Nissan Leaf vs. Volkswagen e-Golf: Srovnání cen a výbav

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
32 Fotogalerie
Jan Mička
Nissan Leaf se pyšní titulem nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Nyní mu však na našem trhu přibyl vážený konkurent.

Nissan Leaf jsme vám kromě řady článků představili také v klasickém redakčním testu a nebýt špatného pocitu z tvrdých plastů v interiéru, nemožnosti podélného nastavení volantu a dalších detailů, pravděpodobně by v celkovém hodnocení obstál podobně, jako hatchbacky s klasickým spalovacími motory. Výhodou auta navíc je, že jeho základní cena s delším pobytem na českém trhu klesla až na 715.300 korun a v rámci příplatkových prvků máte na výběr pouze tři – multimediální systém NissanConnect (21.000 Kč), palubní nabíječku (24.800 Kč) nebo metalízu za 13.500 Kč. Vše ostatní dostanete ve standardu.

V základní výbavě přitom nechybí šest airbagů, automatická klimatizace, startování tlačítkem, vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, autorádio s CD a USB konektorem, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, časovač dobíjení nebo mlhovky, plnící také funkci denního svícení.

Na druhou stranu se musíte smířit s šestnáctipalcovými ocelovými koly, zpětnými zrcátky v černé barvě nebo dříve zmíněnou absencí podélného nastavení volantu. Ani to však neodradilo 16 zákazníků, kteří si loni v Česku elektrický Nissan pořídili.

Jenže neohrožená pozice nemusí Nissanu Leaf vydržet navěky. Na našem trhu se totiž v druhé polovině června objevil Volkswagen e-Golf, který sice stojí 899.900 Kč, ale v základu nabízí prvky, které nemůže mít Leaf mnohdy ani za příplatek. Za zmínku například stojí navigace s osmipalcovým dotykovým displejem, plně diodové světlomety, elektronická ruční brzda, šestnáctipalcová litá kola nebo elektronický závěr diferenciálu XDS.

Za příplatek navíc můžete získat adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění (12.500 Kč), boční airbagy vzadu (9.700 Kč), systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a automatického přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly (13.300 Kč) nebo audiosystém Dynaudio Excite s výkonem 400 W za 15.800 Kč.

S takovou výbavou se však lehce přiblížíte milionové hranici a stále vám budou chybět vyhřívaná přední sedadla (v rámci zimního paketu za 13.100 Kč nebo s koženým čalouněním za 71.200 Kč). Nutno také podotknout, že s takovou cenou už by se mohl elektrický Volkswagen Golf směle měřit s utramoderním BMW i3, které stojí od 936.000 Kč, má o 40 kW vyšší výkon a stejný dojezd při prakticky shodné spotřebě.

Nissan Leaf vs. Volkswagen e-Golf - srovnání technických dat
ModelNissan LeafVolkswagen e-Golf
Motorsynchronní elektrickýsynchronní elektrický
Převodovkaautomatickáautomatická
Největší výkon [kW/min-1]80/3008-1000085/3000-12000
Točivý moment [N.m/min-1]254/0-3008270/0-300
Max. rychlost [km/h]144140
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,510.1
Komb. spotřeba [kWh/100 km]1512,7
Kapacita akumulátoru [kWh]2424,2
Dojez na jedno nabití [km]až 199až 190
Základní cena [Kč]715.300899.900