Uniká my smysl těchto aut. Kdo hodně jezdí, pro toho je limitující malý dojezd.Takže leda na ježdění do práce a na nákupy.Ale na to mi auto za 3/4mega přijde naprosto nesmyslný. Chudák, co chce šetřit na to nebude mít, kdo na to má koupí něco luxusnějšího. Takže smasl vidím jedině v tom, že tahle auta jsou schůdkem v evoluci.
Tož hledati smysl v autech na baterky je dle mého ne zrovna smysluplné. Elektřina jako pohon automobilu (snad) ano, ovšem je potřeba vykoumati její lepší způsob skladování než jsou akumulátory (a taky výroby, to je ale už jiná opera). Ty jsou z vícero důvodu pro toto použití nesmysl. Tedy než schůdek k evoluci jevi se toto býti slepou uličkou, byť zelenými songy opěvovanou a z Brusele chválenou. Tož tak.
soudruidi
na plný čáře vyhrává GOLF [odkaz] [odkaz] :-)
1) sice dražší ale vybavenější a hezčí
2) interiér má přirozenější, není mimozemský narozdíl od Leafa
3) a je evropský ;-)
PS: další na řadě je VW e-PASSAT [odkaz] ještě dražsí, s většími bateriemi a dojezdem. NO ALE HLAVNĚ - NEJNOVĚJŠÍM POČINEM BUDE INTEGRACE VW e-generace do evropského systému TESLA SUPERCHARGER [odkaz] [odkaz] 2015 ;-)
TO BUDE PŘEKVÁPKO !! >:D
Samozřejmě jsou schůdkem v evoluci. Jenže dej tomu čas. Uvidíš sám, že potom to bude lepší. Cena baterií postupně klesne na únosnou míru díky tomu, jak se budou elektro auta prodávat ve větší míře. Započti do toho také vývoj výkonnějších, menších a levnějších článků. Teď jsou to vozy spíše pro fajnšmekry a zeleně zaměřené bohaté lidi, pro které je to i imageovka.
Každý akumulátor má svou životnost a co pak s ním? Při velkém či nedejbože až masovém nasazení, nejenže nebudou pomalu ani stačit suroviny na jejich výrobu, ale hlavně ty hromady k lividaci, samomsebou ekologické, si představit nedovedu. On ale ten problém stojí krapet jinak. Přeprava osobními vozy znamená jistou ekologickou zátěž, je to však toliko myší pšouk, kapka v moři. Sofort by se měla začít doprava nákladní, jak automobilová, tak lodní a vůbec celá logistika přepravování všeho možného po planetě tam a z5. Jenže to je problém tak složitý že se do dohoto Augiášova chléva hned tak někdo nepustí. Ale jednou bude muset, ostatně jak říkáš, vše má svůj čas ;-)
To že cena akumulátorů klesne s růstem výroby elektroaut je nesmysl. Čím více se bude vyrábět elektroaut, tím více bude zapotřebí akumulátorů a tím více surovin na jejich výrobu (cena surovin je hlavní částí ceny celého akumulátoru). Surovin lze těžit nějaké množství a tím pádem jich bude nedostatek, takže jejich cena půjde nahoru. Jediné řešení je vymyslet akumulátor na jiné technologii než jsou současné.
Vzhledem k faktu že podstatnou část nákladů na provoz klasických aut tvoří uměle vytvořené daně a s nástupem elektřiny bude stát o tyto peníze přicházet, jsem si jistý že si to státní pokladna nenechá líbit a záhy to znechutí i šťasným majitelům nových elektromobilů
Také si myslím, že je otázkou času, kdy příjde i nějaká daň pro elektromobily. To samé se bude týkat také vozů na CNG, LPG. To zvýhodnění odpadne, jakmile se řidiči přeorientují na tyto alternativy a stát ( ten český určitě ) napaří pěkně tučnou daň. Takže v konečném důsledku na tom budeme zase stejně.
Teď je ta doba nejlepší, nové alternativy se musí zavést do podvědomí. Proto ta zvýhodnění.