Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman GT4 dostane twin-turbo boxer a 450 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Nejostřejší kupé Cayman současné generace se může těšit na pořádnou porci výkonu. Jeho boxer bude mít objem 3,8 litru a 331 kW.

V současnosti se u Porsche hovoří hlavně o návratu čtyřválců, ale vrabci ve Weissachu už si delší dobu cvrlikají cosi o nejvýkonnější variantě současného Caymanu s názvem GT4. Tohle „juniorské“ jméno dostane jako první vůz značky vůbec. Ani provedení GTS už totiž německému výrobci (nejen) sporťáků jaksi nestačí. Je dobré, že kromě downsizingu pořád ještě někdo myslí i na pořádný hardcore při splnění všech nesmyslných nařízení Evropské unie... A co dostane kajman s opravdu ostrými zoubky pod zadní kapotu?

Můžeme se těšit na plochý šestiválec objemu 3,8 l naladěný na 450 koní, tedy 331 kW. Číslo nemusí být konečné, britský Car jej pouze odhaduje. Jak ho vývojáři dosáhnou? Jednoduše, instalací dvou turbodmychadel. Jistě, základem je agregát ze současné foukané devětsetjedenáctky. Ostrá verze bude mít pochopitelně i nějaké ty vizuální odlišnosti. Větší chladicí díry za dveřmi, aby se boxeru i upraveným brzdám lépe dýchalo a na zádi čekejme pořádné křídlo, které tam rozhodně není pro parádu, stejně jako funkční difuzor. Dvojitá koncovka výfuku je umístěna centrálně. Vpředu zase trůní agresivní nárazník. Chystaná sedmipaprsková litá kola, která používají zachycené prototypy, také na jiných verzích této řady nenajdete, v nabídce budou i pětipaprsková.

Cayman GT4, první tovární auto této řady s turbem, se ukáže v příštím roce, na nějaké ty detaily je tedy ještě brzy. Zatím se přeplňování věnovali u nejmenšího Porsche jen tuneři. Střídání generací je také ještě nechystá, vždyť uzavřená verze řady 981 se představila teprve v listopadu 2012 na autosalonu v Los Angeles.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Avatar - Martin911Turbo
7. 7. 2014 22:37
Re: Cayman vs. 911
je to překvapivá zpráva, osobně jakožto ortodoxní Porschefil jsem také skeptický, pokud bude Cayman dosahovat takového výkonu tak zbývá jediná možnost, do současné motorizace 911 dodat hybridní pohon na přední kola a tím kompenzovat "nizký výkon"
Downsizing a větší turba v 911 nemají smysl, jediná cesta při zachování motoru vzadu je hybrid
Avatar - Martin911Turbo
7. 7. 2014 22:34
Re: Cayman vs. 911
Teď se všichni chytli za hlavu a honem vymažou Porsche, Mercedes, BMW, Audi, Junkers z povrchu země protože všichni byli za války móc ošklivý... :no: :no: :no:
>:D >:D >:D
7. 7. 2014 17:45
Re: Cayman vs. 911
Existuje power kit (X51), se kterým má C2S 316 kW. Motor v GT3 je jiný než v C2S. Vím, že v předchozí generaci šlo strčit motor z GT3 do Caymanu.

Možností mají vícero, ale pokud to bude 3,8, tak pochybuji, že bude přeplňovaný.
Avatar - iudex
7. 7. 2014 13:48
Re: Kolik to bude stát?
Presne, ospoilerovaný Cayman GT4 bude iste nápadnejší, než pomerne decentná základná Carrera.
Avatar - iudex
7. 7. 2014 13:47
Re: Cayman vs. 911
Dobrá poznámka, atmo 3,8čka v Carrere S má 294 kW/400k a v GT3 dokonca 350 kW/475 k, takže nejakých avizovaných 331 kW by nebol technický problém.
Ako nad tým uvažujem, zdá sa mi to najlogickejšia varianta pre GT3: nezmení sa charakter (vysokootáčkového atmo) motora, netreba turbo a priestor preňho a ostatné periférie a stále bude výkonovo pod GT3 (a z hľadiska hierarchie by som to tipoval na menej, než 331 kW, nech je trochu odstup od GT3, odhadom tak 309 kW/420k).