Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi
Koncern General Motors představuje jeden ze svých nejdůležitějších evropských modelů pro následujících pět let - supermini Opel Corsa, přímou konkurenci Volkswagenu Polo a Fordu Fiesta. Ačkoli jeho silueta prozrazuje už dříve avizované využití stávající samonosné konstrukce karoserie, technika i podvozek by měly být zcela nové nebo minimálně radikálně přepracované.
Ale nejprve stručně k vzhledu - typický profil od A sloupku vzad doplňuje nová příď, která se však nezdá být vyšší, jak by se dalo kvůli ochraně chodců předpokládat a jak naznačovaly špionážní snímky, ale naopak spíše nižší a zcela zřetelně ve stylu minivozu Adam. Záď dostala nové, na šířku orientované svítilny, inspirované Astrou a dynamičtěji stylizovaný nárazník, v němž bude možné umístit výsuvný držák kol. Markantou přídě jsou kromě "úsměvu" komplikovaně tvarované světlomety, které jaky by rüsselsheimští okoukali u Nissanu. Délka vozu se mezigeneračně nezměnila. Celkově se Opel snaží prezentovat třídveřák jako sportovní model, zatímco pětidveřák jako "Premium".
Jak se říká, auto se vám zvenku líbit může, ale většinu času stejně trávíte uvnitř a je třeba říci, že s interiérem si stylisté Opelu opravdu vyhráli. Palubní deska působí svěže a moderně a její dominantou je velký sedmipalcový displej na středovém panelu, jenž je ale možná utopený zbytečně nízko, minimum ovladačů pak prozrazuje, že bude dotykový a Opel dodává, že jeho infotainment bude kompatibilní se systémy Apple i Android. Tříramenný volant vyhlíží se zvýrazněnými "bicepsy" překvapivě sportovně. Opel slibuje lepší obestavění vnitřního prostoru, než dosud a tím pádem o něco větší kabinu a doslova zástupy elektronických asistentů.
Základem motorické nabídky se stane litrový benzinový tříválec Ecotec s turbem ve výkonových verzích s 66 a 85 kW, jejichž 170 N.m bude k dispozici už od 1800/min. Doplní je inovovaný motor 1.4 Turbo se 74 kW a 200 N.m a dvě atmosférické pohonné jednotky o objemu 1,2 a 1,4 l. Naftové motory pak bude zastupovat výrazně přepracovaná třináctistovka CDTi ve dvou výkonových variantách s 55 a 70 kW. Později je doplní sportovní verze OPC s výkonem kolem 200 koní (147 kW). Motory budou zkombinovány s novými šestistupňovými převodovkami, manuální i automatickou, slabší motorizace se však budou muset opět spokojit s manuálním pětikvaltem, respektive robotizovanou převodovkou. Podrobnější informace si Opel logicky nechává na říjnový pařížský autosalon.