O GT4 som síce už čítal všelikde, ale stále som pomerne skeptický k otázke motora: 3,8 biturbo z 911 Turbo je silná káva; odmysliac od konštrukčných otázok (vojde tam väčší motor naviac s dvomi turbami, chladičmi atď.?), je tu otázka product-placementu a vnútrofirmenej kanibalizácie: teraz je stále rozdiel medzi Caymanom a 911, keď ani najvýkonnejší Cayman GTS (250 kW) nedosahuje výkon základnej 911ky (257 kW). Skok na 331 kW by hierarchiou dosť zamával a Cayman by sa dynamikou blížil podstatne drahšej 911 GT3 (a vzhľadom na turbo proti atmo GT3 by mohol byť aj subjektívne silnejší). Či 911ke stačí image legendy a dve núdzové sedadlá vzadu na to, aby jej predaje neboli takto výkonným Caymanom ohrozené, je otázne. Každopádne ja by som to len privítal, rýchlych športových áut nie je nikdy dosť. :-)
Ve výsledku ale dostaneš motor, který je dražší na provoz a má horší reakce. U GT modelů nevadí, že motor musíš držet pod krkem, přeplňování tedy není takovým přínosem. Přeplňování by dávalo větší smysl, kdyby byl objem menší. Ne že bych to chtěl, ale přeplňovaná 3,8 v GT4 podle mne smysl nedává.
VW PORŠE za války dělal ošklivý věci
TAKŽE od něj už nic dobrýho nečekáme. To je autsajdr na věky věků a ani elektrický Kajen 2016 jeho pověst nezachrání :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Teď se všichni chytli za hlavu a honem vymažou Porsche, Mercedes, BMW, Audi, Junkers z povrchu země protože všichni byli za války móc ošklivý... :no::no::no:
>:D >:D >:D
Dobrá poznámka, atmo 3,8čka v Carrere S má 294 kW/400k a v GT3 dokonca 350 kW/475 k, takže nejakých avizovaných 331 kW by nebol technický problém.
Ako nad tým uvažujem, zdá sa mi to najlogickejšia varianta pre GT3: nezmení sa charakter (vysokootáčkového atmo) motora, netreba turbo a priestor preňho a ostatné periférie a stále bude výkonovo pod GT3 (a z hľadiska hierarchie by som to tipoval na menej, než 331 kW, nech je trochu odstup od GT3, odhadom tak 309 kW/420k).
No musím říct, že je to od Porsche dost odvážný tah, přesně jak píšeš - zařadit se Caymanem v podstatě na úroveň 911 ... Ale :yes: za to. Ve finále to taky může být pro 911 pořádný challenge se posunout zase o kus dál, tentokrát by to však už muselo být někam k úrovni 918 ... ale komu by tohle vadilo, že? >:-[]
Aha, tak to se přiznám, že sem neměl tušení o připravované verzi 988. Ale už to tu čtu, zrovna článek sotva 20 minut starej :-) No tak to potom nevím, kam se dál hodlá Porsche s legendou 911 posouvat, ostatně jak se i zmiňují v tom novém článku (a nejen tam, o tom bylo už mnohé řečeno), šestiválec v současné 911 je už na hraně svých možností a výkonnostně se už není moc kam posouvat ... Ale inženýři ze Stuttgartu určitě něco vymyslí :-)
Nemyslim si ze k tomu dojde. Jestli dostane cayman GT4 turba tak urcite ne k sesti valcum. Spis bych to videl na jakoukoliv inkarnaci atmo 3,8L a uprimne bych za to byl rad.
je to překvapivá zpráva, osobně jakožto ortodoxní Porschefil jsem také skeptický, pokud bude Cayman dosahovat takového výkonu tak zbývá jediná možnost, do současné motorizace 911 dodat hybridní pohon na přední kola a tím kompenzovat "nizký výkon"
Downsizing a větší turba v 911 nemají smysl, jediná cesta při zachování motoru vzadu je hybrid
Jestli to bude do 2,5 mil,tak to vypadá na zajímavý duel se základní 911.Předvádeči si samozřejmě pořídí raději luxusní kupé Carreru,milovníci sportovní jízdy jednoznačně Caymana.
od Porsche odvážny ťah...ja osobne si ale nemyslím že Cayman bude nejakým spôsobom kanibalizovať 911...ono jazdil som v staršom Caymane a v 911-ke konkrétne 997 a 991...Cayman je o niečo menší a mrštnejší ako 911..ale aj keby mal Cayman väčší výkon ako 911, nemyslím si že pre ňu predstavuje nejakú formu ohrozenia...hoci môže byť Cayman akokoľvek rýchly, skvelo ovladatelný a vyvážený, nikdy z neho nebude vyžarovať to čo z 911...do vety to vyjadriť neviem ale pri jazde s 911 sa človek cíti o sféru vyššie...samozrejme nijako nezhadzujem Cayman...pre mňa je to jedno z najlepších šoférskych áut na svete..ale 911 je proste 911...ten pocit nielen pri pohlade zvonku, ale aj pri šoférovaní a celkovom vnímaní auta je zásadne odlišný...preto si ja osobne myslím, že každý kto už mal Porsche a zažil ten pocit z riadenia 911, nebude mať problém sa rozhodnúť..kto zase bude chcieť ultimatívny šoférsky nástroj, siahne po Caymane..kto ale bude chcieť dokonalú charizmu v spojení s perfektnou ovladatelnosťou a použitelnosťou na každý deň, siahne po 911..a je naozaj jedno po akej..či už základnej alebo Turbo S...u mňa ale samozrejme ako malý Cayman tak aj 911 majú :yes::yes::yes: