Ve čtvrtek 3. července se virtuálně představí netrpělivě očekávaný sedan střední třídy od Volkswagenu. Passat B8 si brousí zuby na německou konkurenci.
Já naopak právě Passata vnímám jako jedno z mála VW aut, které se po generaci celkem mění, alespoň z exteriéru :-) Viz můj příspěvek níže. B6tka byla vrchol elegance, B7 už hodně závisí na zvolené výbavě a barvě :-)
Bohužel určitě nejednou. Jsou tací, kterým by se VW tímto modelem nezavděčil, ani kdyby byl ze zlata. Určitou konzervativnost si model díky zaměření zachovávat bude. Je to dobře nebo špatně? Na to ať si každý odpoví sám.
Tak určitě... já osobně beru za dizajnový vrchol B6tkový model. Ten přišel s parádní karoserií a odklonil se od vajíček B5 a B5.5. Trochu mne zklamala B7, ale v Alltracku vypadá také velmi slušně, nicméně pokud dnes uvidíš i obyčejně vybavenou B6tku, tak rozhodně nepůsobí jako "chudý příbuzný" narozíl od obyč B7miček... stejně tak CCčko :-) Trochu se tedy modlím, aby lehce fauvé odklonil od hran a zase pašíka trochu zjemnil :-) No a taky si jako fanda Fordu přeju, ať nejezdí líp než Mondeo >:-[] >:-[]
Jsem na něj dosti zvědav, jak moc se od té konzervativní linie odkloní. Zejména v interiéru. Aktuální model je dobře vyvážený, potřebuje však správnou specifikaci. CCčko mi osobně přijde jako designový vrchol aktuálního Passatu, i když už se jménem Passat nepyšní.
To je právě jen tvůj názor.
Vím, že tomu nebudeš veřit, ale pro mnohé lidi je Passat elegantní a krásný. Oni chtěji přesně takové auto, proto má takový úspěch a vysoké prodeje. Trefuje se do vkusu největší skupiny potenciálních zákazníků. ;-)
Zajtra vypukne vojna svetov. Už z toho čo vidím pod plachtou tuším, že to bude pecka. Krásna silueta, všetko tam, kde má byť, ale asi mi bude vysvetlené, že si nemám motať nudu s eleganciou.
Ještě mám v živé paměti, a není to pravda tak dlouho, když jsem před necelými dvěma roky čekal na premiéru Golfu 7. To jsem netušil, že prezentace začne asi v jedenáct v noci a první zprávy po půlnoci. A pak - asi o týden později - jsem se tu zaregistroval. :-)
Já čekal přesně toto. Linie a interiér už prozradil golf. Jenom to aplikovali na větší sedan. Prostě klasický volkswagen - ve vysoké výbavě vcelku pěkný vůz, ale 90% aut bude zase očidrásající nuda ...
Ale jo. Interiér se mi líbí. Ten zbytek už tak slavný nebude, ale když se povede vkusně nakombinovat jemné obliny a hrany, nebudu mít problém. Beztak - tohle auto lidi kvůli vzhledu nekupují.
Ano, ale pouze u nás. V Německu nebo Británii to je jedna z běžných voleb pro velký rodinný auto. Český trh se od těch velkých (a o něco bohatších) skutečně dost liší, takže soudit podle Čech jak to bude na těch zásadních trzích je nesmysl.
Jasně. Jiný kraj, jiný mrav. Sami v tom určitě nebudeme. S vyššími prostředky ke koupi auta bude ta mentalita taky jiná... Ale trochu jsi mě zarazil, jo, prostě nelze zobecňovat. A je třeba si lépe určit, v jakém měřítku se konkrétně bavíme.
A na firmu to kupuje kdo? Zase jen a jen lidi, nebo snad roboti? ;-)
Už vidím třeba třeba zrovna tebe jak kupuješ auto na firmu a říkáš si, tak je to na firmu, tak musím vzít Passata, nedá se nic jiného dělat.
Já taky kupoval osobní auto na firmu a (světe div se), Passat to vážně nebyl. :*);-)
Na firmu se nejdřív nakoupí spousta dodávek, pickapů a pak když je třeba koupit auto pro managera, tak se vezme taky VW, pač už tam má firma určitou slevu. Mazda, Honda, atd. nemají v užitkáčích co nabídnout. Toť vše.
Jasně, všichni co si na firmu kupují Passata, tak si nejdřív od VW nakoupí "spoustu dodávek a pickapů", které by si navíc třeba třeba u Toyoty nemohli nikdy koupit. >:-[]
No prijde mi ten design interieru nejakej slabej, za 700 bych cekal neco trochu luxusnejsiho a ne neco ala auto za 350 ;-) Na Golfa mozna dobry, ale stredni tridu to spise degraduje nez definuje ;-)
Hledal jsem o tomto motoru nějaké informace, ale na nic jsem nenarazil, stejně jako na žádné další auto s tímto motorem. Ročně najedu okolo 15 tis. km spíše po silnicích, ale ne za cenu mizerné spolehlivosti.
Je tento benzín dobrou volbou, nebo mi doporučíte diesel? Jak je na tom tento vůz se spolehlivostí?
Zlé, nacpali do low-costu prémiovú techniku a tento krok sa im vypomstil. Pred servismi stoja kolóny B8-iek až na ulicu, no proste trapas. Teraz celkom šlape Qoros, to si kúp.
P.S.: Odpoveď na otázku z budúcnosti, aj keď len nepravdepodobnej.
Klukům z Wolfsburgu se na evropském trhu s Pašíkem víceméně podařilo vymazat neprémiovou konkurenci. Pašáci. Další generace zřejmě přijde šestiválec, takže image spíše utrpí, než že by si nová generace troufla na prémii. Dá se očekávat, že nová generace bude ještě více cílit na firemní zákazníky.
6ti válec plnil jakousi formu image makera, případně jako vítaná možnost pro vládní či policejní flotily... jinak tady v EU moc smysl nemá... Passat bude dál cílit na fleetovou klientelu.... fyzické osoby auta tohoto typu moc nenakupují...alespoň ne ve zdejších končinách...
Nevim jestli nema smysl v EU, ale u stavajici generace koncernovych vozu byla celkem uspesna. Treba u Superbu delala nejakych deset procent prodeju, coz na benzinovy motor neni spatne. A u Passatu CC to byl rozumny vrchol nabidky.
O novom 2.0T(F)SI sa hovori ako o najlepsom motore na trhu, po tom, co som ho vyskusal v Golfe R, musim s tym suhlasit. Ano, zvuk sestvalca nema, no nema ani vahu, ani spotrebu ani zotrvacne hmoty sestvalca. Videli sme, co v Cupre robi - ten isty pojde aj do Passatu. Stihacie vozidlo to bude este lepsie ako so sestvalcom, image daco utrpi, zvuk zvonku ano, zvnutra nie (vypustia ho z reproduktorov :D)
Narozdiel od BMW mu aspon zatial nehrozia trojvalce a to BMW je premiovka...
Navyse stvorvalcove dvojlitre sa cim dalej, tym viac presadzuju aj o triedu vyssie (525d), v strednej triede 3,0 R6/V6 vobec nie su castymi motormi a o 6 valcovych benzinoch ani nehovoriac.
Neříkám, že to tak není. Firemní zákazníci klidně koupí BMW s tříválcem. Ale z hlediska image u soukromých zákazníků je šestiválec důležitý. Stačí si vzpomenout na šestiválec 2.5 TDI u Pasatu B5. Nebyla to sice žádná hitparáda, ale "machr index" byl velký, stejně jako u zkratek V5, 4Motion nebo Tiptronic. Právě v té době se z Pašáka stalo něco víc než ostatní auta střední třídy.
tady se zjevně chystá trochu jiné zacílení... startovací cena na třičtvrtě milionu už pomalu atakuje prémiovou střední třídu... bude Passat skutečně prémiový? a nebo to bude jen marná snaha jako v případě Phaetonu??
To zas pozor, Phaeton je sakra dobrý auto, ve všech testech exceoval. Problém je ten, že ekvivalent A8/S/7er/XJ prostě s logem VW nikdo moc nechce, lidí chtějí i to logo. Nicméně třeba v Číne poslední dobou Phaeton jede.
akosi nam to v "nepremiovej" strednej triede utichlo a uz nejaky ten rok dva ziadne velke veci sa nedeju... francuzi nic nove.... korejci tiez... s60 insignia a superb mali len facelifty .. snad len nova 6-ka od mazdy trosku rozvirila "nepremiovy vzduch" a spestrila momentalnu dost stereotypnu ponuku na trhu ... lenze... zajtra pride kral ..... auto ktore na dalsich 6-7 rokov bude nedostizne pre vacsinu konkurentov a ktore bude vzorom snad pre vsetkych... zajtra privitame noveho krala , ci chcem alebo nechcem musim to priznat ale priznavam aj to ze som na to auto velmi zvedavy, passat si skutocne uz zasluzi novu dusu.. novu tvar a novy impulz do buducna ... a ja mu drzim palce nech bude lepsi ako ktokolvek iny... lebo len tak bude stale lepsia a lepsia aj konkurencia :yes:
s odstupom casu na to uz pozeram inak a s nadhladom ... nech si pise kto chce co chce.... kazdy fandime svojim ... kazdy sme nejaky a kazdy svoje nazory a emocie prejavujeme inak a dostavame zo seba inym sposobom ;-) ... fakticky budem rad ked si tu GTI-ho ody na dokonalost apostola zajtra precitam... bez toho by to nebolo ono ....
kazdopadne passat je hviezdou tohto roka, auto ktore definuje opat smerovanie v segmente na dalsich xy rokov.... a ja to respektujem ....
nepochybne passat opat bude kralom .... ci uz sa mi pacit bude alebo nie... popriet toto tvrdenie nemozem... passat je len jeden... kral je len jeden ... passat :yes:
Uz druhou dekadu Passat v Evrope definuje co je stredni trida, takze zitrejsi predstaveni neni dulezite jen pro koncern, ale i pro cely automobilovy prumysl v Evrope. Konkurence se konecne dozvi jaka auta budou za pet let vyrabet a Ford zjisti zdali ten Fusion ma vubec jeste smysl v EU nasazovat nebo to rovnou vzdat.
no.. ono se taky ale prodává Oktávek o něco víc než Passatů... smlu mají v tom, že asi tak stejně se prodává i Mercedesů C a BMW 3 se prodává o dost víc.
Kromě toho ale celá střední třída jde do háje.. prostě proto, že aut je čím dál tím víc a místa na silnici čím dál tím míň.
K tomu auto střední třídy ztratilo "společenskou hodnotu"... čím dál tím víc lidí dává přednost cestování na delší vzdálenosti jinak a tak se prodávají o dost menší auta.
A je to tak dobře. ;-)
Auto jako přepravdnímu prostředku fakt stačí cca 4 metry a cca 100 koní. Všechno ostatní je zbytečná frajeřinka - navíc dneska nefungující.
Howgh.
no - ale přesně o tom píšu!
Pro firmy je důvodem "prestiž"... vypadá dobře, když má firma Passaty. Je to pak úspěšná firma.
Vypadá jako úspěšná firma! ;-)
Jel jsi poslední roky v Passatu? Pohodlí mu chybí ze všeho nejvíc... je to kombík s dieselovým dvoulitrem.. kterej má převodovku z formule 1 a je "sportovní" = obří kola a minimální zdvih pérování.
Ale to je škoda slov. Koncernovou propagandu nepřekřičím.
Aby bylo úplně jasno: je to pořád Evropa = je dobře, že se dobře prodávají. Jen stojím o to, aby byly lepší... . Až trh skutečně pokryjí aspoň 3 značky odlišující se i vlastnostmi a charakterem, pak budu v klidu a pohobě.
Pokud si je budou lidi, a klidně i firmy, kupovat proro, jaké jsou a ne proto, jak to vypadá - tak pak bude všechno v pořádku. ;-)
Líbí se mi jak nejsi vůbec zaujatý. >:-[]
Čemu říkáš obří kola? A i kdyby, nikdo ti je nenutí, nehledě na to, že s DCC je komfort velmi dobrý i s většími koly.
Ale proč by ses zdržoval s nějakým zkoušením, ještě by s pak nemohl napsat (s čistým svědomím) to, co hlavně sám napsat chceš. ;-)
Protože má rád auta typu C5, která jezdí jako loď (jak s oblibou říkají její uberzastánci). Jen někomu ještě nedošlo, že říct o autu "jezdí jako loď" není pochvala. >:D Jiná auta umí být pohodlná a když občas někam člověk spěchá, neplavou ze silnice ven. Jen těm Citronům to nějak nejde.
nedefinuje vubec nic.
Ano, relativně dobře se prodává.. protože je to oblíbené auto pro firmy.
Je to nepohodlné, kazí se to .. a pojem střední třídy to těžce zdevastovalo.
Úroveń služeb je zcela žalostná... což vychází z toho, že typickým majitelem je firma a operativní leasing na 42 měsíců.. a to vydrží většinou i Passat a fakt není pootřeba víc, neý měnit oleje.
Je to věčná škoda.. ale žijeme ve spotřební době.
... naštěstí je to zatím asi víceméně jen problém "tvého" a jemu podobných kusů. Vadné může být vše. Snad to nepřeroste časem do větších rozměrů. Protože tlak na spotřebnost a nízkou cenu je v posledních letech enormní.
Mně už nějakou dobu vrtá hlavou, kolik dílů od Bosche je asi v průměrné italské "špagety elektrointstalaci" a zda to nebyla tak trochu sabotáž. Když si vzpomenu na to, co prý dělali němečtí výrobci autodílů (Osram) např. vězňům z Terezína...
Same hluposti, Passat ma bud nizsie servisne naklady, nizsiu cenu, nizsiu spotrebu, vyssiu bezpecnost, uzitkovu hodnotu, reprezentativnu hodnotu, nieco ine alebo vsetko dokopy ako konkurencia. Inac by si ho firmy jednoducho nekupovali! Totiz fleetove auta kupuju obrovske firmy, ktore podliehaju auditom a co najvyssej optimalizacii. Ak Passat prejde auditom, tak asi vedia preco... Lepsie ako nejaky pisalek Ja Prvni 123.
PS: Ak sa ti nepaci firemne auto, daj vypoved a prestup do firmy, kde davaju nejakeho azijata.
Ideal pre firemne auto s vysokymi najazdami je nepohodlnost a vysoka kazivost. No a ty si zase idealny priklad zavistliveho cloveka. Ked nemoze mat ty, tak ani nikto iny a ked ma, tak nech sa mu pokazi!!!
Po 42 mesiacoch idu Passaty na srotoviska? Urcite! Idu v bazaroch ako teple rozky, kym bohovskeho japonca sa mas problem zbavit a ked ho chces predat, tak s cenou musis konkurovat Fabii >:D
...kupoval jsem před 5-ti lety jednoho do firmy, vystřídali se na něm celkově tři lidi. Hned ten první není žádnej mazlil. Přesto bez větších problémů (odešel větrák v palubní desce) najel cca 200kkm a šel pryč. Prodán za den od inzerce.
Byl to kombík, tuším že limitka Business, 16" kola. Auto pohodlný, relativně tichý a nenáročný na obsluhu. Mohl s tím jet bez nějakýho zaučování poslední troubelín.
Jojo, presne tohle zvladne mraky jinych ve stredni tride. Kdyby to byl takovy kral definuje tridu po svete a ne jen doma v Nemecku. Da se tedy rici, ze Fabia definuje take tridu ;-)
Rád bych ty mraky viděl, tehdá šlo o výtečnou nabídku z hlediska poměru cena/výkon/užitek. Následně koupě třeba Avensisu, kterej je vlastnostmi podobnej.
Tak treba tebou zminovany Avensis to zvlada take nebo snad ne? Passat za 800 jiste nabidne to same jako stare Mondeo za 500 [odkaz]
Spis me zajima ktere auto stredni tridy nesplni ve firmne to same jako Passat ;-)
Definuje třídu minimálně v Evropě a celosvětově je úspěšný tak, že se mu v tomto ohledu nikdo z Evropy ani neblíží.
S Fabií tedy střílíš (taky) mimo, střelče.
Definuje tridu maximalne v Evrope, pac jinam se prizpusobuje jako treba do USA. Cina spolkne cokoli ;-)
Obecne nikdo z evropy neni nijak zazracne uspesny ve svete, takze velke domaci Nemecko a Cina Passatu nejakou uspesnost zaruci ;-)
Nerikej mi, ze luxusni vyvedena Fabie nedefinuje tridu, minimalne v CR jo >:-[]
Buzol sem prisiel zo slovenskeho Sme, kde troloval na automobilovej sekcii do tej miery, ze jeho prispevky sa nezobrazovali, kvoli sialenemu poctu minusiek a karme na bode mrazu.
Cenovo urcite nie. Razit vlastnu cestu a ako jediny na celom trhu robit a vyvijat drahy PD, kym vsetci ostatni kopiruju simplexny CR nezvladne ani taka velka automobilka ako VW.
Tak stejně jako u nás takový ten sajrajt na parkety, nebo na zuby, myslím že i sardelová by se našla, to ale je pochoutka toliko pro gurmány, je i brusná, atd. ....... ;-) jo, a abych nezapomněl, švédsky taky a německy zásadně s velkým P.
Vrámci Akcie Wé si to môžeš ísť odmakať k miestnemu dílerovi Volkswagen a pomôcť mu s rekonštrukciou showroomu. Za odmenu zľava na nový Passat, to sa neodmieta!
... pozeral som sa na tuto "referencnu" kreaturu:
Plastove oblozenie, ze akoze hlinik a predne sklo mensie ako na Felicii. Horsie to uz nemoze byt!
;-\ ;-\ ;-\
Jo, pěknej, trochu sem se bál, že bude vypadat jako některé dost přehnané rendery, v interiéru zase tolik inovací nevidím. Ten celografický display vypadá zajímavě.
Za mne dvě výtky/otázky.
Dispaly doufám půjde ztlumit v noci na příjemnou úroveň, né jako válčím s Convers+ v Mondeu (jinak moc fajn věc)
Trochu mne mrzí absence klasických lyžin u kombi, které ustoupily moderním lištám ( třeba ještě budou, nebo se bude na výběr). Jak tak vidím, tak už žádné auto mi nevyjde vstříc a budu muset koupit jinou zahrádku :D:D:D
Jinak :yes: , prostě Passat :-) Agresivnější vzhled přídě se mi líbí, ale počkejme ještě na jeho největší rivaly, Superba a Mondeo :-)
prave som to chcel napisat... z prednych partii citit taky ten ... zraloci usmev ... pekne agresivne ( ale nie prehnane ) to auto na mna posobi.... klobuk dole.....
za mna osobne krok spravnym smerom.... vyzera podstatne sportovejsie a elegantnejsie ako doterajsi passat :yes:
Co se týče Mondea, není na co čekat ;-\ . Kdybych chtěl koupit střední třídu, buď bych počkal co a jak nový sup nebo koupil stávající Mondeo. To říkám jako velký fanda Mondea.
Passat se povedl, opravdu je možné mluvit o nové generaci. Jednoznačně :yes: a za sebe říkám, že se mi více líbí vzhled sedanu. Digitální displej nejspíš bude chtít vidět live, navi mezi budíky je fajn, ale právě ty digi budíky samotné se mi až tolik nepozdávají.
Absence ližin je úlitbou systému, tedy spíše aerodynamiky, tím pádem spotřeby.... jde nám přece o každé deci >:D
Osobně se divím sklápění sedadel, samozřejmě jde pouze o jeden obrázek, ale to vážně není možné při sklopení dosáhnout naprosté roviny? Ano, jde o detail, ale i přesto... >:-[]
Neměl Passat rovnou ložnou plochu doteď? Myslím, že minimálně B6 to měla ( ale už si to moc nepamatuju přesně). Pro mne to detail není, já tohle docela využívám :) Sedan vypadá parádně, kombi z fotek vypadá trochu usekle, ale počkejme na realitu :-)
Jo, i B7 uměla rovinu, ale zde to nevypadá. Doba pokročila, mnoho původních řešení se původně vytrácí. Ale uvidíme, možná předčasně plaším a vše bude tak, jak bych si představoval ;-) Pro mě je to také jeden z podstatných detailů, které by mohly rozhodovat o koupi.
S tim interierem souhlas zde jsem čekal trošku větši odlišnost a nejvic mě zaulali pravě přistroje a napis Dynaudio. Exterier vypada luxusně až majestatně ale že by se mi to nějak zvlašt libilo.....tohle chce vidět naživo. Takže interier až na přistroje moc inovativně nevidim tak exterier je pravy opak kdy na prvni pohled je sice jasne že je to Passat ale je opravdu jiny.
Exteriér vypadá majestátně, koukáš na vrcholnou verzi, musí tak vypadat. Je pěkný, ale na zadek jako z prvního CC jsem si nesedl, ale při první příležitosti půjdu do salonu se podívat :-) Je to fešák :-)
Jasně jde o prvni fota ale i tak to na tuhle třidu i přes vrcholnou verzy pusobi tak nějak luxusně. Ale na salon kvuli němu nepojedu tedy doufam že nebudu muset. >:D
Ja si počkam až ho zahlidnu při cestě do kauflandu. :-)
Tak to já se rád přijedu podívat, když budu mít cestu. Sice náš dealer VW není uplně to nej, ale když vyšla B7 a přijel sem autem od nich, byli ke mne velice milí a vzali mne ještě k nerozbalenému kusu do dílny :-)
Tak ja od jiste doby mam taky přistup na dilnu ale středni třida mě až tak nezajima i když rad si něco o ni přečtu nebo něco noveho divim. Hodně jsem se těšil třeba na nove Mondeo ktere mě vzhledem dostalo ale s tim je to.....vlastně ani nevim jak.
Zvenku i uvnitř moc pěkný, dal bych přednost klasickým budíkům, ale navi mezi nimi na digitálu vypadá jako dobrej nápad.
Za auto :yes: za ten povyk okolo :no:
Naozaj som dúfal, že rebrovanie masky bude plynulo prechádzať do optiky svetiel, NIE, nedalo sa.
Vďaka aspoň za bočný prelis v ktorom sú elegantne osadené kľučky. Tie ma na koncerne dlhodobo iritovali a s príchodom Sportsvanu to KONEČNE pekne vyzerá.
Zatiaľ mám zmiešané pocity a tradične (naivne) som čakal väčší dizajnový posun oproti B7. ;-\
edit1: ok, už prvotné sklamanie ustupuje, hlavne pri porovnávaní predošlej generácie. Ešte mi chvíľu bude vadiť chrómová lišta na predných svetlách a prekvapivo oblé späťáky, som čakal že ich budú zaostrovať.
edit2: Interiér hneď zaujal mriežkami výduchov ventilácie, ktoré robia dojem že sú po celej šírke prístrojovky. to sme tu tuším ešte nemali. Tiež je horizontálne členenie príjmne štíhle, no stredový panel mohol mať o pár tlačidiel menej, i keď viem že mnohí to ťažko znášajú. Celkovo to pôsobí ale príjemne (možno aj v čiernej)
Tak nějak mi přjde, že toho chromu a zcela bezúčelných prolisů je tak nějak ... přespříliš 8-s
ŠEST chromovaných horizontálních linií na přední masce a nárazníku a další chrom navrcch k tomu... Podobně působí tuning chromovou páskou. OK, v Číně to bude mít úspěch, ale okem středoevropana to je podle mě trochu moc. Naštěstí u VW bude většina v základu chybět, takže sociální verze možná bude více stravitelná.
Jinak mám stejný pocit, jako po příchodu G7, tedy že předchozí verze se mi líbila mnohem víc. Tady opět - čelní sklo více skloněné, ve dveřích malé trojúhelníkové okénko, prapodivná boční silueta s příliš masivním předkem (zase z důvodu bezpečnosti chodců?). Současná generace je mi vzhledově jednoduše mnohem bližší :-!
Ten předek bude pravděpodobně kvůli chodcům. A prolisy bezúčelné nejsou - zaprvé dnes už ani konzervativní zákazníci nechtějí až tak jednoduché tvary, zadruhé to pomáhá snižovat hmotnost.
Příjde mi, že u VW napřed nadesignovali kombi a pak z něj odvozovali sedan. Kombík je naprosto dokonalý, nemá chybu. To je definice perfektního designu evropského kombi střední třídy.
Sedan je z profilu opticky trochu těžší na čumák (podobný dojem mám třeba z P508), ale dobře to kompenzuje malý přední a velký zadní převis, stejně jako dlouhá štíhlá kapota.
Interiér vypadá vcelku rovněž perfektně, ale některé detaily mi vadí. Zejména analogové hodiny v kombinaci s příliš nízko umístěným displayem navigace. Osobně bych hodiny vyhodil a display dal nahoru, čistě z hlediska ergonomie.
Celkem vzato zřejmě Passat zas jednou ovládne střední třídu, momentálně nemá přemožitele a od "nového" Mondea se jí podle mne nedočká.
sportsvan aj novy passat sa mi skutocne pacia... zeby nahoda? to iste nie... tento novy smer akym sa ubera vw sa mi skutocne pozdava... pacia sa mi tie tvary, paci sa mi maska, paci sa mi elegancia a lahkost jak sportsvanu tak noveho passatu .... uz to nie je take to oblo-hranate amorfne k smrti nudne auto... nove vw skutocne zasiahli aj mna... zacina to byt vazne.... ja ozaj citim naklonnost k tymto novym vw... tak teraz neviem co dalej... ci sa z toho dostanem alebo co.... ale musim vzdat hold konstrukterom z vlkohradu .... taketo nieco si presne predstavujem ako etalon strednej triedy.... passat je trefa ktora zasiahla aj mna... sedan je elegantny nizky... tip top .. i40 zrazu nesiaha vyzorovo volkswagenu ani po naraznik ... hold misky vah su opat na strane vw.. a zasluzene.. teraz je opat konkurencia na tahu ale zatial to na remizovu partiu z jej pohladu nevyzera... vw vyhrava minimalne o jednu damu a dvoch strelcov :yes: a tuto stratu bude tazke dohnat
Za interiér okamžitě střílím 5x :yes: . Paráda... střízlivý s prémiovým nádechem... takhle bude za pár let vypadat standardní mainstream. S exteriérem si tak jistý nejsem, ale jako u všech nových modelů to je hlavně o zvyku. Časem se určitě líbit bude :yes:
Príde jeden do krčmy a chváli sa: chlapi, tak som si šiel po svoje trojkové BMW, ale padol mi do oka ten nový passat, nedalo sa inak, musel som ho zobrať >:D >:-[]
Všetkým nám je jasné, že preťahovanie zákazníkov od prémie sa nekoná, resp. koná iba u "bycharov", ktorí keď si nakonfigurujú baby es-ko, tak zistia, že sa prehupli cez 50 tis. ani nestihli mrknúť >:-[] Že sa passat posunul a nelakuje nás "pseudo-novou-generáciou" je super, teším sa na reál, uvidíme, ako to zafunguje na živo. Sklamanie pre mnohých bude, že za 125 koní zacvakajú fakt dosť, "cena od" je nastavená hodne sebavedomo a vyskočí lepšími motormi a výbavou. Tí, ktorí chceli prestúpiť do strednej v cene okolo 20.000 euro majú výber u konkurencie.
nie je jedno ci mas noveho passata alebo A4ku? technicky kvalitativne aj motoricky mozno identicke auta.... nejako uz nevidim dovod v dnesnej dobe nadalej vyzdvihovat premiu nad nepremiu.... kedysi boli rozdiely citelne to uznavam... premiove auto malo prvky vybavy o akych sa inym autam ani nesnivalo... ale dnes? Dnes uz aj yaris ma vybavu a mnoho veci porovnatelnych s o dve tredy vyssimi autami... akosi sa nam to vyrovnava a zrazu je premiove auto nicim inym len dvakrat drahsim "beznym" autom .. nic v zlom ale uz aj tie nove 3ky od bawa stretavam castejsie ako nejake "bezne" auta .. zacina nam ta premia akosi prerastat cez hlavu a z premie sa stavaju tuctove kusky.... A4ka je uz tiez asi taka premia ako soul offroad.... proste uz sa nam to cele zlieva do akehosi jedneho celku..... rozdiely su mensie ako ped 10 rokmi.... a za 10 rokov si dovoilim tvrdit uz ziadna premia nebude... zanikne
nejde len o displej... ide aj o komfort, bezpecnost.. uz je to hodne vyrovnane.... nepremiu od premie uz velakrat odlisuje len cena a logo na kapote... dos.rat sa ti moze aj premiove auto.. a naklady na opravu budu potom tiez premiove.... vsetko ma svoje kladne aj zaporne stranky..... ale po pravde su uz vsetky auta dnes takmer rovnake....
Ale to bych mu odpustil. Nápady fakt od VW čekat nejde a dost možná, že cílové skupina je ani nechce.
Ale naplnily se mé obavy doslova: vidím stejně neútulný vnitřek, doplněný digitálnímu hrůzami, které budou unavovat oči a budou zdrojem potíží...
Vypadá to prostě jako korejské auto pro čínký trh.. ale na čínském trhu bude patřit mezi ty dražší.
A pod kapotou bomby typu čtyřválec 1,4 s opojováním poloviny válců!
To bude masakr....
S tém Passatem co mám už nějak dožiju - ale vím jistě, že TOHLE nechci.
To raději nechci nic a budu jezdit svou letitou Alfou...
To unavování očí mne dost zajímá... jak sem psal, mám Convers+ v Mondeu, které je přes den super, je to přehledné, ale ve tmě to i přes plné ztlumení někdy svítí hodně. Ve městě, které je osvětleno je to ještě v pohodě, ale když jedeš temný lesem, tak to příjemné není... nechme se překvapit jak to zvládne Fauvé :-)
obávám se, že to zvládne asi jako ve stávajícím panel rádia... i na minimu leze v noci na nervy... až tak, že na přejezdu z Itálie jsem přes to přilepil hadr... v autě - "prémii"?!
Tmavě modré jsou hezké. I když bývají vybedlé. Šestivály letí hrozně nahoru, zvláště Q4 za poslední dva roky... >:D To byla investice desetiletí. Ale jsou to složitější auta. TS je tak o půlku levnější... asi ve všem. :-)
Tady jeden zajímavý inzerát. Kdoví proč mezi veterány. [odkaz] A jsou i za osm tisíc. Ale to je buď rozvrklaná šunka, nebo se prodávající zalekl názvu motoru. Doufám, že něco doplníš na MACZ místo bědování nad pátečním fauvé. ;-) Flastr samozvaného ochránce Alfy wolffa a protiváhy Ádovi, GTImu a spol. tu mít nechceš.
Na to, že nebyl ještě ani pořádně představen, máš tedy rychle jasno. Digitální hrůzy budou patrně věcí volby, ostatně podobně jako ACT...na kterém osobně nevidím nic špatného.
Predna maska vyzera ako by to bola verzia pre cinsky trh, profil je ok, zadna cast perfektna, tak ako aj ta BlackBerry pristrojovka - mimochodom [odkaz]
Neodpustim si mensiu poznamku, kde inde by sa mal objavit ako prvy, nez v koncernovom buletine AutoBild:
"Na stránkách německého Auto Bildu se objevily první oficiální fotografie nové generace Volkswagenu Passat"
Nějak nedokážu pochopit, jak může dát někdo do tak drahého sedanu ty nejobyčejnější panty kufru. Zabírá to místo, je to takové divné.... alespoň, že jsou mechanické části zakryté a nehrozí zašpinění bagáže jako u Fluence. Prostě udělat "víceprvkové" uchycení by na výsledné ceně neudělalo vůbec nic, výrobně je to možná ještě levnější, ale především ty neforemné půloblouky zasouvající se do úložného prostoru nezabírají cenné litry, za kterými se především někteří výrobci tak honí.
Není to jen nejnovější Passat, ale i mnohé další, třeba takovej MB E class má taky jednoduché závěsy a lidé to i přesto kupují, nejspíše nejde o takovou překážku. Cutování costů je všeobecný trend, musíme se s tím smířit.
Tojo, prostě je to úplně na hlavu. Chápal bych to fakt u levných sedanů, ale mile mě překvapila Linea od Fiatu, která má zavěšení krásné a stojí poloviční peníze. Zkrátka tomu by měli ještě věnovat pozornost.
Snižování nákladů (ne, "cutování costů" opravdu nezní cool, zní to debilně) není trend, provází to automobily celý jejich život, stejně jako každé jiné odvětví je snaha dělat za co nejmenší náklady s co největším ziskem (nikoli pouze finančním).
Pochopíš to v okamžiku, kdy zjistíš, že sedan má automatické zavírání kufru, což nový Passat má a pantograf by jej znemožnil. Takže stejné uchycení má třeba i Skláda,
[odkaz]
protože je u ní samozřejmostí elektrické zavírání a to má přednost před nějakými 20 litry v kufru navíc v oblasti, kde se stejně špatně dají využít. Tedy nikoliv levné, ale naopak luxusní řešení.
Problém jedině je, když se skutečně šetří za každou cenu a věc se konstrukčně odflákne a vypadá jak domácí výroba "co dům dal" (husí krk nabastlený k levému ramenu, nezačištěná díra do tapecírunku etc.).
[odkaz]
Co vím, tohle řešení volí, protože je pak jednodušší udělat elektrické zavírání. Dalším plusem je typicky širší vstupní otvor. Dnes budeš mít problém najít mezi luxusními auty nějaké, které nepoužívá stejné řešení. Viz můj příspěvek v 6:57.
Nový Fusion a M 6 jsou jednak třídní extrémy, pokud se nemýlím, šité na americké poměry, a jednak dělá Passat místo Phaetonu. Není tedy překvapením, že jejich délky nedosahuje.
Fotky pěkné, on je Fusion v sedanu (vlastně v čem jiném taky...) výjimečně pohledným Fordem.
Ono je to vidět na starších modelech, které dostaly "cool" design. Starší Mazda 3 například. "Skvělý" zoom-zoom design dnes vypadá jak auto z 90. let, zatím dosluhující Mondeo před FL, relativně konzervativní nebo zrovna ten Passat B6/B7, sice srdce nevytrhnou, ale i za 10 let budou vypadat celkem dobře (ostatně oba jsou kolem 10 let staří a stejně furt vypadají celkem "nově"). To už je pak otázka, co člověk preferuje.
Přesně tak. A střední třída v USA je velká jak vyšší střední v Evropě. Růst střední v Evropě je do nějaké míry reakce na chybějící neprémiovou vyšší střední. VW má na jedné straně Škodu, na druhé Audi a produkt očividně zvládnou prodat. Uvidíme, co udělají s Phaetonem.
Mazda 3 ma razvor Passatu a vnutorny priestor niekde medzi Fabiou a Golfom 6... Takze to, ze nejake auto je dlhsie alebo ma dlhsi razvor nic neznamena. Obzvlast u azijatov.
Žádné překvapení se nekoná a máme tu elegantní a umírněný Passat, jenž ovšem nepostrádá ani trochu té jiskry. A to je přesně to, co oceňuji. Chrom je zřejmě ústupek Číně, mně ale zrovna na Passatu ani nevadí. Kazí to snad jen ten trojúhelníček v předních oknech a kombi snad mohlo mít té "jiskry" trochu více. Celkově tedy. :yes:
Pro Čínu to auto stejně pravděpodobně upraví (delší rozvor a nějaké drobnosti). Nemluvě o tom, že ho tam možná budou vyrábět. Tahle myšlenka mi tedy moc nesedí. Na druhou stranu, kombi myslím dováží. Uvidíme.
negativa:
koniec A atlpika az niekde v 40% dlzke auta.... obvykle byva v tretine+ auto je nizsie. To znaci o nie navysenom vnutornom priestore.
Ak sa doteraz kritizovalo na citroenoch a pezotoch gycovite listovanie, som zvedavy na panov redaktorov, ked budu testovat tohoto pasata. Take nadherne listy asi este nikdy v zivote nevideli a naozaj sa tomuto pasatu budu hodit!
predok hrozny, podobny qurosou ci ako sa tej cinskej znacke nadava, VW by naozaj mal zainvestovat do dizajnerov a nezamestnavat studentov kopirujucich cinsku znacku a recyklujucich ine uz urobene modely(zadok = golf 7)
Omalovavanky v podobe digi displeja je u pezota a renaulta fuj, tuto to bude high 4ta dimenzia.
Cena je prilis vysoka, neumerna tomu, co prinasa. Ale to uvidime u nas.
Zaruka bude stale 2 roky, alebo da vw rozhodne konecne dobehnut daciu a da 3roky?
Pozitiva:
aerodynamika vyzera byt ok, vaha tiez, to znamena, ze aj zakladny motor 1,6tdi 88kw bude u pasata pouzitelny. Prva 1,6tdi u pasata, ktora je pouzitelna. Ak bude mat tych 1450-1500kg, tak bude mat zrychlenie okolo 11,7-12s a spotrebu okolo 5l, co je ok.
Vsetky tie ostatne veci su nahananie duchov, kedze tie nove high technologie budu len v top vybavach a budu sa nachadzat v tak 5% automobilov.
Ak si pojde niekto kupit auto za 27000, tak u pasata dostane zaklad (bez nielenze top high end ficur), ale ani tych veci, ktore by mali byt v tejto triede samozrejmost.
Ine auta (superb, 508, mazda6, vybehove mondeo) za tuto cenu ponuknu ovela pouzitelnejsie auto, aj ked nebude mat 1500kg(okrem 6ky), ale so silnejsim motorom to pouzivatel ani nepociti.
A teraz si predstav, že končiace Mondeo v PL, vo výbave Trend + balík Gold X s motorom 2.0 EcoBoost 203k, ktorý ti u nás chalani za 10E prepália na 240k sa predáva za 91tis zlotých, čiže 22tis Eur. To je ten Passat za 27 v základe terno čo?
Je pravda že HB je alespoň v mich očich stravitelny ale ten interier fakt nedavam. A je to škoda protože věřim že Focus je velmi dobry vuz. Navic by mě možna netrapila ani podpruměrna vnitni prostornost při me vyšce.
Ta první verze bych řekl, že je čistě do evropského vkusu (britské servery otiskují tuto verzi a ten chromový cirkus vůbec nepublikují). Ta R-line nebo co to má být, je evidentně US a Čína.
Ten displej přístrojů to samé. Osobně na to chromové obočí moc nejsem, na závěry si chci počkat, až co uvidím na živo ve více lacích. Ani to zalomení světel do masky mě za srdce nechylo, ale když se mrknu podruhé, krásně to navazuje na prolis v kapotě. Takže tak - nejspíš se mi ještě na chvilku zalíbí a pak okouká. :-)
V USA by se ale prodávat neměl, ne? A čekám, že v Číně si ho budou vyrábět sami v prodloužené verzi, stejně jako to bylo u B7 (ale v Číně je všechno možné).
Chromovaná lišta nad světly se mi nelíbí (hned za ní je ta úplně dole, nemluvě o těch na boku). Snad to není znak Highline, nebo se toho alespoň dá zbavit. Virtuální přístroje jsou možná až moc zdobné. A na přístrojích nemám rád modrou. Profil sedanu mi takhle na renderu také nesedí. Zadek je nějak příliš protáhlý v porovnání s předkem.
"Základ" má stejný počet horizontálních chromovaných linek jako R-Line (nad světly, tři v masce, dvě dole). Jen ta jedna dolní je protažená pod mlhovky. To není zase takový rozdíl.
Tady máš ten "základ" v modré: [odkaz] Také jsem ten chrom (nebo co to má být) na světlém laku nejprve přehlédl, na modré vynikne víc.
Stejný počet horizontálních linek mě neruší, opticky rozšiřují předek. Ale chybí všechny ty svislé, je jiný (jednodušší) tvar nárazníku, mlhovek etc. takže ta nevyšperkovaná verze působí mnohem elegantněji.
Těch svislých jsem si ani nevšiml. Bude to chtít vidět naživo, ale nejvíc mi vadí ta linka nad světly. Přes ní pomalu nevidím zbytek. >:-[] Složitější tvar jsem nebral tolik jako vyšperkování - taky se mi to takhle od počítače nepozdává.
Zadek je fajn, ten prolis pod kufrem je mozna zbytecnej, ale nevypada spatne. U svetel bych trochu uvolnil linky a nesnazil se o ostre rysy za kazdou cenu i kdyz porad je to snesitelne.
Predek se mi nelibi vubec. Predni prevys vypada kratky, z casti za to muze placata prid a protazeni svetlometu a vydechu az k prednim kolum. Celkove vypada ze predu tak nejak prislaple. Golf to same. Nevim jestli je to moc nizko umistena maska, nebo spatny tvar svetel, nebo vsechno dohromady, ale vubec se mi k tomu autu nehodi.
Interier tradicne spicka, konecne si nekdo krome chevroletu zacal hrat s horizontalnimi vydechy ventilace. Jenom bych se mozna vykaslal na ten schod pod navigaci, ale to je detail. Jenom takovy poznatek, nevim, jestli je to spatny render, nebo se VW vraci k hladkym lesklym plastum z 90. let. Tady [odkaz] to vypada jako nejaka stara premie, nebo amerika, jeste by ty plasty mohli nabizet i v sedive a je to. Nerikam ze je to osklive, jenom by to mohlo hazet prasatka.
Me treba ten zvlastni tvar masky celkem prekvapil a ne zrovna pozitivne. Jinak ten odkaz na leskly plast odkazuje ve skutecnosti na jinou fotku, zpusobili to asi pridanim novych. Takze repete [odkaz] .
Mercedes je studeny v in/out "ad absurdum". A ako povedal kamarat: Keby mu v seriovke dali kozusinovy volant, tak sa vsetci poseru. Ze preco? Lebo Mercedes!
Nič nové na svete, o 4 roky to bude v ponuke AAA za cenu fabie, akurát sa musí majiteľ pripraviť na arogantné správanie servisu vw pri garanciách, neuznávanie reklamácii a aspoň bude mať pocit, že ma lacné prémiové auto, alebo drahé neprémiové? :-!
Chcem absolútnu klasiku, od nemcov, nekonfliktnú, elegantnú, nadčasovú, dobrá jazda. Passat. Chcem to isté, ale dynamickejšie a nie prvoplánové. Mondeo. Chcem reprezentatívnu strednú triedu, nie tuctovku, odvážnejší dizajn, srdce, dobrá jazda. Mazda 6. Chcem ešte niečo do ponuky. 507 a insignia. Som čech. Pozriem aj supa.
nový passat je ok a bude zas najpredávanejší, nech to má hocijaké dôvody.
Děláš si legraci? Vždyť ta jedna pseudokoncovka je slepá :-) . VW, které i u sportovních aut místo pořádného výfuku pouští syntetický zvuk do kabiny, se má právě od Mercedesu co učit :-) .
Jedna koncovka je slepá u naftových motorizací, úplně stejné jako třeba u nového MB-C, kde všechny diesely mají jednu koncovku slepou. VW žádná sportovní auta nedělá. Pokud myslíš celý koncern VW, tak sportovní vozy jako R8, 911 nebo Lamba žádné syntetické zvuky do kabiny nepouští. Pouze ryzí zvuk dvanáctiválců, desetiválců nebo osmiválců. :-)
To jsou zas kecy... právě jsem si byl lehnout pod auta s diesely, co máme v rodině 220 CDI i 350 BT má 2 koncovky a slepá není ani jedna ani u jednoho vozu. U benzínu toplatí taky, ale to se u AMG předpokládá.
VW GTI není sportovní? VW Golf R není sportovní??? Co? .... zvukem vedle 45 AMG je to výsměch. Ale TOP průser je to u Octavie RS, kde to není ani koncovka, ale jen rámeček, za kterým je díra. Škoda pro Škodovku, jinak povedené auto.
Porsche upravuje mimochodem taky do kabiny zvuk už roky.
Nové MB-C nic neschovává a používá úplně stejnou cirkusovou parádu s chromovanými výstupy třeba jako OIII.
[odkaz]
Stačí se podívat zblízka pod auto, vpravo nic není, všechno je vlevo (u všech zatím prodávaných dieselových motorizací).
v 12:02 CHerokee vyčítal Škodě slepé výfuky
v 14:25 Gvick2 namítal, že MB-C používá stejný fígl
v 13:53 CHerokee pravil, že jsou to kecy
v 16:07 já tvrdím, že MB-C používá stejný cirkus jako Škoda
Takže zbytečné řeči, na skutečnosti, že MB i Škoda používají stejně slaboduchý podvod se nic nemění.
K těm "falešným" výfukům viz Ham 16:07.
Jinak zvuk (v kabině) u A45 AMG patřil k největším zklamáním z tohoto vozu, jestli někomu připadá zvuk imitující plech škrábající po asfaltu jako sportovní, tak je to jeho boj.
Moc bych vám přál si to zkusit na vlastní kůži. Pak člověk ví, o čem mluví. Já jel jak v F-Typu V8, tak 45 AMG, o kterém vážně uvažuju, akorát GLA. F-Type je samo špica, je to 8válec a s příplatkovými výfuky stojí za to.
A 45 ve sportovním režimu s performance výfuky se zvednutými škrtícími klapkami je nejlepší zvuk v čtyřválci. Těsně za ním je Boxer od Subaru. Jenže to moc neuslyšíte, protože u nás skoro nejsou. Němci je tu neposílají, nedovolí ani na salóny, protože máme nízko posazené ceny proti Německu a na ta auta se čeká.
On je to zážitek zkusit. Subjektivně zrychlení na úrovni 63 AMG (atmosférického) zvukově je ještě více znát. Hezčí zvuk už mají jen laděné výfuky u Harleyů. :-!
Myslis zrychlenie, ktore konci pri 100km/h a ktore je dosiahnute len super kratkymi prvymi troma prevodmi? Dalsi podvod od trojcipej vyhasinajucej hviezdy.