Novinky
Pracujici v autoprumyslu ma pravo na vyrobu aut bez ohledu na to, zda je po vyrobcich poptavka. Napad hodny soudruha Lenina >😒]
Tak toto je čiste prtekcionalistický a účelový krok premiéra a tejto vlády! Že len pre autá do 25 tácov! To sa nezaujímajú o prvú zahraničnú automobilku, ktorá to na Slovensku rozbehla a udáva tón? AKé autá má ona výhodnejšie predávať a prilepšiť si tak o nejakých zákazníkov? Navrhujem zvýšiť hranicu na 100 tisíc Eur, aby sa do tej sumy spoľahlivo vošli VŠETKY autá vyrábané na Slovensku!
já bych byl za, aby lidé doplácely jen dva tisíce euro na kterýkoliv automobil. Výroba by byla na maximu a konečně by měli nový automobil všichni! Nejen ti co na něj mají! 😐 >😒]
VW v Bratislave v apríli (dubnu) zase stojí! Nikto tých mastodontov nechce. Ľudia sú nejakí utiahnutí, proste sa boja niečo drahšie kúpiť. Mám pocit, že celá kríza je len nafúknutá bublina. Proste chcel niekto rýchle zbohatnúť a mal páky na to (a použil ich), aby zastavil pohyb peňazí. Ľudia peniaze majú, kupovať by mohli. Ale nekupujú, lebo je KRÍZA. Ale v prevžnej miere je to len slovo, ktoré je zaklínadlom a odpoveďou na všetko. Sme my ľudia fakt drbnutí...
klaudie, ty asi nemáš firmu, nejsi ani ve vyšším managementu společností, viď? jednoduše si to představ tak, jako bys svoji přímořskou dovolenou standardně finacoval půjčkou, protože na ni nejsi schopen do léta našetřit, do prosince však ano. a najednou ti tvoje banka nepůjčí, protože peníze, které ti půjčovala, měla sama od jiné banky. a ty tvoje prachy má až xtý finanční ústav. peněz je málo, máš je v hrsti jen do té doby, dokud se otáčejí, když se tok zastaví, je utrum. tomu se říká úvěrová krize. tobě nepůjčí na dovolenou, firma nedostane provozní úvěr, malý zadlužený stát se taky potopí. americký rozpočet (dluh) financují zprostředkovaně čínské státní banky a ropní šejkové, prostě proto, že USA je největším světovým spotřebitelem a hlavně globálním policajtem: i čínský bolševik má sešněrovanou * z představy, že by se pádem Ameriky porušila mocenská rovnováha ve světě. takže pokud chceš podpořit peněžní tok a jet letos opět k moři, prodej chalupu, a jeď za své...
Čo si tým chcel akože povedať?
Zabudol si na jeden - najdôležitejší fakt. Píšeš, že "najednou ti tvoje banka nepůjčí, protože peníze, které ti půjčovala, měla sama od jiné banky. a ty tvoje prachy má až xtý finanční ústav". To je všetko ešte vpohode (aj keď celý ten systém je totálne chorý). Zabudol si na ten impulz, prečo nepustí peniaze tá x-tá banka. V tom je pes zakopaný. Aj jadrovú reakciu spúšťa jediný atóm.
Zabudol si na jeden - najdôležitejší fakt. Píšeš, že "najednou ti tvoje banka nepůjčí, protože peníze, které ti půjčovala, měla sama od jiné banky. a ty tvoje prachy má až xtý finanční ústav". To je všetko ešte vpohode (aj keď celý ten systém je totálne chorý). Zabudol si na ten impulz, prečo nepustí peniaze tá x-tá banka. V tom je pes zakopaný. Aj jadrovú reakciu spúšťa jediný atóm.
ale ona půjčí! státu na rozpočet, až stát začne sanovat zkomírající ekonomiku - viz půlka západního světa. to je teprve ten pravý kšeft!
podívej se, jakých gigantických rozměrů dosáhl třeba státní dluh USA. a přesto peníze tečou, protože ti co je mají, je rádi smění za politický vliv - ví, že zpátky už peníze nedostanou. alespoň od krize 29-33 to tak je. státy v čele s USA jeden dluh lepí jiným.
je naivní si myslet, že lze vše odsát z daní. vzhledem k výši a trvání státních dluhů by celkové daňové zatížení muselo několikrát překračovat daněný příjem.
podívej se, jakých gigantických rozměrů dosáhl třeba státní dluh USA. a přesto peníze tečou, protože ti co je mají, je rádi smění za politický vliv - ví, že zpátky už peníze nedostanou. alespoň od krize 29-33 to tak je. státy v čele s USA jeden dluh lepí jiným.
je naivní si myslet, že lze vše odsát z daní. vzhledem k výši a trvání státních dluhů by celkové daňové zatížení muselo několikrát překračovat daněný příjem.
A co udela prodejce? Vyda cenik, kde o 1000 Eur zdrazi a z teto nove ceny poskytne 500 Eur slevu 😉 Mate to mit, pekne ze svych dani dotujte automobilky a dealery...
čím presne je díler živený z tvojich daní?
Tim, ze vsichni , bez ohledu na to, zda ma dany clovek auto, platite dane a ty se vyplaceji zpetne lidem, kteri si nove auto porizuji, proste duchodce, ktery auto nechce, rve na danich penize do kasy,ktere nasledne vyplati cloveku,kterej si jde koupit nove auto.Prijde mi ceske opatreni nekolikanasobne lepsi a to, ze podnikatel si muze odecist DPH od kterehokoliv vozu, bez nutnosti instalace prepazky a dalsich restrikci do sumy 1,5mio CZk..
Naozaj šrotovné nič nerieši ale berte to tak, že ak to zaviedla skoro celá EU tak sa patrí aby sme to zaviedli aj mi. Teraz už nik nemôže v EU ukázať prstom na nás, že len v čase krízy pýtame a nič "nedávame".
jé na to byl v ČSFR dobrý vtip.
Slovenská televize přenášela projev v češtině: "Slovákům je třeba solidarity", a na Slovensku to poslouchá nahluchlej dědek a říká "Keď Slovákom soli, tak Čehunom papriky"
...jako pokud to tak vidíš s tou solidaritou, tak na to není co říct, ale aby s Váma zas byla solidární EU až třeba zase dojde plyn, nebo tak :-!
Slovenská televize přenášela projev v češtině: "Slovákům je třeba solidarity", a na Slovensku to poslouchá nahluchlej dědek a říká "Keď Slovákom soli, tak Čehunom papriky"
...jako pokud to tak vidíš s tou solidaritou, tak na to není co říct, ale aby s Váma zas byla solidární EU až třeba zase dojde plyn, nebo tak :-!
Ked uz aj nic nevyriesi z hladiska krízy, aspon pomôže niektorým starým vrakom opustiť naše cesty a zvýši sa bezpečnosť majiteľa aj ostatných. Kto rozpráva ze aj tak nebude mať na nové auto tak to uz je jeho problém , nemôže niekto čakať že mu niečo spadne z neba zadarmo. Ale väčšinou taký čo narieka (viď rómsky spoluobčania) tak ich človek vidí každú chvíľu s cigaretou v hube.
nedostrani ziadne vraky, alebo, minimum. Ty si myslis, ze nejaky majitel zigulika, sa teraz vdaka srotovnemu rozkyve k nakupu noveho auta?
A co caká majitel zigulika ze mu niekto dá auto zadarmo? Je to pre ludí ktorí sa vedia hýbať a nečakajú iba na pomoc od ostatných. Ked sancu nevyuzijú je to ich problém ale je urcite mnoho ludí ktorým to pomôže. Ber to ako pomoc menej majetnej vrstve ktorá plánuje obnovu auta nie ako fakt ze teraz si musia všetci do jedného kúpiť nové auto.
ovela lepsie je zivnostnikom a firmam dat moznost kupovat auta bez DPH, tak ako je to v Europe bezne - a teraz to uz bude bezne aj v Cechach. Viac novych aut pride - a firmy tie auta po lizingu predavaju. Preco by menej majetna vrstva nemohla mat 3-5 rocnu jazdenku?
Tak méně majetná vrstva v jiných zemích si vydělá na nějaké levné auto a nepojede do Česka kupovat firemní ojetinu,že? Včera ta vrstva byla v našem největším salonu 400 km od hranic a kupovali Škody a Hyundaie.Výsledek šrotovného v Německu.BTW:mnohá auta z firmy-je to zpravidla pronájem,jsou natolik jetá,že je levnější si koupit jeté auto po němci, který jej měl 4 roky,ujel poctivých 80tkm a auto je perfekt,ne vrak.Něco málo o tom vím. :-!
A prečo by nemohli mať VŠETCI výhodu nižšieho daňového zaťaženia?
Nižšie dane = nižšie ceny = vyššia spotreba = vyššia výroba = vyššia zamestnanosť = vyššia životná úroveň = vyššia solventnosť...
Za utiahnutie si opaskov na kratší čas si v konečnom dôsledku aj štát príde na svoje, vyššia výroba a spotreba znamená viac odvodov, solventenjšie obyvateľstvo dá možnosť opäť zvýšiť da§ové zaťaženie, s tým rozdielom, že ekonomika už bude zase naštartovaná...
Nižšie dane = nižšie ceny = vyššia spotreba = vyššia výroba = vyššia zamestnanosť = vyššia životná úroveň = vyššia solventnosť...
Za utiahnutie si opaskov na kratší čas si v konečnom dôsledku aj štát príde na svoje, vyššia výroba a spotreba znamená viac odvodov, solventenjšie obyvateľstvo dá možnosť opäť zvýšiť da§ové zaťaženie, s tým rozdielom, že ekonomika už bude zase naštartovaná...
No, proč ne? Souhlas. Ale odpovím ti: za posl.20 let budování kapital.19.století v čechách,no u vás též,je skupinka lidí,kteří si myslí,že jen oni mají nárok a zbytek ať drží hubu.Vyspělé země si spočetly,poučeny existencí CCCP a spol, že je třeba, aby se národy moc nenasr@ly.Žena např. zvýšila své sestřičce plat o další 3 tis,koupila se jí jako bonus komplet poč. sestava...Jde o to, jestli člověka potřebuješ,nebo ne.Ona potřebuje,navíc aby sestřička byla spokojená,usmívala se na klienty a šířila dobrou náladu.Ona to dělala i bez té poč.sestavy, ale trošku ji to potěšilo,když to byl bonus za první dva měsíce práce...Zde si holt stále někdo myslí,že zaměstnance nepotřebuje. OK,ať je všechny vyháže a dělá to sám.Kecy mladíků o socialismu-to melou ti,co nezažili bolševiky a většinou se jim nedostává obecné vzdělanosti.Když nic,tak se pohla ekonomika.SK sice pomůže šrotovné venku, když 98% produkce vyvážíte, ale jde o princip.Daně bych nezvyšoval.Kdo víc vydělá,platí úměrně tomu víc,hodně spravedlivé a solidární,když doje na věc.V tom se neshodneme.
Jak uz som tu raz napisal, srotovne pride vhod akurat cloveku, co ma doma staru karu a akurat rozmysla o kupe noveho vozu. 1.Cigan neda zosrotovat svoj "pojazdny" vrak, lebo na nove auto by stejne nemal. 2.Stary dedo dochodca tiez neda zosrotovat svoj zigulik, o ktoreho sa 30 rokov laskyplne stara, pretoze ma vyssiu moralnu hodnotu jak trhovu, spolahlivo sluzi a dedo na nove auto podobne jako ten cigan nema, alebo nevidi dovod vyhadzovat peniaze. 3. Clovek co ma 11 rocnu mazdu 626, ktora spolahlivo funguje, neda zosrotovat, lebo ju moze predat za minimalne 2 nasobnu cenu. Takze podla mojho nazoru len male percento ludi s autami starsimi jak 10 rokov srotovne realne vyuzije. Ale budiz, i to je volaco, moznoze zopar starych hnilych skoduli 105 konecne vezme cert. :yes:
Máš plnú pravdu ale už nik nemôže v EU ukázať na nás prstom, že sme ničím neprispeli k oživeniu automobilového biznisu. 😄
Tak SK to snad pomůže,nebo ne? Když je šrotovné v D+F,pak vaše P307, C3-Picasso a cedník se asi budou vyvážet a vy vyrábět.Ale chápu, že to někdo nepochopí.Tu se holt 20 let praktikuje,že jedni mohou vše a zbytek musí držet hubu a krok. U nás se ten zbytek-většina naprd-a máme růžově-červené kraje.Hodně mi to vadí,já jim hlas nedal,nedám,ale stejně to bylo fuk. :no:
Navic srotovne problem nevyresi, pouze oddali. Stejne jako nalevani penez do krachujicich firem. Krize je od toho, aby se trh vycistil - slabi odpadnou, zustanou silni. Ochranou slabych se problem prohlubuje.
Za druhe - srotovne je jenom mala kompenzace dopadu nadprumerneho zdaneni automobilizmu (prostrednictvim spotrebni dane na paliva) na toto jedno odvetvi. Na zadna jina odvetvi spotrebni dan na paliva nedopada tak fatalne, jako na automobilovy prumysl. Proto je srotovne zamereno na jedno odvetvi. Ale nezvyhodnuje ho. Nopak, pouze srovnava uroven zdaneni s ostatnimi vyrobci. Tedy nikoliv zvyhodneni, ale spravedlivejsi trzni stav. Nepopularni ale pravdive.
Kdo nechce chapat, nepochopi. Cas ukaze...
1)Stoji obrovske penize a vede k jeste vetsimu schodku statnniho rozpoctu. Cast z nej se nepromitne do snizeni ceny a zustava primo prodejcum paliv. Srotovne stoji zlomek a oakmzite se na DPH vraci statu.
2)Pri tom kolik by to stalo by to ale nemelo mobilizujici efekt - par korun na litru paliva nema silu rozhybat statisice z uspor lidi jako srotovne. Nema silu rozhybat cele odvetvi.
3)Jestlize je srotovne kritizovano kvuli odtekani penez do zahranici, v pripade ciste dovazenych paliv je to jeste nasobne horsi.
Plosna opatreni typu nizsi socialni, rychlejsi odpisy jsou prijimana. Ted je treba nalezt take chytra cilena opatreni, ktera s minimem financi rozjedou zadrhla mista hospodarstvi. A to, jak ukazuji az necekane vysledky v zapadni Evrope, prave srotovne muze byt. A jak jsme si rekli vyse, neni to ani nic nespravedliveho. Cas uz pomalu ukazuje.
K zbytku se neam smysl vyjadrovat - hlavne ten blabol s palivama.
Cely problem je hlavne ve spotrebe (ne paliva jako takoveho). Takze jde o to nastratovat spotrebu - ale losnou, ne podporit jedno odvetvi, navic takove, kde se potencialni trh ve,ice rychle naplni. Co pak? Dame srotovne na 5leta auta a ve vysi 4000 EUR?
aký "hlúpy" krok to je keď umožní ľuďom zbaviť sa starých šrotov a kúpiť nové auto?
si zrejme jeden z tých čo by reptal aj keby mu padali pečené holuby do huby..
aký význam by malo zníženie spotrebnej dane na palivá? ako písal drapalík, štát by šiel do * a namastili by sa na tom olejárske spoločnosti
Spotrebna dan byla jen jednim z prikladu. Tech cest je mnoho.
Protekcionizmus je kazdopadne tim nejhorsim zpusobem jak resit krizi, protoze nenuti firmy hledat rezervy a snizovat naklady - proto problem jen oddaluje a prohlubuje, aby o neco pozdeji propukl v jeste vetsi mire. Doporucuju precist neco od Miltona Friedmana.
čo pre mňa v praxi znamená šrotovné? ešte ani poriadne nevstúpilo do platnosti a už poznám 3 ľudí z môjho blízkeho okolia čo ho hodlajú hneď využiť..či to o 5 rokov posunie ekonomiku o 0,02 percenta hore alebo dole mi je šumafuk
Tyhle veci jsem nevymyslel ja, to jsou zakladni principy, overene praxi.
...btw, včera jsem byl v ehemalige DDR - myslím že nezaměstnanost 20%, města okupovaná důchodci a půlka národa pendlující na západ za prací je opravdu skvělá vizitka socánků v Německu
To je to myšlení těch, kvůli kterejm jsme dneska tam, kde jsme.
Půjčka na dovolenou je králem debilismu a ne poplatek za vložení peněz na ůčet.
Bohuzel, chvilku jsem mel pocit, ze jsem tu s timto nazorem sam.
PS: Mrkni na SZ
Mas tu "metodu USA", kde vlada lije neuveritelne miliardy do automobilek primo a temer bez efektu.
A pak tu mas metodu "socialistickeho srotovneho". Narozdil od primeho nalevani penez srotovne dokaze
1) Aktivizovat soukrome uspory. Statni podil je minimalni a multiplikuje se soukromymi penezi, naroky na statni rozpocet temer nulove - vraci se v DPH.
2)Aktivizuje poptavku, nechava zcela na zakaznicich do ktere automobilky penize naliji - je v ramci moznosti trzne kompatibilni.
Tak a ted mi rekni, ktera metoda je socialisticka a ktera ne. A pak porovnej realne vysledky a vidis hned co funguje a co ne.
Nekdy je treba se rozhlednout a zvazit, jake reseni opravdu mame k dispozici a ne jake by jsme si moc prali mit, ale nikdy mit nebudeme.
a to implikuje že u 2) poptávka bude vytvořena na dluh, násobený světovou vysokou mírou averze k riziku (drahej jak prase) - v horizontu 5 let (splacení úveru) to naopak celkovou poptávku sníží.
Chápeme?
1) to tvoje "konkrétne odvetvie" zamestnáva celkom dosť ľudí, ktorí tým že prišli o prácu nedávajú zarábať zase ďalším obchodníkom. ak by sa títo ľudia vrátili do práce, znova by boli peniaze v obehu. Robíš chybu, ak vidíš automobilku ako jeden závod kde sú autá skladané, za týmito montovňami stoja desiatky subdodávateľov, kolos je to nenormálny.
2) pomerne dosť ľudí by rado predalo svoje auto, ale o staré jazdenky niet záujem, lebo trh je presýtený. takto z ciest pomizne zopár starých autiakov a cca 45-60k Sk znamená celkom dosť, môžeš to napríklad použiť ako akontáciu na lízing. stimul je to v každom prípade dobrý.
3) štátu sa vložené peniaze do "šrotovného" vrátia prostredníctvom DPH z predaja nových aut.
4) nové auto je bezpečnejšie, ekologickejšie, menej žerie a je menej náchylné na poruchy než 10 rokov staré