Nissan Leaf vs. Volkswagen e-Golf: Srovnání cen a výbav
Nissan Leaf jsme vám kromě řady článků představili také v klasickém redakčním testu a nebýt špatného pocitu z tvrdých plastů v interiéru, nemožnosti podélného nastavení volantu a dalších detailů, pravděpodobně by v celkovém hodnocení obstál podobně, jako hatchbacky s klasickým spalovacími motory. Výhodou auta navíc je, že jeho základní cena s delším pobytem na českém trhu klesla až na 715.300 korun a v rámci příplatkových prvků máte na výběr pouze tři – multimediální systém NissanConnect (21.000 Kč), palubní nabíječku (24.800 Kč) nebo metalízu za 13.500 Kč. Vše ostatní dostanete ve standardu.
V základní výbavě přitom nechybí šest airbagů, automatická klimatizace, startování tlačítkem, vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, autorádio s CD a USB konektorem, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, časovač dobíjení nebo mlhovky, plnící také funkci denního svícení.
Na druhou stranu se musíte smířit s šestnáctipalcovými ocelovými koly, zpětnými zrcátky v černé barvě nebo dříve zmíněnou absencí podélného nastavení volantu. Ani to však neodradilo 16 zákazníků, kteří si loni v Česku elektrický Nissan pořídili.
Jenže neohrožená pozice nemusí Nissanu Leaf vydržet navěky. Na našem trhu se totiž v druhé polovině června objevil Volkswagen e-Golf, který sice stojí 899.900 Kč, ale v základu nabízí prvky, které nemůže mít Leaf mnohdy ani za příplatek. Za zmínku například stojí navigace s osmipalcovým dotykovým displejem, plně diodové světlomety, elektronická ruční brzda, šestnáctipalcová litá kola nebo elektronický závěr diferenciálu XDS.
Za příplatek navíc můžete získat adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění (12.500 Kč), boční airbagy vzadu (9.700 Kč), systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a automatického přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly (13.300 Kč) nebo audiosystém Dynaudio Excite s výkonem 400 W za 15.800 Kč.
S takovou výbavou se však lehce přiblížíte milionové hranici a stále vám budou chybět vyhřívaná přední sedadla (v rámci zimního paketu za 13.100 Kč nebo s koženým čalouněním za 71.200 Kč). Nutno také podotknout, že s takovou cenou už by se mohl elektrický Volkswagen Golf směle měřit s utramoderním BMW i3, které stojí od 936.000 Kč, má o 40 kW vyšší výkon a stejný dojezd při prakticky shodné spotřebě.
Nissan Leaf vs. Volkswagen e-Golf - srovnání technických dat | ||
Model | Nissan Leaf | Volkswagen e-Golf |
Motor | synchronní elektrický | synchronní elektrický |
Převodovka | automatická | automatická |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/3008-10000 | 85/3000-12000 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 254/0-3008 | 270/0-300 |
Max. rychlost [km/h] | 144 | 140 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 10.1 |
Komb. spotřeba [kWh/100 km] | 15 | 12,7 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 24 | 24,2 |
Dojez na jedno nabití [km] | až 199 | až 190 |
Základní cena [Kč] | 715.300 | 899.900 |