Porsche Cayman GT4 dostane twin-turbo boxer a 450 koní
V současnosti se u Porsche hovoří hlavně o návratu čtyřválců, ale vrabci ve Weissachu už si delší dobu cvrlikají cosi o nejvýkonnější variantě současného Caymanu s názvem GT4. Tohle „juniorské“ jméno dostane jako první vůz značky vůbec. Ani provedení GTS už totiž německému výrobci (nejen) sporťáků jaksi nestačí. Je dobré, že kromě downsizingu pořád ještě někdo myslí i na pořádný hardcore při splnění všech nesmyslných nařízení Evropské unie... A co dostane kajman s opravdu ostrými zoubky pod zadní kapotu?
Můžeme se těšit na plochý šestiválec objemu 3,8 l naladěný na 450 koní, tedy 331 kW. Číslo nemusí být konečné, britský Car jej pouze odhaduje. Jak ho vývojáři dosáhnou? Jednoduše, instalací dvou turbodmychadel. Jistě, základem je agregát ze současné foukané devětsetjedenáctky. Ostrá verze bude mít pochopitelně i nějaké ty vizuální odlišnosti. Větší chladicí díry za dveřmi, aby se boxeru i upraveným brzdám lépe dýchalo a na zádi čekejme pořádné křídlo, které tam rozhodně není pro parádu, stejně jako funkční difuzor. Dvojitá koncovka výfuku je umístěna centrálně. Vpředu zase trůní agresivní nárazník. Chystaná sedmipaprsková litá kola, která používají zachycené prototypy, také na jiných verzích této řady nenajdete, v nabídce budou i pětipaprsková.
Cayman GT4, první tovární auto této řady s turbem, se ukáže v příštím roce, na nějaké ty detaily je tedy ještě brzy. Zatím se přeplňování věnovali u nejmenšího Porsche jen tuneři. Střídání generací je také ještě nechystá, vždyť uzavřená verze řady 981 se představila teprve v listopadu 2012 na autosalonu v Los Angeles.