Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane RS 265 Cup – Láska je slepá

Na okruzích ho již známe, k testu na běžných silnicích jsme se však dostali až nyní. Co se s faceliftem Méganu RS 265 Cup změnilo a jak si stojí třeba proti Seatu Leon Cupra?
Zpět na článek
9. 7. 2014 09:04
9. 7. 2014 09:20
9. 7. 2014 09:20
9. 7. 2014 09:26
9. 7. 2014 09:24
9. 7. 2014 10:47
9. 7. 2014 11:20
9. 7. 2014 16:23
9. 7. 2014 16:23
9. 7. 2014 09:33
9. 7. 2014 11:04
9. 7. 2014 10:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 7. 2014 15:07
9. 7. 2014 16:34
9. 7. 2014 21:25
9. 7. 2014 21:44
9. 7. 2014 21:48
9. 7. 2014 23:31
9. 7. 2014 23:37
10. 7. 2014 00:12
10. 7. 2014 02:36
10. 7. 2014 02:51
10. 7. 2014 03:25
10. 7. 2014 03:40
10. 7. 2014 11:50
10. 7. 2014 11:46
10. 7. 2014 14:40
9. 7. 2014 23:42
9. 7. 2014 23:45
10. 7. 2014 00:09
9. 7. 2014 23:59
10. 7. 2014 00:14
10. 7. 2014 00:35
10. 7. 2014 00:45
10. 7. 2014 01:17
10. 7. 2014 01:25
10. 7. 2014 01:07
10. 7. 2014 01:29
10. 7. 2014 01:32
10. 7. 2014 01:47
10. 7. 2014 02:34
10. 7. 2014 01:53
10. 7. 2014 02:32
10. 7. 2014 00:43
10. 7. 2014 01:10
10. 7. 2014 01:18
10. 7. 2014 01:25
10. 7. 2014 01:38
10. 7. 2014 01:58
10. 7. 2014 01:39
10. 7. 2014 01:59
10. 7. 2014 02:08
10. 7. 2014 02:28
10. 7. 2014 02:54
10. 7. 2014 14:49
10. 7. 2014 16:21
10. 7. 2014 17:12
10. 7. 2014 18:43
10. 7. 2014 22:08
9. 7. 2014 21:47
9. 7. 2014 22:06
9. 7. 2014 23:54
10. 7. 2014 00:58
10. 7. 2014 01:17
10. 7. 2014 01:21
10. 7. 2014 01:22
10. 7. 2014 01:43
10. 7. 2014 01:45
10. 7. 2014 01:54
10. 7. 2014 02:08
10. 7. 2014 14:52
10. 7. 2014 16:05
10. 7. 2014 16:28
10. 7. 2014 16:44
10. 7. 2014 17:23
10. 7. 2014 19:01
10. 7. 2014 20:52
10. 7. 2014 01:43
10. 7. 2014 02:26
10. 7. 2014 02:55
10. 7. 2014 03:04
10. 7. 2014 03:14
10. 7. 2014 13:22
10. 7. 2014 14:38
10. 7. 2014 01:44
10. 7. 2014 13:28
10. 7. 2014 14:37
10. 7. 2014 15:11
10. 7. 2014 16:28
10. 7. 2014 21:00
10. 7. 2014 16:23
10. 7. 2014 07:17
10. 7. 2014 14:54
10. 7. 2014 15:28
9. 7. 2014 21:56
9. 7. 2014 22:09
9. 7. 2014 23:04
9. 7. 2014 23:22
10. 7. 2014 00:03
10. 7. 2014 01:12
10. 7. 2014 01:33
10. 7. 2014 01:52
10. 7. 2014 02:05
10. 7. 2014 02:23
10. 7. 2014 03:13
10. 7. 2014 03:50
10. 7. 2014 10:00
10. 7. 2014 11:40
10. 7. 2014 11:47
10. 7. 2014 11:57
10. 7. 2014 11:50
10. 7. 2014 11:52
10. 7. 2014 12:35
10. 7. 2014 12:04
10. 7. 2014 12:16
10. 7. 2014 14:32
10. 7. 2014 15:15
10. 7. 2014 15:25
10. 7. 2014 15:30
10. 7. 2014 16:37
10. 7. 2014 17:08
10. 7. 2014 19:10
10. 7. 2014 21:08
10. 7. 2014 21:28
10. 7. 2014 21:44
10. 7. 2014 21:57
10. 7. 2014 15:24
10. 7. 2014 16:39
10. 7. 2014 12:30
10. 7. 2014 11:58
10. 7. 2014 12:28
10. 7. 2014 14:34
10. 7. 2014 12:54
10. 7. 2014 09:16
10. 7. 2014 13:40
11. 7. 2014 13:19
Avatar - fOE
9. 7. 2014 09:04
Stava
Trosicku mi v testu chybela stava, nejaky naboj (prosim nezamenovat s mnohdy levnou snahou ruznych ceskych autoru byt zajimavy za kazdou cenu)... jednoduse jsem si prisel jako bych cetl test rapidu: takovy nemastny, neslany, nedochuceny a pritom auto ma urcite stavy na rozdavani :-|

PS: tady dnes bude veselo :-)
Rozbalit vlákno
8
9. 7. 2014 09:20
Re: Stava
..obcas mam pocit,ze uz naschval testuju RS len aby tu bolo veselo a clanok mal 300 prispevkov :-)
9. 7. 2014 09:20
Re: Stava
Auto stále vynikající :yes: ,test průměrný,až podprůměrný,na těch 5 hvězd tohle auto má stále :yes: ,zrovna jsem koukal na noé fota Megane IV 2016,to budou teprv vánoce ;-)
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:26
Re: Stava
Argumentace "proč ne 5*" je pro mě dost přesvědčivá... cena, xenony, pár mušek tu a tam...
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:24
Re: Stava
Myslíš? Mně přijde test fajn... optikou toho, že testuje mladý kluk a ne závodní pilot... z mého pohledu se vyhýbá laciným klišé a opsaným moudrům, je tam poměrně dost konkrétních postřehů... nemám problém.
Avatar - fOE
9. 7. 2014 10:47
Re: Stava
Tohle je ciste subjektivny pocit, ten clanek me nejak nechytl, ale chyba bude mozna ve me v kombinaci s dnesnim pocasi
;-)
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:23
Re: Stava
Já naopak vidím test jako brilantní, na tyto poměry možná zasluhující i vyšší ohodnocení.
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 09:25
Svůj k svému
Chcete-li opravdu úspěšně zprostředkovat čtenářům dojmy z výborného auta, musíte ho dát do ruky člověku, který umí jezdit i psát. A tohle se povedlo. Za mě palec nahoru, parádní test. :yes:

Test,který zároveň naplno vystihuje dilema současných H-H. Snahy udělat auto "Vše v jednom" sice významně pokročily, ale v důsledku si stejně musí zákazník především ujasnit, co vlastně chce. Zda-li mít doma silného a schopného univerzála, který ho nebude obtěžovat v koloně na cestě do práce a nezničí mu záda při manipulaci s dětskou sedačkou přes dveře řidiče......ánébo obětovat něco z komfortu a užívat si pocitu "válcování Cupry" při ostré jízdě, který je malinko zkalen jen častější návštěvou čerpací stanice. Jak už psal Ondra - obě varianty jsou zcela legitimní, není důvod se červenat ani kvůli jedné z nich a záleží čistě na prioritách zájemce. Hlavně že je na výběr. ;-)

Závěrem jen malá poznámka k mínusu v podobě ceny. Tady lze jen doporučit vyžádat si konkrétní nabídku od prodejce - slevy se pohybují ve významných částkách. Pravda, to se týká nejen Renaultu, ale i konkurence. Renault má ovšem v mých očích jednu výhodu - na propagaci svých RS modelů si zakládá, má jich k dispozici dost nejen na to, aby pořádal novinářské dýchánky v Mostě, ale i na to, aby si vážný zájemce mohl auto vypůjčit, vyzkoušet, osahat...a to může být často rozhodující.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:30
Re: Svůj k svému
V Mostě, ve Spa... ano, tohle jde u Renaultu dobře.

S tím válcováním bych byl opatrný... pokud jsem to z testu správně pochopil, válcování je spíše v intenzitě prožitku řidiče než v rychlosti... což teda samozřejmě je důležité, asi důležitější než samotná rychlost závislá spíše od odhodlání pilota :-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 10:03
Re: Svůj k svému
Samozřejmě, proto jsem napsal užívat si POCITU "válcování Cupry". Naprosto se shodneme v tom, že právě prožitek je důležitější než samotná rychlost. M-RS Cup jsem v ruce neměl, takže nesoudím....Cupra mě, jak víš, v tomhle ohledu trochu zklamala, zřejmě přehnaná očekávání. A to i přesto, že jinak jsem coby vážný zájemce o podobné auto nakloněn spíše tomu ponechat si záda v nepoškozeném stavu a nenechat si seskládat obratle někam k pánevní oblasti. >:D
Avatar - Emel
9. 7. 2014 10:59
Re: Svůj k svému
Jasně, jen poukazuju na to, že aby sis v Meganu užíval "pocitu válcování Cupry", neměla by raděj být žádná Cupra u toho, což když to tak po sobě čtu zní trošku komicky...
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:25
Re: Svůj k svému
Rozhodně je to důležitější, protože samotná rychlost tě nemusí nutně bavit. Však se podívej do vlastní garáže, není tam nejrychlejší auto světa, ale svou vyvážeností a charakterem unikát ;-)
Avatar - Emel
9. 7. 2014 18:45
Re: Svůj k svému
S vlastní garáží už bych byl raděj opatrný ;-)
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 09:44
Re: Svůj k svému
Skvělý dodatek, woody. Sice jsem si tentokrát napětím při čtení nežužlal palec, ale po tom ročním tlachání o HH musím též říct, že autor VÍ. Ví, o čem píše.
9. 7. 2014 11:22
Re: Svůj k svému
Vystihnul jsi to naprosto dokonale. Je vidět, že se pan redaktor s tím autem sžil. Skvělé počtení, za mě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 14:27
Re: Svůj k svému
Myslím, že woody to vystihnul velmi dobře. Mě se článek líbí a ohledně pocitů chování auta a vnímání prožitků za volantem to vidím velmi podobně jako Ondra (takže asi už ani nemusím dělat recenzi na MACZ na MRS :-) ). Jen s tím rozdílem, že s tímto faceliftovaným Meganem R.S. 265 Cup jezdím již od půlky února a mám najeto 11 tisíc km. Doplnil bych jen 3 věci. V režimu Sport je jiná mapa plynu, jak píše Ondra, ale i ta mapa se dá nastavit a vybrat z 5-ti možností, ale nevím jestli na to za tu krátkou chvilku přišel, nebo mu to někdo ukázal. Já používám pro okreskové svezení prostřední nastavení, tzv. lineární mapa a na okruh používám o jednu výše, kdy nástup plynu je znatelně rychlejší. Taky v režimu Sport je zvuk od výfuku agresivnější a mnohem zajímavější!! :-) Další věc mám k tomu zmiňovanému režimu Start-Stop. Taky jsem z něj nebyl nadšený a stále asi nejsem, ale nejen že se automaticky vypne v režimu Sport, je tam ještě jedno tlačítlo nalevo vedle volantu - právě vedle přepínání režimu motoru a ESP (standard, Sport s posunutým zásahem ESP a třetí stav je plně vypnuté ESP), a tím tlačítkem se dá vypnout Stop-Start i v běžném provozu a režimu Standard. Ale při další jízdě se znovu zapne :-(
K těm Xenonům. ANO, tohle vidím jako velké mínus, nenabídnout v dnešní době možnost si objednat xenony, tady udělali soudruzi ve Francii velkou chybu :-( Na druhou stranu, možná proto že nejezdím moc v noci, tak mi nepřijde že by ta běžná světla svítila nějak mizerně. Už 4 měsíce se chystám vyměnit žárovky za svítivější a výkonější (a bělejší), mám je doma, ale stále jsem se k tomu nedostal. Právě asi z toho důvodu, že to svítí slušně a přes den stejně svítí LED světla dole.
Jinak souhlas, perfektně to shrnuje poslední odstavec testu, je fajn že je na výběr z podobných aut a MRS Cup je zřejmě ten nejzábavnější HotHatch do milionu (pokud člověk překousné občas méně komfortu po městě). Univerzální HotHatch jsem již měl v podobě šestkového Golfu GTI, nyní jsem si pořídil zábavnější auto, ke všemu velmi slušně připravené na občasné návštěvy na okruhu (není podle mě jiné tak rychlé a při tom celkem zábavné auto na okruh do milionu).
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:28
Re: Svůj k svému
Ten nevypínatelný start-stop je opravdu problém, bohužel to je problém všude. Není moc značek, kde se to dá vypnout na trvalo. Ptal jsem se na to v Renaultu a nejde to... 8-s
Avatar - Covenant
9. 7. 2014 18:24
Re: Svůj k svému
Pro koncern na to existuje mašinka co se dá koupit na netu a připojit přes zásuvku na diagnostiku auta..poradil mi to prodejce...v podstatě to prohodí funkci, start stop je při nastartovaní trvale vypnutý a když ho potřebuješ musíš si ho manuálně zapnout....možná to bude i pro Renaul

Edit... tak je to určeno pro:
VW Golf 7 VII
Audi A3 8V
Seat Leon 5F
Skoda Octavia 5E

Cena 30 Euro
Avatar - Emel
9. 7. 2014 18:45
Re: Svůj k svému
U Octavie by to mělo jít nastavit v performance mode selection... nebo driving mode selection, v rámci nastavení Individual.
10. 7. 2014 12:05
Re: Svůj k svému
Co vím, pokud ho použijí při měření normované spotřeby, tak se musí s každým startem zapnout (stejně jako ABS, nebo ESP). Řidič tedy musí pokaždé dát pokyn k jeho vypnutí - k tomu určeným tlačítkem, volbou jiného jízdního režimu atd. I když se k tomu autorizované servisy moc nemají, u některých aut to jde přes diagnostiku vypnout.
9. 7. 2014 21:19
Re: Svůj k svému
Velmi pěkné čtení, je vidět že tě to auto baví a že ho máš zmáknutý :yes:
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 09:33
Test
Malinko souhlas se "slušným tazatelem" fOE. Po informační stránce vynikající test, ale po okruhových impresích trochu sušší (u předchůdce Vaverky jsem byl obvykle již po Dojmech tak znuděný, že jsem čtení nechal). Takže jako dobrý, stále bych ovšem Ondru viděl spíš jako toho petrolheadského kašpara z Valašska naplňujícího nový slogan ACZ.

No dobře, nechám už toho... na silniční test velká paráda. :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 7. 2014 09:37
Re: Test
Díky za hodnocení k věci, a to i fOEmu. Beru na vědomí :-)
Avatar - fOE
9. 7. 2014 11:04
Re: Test
To je tak kdyz si nekdo sam na sebe uplete bic obsahem a ctivosti predeslych clanku. Clovek pak rozklikava test dalsiho sportovniho modelu doufajic, ze to dostal do ruky znovu ten kdo to pak dokaze zprostredkovat do tistene formy jako posledne. Kdyz se tento prvotni predpoklad naplni clovek automaticky ocekava Matrix, kdyz pak dostane "jen" Matrix Reloaded, stezuje si na nedostatek stavy ;-) .
Neni treba se za Matrix Reloaded citit nejak spatne, jde furt o nadstandartni snimek, jen proste "bratri Wachowski" predtim predvedli ze to vedi i lip.
Na druhou stranu furt 100* lepsi Matrix Reloaded nez Americky Ninja 3, Mega Shark vs. Giant Octopus a dalsi perly, ktere nam tu pravidelne servirujou nekteri kolegove... >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 09:40
Pořád na vrcholu?
Za mne rozhodně ano! Tohle auto si představím pod pojmem HothHatch. Je to závoďák v obalu hatchbacku nižší střední třídy. Jako druhé auto na vyblbnutí za mne lepší volba, než GTI/Cupra či Focus ST. Na druhou stranu mít ho jako jediné auto, tak radši kouknu po GTI, ale ještě více po ST v kombi, který spojí praktičnost s rychlým vozem.

Xenony... chápu jako mínus, že se nedají koupit, ale opravdu je to tak markantní rozdíl u Megana ? Já když vybíral auto, snažil jsem se jim vyhnout, protože už jen výměna výbojky je mnohonásobně dražší, než klasický halogen, ale pokud má Megane RS slabé standardní světla, potom rozhořčení chápu.

Test je moc hezky napsaný, jediné v čem nesouhlasím v závěru je zohlednění ceny příplatků testovaného vozu. Proč se to u RS zohledňuje, ale když je tu nesmyslně přeplácaná Octavia 1.2 za skoro 1 Milion Kč, tak u ní to problém není? Prodejce se chtěl taktéž ukázat tím nej u RS.

Jen bych podotnkul, že sice předfaceliftovaná verze s xenony se dá koupit levněji, ale u auta, které je primárně určené na "blbnutí" bych se bál stavu, jako ostatně u všech podobně koncipovaných aut..... jo a za mě ve žluté barvě! Renault :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - grifith
9. 7. 2014 09:51
Re: Pořád na vrcholu?
Souhlasím stvým názorem. Také v této kategorii favorizuji MRS jako nejvhodnější "surový" nástroj pro radost. Pro více praktičnosti spojené s rychlou jízdou má Renault v nabídce Megane Grandtour GT220, velmi povedený model plně kokurující Octavii RS kombi.
Xenony jsou problémem, světla Meganu nejsou zrovna nijak oslnivá a bixenony mu hodně pomáhaly. Třeba se dočkáme, není důvod, aby se bixenony do stávajících světlomet nevešly...
Problém s cenou testovaného kusu mě také pobavil. Ano, základ Cupry je proti základu MRS nižší, ale hořekovat nad cenou testovaného kusu jako nadsazenou je trochu mimo. U jiných testů se to nehodnotí, zde je to překážkou.

Celkově však je třeba dát autorovi za tento test :yes: A Renaultu za skvělý, léty cizelovaný, model také.
9. 7. 2014 09:58
Re: Pořád na vrcholu?
Dobrý den,

cena rozhodně problém není, je ji však třeba zmínit, zejména když se technicky nejedná o žádnou novinku a konkurenti jako je Leon či Astra jsou levnější. Kupříkladu takový příplatek za devatenáctipalcová kola mi přijde přihnaný. :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - grifith
9. 7. 2014 10:10
Re: Pořád na vrcholu?
Chápu, že v kontextu nabízených modelů nejde o nejvýhodnější koupi (když pravda jde o kategorii, kde racionalita kupujících je tak nějak na druhé koleji). V testu je spíše zmíněna nevýhoda v podobě ceny s příplatky. To je věc, na kterou si kupující musí odpovědět sám. Stejně hořekovat by se dalo nad cenou příplatků i u jiných modelů...
Je to detail, na který máme odlišné názory ;-)
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 11:01
Re: Pořád na vrcholu?
Souhlas, jde o to, jestli je jako mínus brána cena základního modelu, nebo cena testovaného kusu, za což si můžu/nemusím připlatit.. Proto buď hodnotit jednotně ( nekoukat na cenu testovaného modelu, nebo tyhle "blbosti navíc" za přemrštěné ceny kritizovat i u jiných vozů v testu) :-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 14:29
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, za ty 19" je to už docela "řacha" a co se týká těch červených doplňků za 10t, tak tam by měl Renault spíš zaplatit majiteli odškodnění než chtít příplatek. >:D

PS: Koukám podle RZ, že tenhle testovanej kousek je tentýž M-RS, co stál před PressCar centrem vedle Clia RS, když jsem si ho půjčoval na vyzkoušení. [odkaz]
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 14:42
Re: Pořád na vrcholu?
Příplatek za 19" kola je zbytečně velký, to souhlas, ale třeba příplatek 25 tisíc za pětidvéřový Golf GTI je ještě větší BRUTUS >:-[] Nemluvě o dalších věcech jako parkovací čidla, navigaci atd., ale i ty Xenony na GTI stojí ranec! ;-)
Ale hlavně, kdo jel s více konfiguracemi auta potvrdí, že nejlépe na českých okreskách funguje právě kombinace R.S. Cup + 18" kola s pneu 235/40 a pokud chce někdo trochu více gripu, vymění si je pak za lepivější pneu, např. hodně oblíbené Yokohama Advan AD08R, které mají výrazně tužší bočnice a míra komfortu se zase o něco zmenší ;-) :-)
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:50
Re: Pořád na vrcholu?
U nás je 5dv. GTI bez príplatku. ;-)
Je ale pravda, že tie xenóny u GTI sú drahé, na druhej strane sú to adaptívne natáčacie bixenóny s dennými LED, čiže momentálny top medzi xenónmi; máš aj jednoduchšie statické bixenóny, ktoré sú najmä v pakete pomerne dostupné.
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 15:00
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, pět dveří je v SK bez příplatku, ale převedeno na Eura (viz naše SZ) se u nás s GTI dostaneš i s tím příplatkem na zřetelně lepší cenu. ;-)
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 15:05
Re: Pořád na vrcholu?
Takto jooo. Adaptivní Xenony vezmeme z GTI, stejně jako ovládání auta a slušně zpracovanou palubku, ale zbytek prosím nechat MRS >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - iudex
9. 7. 2014 15:09
Re: Pořád na vrcholu?
Čo ostatne platí aj pre iné autá, napr. Cupru (u vás jediná dostupná verzia 280 vyjde lacnejšie, ako verzia 265 u nás). Ale zato Focus ST sme mali podstatne lacnejší. ;-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 15:16
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, po docela dlouhou dobu měli páni z Fordu ČR jaksi přehnané představy....ale zas je třeba se zeptat: K čemu je ti lacinější čočka, když stejně chceš kaviár ? >:D ;-)
10. 7. 2014 12:14
Re: Pořád na vrcholu?
Je pravda, že jsem zvyklý na německé ceny, ale nějakých 800 € za obyčejné (bi-)xenony mi přijde normální. Za kolik je má Renault?
Avatar - white label
10. 7. 2014 12:26
Re: Pořád na vrcholu?
Bohužel už spíš jen za kolik je měl (u MRS). ;-)
10. 7. 2014 12:42
Re: Pořád na vrcholu?
Možná je v nějakém modelu mají, nemám přehled.
Avatar - white label
10. 7. 2014 13:01
Re: Pořád na vrcholu?
V jiném modelu určitě jo.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 7. 2014 10:03
Láska je slepá
V tomto pripade to plati na 100%.

Akurat racionalne zmyslanie dostava aute na frak. A to pri technike nie je nikdy vyhra.
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2014 21:33
Re: Láska je slepá
Při kupování auta pro radost by měly jít všechny racionální uváhy stranou. Protože jakmile do toho začneš tahat racionální uvažování už se dostávámé ke kompromisům, slevování ze svých požadavků a koupě něčeho co nechceš.
Jediný slevování ze svých požadavků v případě Meganu budou asi ty xenony. >:-[]
9. 7. 2014 10:57
Teda už jsem se projel
popřípadě byl svezen v lecčems,ale v ostrém Meganu ještě ne.Dokonce i Ferrari vidím častěji,dost se divím,že jich u nás-na severní Moravě-jezdí tak málo,je to sportovní auto za "lidovou" cenu a nikde nic.Je to pro mě záhada. :-O
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 10:59
Re: Teda už jsem se projel
Tak to po Praze a okolí RSa jezdí ve větším počtu :-)
9. 7. 2014 11:43
Re: Teda už jsem se projel
V MS kraji jezdí ve větším počtu hlavně staré tétéčka a tuzingové kraksny,bohužel.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 11:45
Re: Teda už jsem se projel
Tak to chápu, taková jedničková Oktávka TDI s pořádnym paketem a čipem je král silnic, o tom žádná >:-[]
Avatar - Dinar
9. 7. 2014 13:57
Re: Teda už jsem se projel
Ale no tak, on se ptal docela logicky, netřeba hned mávat deset let starými oktávkami s čípem. :-!

Je to paradox, marketingová masáž renaultu na RS je masivní, auto relativně levné, internetové publikum se překřikuje při snaze vymyslet meganu RS zatím nepoužitý superlativ, a prodeje... mizivé. GTI je poměrně k vidění, ale RS na značkách bez znaků promoakce Renaultu jsem na silnici v ČR nepotkal. Čím to je?
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 14:28
Re: Teda už jsem se projel
Možná tím, že Golf je právě tím autem na každodení jízdu a RS na víkend, na okruh, pro zábavu. A češi nejsou tak bohatí, aby jim v garáži na všední den stála Oktávka a ještě k tomu jentak pro radost Megane RS :-)
Avatar - fOE
9. 7. 2014 14:39
Re: Teda už jsem se projel
Je pravda ze golfu GTI potkas vic v provozu, ale min na Masarykove okruhu pri jizdach ;-)
V provozu taky clovek vidi jedno Porsche 911/Cayman z 20tis aut co potka a na okruzich je to jedno ze dvou.
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:48
Re: Teda už jsem se projel
No a to dobre vystihuje základný charakterový rozdiel medzi GTI a RS: s GTI sa dá jazdiť denne, dochádzať do práce, poskakovať po meste, rozviesť deti, kdežto RS tieto denné úlohy moc plniť nedokáže a je to hlavne jednoúčelové auto. Je potom logické, že v tom účele, na ktorý je určené, nad GTI vyniká (hoci verziu Performance netreba podceňovať ani pri tej ostrej jazde).
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 15:07
Re: Teda už jsem se projel
Tady až tak nesouhlasím. S MRS Cup se dá běžně žít, ale chce to více kompromisů než s GTI. To určitě. GTI a spousta jiných je více kompromis než zábava, u MRS je preferovaná hlavně zábava, takže je to na každém co je kdo ochoten obětovat. GTI bylo na denní ježdění fajn a kdybych na to měl, nechal bych si ho na denní ježdění. Ale na okresky a občas na okruh je MRS o level jinde >:-[]
Avatar - fOE
9. 7. 2014 15:36
Re: Teda už jsem se projel
Ako pises. Golf GTI je viac civil, Megane RS je viac ultimatny. Denne ulohy dokazu plnit obaja ale len jeden bol na tie kazdodenne ulohy stavany. MRS je o kompromisoch 5 dni v tyzdni a nekompromisny zostavajuce 2, Golf to ma presne naopak.
No a to aj cca odzrkadluje cisla predanych kusov (u MRS naviac ponizene o vyssiu cenu proti GTI), viac ludi odjazdi tych 5 dni do prace, ako tie 2 dni na okruhu.
Aj preto sa mi ideovo velmi paci Megane GT, za cenu okolo 500-550tis Kc je to ideal.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 21:57
Re: Teda už jsem se projel
Jestli je jakýkoli HH "nekompromisní" je otázka úhlu pohledu. Osobně myslím, že v tomhle spočívá částečně výhoda GTI - GTI je skvělý kompromis a kompromis je samotnou podstatou HH. Okruhové auto lze stavět z ledasčeho, a nemusí to nutně být nové auto.

Auto pro zábavu bez kompromisů je pro mě zadokolka, bez diskuse. Dneska je ovšem problém, že levná a dobrá a výkonná zadokolka na trhu není. Někdo udělá raděj kompromis ohledně výkonu a koupí GT-86, někdo jiný usoudí, že ten kompromis je příliš velký a raděj udělá kompromis s předním náhonem. A někdo to ani jako kompromis nevidí. Inu, kolik lidí...
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:25
Re: Teda už jsem se projel
Jj, souhlas! :yes:
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:45
Re: Teda už jsem se projel
No či faceliftové RS, čo som videl, bola predvádzačka, neviem, ale videl som; a to nehovorím o množstve predfaceliftových RS. Naopak GTI u nás vídavam len jedno (aj keď dennodenne). ;-)
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 15:06
Re: Teda už jsem se projel
Musíš sjet do Brna... [odkaz]
Avatar - Covenant
9. 7. 2014 12:01
Černý kůň
Kde je Thomasito ? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 7. 2014 12:29
jeden cierny klasicky predfaceliftovany megane RS
u nas s kosiciach stretavam dost casto.... ale ma tusim martinsku poznavaciu znacku ak sa nemylim.... iste ho tiez nejeden kosican stretava ... skutocne monstrozne delo :yes:

ktovie mozno nejaky bohaty student ktory prisiel na vychod studovat >:D ... auto samozrejme paradne.. cierna farba vyzera ozaj efektne
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2014 19:39
Re: jeden cierny klasicky predfaceliftovany megane RS
Mas pravdu akurat on uz je po facelifte ale po prvom je to 265
Avatar - iudex
9. 7. 2014 15:07
Pochvala
Tiež pridám pochvalu za vydarený test: triezvo, obsažne a dostatočne jasne pomenúva klady i zápory kultového hotheču, zároveň sa vyhýba lacným klišé a absolutizujúcim výkrikom (čo môže trošku budiť vyššie kritizovaný dojem menšej emotívnosti). Myslím, že záujemca o hotheč z testu získa cenné informácie, ktoré mu pomôžu rozhodnúť sa a ujasniť si, čo vlastne od auta očakáva (pretože sa nezriedka stáva, že záujemca o ostrejšie zvezenie hltá nadšené testy á la P. Janda a potom ho praktická realita nemilo prekvapí). Človek, ktorý cieli hlavne na čo najostrejšie auto v kategórii do 30t eur, nemá/nevozí deti a auto mu neslúži ako univerzál na všetko a občas vybehne aj na okruh, nemusí hľadať ďalej a nájde presne to, čo potrebuje, ako to dokazuje Thomasino, ktorý sa v M RS našiel. Kto o tom ostrom zvezení častejšie sníva, ako ho praktizuje, auto v 95 % prípadov používa na bežných cestách a na civilnú jazdu, prípadne má rodinu, mal by vyskúšať aj konkurenciu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:34
Test
Musím pochválit test, střízliv, jasný, věcný, nevidím sebemenší důvod ke kritice. Navíc bez snahy o senzaci za každou cenu (jak jsme tady bývali bohužel zvyklí. Za mne :yes: :yes: :yes:

A negativa auta? Bohužel souhlas. Nemožnost mít dnes v nižší střední xenony... :-O ;-\
Rozbalit vlákno
123
9. 7. 2014 21:25
Re: Test
K testu nemám výhrad, ale absenci senzace v textu doháníte pánové zde v diskusi. U běžného auta bych možná nad absencí xenonů taky brblal, ale u RS CUP >:D No nezlobte se na mě, ale tady je čím dál tím míň opravdových petrolheadů.

"Chtěl jsem si koupit Megana RS CUP jenže nemá xenony tak jsem rychle ze showroomu utekl a navíc žere o dva litry víc jak Cupra"

Doufám, že si rozumíme co tím myslím. ;-) Ale nic ve zlým každému co jeho jest. Někomu xenony a jinému palubní stopky. ;-)
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 21:44
Re: Test
Pro mne by absence xenonů u Meganu RS rozhodně nebyla překážkou, ale absence xenonů u Meganu po faceliftu je celkově přešlap ;-\
9. 7. 2014 21:48
Re: Test
Je to přešlap, ale jestli to někoho odradí od koupě tohoto konkrétního vozu tak toho bych rád osobně poznal. >:-[]
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:31
Re: Test
Ano, faceliftem získal exterier MRS hlavně větší logo vpředu..., jenže absence možnosti xenonů za to je zcela nepřiměřená daň.
Osobně bych si dnes nekoupil žádný nový kompaktní hh s pouhými halogeny, možná jsem proto ostuda petrolheadů, ale to naopak klidně přežiji. ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 00:12
Re: Test
Tak JSEM, pořád lepší, než si na petrolheada především hrát...
10. 7. 2014 02:36
Re: Test
Definuj pravého petrolheada ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:51
Re: Test
Proč já, já nedělím majitele hh na petrolheady a metrosexuály. Naopak ty v tom máš absolutně jasno (a zřejmě i Thomasino), takže tu definici bych mohl chtít spíš já od tebe/vás. ;-)

Dalo by se říct, že Thomasino dostal "rozum" až jako majitel i30, kdy se z něj stal "přes noc" petrolhead z metrosexuála. >:-[]
10. 7. 2014 03:25
Re: Test
Dle mého názoru je petrolhead ten kdo naprosto propadnul autům, zajimá se o to co je pod plechy, zajimá se o princip funkčnosti jednotlivých komponentů, má ruce umazané od šmíru, tráví volné chvíle za volantem jen tak bezcílnou jízdou nebo na okruhu. Jedním slovem je to magor, který i když už není v dětském věku stále ma ložnici vyzdobenou modýlky a plakáty aut. Je to člověk kterého nadchne každá nová technologie a přesto jí částečně pohrdá. Tolik tedy pohled do mého soukromí >:D Jestli se to dá považovat za vlastnosti petrolheada nechť si každý odpoví sám.
Jestli to tak má i Thomasino netuším, ale jeho názor na absenci xenonů sdílím. ;-)
Nakonec Thomasino je živoucím důkazem, že reálnému zájemci o toto auto jsou xenony u zadele >:D
Avatar - white label
10. 7. 2014 03:40
Re: Test
Já si myslím, že třeba zrovna ty modýlky a plakáty aut v ložnici z nikoho petrolheada neudělají...
10. 7. 2014 11:50
Re: Test
To je pravde a naštěstí jsem u nich nezůstal :-) je to spíš takové potvrzení chorbné posedlosti po všem co má volant a čtyři kola.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:39
Re: Test
To slovo už je tak zprofanované, že mě začíná urážet :-!
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 11:46
Re: Test
Tak to jsme dva. Mě ale nikdo naštěstí z petrolheadství ani nepodezírá.... >:D >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 14:40
Re: Test
Až si koupíš Clio RS, budeš petrolhead... kiš kiš... ;-)
9. 7. 2014 23:42
Re: Test
No ostuda asi ne, ale sestoupil si z cesty víry! Jako terapii doporučuji víkend s Thomasinem na trackdays. >:-[] Neznabohu! >:D :yes:
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 23:45
Re: Test
Blázníš ??!! Já tady šetřím každých 10 kilo a ty by jsi mi tam chtěl posadit takovou přítěž ?? :-O :-O

P.S.: A jak to nemá Xenony, tak by tím ani Whajtík nechtěl jet ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 00:09
Re: Test
Nenapsal jsem, že bych s tím nechtěl jet, jestli neumíš číst, nebo chápat psaný text, je to tvůj boj.
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:59
Re: Test
Já ti doporučuji svézt se s nějakou ultimativní zadokolkou, pak rychle zjistíš, že každý sériový fwd hh (včetně tebou glorifikovaného MRS) je v prvé řadě o kompromisu.
:-O :-)
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 00:14
Re: Test
Akorát že na "ultimativní zadokolku" potřebuješ 2x tak větší rozpočet >:-[] >:-[]
A to teď pominu ty detaily, že pokud to nebude třeba Cayman či 911, tak máš díky RWD větší váhu... Ale jistě, o dost lepší bude třeba "základní" Caterham Roadsport >:-[] >:-[] Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit. Akorát to má teda jednu zásadní vadu. Nemá to xenony >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 00:35
Re: Test
No takhle... ty xenony jsou další položkou toho "běžného auta". Pokud bych vzal do důsledku to, co tu vykřikují ultras, pak bych vzal klidně auto bez světel, však F1 je taky nemá. Žádná navi, žádné rádio, žádné čelní sklo...
10. 7. 2014 00:45
Re: Test
Caterham nebo X-bow nemají čelní sklo a ani rádio a jsou naprosto boží >:-[]
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:17
Re: Test
A pointa? Pokud chceš opravdu jen hračku na okruh, pak se nemusíš zastavit u MRS, na trhu je spousta ještě ostřejších aut. Nebo skoro-aut.

PS: u mě je faktor závislosti do velké míry závislý na koncepci pohonu...
10. 7. 2014 01:25
Re: Test
Pokud nedokážeš žít bez driftování pak je to zcela logické a obhajitelné tvrzení. Pokud raději precizně trefuješ vrcholy ztáček udělá ti stejně dobrou službu MRS nebo Impreza STI... v takovém případě nehraje koncepce pohonu roli. V takovém případě je důležité odladění vozu jako celku. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:40
Re: Test
To je dost nešťastné shrnutí :-P
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:07
Re: Test
Jak píše Emel, třeba formule nemají žádné světla, takže u auta podobně zaměřeného - no problem.
10. 7. 2014 01:29
Re: Test
Zrovna Formule jsou k uzoufání nudné vždy u nich usnu což se mě u WTCC ještě nestalo. A nezměnilo by to ani to, že by na ty formule montovali světelné rampy. >:D Vše je relativní a jak říkám jsou auta kde je aabsence xenonů problém a jsou auta u kterých je to úplně jedno a tím je Megane RS. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:32
Re: Test
Jedno je to zejména těm, co si takové auto nikdy nekoupí.
10. 7. 2014 01:47
Re: Test
WTCC je letos zrovna taky nuda, první závod o ničem díky dominanci Citroenu a druhej závod startující v opačném pořádí je jen o tom, jestli se Citroen dokáže protlačit zase k 1.,2. a 3. místu :-)
10. 7. 2014 02:34
Re: Test
Přiznám se, že letos moc nemám na TV čas protože jezdíme natáčet po závodech do vrchu a to jak MMČR tak i mistrovství evropy takže volných víkendů je málo a když už tak je radějí trávím u grilu nebo v garáži.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:53
Re: Test
Jedna věc je, dívat sen formule v TV a jiná je v takovém závodě řídit.
Ale věřím, že ty by ses i v té TV vydržel dívat déle na Thomasina na brněnském okruhu v MRS, než na ty formule... >:D

P.S. Konkrétněji napsáno, kdyby sis ho jednou možná kupoval, tak si aktuálně myslíš, že by ti bylo jedno, jestli může mít xenony, nebo ne.
10. 7. 2014 02:32
Re: Test
Ano bylo by mě to naprosto jedno a není to absencí jízdy s xenony... tu čest měl snad každý. Prostě je to auto u kterého by to bylo to poslední co bych bezpodmínečně požadoval. Možná po nějaké době kdy opadne ten prvotní woow efekt by někde v hloubi duše hlodalo, že je škoda, že tam nejsou, ale stejně tak jako bych Catu odpustil absenci čelního skla tak stejně snadno bych Meganu odpustil ty xenony.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:42
Re: Test
Já bych řekl, že tady mu to i spousta lidí odpouští, ale bagatelizovat tento jasný krok zpět je kravina ;-)
10. 7. 2014 00:43
Re: Test
Škoda že spousta úžasných RWD na toho Megana na okruhu nestačí. ;-) Ale časy jsou relativní, osobně upřednostňuji neměřitelný faktor zábavnosti a v tomto směru koncepce pohonu nehraje žádnou roli (vlstní zkušenost).
Za cenu Meganu ultimativní zadokolku nekoupíš i když třeba BRZ není vůbec marný.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:10
Re: Test
Pokud jsi vážně přesvědčený, že koncepce pohonu nehraje žádnou roli ohledně faktoru zábavnosti, pak v tomto ohledu není moc o čem diskutovat.
10. 7. 2014 01:18
Re: Test
Vlastním jak zadokolku tak i předokolku. Obě koncepce baví a každá trochu jiným způsobem. Doporučuji koupit na víkendy například staré Saxo VTS změní to tvůj pohled na "podřadné" FWD až v nájezdu do zatáčky zažiješ "lift off". ;-) Zobecňovat že RWD je zábava a FWD nuda je hloupost. Koncepce pohonu, stejně jako, výkon, konstrukce motoru a vlastně vše není podstatná. Někdy i to nejhorší auto dokáže řidičsky neskutečně pobavit. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:25
Re: Test
Když už se tu takhle obnažuješ... jakou zadokolku vlastníš?

Posunuto do obecné roviny jasně, může tě bavit i jízda s Loganem, Maluchem, Favoritem. To ale nic nemění na tom, že jiná auta jsou lepší... ano, i zábavnější. Může existovat zábavné FWD i nudné RWD, ale dobré RWD bude vždy lepší než dobré FWD. Aspoň pro mě.

PS: pokud se podíváš na dnešní produkci... tam, kde svět předokolek končí, tam svět zadokolek začíná...
10. 7. 2014 01:38
Re: Test
S tím Maluchem jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Mám ho a je to pravděpodobně nejhorší auto na světě. Jenže všechna jeho nedokonalost je vlastně boží a to je to co říkam vše je relativní a tak dokáže člověka okouzlit i to zdánlivě nejhorší auto. Konkrétně v mém případě to došlo tak daleko, že to auto považuju za nejlepší auto které jsem kdy měl.
Přiznávám se že jsem co se týče aut hodně velký extrémista což je z textu zde v diskusi asi dobře čitelný a protože nemám problém s neanonimitou přiložím odkaz. Dá se žít i bez xenonů a s Meganem by se žilo jistě krásně.

P.S. rád bych se z 23hp dostal přes 50hp a váhu 500kg a zde slíbený odkaz: https://www.facebook.com/jakub.hrdlicka.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:58
Re: Test
Že se dá žít krásně i s Meganem (nebo jiným autem) bez xenonů je sice pravda, ale není to argument pro tuhle naši diskusi. Ono se totiž dá krásně žít i bez auta jako takového, takže vlastně od zítřka už ani na auto.cz nemusíme vůbec chodit. ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:39
Re: Test
Já (mimochodem dlouholetý majitel fwd hh) snad někde napsal obecný blábol typu: "že RWD je (obecně) zábava a FWD (obecně) nuda"? Začínáš být diskusně účelově zkratkovitý. Máš snad pocit, že jsem myslel i RWD typu "žigulík" apod.?
Čímž se dostávám k otázce, jakou tu zadokolku vlastníš?
10. 7. 2014 01:59
Re: Test
Ty ne ale Emel ano a cituji "ale dobré RWD bude vždy lepší než dobré FWD" a dle mého názoru to není pravda. O tom čím jezdím viz výše. Jako daily car na poskakování po městě mám "pouze" Pandu 100HP. (To pouze proto že bych ji docela rád vyměnil za Abartha, Mitsu Colt ralliart případně Twingo RS).

EDIT: Bez auta se žít sice dá ale ta představa mě děsí... což o absenci xenonu říct nemůžu.
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:08
Re: Test
Ale reagoval jsi s tím na mě (ne na Emela), proto ta reakce.
10. 7. 2014 02:28