je to překvapivá zpráva, osobně jakožto ortodoxní Porschefil jsem také skeptický, pokud bude Cayman dosahovat takového výkonu tak zbývá jediná možnost, do současné motorizace 911 dodat hybridní pohon na přední kola a tím kompenzovat "nizký výkon"
Downsizing a větší turba v 911 nemají smysl, jediná cesta při zachování motoru vzadu je hybrid
Teď se všichni chytli za hlavu a honem vymažou Porsche, Mercedes, BMW, Audi, Junkers z povrchu země protože všichni byli za války móc ošklivý... :no::no::no:
>:D >:D >:D
Dobrá poznámka, atmo 3,8čka v Carrere S má 294 kW/400k a v GT3 dokonca 350 kW/475 k, takže nejakých avizovaných 331 kW by nebol technický problém.
Ako nad tým uvažujem, zdá sa mi to najlogickejšia varianta pre GT3: nezmení sa charakter (vysokootáčkového atmo) motora, netreba turbo a priestor preňho a ostatné periférie a stále bude výkonovo pod GT3 (a z hľadiska hierarchie by som to tipoval na menej, než 331 kW, nech je trochu odstup od GT3, odhadom tak 309 kW/420k).
VW PORŠE za války dělal ošklivý věci
TAKŽE od něj už nic dobrýho nečekáme. To je autsajdr na věky věků a ani elektrický Kajen 2016 jeho pověst nezachrání :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
od Porsche odvážny ťah...ja osobne si ale nemyslím že Cayman bude nejakým spôsobom kanibalizovať 911...ono jazdil som v staršom Caymane a v 911-ke konkrétne 997 a 991...Cayman je o niečo menší a mrštnejší ako 911..ale aj keby mal Cayman väčší výkon ako 911, nemyslím si že pre ňu predstavuje nejakú formu ohrozenia...hoci môže byť Cayman akokoľvek rýchly, skvelo ovladatelný a vyvážený, nikdy z neho nebude vyžarovať to čo z 911...do vety to vyjadriť neviem ale pri jazde s 911 sa človek cíti o sféru vyššie...samozrejme nijako nezhadzujem Cayman...pre mňa je to jedno z najlepších šoférskych áut na svete..ale 911 je proste 911...ten pocit nielen pri pohlade zvonku, ale aj pri šoférovaní a celkovom vnímaní auta je zásadne odlišný...preto si ja osobne myslím, že každý kto už mal Porsche a zažil ten pocit z riadenia 911, nebude mať problém sa rozhodnúť..kto zase bude chcieť ultimatívny šoférsky nástroj, siahne po Caymane..kto ale bude chcieť dokonalú charizmu v spojení s perfektnou ovladatelnosťou a použitelnosťou na každý deň, siahne po 911..a je naozaj jedno po akej..či už základnej alebo Turbo S...u mňa ale samozrejme ako malý Cayman tak aj 911 majú :yes::yes::yes:
Aha, tak to se přiznám, že sem neměl tušení o připravované verzi 988. Ale už to tu čtu, zrovna článek sotva 20 minut starej :-) No tak to potom nevím, kam se dál hodlá Porsche s legendou 911 posouvat, ostatně jak se i zmiňují v tom novém článku (a nejen tam, o tom bylo už mnohé řečeno), šestiválec v současné 911 je už na hraně svých možností a výkonnostně se už není moc kam posouvat ... Ale inženýři ze Stuttgartu určitě něco vymyslí :-)
Jestli to bude do 2,5 mil,tak to vypadá na zajímavý duel se základní 911.Předvádeči si samozřejmě pořídí raději luxusní kupé Carreru,milovníci sportovní jízdy jednoznačně Caymana.
Nemyslim si ze k tomu dojde. Jestli dostane cayman GT4 turba tak urcite ne k sesti valcum. Spis bych to videl na jakoukoliv inkarnaci atmo 3,8L a uprimne bych za to byl rad.
Ve výsledku ale dostaneš motor, který je dražší na provoz a má horší reakce. U GT modelů nevadí, že motor musíš držet pod krkem, přeplňování tedy není takovým přínosem. Přeplňování by dávalo větší smysl, kdyby byl objem menší. Ne že bych to chtěl, ale přeplňovaná 3,8 v GT4 podle mne smysl nedává.
No musím říct, že je to od Porsche dost odvážný tah, přesně jak píšeš - zařadit se Caymanem v podstatě na úroveň 911 ... Ale :yes: za to. Ve finále to taky může být pro 911 pořádný challenge se posunout zase o kus dál, tentokrát by to však už muselo být někam k úrovni 918 ... ale komu by tohle vadilo, že? >:-[]
O GT4 som síce už čítal všelikde, ale stále som pomerne skeptický k otázke motora: 3,8 biturbo z 911 Turbo je silná káva; odmysliac od konštrukčných otázok (vojde tam väčší motor naviac s dvomi turbami, chladičmi atď.?), je tu otázka product-placementu a vnútrofirmenej kanibalizácie: teraz je stále rozdiel medzi Caymanom a 911, keď ani najvýkonnejší Cayman GTS (250 kW) nedosahuje výkon základnej 911ky (257 kW). Skok na 331 kW by hierarchiou dosť zamával a Cayman by sa dynamikou blížil podstatne drahšej 911 GT3 (a vzhľadom na turbo proti atmo GT3 by mohol byť aj subjektívne silnejší). Či 911ke stačí image legendy a dve núdzové sedadlá vzadu na to, aby jej predaje neboli takto výkonným Caymanom ohrozené, je otázne. Každopádne ja by som to len privítal, rýchlych športových áut nie je nikdy dosť. :-)