim spotrebne dane na paliva se da dosahnout podobneho efektu, avsak uzitek z nej se projevi napric spolecnosti. To same snizenim danoveho zatizeni prijmu obyvatelstva. Zpusobu je hodne, oni si vsak vybrali jeden z nejhorsich.

Kdo nechce chapat, nepochopi. Cas ukaze...
ZocelenyDrapalik
Prave ze naopak. Plosne snizeni spotrebnich dani ma spoustu nevyhod oproti srotovnemu.

1)Stoji obrovske penize a vede k jeste vetsimu schodku statnniho rozpoctu. Cast z nej se nepromitne do snizeni ceny a zustava primo prodejcum paliv. Srotovne stoji zlomek a oakmzite se na DPH vraci statu.
2)Pri tom kolik by to stalo by to ale nemelo mobilizujici efekt - par korun na litru paliva nema silu rozhybat statisice z uspor lidi jako srotovne. Nema silu rozhybat cele odvetvi.
3)Jestlize je srotovne kritizovano kvuli odtekani penez do zahranici, v pripade ciste dovazenych paliv je to jeste nasobne horsi.

Plosna opatreni typu nizsi socialni, rychlejsi odpisy jsou prijimana. Ted je treba nalezt take chytra cilena opatreni, ktera s minimem financi rozjedou zadrhla mista hospodarstvi. A to, jak ukazuji az necekane vysledky v zapadni Evrope, prave srotovne muze byt. A jak jsme si rekli vyse, neni to ani nic nespravedliveho. Cas uz pomalu ukazuje.
Avatar - Katikakus
Katikakus
V jednom souhlasim - cas uz ukazuje. K tomuto hloupemu kroku pristupuji socialisticke vlady. Dalsich slov neni potreba.

K zbytku se neam smysl vyjadrovat - hlavne ten blabol s palivama.
Cely problem je hlavne ve spotrebe (ne paliva jako takoveho). Takze jde o to nastratovat spotrebu - ale losnou, ne podporit jedno odvetvi, navic takove, kde se potencialni trh ve,ice rychle naplni. Co pak? Dame srotovne na 5leta auta a ve vysi 4000 EUR?
Avatar - gld
gld
dupeš nožičkou aké je to nesprávne a hrozné..cítim že za tvojou nevôlou bude dačo národného charakteru..

aký "hlúpy" krok to je keď umožní ľuďom zbaviť sa starých šrotov a kúpiť nové auto?

si zrejme jeden z tých čo by reptal aj keby mu padali pečené holuby do huby..

aký význam by malo zníženie spotrebnej dane na palivá? ako písal drapalík, štát by šiel do * a namastili by sa na tom olejárske spoločnosti
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zjevne nevis, o cem pises. Ja chci pecene holuby? To chteji ti, co tady nejvic vykrikujou o srotovnem. Luza s natazenou rucickou ceka, co dostane od statu.
Spotrebna dan byla jen jednim z prikladu. Tech cest je mnoho.
Protekcionizmus je kazdopadne tim nejhorsim zpusobem jak resit krizi, protoze nenuti firmy hledat rezervy a snizovat naklady - proto problem jen oddaluje a prohlubuje, aby o neco pozdeji propukl v jeste vetsi mire. Doporucuju precist neco od Miltona Friedmana.
Avatar - gld
gld
ekonomické drísty a "čo by bolo keby" nechám tým čo ich to baví..mňa nie :-!

čo pre mňa v praxi znamená šrotovné? ešte ani poriadne nevstúpilo do platnosti a už poznám 3 ľudí z môjho blízkeho okolia čo ho hodlajú hneď využiť..či to o 5 rokov posunie ekonomiku o 0,02 percenta hore alebo dole mi je šumafuk
Avatar - Katikakus
Katikakus
Friedmanovy prace by mely byt povinnym ctenim na strednich skolach, aby nam tady nevyrustalo tolik ekonomickych analfabetu. Staci zakladni principy, zadne slozite "ekonomicke dristy"
Avatar - gld
gld
pozri nejaké to ekonomické vzdelanie mám ale fakt necítim vnútornú potrebu študovať nejakého friedmana aby som si utvoril obraz či ÁNO/NIE šrotovné
Já si vás teď počet a dobrý.Tomu jednomu evidentně nevadí,že bude např. u nás odpočet DPH a že se nebude i z osobáku dělat tzv.DODÁVKA.Ovšem na SKUTEČNÉ dodávky byl odpočet od vzniku nové daň. soustavy 1.1.1993.No a těch pár SUV luxus.aut,kde se teď DPH nebude platit tak jako tak(tj. možná nějaký sedan a sporťák),udělá Kalouskovi necelou miliardu,takže stát to nezachrání.BTW:je kouzelné,když rodinka jedzdí ve 4 SUV s mřížkama(rodiče a 2 děti) a 50 zam. platí minim.mzdu, ti si nesmí vzít ani dovolenou,přece jak to kdosi psal, je to v té poučce za lepší zítřky 19.století.Takže jedněm spíš vadí, že pár dalších lidí si může MOŽNÁ koupit auto.Nástupní plat lékaře je v ČR nějakých 15 hrubých a s platem se mu nic mos neděje do atestace, tj. 4-5 let, tj. do 30.Jasně,nemá to dělat.také nedělají a jdou ven-po atestaci.Holt jedna opatření jsou podle jedinců správná a další nesystémová.Včera byl v autosalonu a němci nakupovali Škodovky a Hyundaie.Do Německa to máme asi 400 km po dálnici.Tolik ke šrotovnému
pogo26
O jakých nákladech tady píšeš, to je tvoje náboženství ? Zkus se trochu zamyslet a podívat se na problém trochu víc zeširoka a hlavně použij svůj mozek. Možná zjistíš, že neustálé snižování nákladů je cesta do pekel. Problém nejsou náklady, ale chybějící poptávka. Ta souvisí s náklady, ale naopak.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Poptavku, cili spotrebu muzes podporit krome jineho i snizenim ceny. Na snizeni ceny potrebujes bud snizit vyrobni naklady, optimalizaci vyrobnich procesu atd. nebo tim, ze natahnes ruku a stat z dani obcanu neco naleje, takze te nic nenuti optimalizovat. Co je lepsi? Napsals jednu rozumnou vec - pouzij mozek.

Tyhle veci jsem nevymyslel ja, to jsou zakladni principy, overene praxi.
pogo26
Někdy právě praxe ukáže, že je potřeba některé principy přehodnotit. Jinak to jsou dogmata a to je pak tragédie. Tak dál čekej až ti někdo předhodí jiné principy.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Prave naopak - tohle jsou principy, ktere jsou overeny v praxi. Netvrdim, ze jsou idealni, ale nikdo doted nevymyslel nic lepsiho. Vsechny pokusy poprit je ztroskotaly - meli jsme to tady 40 let, v Nemecku i Francii ted sklizi shnile ovoce zasete socialistickymi vladami a maji z toho hlavu v smutku.
Avatar - gld
gld
tá optimalizácia výrobných procesov znie ako pekná vec no v praxi to potom vyzerá že autám po 100-150 tis km odchádzajú motory (prevodovky/diferenciály/dosaď ľubovolne) v mene "optimalizácie"
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ja o voze, ty o koze. Optimalizace nemusi nutne znamenat snizeni kvality. Tady se bavime o principech jako just-in-time, o hledani rezerv, ktere nesnizuji kvalitu, prave naopak - zvysovanim kvality odpadaji naklady na zarucni opravy a tim se snizuji naklady. V cene vozu jsou totiz zapocteny krome jineho i naklady na zarucni opravy.
pogo26
Třeba ve Německu a ve Francii. Ty jseš fakt chytrolín z 2.B
Avatar - Katikakus
Katikakus
Diky za nahravku na smec. Francie a Nemecko jsou ukazkovymi priklady vladnuti socialistu, kteri ekonomiku privedou na mizinu. Nechtel jsem je jmenovat sam, aby mne nekdo nenarkl, ze jsem si vybral dve nejhorsi krajiny.
Avatar - gld
gld
hej, francúzsko a nemecko, dva peklá na zemi..si to vystihol 8-s
pogo26
Ve Francii a Německu byl dnes odpoledne převrat a k moci se dostali socialisté ? Dík za info.
oIoo
to myslíš vážně? Poslední pravice odešla v Německu s Hohlem a ve Francii snad nebyla nikdy a třeba v Anglii byl poslední pravičák John Major. Takže se zkus probudit, v Evropě vládnou socialisté.

...btw, včera jsem byl v ehemalige DDR - myslím že nezaměstnanost 20%, města okupovaná důchodci a půlka národa pendlující na západ za prací je opravdu skvělá vizitka socánků v Německu
pogo26
To jsou jen tvoje bláboly.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Opravdu neotresitelny argument. K tomu je zbytecne neco dodavat >😒]
Navtech
Hele, ale jak to tady zevrubně sleduju... rozumný zásahy lidi stejně nezajímaj. Dlouhodobý opatření už vůbec ne. Nějaký šrotovný je sice na hov.no, ale je jim blíž, než snížení nějaký daně. rovnou do ruky, na to blbci slyšej.
Avatar - Katikakus
Katikakus
To nepochybne - na tom je socanska politika zalozena. Blbce zajima co maji dnes v ruce, na zitrek nemysli. To, ze to nekdo zitra bude muset dvakrat zaplatit, je jim putna.
Navtech
No a o tom to je >😁

To je to myšlení těch, kvůli kterejm jsme dneska tam, kde jsme.

Půjčka na dovolenou je králem debilismu a ne poplatek za vložení peněz na ůčet.
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes: Pod tohle se podepisu!
Bohuzel, chvilku jsem mel pocit, ze jsem tu s timto nazorem sam.

PS: Mrkni na SZ
Navtech
Jsme lidi a ti ...ostatní...
Avatar - gld
gld
vy dvaja ste sa hľadali :-!
ZocelenyDrapalik
Hele filistyne, zahod ideologicke zvasty a uvazuj hlavou. Podivej se do sveta a porovnej jake metody proti krachu automobilek mas realne k dispozici. Realne, ne nejake sny z ucebnic, nechat pul hospodarstvi zkrachovat.

Mas tu "metodu USA", kde vlada lije neuveritelne miliardy do automobilek primo a temer bez efektu.

A pak tu mas metodu "socialistickeho srotovneho". Narozdil od primeho nalevani penez srotovne dokaze
1) Aktivizovat soukrome uspory. Statni podil je minimalni a multiplikuje se soukromymi penezi, naroky na statni rozpocet temer nulove - vraci se v DPH.
2)Aktivizuje poptavku, nechava zcela na zakaznicich do ktere automobilky penize naliji - je v ramci moznosti trzne kompatibilni.

Tak a ted mi rekni, ktera metoda je socialisticka a ktera ne. A pak porovnej realne vysledky a vidis hned co funguje a co ne.

Nekdy je treba se rozhlednout a zvazit, jake reseni opravdu mame k dispozici a ne jake by jsme si moc prali mit, ale nikdy mit nebudeme.
oIoo
1) lidi co mají 10let starý auto a čekají na 25k podporu co je jako vytrhne žádné nebo ŽÁDNÉ úspory nemají.
a to implikuje že u 2) poptávka bude vytvořena na dluh, násobený světovou vysokou mírou averze k riziku (drahej jak prase) - v horizontu 5 let (splacení úveru) to naopak celkovou poptávku sníží.
Chápeme?
pogo26
Nesuď lidi podle sebe. Na dluh naopak kupují ti co mají auta pořád nové. Znám dost lidí s favoritem, kteří by si dluh v životě nevzali. Až jim fáčko doslouží, vezmou prach a jdou si koupit auto. Vesnice je vesnice.
pogo26
Nevím čím to je, ale s tvých vět mám pocit, že čtu snůšku pouček náhodně naházených na hromadu. Podle mě vůbec netušíš o čem píšeš.
michal_b
tak za
1) to tvoje "konkrétne odvetvie" zamestnáva celkom dosť ľudí, ktorí tým že prišli o prácu nedávajú zarábať zase ďalším obchodníkom. ak by sa títo ľudia vrátili do práce, znova by boli peniaze v obehu. Robíš chybu, ak vidíš automobilku ako jeden závod kde sú autá skladané, za týmito montovňami stoja desiatky subdodávateľov, kolos je to nenormálny.
2) pomerne dosť ľudí by rado predalo svoje auto, ale o staré jazdenky niet záujem, lebo trh je presýtený. takto z ciest pomizne zopár starých autiakov a cca 45-60k Sk znamená celkom dosť, môžeš to napríklad použiť ako akontáciu na lízing. stimul je to v každom prípade dobrý.
3) štátu sa vložené peniaze do "šrotovného" vrátia prostredníctvom DPH z predaja nových aut.
4) nové auto je bezpečnejšie, ekologickejšie, menej žerie a je menej náchylné na poruchy než 10 rokov staré
Avatar - T613
T613
Rátha na tebe ty imperialistický zvrhlíku!
Wartburg 353W
Pracujici v autoprumyslu ma pravo na vyrobu aut bez ohledu na to, zda je po vyrobcich poptavka. Napad hodny soudruha Lenina >😒]
Avatar - gld
gld
to povedz 300 000 ľudom pracujúcich v opli ;-\
Klaudius
Tak toto je čiste prtekcionalistický a účelový krok premiéra a tejto vlády! Že len pre autá do 25 tácov! To sa nezaujímajú o prvú zahraničnú automobilku, ktorá to na Slovensku rozbehla a udáva tón? AKé autá má ona výhodnejšie predávať a prilepšiť si tak o nejakých zákazníkov? Navrhujem zvýšiť hranicu na 100 tisíc Eur, aby sa do tej sumy spoľahlivo vošli VŠETKY autá vyrábané na Slovensku!
Avatar - T613
T613
já bych byl za, aby lidé doplácely jen dva tisíce euro na kterýkoliv automobil. Výroba by byla na maximu a konečně by měli nový automobil všichni! Nejen ti co na něj mají! 😐 >😒]
Klaudius
VW v Bratislave v apríli (dubnu) zase stojí! Nikto tých mastodontov nechce. Ľudia sú nejakí utiahnutí, proste sa boja niečo drahšie kúpiť. Mám pocit, že celá kríza je len nafúknutá bublina. Proste chcel niekto rýchle zbohatnúť a mal páky na to (a použil ich), aby zastavil pohyb peňazí. Ľudia peniaze majú, kupovať by mohli. Ale nekupujú, lebo je KRÍZA. Ale v prevžnej miere je to len slovo, ktoré je zaklínadlom a odpoveďou na všetko. Sme my ľudia fakt drbnutí...
Avatar - prekladys
prekladys
klaudie, ty asi nemáš firmu, nejsi ani ve vyšším managementu společností, viď? jednoduše si to představ tak, jako bys svoji přímořskou dovolenou standardně finacoval půjčkou, protože na ni nejsi schopen do léta našetřit, do prosince však ano. a najednou ti tvoje banka nepůjčí, protože peníze, které ti půjčovala, měla sama od jiné banky. a ty tvoje prachy má až xtý finanční ústav. peněz je málo, máš je v hrsti jen do té doby, dokud se otáčejí, když se tok zastaví, je utrum. tomu se říká úvěrová krize. tobě nepůjčí na dovolenou, firma nedostane provozní úvěr, malý zadlužený stát se taky potopí. americký rozpočet (dluh) financují zprostředkovaně čínské státní banky a ropní šejkové, prostě proto, že USA je největším světovým spotřebitelem a hlavně globálním policajtem: i čínský bolševik má sešněrovanou * z představy, že by se pádem Ameriky porušila mocenská rovnováha ve světě. takže pokud chceš podpořit peněžní tok a jet letos opět k moři, prodej chalupu, a jeď za své...
Klaudius
Čo si tým chcel akože povedať?

Zabudol si na jeden - najdôležitejší fakt. Píšeš, že "najednou ti tvoje banka nepůjčí, protože peníze, které ti půjčovala, měla sama od jiné banky. a ty tvoje prachy má až xtý finanční ústav". To je všetko ešte vpohode (aj keď celý ten systém je totálne chorý). Zabudol si na ten impulz, prečo nepustí peniaze tá x-tá banka. V tom je pes zakopaný. Aj jadrovú reakciu spúšťa jediný atóm.
Avatar - prekladys
prekladys
ale ona půjčí! státu na rozpočet, až stát začne sanovat zkomírající ekonomiku - viz půlka západního světa. to je teprve ten pravý kšeft!
podívej se, jakých gigantických rozměrů dosáhl třeba státní dluh USA. a přesto peníze tečou, protože ti co je mají, je rádi smění za politický vliv - ví, že zpátky už peníze nedostanou. alespoň od krize 29-33 to tak je. státy v čele s USA jeden dluh lepí jiným.
je naivní si myslet, že lze vše odsát z daní. vzhledem k výši a trvání státních dluhů by celkové daňové zatížení muselo několikrát překračovat daněný příjem.
A co udela prodejce? Vyda cenik, kde o 1000 Eur zdrazi a z teto nove ceny poskytne 500 Eur slevu 😉 Mate to mit, pekne ze svych dani dotujte automobilky a dealery...
michal_b
čím presne je díler živený z tvojich daní?
acALIEN
Tim, ze vsichni , bez ohledu na to, zda ma dany clovek auto, platite dane a ty se vyplaceji zpetne lidem, kteri si nove auto porizuji, proste duchodce, ktery auto nechce, rve na danich penize do kasy,ktere nasledne vyplati cloveku,kterej si jde koupit nove auto.Prijde mi ceske opatreni nekolikanasobne lepsi a to, ze podnikatel si muze odecist DPH od kterehokoliv vozu, bez nutnosti instalace prepazky a dalsich restrikci do sumy 1,5mio CZk..
Avatar - gld
gld
príde mi že "prepážkárenie" je kktina x-tého rangu a myslím že dosť ľudí bude súhlasiť..

nepoviem ak si malý podnikateľ dá na berlingo n1-ku a odpočíta si DPH ale keď som minule videl mrežu na BMW 1 coupé tak to už bolo na hlboké zamyslenie..
Avatar - freeman
freeman
Naozaj šrotovné nič nerieši ale berte to tak, že ak to zaviedla skoro celá EU tak sa patrí aby sme to zaviedli aj mi. Teraz už nik nemôže v EU ukázať prstom na nás, že len v čase krízy pýtame a nič "nedávame".
oIoo
jé na to byl v ČSFR dobrý vtip.
Slovenská televize přenášela projev v češtině: "Slovákům je třeba solidarity", a na Slovensku to poslouchá nahluchlej dědek a říká "Keď Slovákom soli, tak Čehunom papriky"

...jako pokud to tak vidíš s tou solidaritou, tak na to není co říct, ale aby s Váma zas byla solidární EU až třeba zase dojde plyn, nebo tak :-!
Avatar - gld
gld
ten s mierením poznáš? tiež dobrý 😉
acALIEN
Krasnej priklad stadoveho chovani protinajici slovenskou populitiku.
Ked uz aj nic nevyriesi z hladiska krízy, aspon pomôže niektorým starým vrakom opustiť naše cesty a zvýši sa bezpečnosť majiteľa aj ostatných. Kto rozpráva ze aj tak nebude mať na nové auto tak to uz je jeho problém , nemôže niekto čakať že mu niečo spadne z neba zadarmo. Ale väčšinou taký čo narieka (viď rómsky spoluobčania) tak ich človek vidí každú chvíľu s cigaretou v hube.
Avatar - pallas
pallas
nedostrani ziadne vraky, alebo, minimum. Ty si myslis, ze nejaky majitel zigulika, sa teraz vdaka srotovnemu rozkyve k nakupu noveho auta?
A co caká majitel zigulika ze mu niekto dá auto zadarmo? Je to pre ludí ktorí sa vedia hýbať a nečakajú iba na pomoc od ostatných. Ked sancu nevyuzijú je to ich problém ale je urcite mnoho ludí ktorým to pomôže. Ber to ako pomoc menej majetnej vrstve ktorá plánuje obnovu auta nie ako fakt ze teraz si musia všetci do jedného kúpiť nové auto.
Avatar - pallas
pallas
ovela lepsie je zivnostnikom a firmam dat moznost kupovat auta bez DPH, tak ako je to v Europe bezne - a teraz to uz bude bezne aj v Cechach. Viac novych aut pride - a firmy tie auta po lizingu predavaju. Preco by menej majetna vrstva nemohla mat 3-5 rocnu jazdenku?
Tak méně majetná vrstva v jiných zemích si vydělá na nějaké levné auto a nepojede do Česka kupovat firemní ojetinu,že? Včera ta vrstva byla v našem největším salonu 400 km od hranic a kupovali Škody a Hyundaie.Výsledek šrotovného v Německu.BTW:mnohá auta z firmy-je to zpravidla pronájem,jsou natolik jetá,že je levnější si koupit jeté auto po němci, který jej měl 4 roky,ujel poctivých 80tkm a auto je perfekt,ne vrak.Něco málo o tom vím. :-!
Klaudius
A prečo by nemohli mať VŠETCI výhodu nižšieho daňového zaťaženia?
Nižšie dane = nižšie ceny = vyššia spotreba = vyššia výroba = vyššia zamestnanosť = vyššia životná úroveň = vyššia solventnosť...
Za utiahnutie si opaskov na kratší čas si v konečnom dôsledku aj štát príde na svoje, vyššia výroba a spotreba znamená viac odvodov, solventenjšie obyvateľstvo dá možnosť opäť zvýšiť da§ové zaťaženie, s tým rozdielom, že ekonomika už bude zase naštartovaná...
No, proč ne? Souhlas. Ale odpovím ti: za posl.20 let budování kapital.19.století v čechách,no u vás též,je skupinka lidí,kteří si myslí,že jen oni mají nárok a zbytek ať drží hubu.Vyspělé země si spočetly,poučeny existencí CCCP a spol, že je třeba, aby se národy moc nenasr@ly.Žena např. zvýšila své sestřičce plat o další 3 tis,koupila se jí jako bonus komplet poč. sestava...Jde o to, jestli člověka potřebuješ,nebo ne.Ona potřebuje,navíc aby sestřička byla spokojená,usmívala se na klienty a šířila dobrou náladu.Ona to dělala i bez té poč.sestavy, ale trošku ji to potěšilo,když to byl bonus za první dva měsíce práce...Zde si holt stále někdo myslí,že zaměstnance nepotřebuje. OK,ať je všechny vyháže a dělá to sám.Kecy mladíků o socialismu-to melou ti,co nezažili bolševiky a většinou se jim nedostává obecné vzdělanosti.Když nic,tak se pohla ekonomika.SK sice pomůže šrotovné venku, když 98% produkce vyvážíte, ale jde o princip.Daně bych nezvyšoval.Kdo víc vydělá,platí úměrně tomu víc,hodně spravedlivé a solidární,když doje na věc.V tom se neshodneme.
Avatar - janodespota
janodespota
Jak uz som tu raz napisal, srotovne pride vhod akurat cloveku, co ma doma staru karu a akurat rozmysla o kupe noveho vozu. 1.Cigan neda zosrotovat svoj "pojazdny" vrak, lebo na nove auto by stejne nemal. 2.Stary dedo dochodca tiez neda zosrotovat svoj zigulik, o ktoreho sa 30 rokov laskyplne stara, pretoze ma vyssiu moralnu hodnotu jak trhovu, spolahlivo sluzi a dedo na nove auto podobne jako ten cigan nema, alebo nevidi dovod vyhadzovat peniaze. 3. Clovek co ma 11 rocnu mazdu 626, ktora spolahlivo funguje, neda zosrotovat, lebo ju moze predat za minimalne 2 nasobnu cenu. Takze podla mojho nazoru len male percento ludi s autami starsimi jak 10 rokov srotovne realne vyuzije. Ale budiz, i to je volaco, moznoze zopar starych hnilych skoduli 105 konecne vezme cert. :yes:
Avatar - freeman
freeman
Máš plnú pravdu ale už nik nemôže v EU ukázať na nás prstom, že sme ničím neprispeli k oživeniu automobilového biznisu. 😄
Tak SK to snad pomůže,nebo ne? Když je šrotovné v D+F,pak vaše P307, C3-Picasso a cedník se asi budou vyvážet a vy vyrábět.Ale chápu, že to někdo nepochopí.Tu se holt 20 let praktikuje,že jedni mohou vše a zbytek musí držet hubu a krok. U nás se ten zbytek-většina naprd-a máme růžově-červené kraje.Hodně mi to vadí,já jim hlas nedal,nedám,ale stejně to bylo fuk. :no:
Avatar - gld
gld
no, vyhrkanú 626-ku za 4000 eur strelíš sotva ale budiž..