Také souhlasím přístrojová deska a okolo, jako C3. Působí to na mě kýčovitě, hlavně těmi leštěnými plasty, brrrr. Nepraktické, odpudivé....... nějaká móda nebo jiný gang >:D
Základ je hodně slabé slovo. V tomto naprosto sohlasím s maem, to auto dostalo poměrně pěkný facelift, ale jestli si takto představují nový model, tak se domnívám, že to s prodeji zase až tolik nezahýbá.... Na to, jak jde o pro Opel důležitý model, je tento výsledek pro mě rozčarováním.
Pokud dobře čtu článek, pak toto je model, kterým na následujích pět let bude Opel útočit na stávající modely.... takže čas na co? Nebo jde podle tebe o fake?
Minulý rok se psalo, že nová Corsa má přijít koncem 2018 (ta měla mít platformu EMP1 PSA, což padlo) a že letos uvedou zásadně přepracovanou na stávající platformě. Zřejmě se tedy snaží získat čas pro vývoj auta na nové platformě, ať už bude PSA, nebo GM.
Cim by mal byt novy model uplne novy? mat kridla, ci byt meter dlhsi?
Interier je uplne novy, motorizacie skoro vsetky detto, podvozok bude iny, naco menit zvysne veci, co funguju.
Staci aby to este malo nejakych 300-310L v kufri namiesto doterajsich 285L, nejaky ten centimeter navyse v interieri voci aktualnej verzii (co podla sprav bude) a nie je co riesit.
Čím? Hlavně konstrukcí, tento nový model (facelift) vychází z modelu, představeného před osmi lety. Motorizace budou jiné, budiž, o podvozku si nedělejme iluze, vzhledem k použit stávající platformy se může jednat maximálně o ladění komponent, než mluvit o novém podvozku.
A právě o to jde, interiér na tom velikostně není zrovna nejlépe a "nový model" to jen těžko nějak změní, kufr také průměr bez nějaké možnsoti "nápravy". V pouhé změně přístrojové desky nevidím novost modelu. Prostě stále jde o stejnou, starou platformu. Na tom zázrak nevykouzlíš.
Pokud si vezmeš srovnávací fotografie stávajícího a nového modelu je ta podobnost více než jasná. Pro kdejaký facelift dobrý krok, al dělat z toho nový model? Ne opravdu nevěřím, že jim na toto zákazníci "skočí".
A jak si představuji nový model? Přesně tak, jak to udělal Renault s Cliem. Nebo například i u domácí značky vypadá, že nová Fabie bude mít s tou starou stejné pouze jméno.
O podvozku pisu, ze bude rozdielny, nezalezi na tom, aka je povodna platforma. Ine komponenty nez McPherson a torzka tam aj tak nebudu. Vymenis napravnice, pouzijes ine dlzky a tvary spodnych ramien, ine tlmice, rozny stabilizator, dlzku/tuhost pruzin, uchytenie a mas uplne inak sa spravajuce auto.
Pokial pisu, ze bude interier vacsi, v com je problem? staci aby pridali 1cm vpredu, 2cm vzadu a po 2cm na sirku vpredu aj vzadu a zrazu to bude pocitovo vacsie auto. najst 20L v kufri tiez nebude problem, kedze podvozkova platforma bude modifikovana.
V pripade tohto auta plati - 1cm viac a si kral, 1cm menej a si kralovna.
Nova Fabia bude v com nova? adaptovanom dizajne novej serie, lebo stara bola hnusa, ze ani samotna Skoda v tom nechce pokracovat? podvozok bude mat rovnako povodny, nie nova mqb. Tiez len vymenia zopar motorov a nahodia novy interier. Nic viac.
Corsa nevyzera zle, aby ju museli od zakladov prekopat.
Já ti neberu nadšení z nové generace. Pokud se domníváš, že na původní platformě budou předělávat kompletní podvozek, nechám tě v tomto, já si to nemyslím. Pro mě jde pouze a jenom o důkladnější facelift stávajícího. Nic víc, nic míň v tom nehledej.
V čem bude Fabie nová? Začni na platformě, ta bude jiná, ne MQB, ale PQ25. Dosud vychází z poměrně staré PQ24. Díky tomu se změní i design a vyznění, auto již nebude opticky tak nevyvážené. To beru jako základ pro to, aby se mohlo dát mluvit o novém modelu. Spou s tím samozřejmě souvisí i použití novějších generací motorů.
A co se týká vzhledu, tak ten prodává, přebalit něco, co zde už je osm let, mi nepřijde prozíravé.
Ale třeba se pletu a Corsa bude dobře prodejným modelem. Ovšem zatím mě k tomuto optimismu nic nevede.
Na PQ25 stoji uz aktualne Polo, Ibiza, Rapid. Nijako exkluzivna platforma.
Dokonca aktualna Fabia2 stoji od svojho fl v r.2010 na PQ25, snad sa to auto odvtedy zmenilo? ani nahodou.
Vzhlad sa nezmeni kvoli platforme, na ktorej stoji auto, to je predsa uplny nezmysel.
Na podvozok mozes dat kasnu aku chces.
Corsa bude mat tiez nove motory.
Ci podvozok bude alebo nebude prerobeny je zbytocne spekulovat, kym to niekto nevyskusa. Pisu, ze bude, tak tomu verim viac, nez dakoho dojmom.
Viz. konec mého posledního příspěvku. Pokud budeš věřit všemu, co ti napíší, netřeba se hádat. Když uvedou, že jde o nejlepší auto na světě, taky tomu hned nemusím skočit na lep. Automobilka nebude shazovat svou "novinku" ještě před startem.
A co to řeší, že na PQ25 se už auta vyrábějí? Já tvrdil něco o exkluzivitě? Pro Fabii je to nová platforma, které model posune zase dál.
Fabie II po faceliftu použila pouze některé části PQ25, jinak zůstala starou PQ24.
Vzhled se nemění kvůli platformě, pokud tato zůstává. Pokud se jako u Fabie změní, je to ve valné většině případu doprovázeno změnou vzhledu díky změně proporcí. Ale to samozřejmě není případ Corsy - na starém základu nic nového nevytvoříš.
Radost ti neberu, sdílet ji nebudu. Nehodlám věřit všemu, co mi naservíruje sám výrobce. Přece nečekáš, že by se Opel přiznal, že na podvozku nic zase tak nového není, tím by model pohřbil ještě před začátkem prodeje...
Jaký je tedy rozdíl mezi vylepšenou PQ24 a PQ25? Novou platformu máš od toho, aby nesla novou techniku. Pokud starou upravíš tak, aby zvládla to samé, tak jsi ji v tomhle ohledu posunul do patřičné generace. Druhý aspekt je konstrukce. Na to se však hůře dívá optikou generací.
Podstatné je, jestli je potřeba ho předělat. Pokud ano, tak můžou. A Fabie nemá, pokud vím, původní PQ24, ale prošla modernizací (měla by mít například přední nápravu z PQ25). Vývoj pro nová auta na nových platformách jde kolikrát aplikovat na starší.
To s novou Fabií je vtip, že ... Nikdo ji ještě pořádně neviděl, o konstrukci se vedou zatím polemiky ( bude to nejspíše také "slepenec" již použitého a nového ( jak se zde urputně vyčítá Corse ) , o spolehlivosti bych prozatím pomlčel ( a to se vyhnu škodolibosti, často oprávněné kvůli HTP či TSI ), ale už je vše jasné ... Sakra sakra ...
Opel použil vlastně recept koncernu, který je tady orgasticky mnohými oslavován, a hle - najednou je vše špatně . Přitom velikostí vnitřního prostoru, obestavěným prostorem, dle mne i výhledem stávající Corsa strčí Fabii i Polo do kapsy - ovšem o tom od kritiků ani slovo, nebo-li z uvedených důvodů není třeba nic zásadního na koncepci karoserie měnit - možná by zde mnohými toužené novátorství za každou cenu bylo v zásadních otázkách kontraproduktivní. Ono se také dá říci - co by mnozí dali za tak povedenou koncepci v tomto segmentu ( společné dílo Fiatu a GM ).
Co je dle out - umístění displeje navigace - ale to nechť si obhájí výrobce.
Motoricky není myslím proč na vůz nasazovat - pokrývá dostatečně nejžádanější výkonová spektra.
Jaké budou prodeje se uvidí, ale v zemi koncernu zaslíbené nečekejme zázraky - v Germánii i přes svůj věk si stojí Corsa docela dobře.
Přeji mu hodně úspěchů ...
Myslím, že k tomu netřeba komentář, pokud nevidíš rozdíl mezi novou Corsou a novou Fabií, tak ti opravdu nemám jak pomoct.
Proč sem taháš spolehlivost? Netuším, asi nějakej mindrák...
Prostorově současná Corsa neporážela konkurenty ani omylem a v nové generaci se toto nezmění.
Já k očaři nemusím, a z Fábie poluci jako Ty nemám ( navíc na ní není zatím co vidět, nebo snad pán je autor kastle ??? )
Spolehlivost sem tahal další fans neznámého, kterému stačí vidět zpětné zrcátko ( ale o to více poslintaného ) - tedy nové fabie - mindrák tudíž mají především Fábia fans jako Ty .
Samozřejmě, že na tom byla prostorověa výhledem dobře - na rozdíl od hltačů testů psaných jinými jsem si to zkusil , a běž školit nějakého jelimana experte ...
Však je tam ten smajlík.
Ale tak dá se "základ starý Corsy" snad lépe zamaskovat. Já chápu, že peněz na vývoj asi moc nebylo, ale nechat velkou část plechů stejnou... no, je to jejich volba. Jen se obávám, že to Opelu v prodejích opravdu moc nepomůže. :-( A to je škoda.
Mohl bys mi přesně říct, které plechy z kastle zůstaly stejné? :-)
Já nějak nechápu ty reakce diskutujících, jak by asi měla vypadat nová generace? S kompletně novou technikou od A do Z?
i když to tak vypadá, že plechy jsou stejný, tak když se podíváte na porovnání s předchozí verzí tak minimálně zvenčí nezůstal jediný plech stejný (možná střecha)
i kdyby zůstal tak nemám nic proti, mě na tom spíš vadí ty přední světla, ty se nepovedly...
Podívej se na fotku karoserie z boku a zeptej se pár lidí okolo, co je to asi za auto. Většina ti řekne Corsa, protože ten profil je až na nižší příď stejný.
To je přihneš pár plechu ti neudělá vzhled nového auta...
Připomíná mi ptakopyska s tupírovaným zobákem. Před fl. předek ve vyšších výbavách se mi líbil víc; zbytek si asi pomohl (vlastně ten zadek je divnej), interiér je krásný, ale ergonomicky hrozný... Celkově tedy žádná sláva.
Co ti přijde špatného na ergonomii interiéru? Krásný zrovna není, to u Astry se mi líbí více, ale podobný má C3 a nic neergonomického jsem tam nezaznamenal :-)
Za mna prilis dole zabudovana navigacia. Nove (väcsie) modeli sa snazia uz koli bezpecnosti dat zakladne pokyny na predne sklo vo forme Head displey a stale nechapem, ze ju mnohe znacky daju pomaly na zem :no: [odkaz]
Na SK alebo v CR mozno ano, ale trend je opacny. Ved...co mna sameho prekvapilo, novy Hy i10 sa asi v 2/3 predajov predava v plnej vybave, co bolo pred par rokmi na tuto triedu nemyslitelne. ;-)
Myslím, že vývoj a tlak na atraktivitu (hlavně kvůli mladým) vytlačí brzy normální rádia pokročilými infontainmetry, ať už s navigací či bez, i z nejnižších tříd.
Kamarat si kupil Corsu s navigackou a podla predajcu, spocitas ich na jednej ruke v republike.
V aktualnej verzii je dokonca nejaky ten cm nizsie a zasadny problem som v tom nevidel. [odkaz]
Entertaiment systém bude do pár let součástí většíny i malých aut. I pár let staré Clio, P208 mají tento systém víceméně od lepšího základu.Veliký fail..
Urcite je to i otazka zvyku, nepopieram, ale ze je to v neprospech bezpecnosti, je asi jasne. A ked nieco navrhujem, tak prihliadam na tych, ktori tu navigaciu budu mat a nie na tych, ktori ju mat nebudu.
Rovnako nizko ma vsak navigacku aj novy passat B8 a to v triede, kde navigacka je pomaly standard.
Snad to s vodicmi vyrobcovia tak zle nemyslia, aby sa pokantrili kvoli nizko ulozenej obrazovke :-)
Přesně to mě napadlo. Čekal bych tak o 20-30 kW víc. Třeba to bude jen překlep ze strany redakce. Přijde mi divný, že vrcholová motorizace by byl 1,0 turbo ačkoliv v nabídce bude i 1,4 turbo.
s tim 1,6D by mě to taky zajímalo, zase budou rači zlepšovat do nekonečna nepovedený motor než by tam dali nový, ale myslím že do roka bude taky v nabídce
Upřímně čekal jsem i přes stejný základ více změn. Tohle je z venku normální větší facelift. Když už dělali nový interiér, tak nechápu proč tu obrazovku nedali více nahoru. S obrazovkou u kolene je i nový multimediální systém k ničemu. :no:
presne ako u opla adam... nepoucili sa bohuzial ;-\ ... pozerat na displej dole kdesi pod kolenom ... to je uz 15 rocny prezitok este z prvych octavii ... skoda tohto detailu u opla .. lebo inak je faceliftovana corsa vcelku dobre vyzerajuce auto a prekvapilo ma ...
Osm, přesně tolik let uběhlo od uvedení prvních kousků současné (či pro někoho předchozí) generace Corsy. A máme zde novou generaci. No novou, to je myslím velmi silné slovo. Vzhledově jde o důkladnější facelift, který podle mě v dané třídě neobstojí ani omylem. Opelem je zde předkládán již značně vyčpělý designový model, kterému táhne na deset let a s tímto chtějí udělat díru do světa?
Tak jak této německé automobilce fandím, zdá se mi tento krok značně nelogickým. Fráze o kompletně novém (či silně změněném) podvozku jsou myslím pouze labutí písní...
Na druhou stranu, původní verze vznikla v "předkrizovém" období a byla průběžně vylepšována (a tím myslím techniku, ne retuše karosérie). Jasně, sice třeba nenarostla jako konkurenti, ale nemyslím, že by ta prověřená technika znamenala nutně nevýhodu.
Končící Corsa má sice již pomalu nejlepší za sebou, ale přecejen měl ten vytlemený výraz stále něco do sebe. Tohle mě ale nějak nenadchlo. Tlama, se kterou se již tolik jiných spálilo, zvláštní světlomety, zadek jak po nárazu...jednoduše - prvky fungující na Astře, Merivě nebo Adamu zde již moc "nefungují".
Celkové vzezření 5D spíše připomíná malé MPV. Samoúčelný plast za bočními okénky 3D zase jakoby dával najevo "strašně moc nechci vypadat jako minulá Corsa a udělám pro to cokoli". Známku bych dal tak 3-4.
Ale ať jen nekritizuji...Důležité je, že interiér se naopak povedl na jedničku, působí velmi příjemně, útulně. A chápu to dobře, že starý dobrý (nebo...ne?) atmo-litřík z Corsy mizí?
Interier na jedničku rozhodně není a to díky obrazovce slavného nového multimediálního systému utopené dole. Připomíná mi to navigaci v Dusteru - ale to je staré a levné auto.. Nastupující roky budou o propojení auta/telefonu v entertaiment systému a s tímto se můžou jít tak zahrabat....
Nuz, Opel urobil s Corsou to, co VW s Passatom a Golfom a doteraz s Touranom. V 70-tych rokoch sa auta bezne vyrabali cez desatrocie s miernym FL a nik sa nad tym nevzrusoval...
Corsa je aj na dochodku jedno s najpredavanejsich aut v Europe + jej derivaty. Takze ked predbezne recenzie hovoria o vyraznom zlepseni vsetkeho, tak sa par rokov este v predajnosti /mozno nie v porovnacich testoch/ udrzi.
Já bych z toho také nedělal takovou vědu, vždyť při modernizaci rozhodně nezůstalo jen u vzhledu (jen škoda, že v tomto ohledu modernizace spíše uškodila).
ze opel tuto corsu oznacuje ako novu generaciu a nie facelift... tak teraz neviem
v skutku je skutocne upne novy interier, diely karoserie a aj podvozok je novy ... motory taktiez so zmenami a novinkami..... pri pohlade na foto exterieru aj interieru by ma nikto nepresvedcil ze vidim facelift ( az na ten zhodny skelet karoserie ) , vyzera to skutocne ako nova generacia.... uvidime ako nakoniec to opel vysvetli verejnosti
všiměte si že automobilky (nejen Opel) označují i facelifty jako nová auta, například na webu opel.cz najdete modely označené jako "nová Astra" nebo "nová Insignia" i když jsou jen faceliftované a ještě k tomu už od faceliftu např. astry uběhly 2 roky
to neplatí jen u aut, např. včera jsem si v krámě koupil jogurt a koukám na něm ohromný nápis "NOVÝ" a přitom ho už kupuju několik let a je furt stejný
asi si myslí že tím, že z lidí dělají d*bily a vše označují jako nové, získají nové zákazníky :no:
Jogurt je novy, lebo niekto vymyslel, ako ho vyrobit o 2centy lacnejsie a vlozil tam usporne Ecko, ktore nikto chutovo nepostrehne ....pripadne zaruka dosahuje 2mesiace namiesto doterajsich 2tyzdnov >:D
Spíš si myslí, že přilákají pozornost. Když je u něčeho napsáno nové a ten produkt mě zajímá (snažím se tedy udržet si přehled), tak se půjdu podívat, co se změnilo. Že má někdo dva roky starou novinku pořád označenou jako novinku... škoda mluvit.
Ved to je nova generacia a nie facelift.
A uz sa nauc konecne pisat jak clovek, nie jak tlk cez stovky bodiek a vsetky vety s malym zaciatocnym pismenom. Mas pokazeny shift?
když Opel byl největším konkurentem VW a mnoho lidí bylo na vážkách zda koupit Passat či Vectru, Golf či Astru, Polo či Corsu.
Docela jsem se na novou Corsu těšil a čekal, že se vrátí staré dobré časy a zatopí Polu.
Nestalo se nic, Opel přišel s tuctovým autem, které bude stěží konkurovat Korejcům na svého krajana, Fiestu nebo na Clio rozhodně mít nebude.
Věčná škoda!!! :-(
Přesně tak, s každým novým modelem čekám, že se Opel vzpamatuje, a furt nic. Před časem proběhly rendery příští astry a insignie v trochu méně baculatém stylu a vypadalo to jako správný směr. Nová corsa bohužel ukazuje, že realita u baculatosti zůstane, stejně jako ta pitomá, pokaždé jinak zkroucená lišta v masce, celé je to takové nanicovaté nesourodé. Se slzou v oku vzpomínám na svou astru gsi a poté calibru, tehdy se relevantní konkurence na design opelu dívala pěkně z odstupu, dnes vypadá líp i kia. :-(
Nová Astra K bude tvarovou evolucí Astry J a dostane nejmodernější techniku např. adaptivní Matrix LED světla, které má zatím jen Audi.
První snímky ukazují ostřejší tvary a strmější záď.
[odkaz]
[odkaz]
Lišta u všech nových (nebo modernizovaných) Opelů má stejný tvar - jedná o profil křídla. Ostatně tyto designové markanty (profil křídla a ostří) odstartovala Insignia a nyní pokračuje napříč celou modelovou řadou.
Korejce bych sem netahal- vlnobití ala Hjondéé u Opelu nenajdeš, Kia se v mnohém inspirovala designem od zavedené evropské konkurence.
Prodejnost současných modelů od Opelu je velmi dobrá.
Opel Mokka je v mnoha zemích nejprodávanější malé SUV.
Opel Insignia se po faceliftu prodává výrazně lépe - oproti minulému roku vzrostly objednávky o 50%.
Opel Zafira Tourer si vede dobře na mnoha trzích (např. v Německu druhé místo ve svém segmentu).
Ve Španělsku má Opel nejvyšší prodeje od r. 2006.
V Maďarsku je Opel nejprodávanější značkou.
Ani Corsa si nevede špatně obsazuje přední příčky prodejnosti v mnoha zemích, v květnu na domácím (německém) trhu dokonce porazila Polo.
Opel je třetí nejprodávanější značkou v EU:
[odkaz]
I současná Corsa D jízdně i kvalitativně převyšuje korejce.
[odkaz]
Není mimo, dříve byli s VW téměř vyrovnaní a dnes je to o parník! To. že se Opelu momentálně v Evropě daří nerozporuji ale je to málo a VW mu utekl, to je fakt!
Dizajn exterieru je mix adam-stara cosra-meriva, inderier adam-PSA, ale opel neurobil ziadny zasadny preslap:
- ceny +- zostanu
- motor si vyberie kazdy - aj turbo aj cisto atmosfera u stvorvalcov, aj trojvalec - bravo opel, takto sa to robi...
- interier je oproti predchodcovi citelne vylepseny
- jazdne vlastnosti vylepsene tiez - ako to dosiahli mi je jedno, ucel svati prostriedky
- ma to moderny multimedialny system
- ma to modernych asistentov ako mrtvy uhol a jazdne pruhy
- dizajn je subjektivny, v ramci smeru znacky, revolucia dizajnu sa u klucoveho modelu cakat nedala
Fakt neviem, co by som tomuto autu mohol vycitat. Ak si doteraz naslo dost kupcov, odteraz by si ich malo najst este viac, pretoze nema ziadnu zasadnu slabinu...
Na prvni pohled vypada nova Corsa sice originalně ale zaroveň divně až odpudivě.
Interier pusobi ale velice vzhledně a kvalitně. Až tedy na ten displej kdy některe automobilky ho davaji vyše jine niže a některe jednou tak podruhe onak. No Opel to zabil asi uplně a displej mohl rovnou prohodit s řadici pakou.
Každopadně pravě diky smišenym pocitum se na novou Corsu těšim až ji uvidim na vlastni oči.
FIII - výhoda by měla být v nižší ceně (vývojové náklady dávno zaplaceny) a snad i větší spolehlivosti. Jsem velmi zvědavý kolik budou stát motorizace 1.0 T resp. 1.0TSI u Fabky, obávám se, že budou patřit k nejdražším....
Stejný recyklát? Dost přehnané. Možná dostane platformu současného Pola, půjde však o úplně nový model a s minulou generací toho bude mít společného ještě méně než tomu bylo v případě FII. Naopak Corsa se konstrukčně patrně významně nezměnila.
Hmm..možná už to tu běží delší dobu..Ale CO JE TO ZA DEBILNÍ NÁPAD S TOU VLEZLOU REKLAMOU?? :no:
Zrovna do galerie?? WTF? Když to člověku znemožňuje využít jediný účel takové galerie, tedy... prohlížet si obrázky??
Jediné, k čemu mě to dovedlo je, že si NIKDYNIKDYNIKDY nepořídím žádný produkt od Wüstenrot a přestanu číst tenhle zběsilej po penězích prahnoucí web... :no:
No Opel značně zapracoval a posunul model o pořádný kus vpřed :yes: V zásadě tak už nyní lze s klidným svědomím napsat, že Fabia III působí zastarale, a to ji ještě ani nestihli uvést :-!
Tomu se rika bida s nouzi. Skutecne nic moc a ze by se jednalo o novy model uz vubec ne. Ja bych to nechtel a urcite si to nekoupim. Nejhorsi z nemeckych aut. Pozor na to ne kazda nemka je Cladia Schiffer.
je očividná, ale výsledkem je podobný debakl jako zvládli designéři Fiatu s faceliftem Grande Punta. Tlama implantovaná z Adama, propadlá kapota. Bok je kombinace nesouvisejích křivek a prolisů evokující Insignii. Vzadu zmizelo madlo na deklu kufru a zvětšily se světla. Interiér žádná bomba. Současná generace se mi líbí víc - není to slátanina, je vidět že byla dělaná jako celek a prostě "funguje". Nevidím jediný důvod chtít toto auto. To už raději za odhadem stejné peníze podobně velkou Daciu Sandero Stepway.