Jako Spyfotos na blogu to vypadalo lépe. Chvílema přepracovaná Mazda 6, chvílema to vypadá jak koncept od Lady. Profil je na první pohled trochu šokující, mrňavá příď a gigantický zadek, ale věřím, na v reálu to bude dobrý.
Tak tak markantne by som to nevidel - mrňavý predok a agogantický zadok, to si trochu s tým nepomerom prehnal.
Zadná časť je vďaka malému zaskleniu opticky trochu ťažká, ale to je tak jediné, čo by sa dalo z pohľadu dizajnu kritizovať. ;-)
Švihácke tvary, nápadité detaily, veľký pravidelný kufor. Asi najkrajšie kombi v triede. Predĺžený zadok dobre ladí s celkom, obrys zadných svetiel je celkom zaujímavým detailom. Z praktického hľadiska trochu prekáža minimalistické tretie bočné zaskleneie, z tohto pohľadu je na tom hoci Octavia v kombíku lepšie.
No je to elegán, a určite uspokojí nie iba praktikov.
Mimochodom, kombi určite nie je od hatchbacku dlhšie o púhych 62 mm ako sa píše v článku...
Vo výhode je ten, kto to čítal prv - už je to opravené. Pôvodne tam bolo len 63 mm namiesto 263, údaj o rázvore v zátvorke tam nebol. ;-)
Proste chybička sa vlúdi, a najmä pri tom návale zo Ženevy, keď všetko treba dať rýchlo von...tie fofry momentálne redakcii nezávidím.
Renault auta rozhodne umi, se strohosti designu aut z produkce VW se to neda srovnat. Vyborna je i paleta nabizenych motoru, ve ktere si vybere opravdu kazdy. Lepsim prodejum brani snad jen zazite negativni myty.
Podivej se na tu strohost VW za dva - tri roky... Golf, Scirocco, Polo budou porad svezi a jako novy. Vypouleny zakulacetiny francouzsky uz budou v showroomech zadonit o facelift... :-!
Co to tu meleš mnoho znažek už děla design hoden rokum ktere jsou aktualni zato auta vw groupe stale vypadaji jak auta 90let po faceliftu.
Jinak ženske přirozeni bravo to se opravdu povedlo. :yes:
Jo, Golf je tak svěží a neokoukaný, že z 5 Golfa udělali 6, aniž by něco měnili. No, doufej, že až našetříš a půjdeš si ho v roce 2015 koupit bude vypadat furt stejně - jen to bude už 9 generace.
...mě mile překvapil. Bylo těžké navázat na krásného a velmi nadčasového předchůdce, ale stylisté to dokázali a nové karosérii vtiskli temperament, slovy těžko definovatelný nádech tajemna, originality, stylu... :yes:
VELMI se těším na osobní setkání. To určitě proběhne na autosalonu v Brně :yes:
Tak to zdaleka nesdílím tvůj optimismus, já bych se bez takových "ozdob" klidně obešel... Jediný pěkný Megan byl předchozí hatch...
A lepší solidní "nuda", než tohle... 8-s
Zde pozor, na kombikompakt nelze nahlížet optikou fandy coupe. Definici karosářské mutace kombi již před mnoha lety vytvořili u volva. Tam je odrazový můstek. Zesportovnění kombíku, resp. zkombíkovatění coupe vede nikoliv přes kompaktní čtyřdveřový mainstreamový hatchback nýbrž výhradně přes karoserii shootingbrake, neboť kombíka v tomto segmentu si člověk kupuje především proto, aby v něm odšmejkal to, co by prostě v kompaktu odšmejkat nedokázal. Mégane stojí na rozcestí... ani kombi ani coupe, doplácí na to především nákladový prostor a pasažéři na zadní lavici.
Nie každý vidí v kombíku iba pracanta. Kombi aj v prémiovej triede má svoje miesto. Dokonca aj v koncerne. Na to si zabudol, Renault treba skritizovať, lebo je to Renault, že...?
Čím akože Mégane doplatil na tvary? Sedel si v ňom, a viezol sa, aby si to mohol posúdiť?
Objem kufra 524/1595 litrov je malý? Menší ako 505/1495 litrov Golfu Variant?
Ty si už vážne mimo, chlape, jak vidíš pekné auto od konkurencie VW, máš penu u pusy. :no:
Správaš sa jak idiot. Kde je ten starý dobrý GTI, čo písal aspoň čiastočne pravdu a nemusel som sa na jeho príspevkoch smiať...
Rychle se uklidni, omluvit se mi můžeš ve svém dalším příspěvku.
Argumentovat v případě mainstreamového (skoro)kompaktního kombi prémiovou německou produkcí, no, vidím, že jsi na tom ještě hůř, než se tu snažíš předvádět. Ano, i v prémii se vyrábí kombi. Někdy se na ně podívej, budeš možná úpřekvapený tím, že všichni do jednoho usilují o co největší prostor jak pro posádku tak pro náklad, ale že by tu někoho napadlo řadit ixšestku mezi kombíky, to může napadnout opravdu jenom tebe. Pouze subpremiální Alfa Romeo zvolila u 159 kombi cestu stylovosti na úkor prostornosti. Tam to ovšem jistě všichni chápeme. Doufám, že vnímáš jistý rozdíl v profilu alfa a v profilu renault.
Tedy, abych se vrátil, základní problém spatřuji o horního auta v tom, že se snaží vykrýt vše - od skorocoupe po skorokombi. No, porovnej například s VOLVO V50.
P.S. To tvé porovnávání... no, zkus to ještě promyslet a pokusit se pochopit, že nejde o maximální čísla ve třídě, nýbrž o konkrétní obestavěný prostor.
Na "omluvu" zabudni hneď v úvode, viem, čo píšem a stojím si za tým. A som v úplnom kľude, nemaj obavu.
Čo považuješ za prémiovú nemeckú produkciu? Dúfam, že nie toho natiahnutého Golfa s ázijskými svetlami vzadu? >:D
Mimochodom, už trpíš zrejme aj halucináciami - radiť X6 ku kombíkom napadlo jedine teba, nikoho iného. Nepripisuj mi láskavo vlastné nápady. A čo sa týka tej Alfy - bavíme sa o nižšej strednej, alebo už nie? Prémiu som spomenul z toho dôvodu, že podľa teba ide u kompaktného kombíka jedine o úžitok - čo je mimochodom dobrá blbosť. Ide aj o štýl a krásu - podobne ako aj v prémiach okrem štýlu a krásy kombíkov ide aj o úžitkovosť. Len tie hranice sa trošku posúvajú.
Máš asi niečo so zrakom, vidíš to, čo nikto iný - Renault Mégane v kombíku sa na nič nehrá. Veľký priestor je zabalený v dynamickom príťažlivom kabáte, to je všetko. Prečo s tým máš problém?
Sám si napísal "neboť kombíka v tomto segmentu si člověk kupuje především proto, aby v něm odšmejkal to, co by prostě v kompaktu odšmejkat nedokázal". O čom to je, ak nie o objeme? Tvar kufra je totiž dnes (až na malé výnimky, ale o tých sa tu nebavíme) u všetkých kombíkov krásne kubický, takže každý litrík navyše má svoju cenu.
Nehľadiac na to, že tento Mégan je vyslovený elegán, Golf v kombíku mu nesiaha ani po kotníky.
než se začneš ohánět volvem tak se nejdřív podívej jak vypadá.. nedivím se jestli se ti líbí, jelikož jsi jakožto fanda VW konzervativní.. bohužel ve francii to zřejmě vidí jinak..
btw. nečetl jsem že by se prostor pro posádku v meganu kombi nějak zmenšil. nebo jinak, v golfu variant se zvětšil? nějak nechápu, že člověk znalý aut, jakým zajisté GTI jsi, není schopen pochopit, že auta se nedělají podle učebnice..
Uff,a ja vahal mezi Meganem a Golfem ;-):*) . Ale kdyz ted vidim, ze nejen, ze golf ma mensi kufr, ale i misto na nohy tam bude jeste min (kratsi rozvor o 12.4 cm) tak mam jasno :yes:
PS: Jasno bylo uz davno, ale treba se nekterej golfistum rozsviti ;-)
Zkus přemýšlet, nepíši o krasavectví (zejména ta zadní vykousnutost světel, to je dílo...) nýbrž o praktičnosti karosářské variace kombi. To je zde tématem, nikoliv coupeosně kosená střecha...
Tie zadné svetlá sú o galaxiu krajšie, šmrncovnejšie a lepšie autu sadnú ako tie natiahnuté placky na tvojom milovanom Golfe v kombíku. Čo je pekné je pekné, aj keď to nie je Golf... 8-s >:-[]
Jak chceš brát vážně člověka, který pod článkem o AR MITO GTA tvrdí, že designová ikona je spíše VW FOX (v nějaké pseudosportovní verzi). GTI zde nediskutuje, ale ovlivňuje mínění ovlivnitelných čtenářů. Soudě podle jeho příspěvků pod neVW články (odpočet DPH) je zdravého rozumu a touto manipulací se jen dobře baví. A na rozdíl od mladších kolegů alespoň umí psát, coož se tady o mnoha nohsledech říci nedá.
No nevim ale z članku vypliva že kufr je v pořadku tzn. dostatečně velky dobře tvarovany nizka nakladova hrana.Tak kde je problem? A vnitřni prostor bych viděl někde kolem pruměru takže žadna tragedie.Jsou lepši jsou horši jsou podobni.
Ani nie, miromen má pravdu. Mne zadné svetlá súčasného Golfu Variant pripomínajú tie z Accordu Aerodeck, ktorý sa vyrábal v polovici 90. rokov. >:D:no:
Na tenhle coumbi problém zadělal renault už u clia, tam je to ještě více deprimující. Co je podle tebe klasický tvar karoserie kombi není vůbec důležité, nahoře jsem to již psal - středobod je Volvo, a samozřejmě odpověď na kombi nalezneš v mainstreamu především u Volswagenu. Kosit střechu umí výborně BMW, tak, že bychom tu ixšestku pasovali do prémiových kombíků?.. >:D;-)
Ty si z tej X6 už chorý. Dobre, tak ju zaraď medzi prémiové kombíky - budeš spokojnejší? Plácaš tu piate cez deviate, už ani sám nevieš kde je vpravo a kde vľavo. Kombi a kupé si môžeš pliesť iba ty...
Alebo že by VW chystal novú triedu? 5-dverové kombi-kupé, niečo ako v prípade Passatu CC?
Ja píšem slušne. Že píšeš hlúposti a nepravdy je fakt, takže "omlúvať" sa skutočne nemám za čo. To by som musel ja pýtať ospravedlnenie za vyššie uvedený hnojník, to ti nepripadá ako neprijateľný výrok na niečiu adresu? Skús ísť trochu do seba a nediktuj iným.
To si napísal ty, nie ja.
O.i. ak chceš niekoho poúčať, mal by si sa najprv pozrieť do zrkadla.
Ja píšem slušne, zatiaľ čo tvoja zbierka nadávok, ktorými častuješ ľudí, čo s tebou nesúhlasia, presahuje všetky medze. Nemáš nárok.
Nenávidím přísně účelové kombíky a la Volvo. Mám rád kombi - kupé. Do této karosérie se dokázalo strefit Clio Grandtour, krásná, stylová Laguna Grandtour a velmi zdařilý je i Megoš Grandtour... :yes:
Zkrátka Megane Grandtour = pravděpodobně nejzdařilejší kombi z nižší střední. Podívejte se na konkurenci - Peugeot 308 SW je přeplácaný, Focus příliš nevýrazný a o disharmonickém (nezaměňovat s pojmem "disproporčním")Golfu se radši ani vyjadřovat nebudu...totální designové fiasko... :no:
taky se na Grandtour teším naživo. Hatch jsem byl příjemně překvapen.
Peugot 308SW mi trošku nesedí ten zadek, ale jinak ok. Focus si vystihl přesně, nevýrazný. Škoda, protože kombík od první generace byl úžasný. Mě se v této třídě hodně líbí Seed SW a Astra.
O třídu výš u mně kraluje 9-3SC (překvapivé? >:D ), ale Laguna je v těsném závěsu :yes:
jo jo, interiér je parádní. nevíš jestli do toho nového Megoše plánují i 2.0dCi? Přišlo mi to divný, že mají parádní relativně nový motor, který už nabízeli do Megane 2 a do nového nic.
Koho návidíš či nenávidíš není vůbec rozhodné, rozhodné je, že kombík musí vypadat jako kombík, jinak to není kombík. Taková trivialita a ty to nevíš :no:
Zas sa pletieš do vecí, ktorým nerozumieš. Nauč sa chápať dvojzmysel. A občas sa v diskusiách vyskytne aj humor, vieš? Kuko len pripomenul, že podľa GTI-ho definícií Golf nie je kombík. Spýtaj sa kuka, sám za seba ti určite povie, že Golf variant určite kombík je...
jej gti už s tím prostě přestaň.. s těmahle řečma si sám pod sebou kopeš díru.. KDE JE NAPSÁNO JAK MÁ VYPADAT KOMBÍK? V BIBLI? asi jsi moc věřící, že v ní čteš i to co já ne... :yes::-)
Proč musí kombík nutně vypadat jaok kombík? Ty snad nemáš fantazii. Nebuďme tak konzervativní. Buďmě kreativní. Kombi by mělo nabízet i styl. Samozřejmě, u kombi je podstatný objem kufru a variabilita, ale NIKDY to nesmí dopadnout jako POLO kombi...totální zrůda, hraničící s designovou žumpou...pokazil reputaci i Seatu :no:
Jak chceš brát vážně člověka, který pod článkem o AR MITO GTA tvrdí, že designová ikona je spíše VW FOX (v nějaké pseudosportovní verzi). GTI zde nediskutuje, ale ovlivňuje mínění ovlivnitelných čtenářů. Soudě podle jeho příspěvků pod neVW články (odpočet DPH) je zdravého rozumu a touto manipulací se jen dobře baví. A na rozdíl od mladších kolegů alespoň umí psát, coož se tady o mnoha nohsledech říci nedá.
Kompaktní kombi je ideální volbou pro každého, kdo potřebuje rodinné auto, ale nemůže (nechce) si dovolit střední třídu. Pokud navíc vypadá k světu a není o mnoho dražší než HB, je to jasná prodejní hvězda. Zejména v ČR, zemi zaslíbené levným kombíkům, předpovídám Meganu kombi výborné výsledky a uměl bych si ho představit i ve své garáži.
GTI: Volvo je odrazový můstek, od kterého se již nicméně všichni (vč. Volva) odrazili směrem ke stylovým sportovně laděným kombi. Kompaktní kombi je z praktického hlediska ideální relativně levný rodinný vůz a záleží pak na kupujícím, jestli upřednostní velikost kufru a širokou nabídku techniky Octavie, styl a bezpečnost za nízkou cenu u Meganu, prostor a dobré HDI u Peugeotu, jízdní vlastnosti u Focusu...
Píšeme o kombi, nikoliv o VW... to si uvědom. Ano, kombi má co nejsvislejší zadní víko a co nejméně kosenou střechu. Tohle je známou věcí od poválečné doby, škoda, že sis toho zatím nevšiml...
Tak to je pekná blbosť, čo píšeš, chceš povedať, že Octavia, ktorá patrí medzi tie lepšie kombíky, má zvislú zadnú stenu? Alebo ju mala Fabia I alebo má Fabia II v kombíku? Golf v kombíku ju má zvislú? naopak, všetci títo ju majú hodne skosenú. Tieto autá podľa teba asi nie sú kombíky.
Mal by si už skončiť s tými hlúposťami, zamotávaš a popieraš vlastné tvrdenia.
Čo tak uznať, že Mégane je pekné, štýlové a praktické kombi? ;-)
ako možeš obyčajné kombíky porovnávať s koncernom! Klaudius, že ty si koleduješ o zápis na Hate List! Nemožeš predsa univerzálne platné pravidlá aplikovať na transcendentálnu produkciu koncernu! Kolko ti je? >:-[]
A zase dalsi blabol... kde ty na to chodis... zkostnatelost "nekterych" tvych nazoru je az dechberouci... zazite tradice se meni, to si uvedom zase ty ;-)
Bohuzel ve Tvem pripade je uplne jedno o cem je zrovna rec, jelikoz jsi schopen srovnavat s VW uplne cokoliv, aniz bys mel tu sanci "vyzkouset" to co v 99,9% podle tebe nesaha VW ani po kotniky :-!
tak v koncernu to platí snad jen u Pola Classic...nebo snad Oktávka, Fabia a spol mají kolmé zakončení?
I kdyby platila nějaké podobná definice, myslíš, že si zákazník na jejím základě nový Grandtour nekoupí, protože "pane, tohle přece nemá kolmé zakončení! radši si vezmu menší, nepravidelnější baťoh, ale pořádně kolmý!" :-!
tak někdo každý den vozí ledničku, tak tu kolmost potřebuje .. většina lidí to spíš potřebuje kvůli hlubšímu kufru a lepšímu přístupu k němu, ale proti chalupářům samozřejmě nic nemám :-)
Opravdu ne. Dnešní doba si žádá styl ode všech, i od kombi. Jako první kombi se šikmou střechou vnímám Audi 100, ale možná už bylo něco předtím. Každopádně, dnes jsou klasická hranatá kombi v menšině... schválně si projdi všechny kombíky a pak mi napiš, která dnešní auta splňují tvoje kritérium. Tipuju tak 10%.
Ty nevíš, že v Meganu je na zadních poměrně těsno, a to jak na nohy tak na hlavu? No to mě ovšem překvapuješ. To tu ví i přemek...
Doplácí tím, ža na úkor prostoru pro hlavy zadních cestujících a pro náklad vršený až ke stropu bylo zvoleno vizuálně efektní řešení s menší mírou praktičnosti oproti těm, kteří střechu nekosí. Proč také, vždyť jde o kombi.
Megane (hatch) I x Octavia (combi) I - v Meganu je na nohy mista vic - odzkouseno! Na hlavu je to nizsi, ale 178cm clovek porak OK.
Jinak ti asi rozumim co se tyce GT III. Jsou tu na foru michane dve veci, kosena strecha a kosene zadni dvere.
Kosenou strechu skutecne mnoho kombi nema, Megane jo (podle obr odhaduji ze ne o moc, dost dela vizualni uzeni bocnich skel od spodu). Kosene dvere uz ma dnes skoro kazdy, protoze rovne vypadaj jak pohrebaky.
No a ted budou lidi, co kosenou strechu pro prakticnost nekoupi (ty) a ti, co se jim to libi - no a my to koupime ;-). ... a smirime se i s tim, ze z toho bude dozadu * videt :-/ ... na oficialnim videu je videt prostrih pohledu dozadu a to vazne nevypada moc dobre :-/.
a o tom to je, ... hatch je pro mne (obcas) malej, megane grandtour se mi libi - a zda se ze spouste dalsich lidi - a tak si proste zakazniky najde. A jestli je to kombi, ... no ehm, ze vsech klasickych kategorii to ma nejbliz ke kombiku (i v tvem podani), tak proc zavadet dalsi ;-)
Tak konečně jsme se to opět všechno pěkně dozvěděli. Vůbec nejlepší kombík je, když má karoserii ve tvaru coupe, ušetříš za dvě auta a když se budeš hodně přemlouvat, možná tomu budeš i věřit. Nakonec hele, když to tak vezmeme kolem dokola, mohli bychom při trochu přivřenejch vočích označit za kombi i... ROCCA, co? Nebo ixšetku, myslím jako z bavorska. Tam budou rádi, že konečně udělali dokonalé kombi SUV >:D A nakonec, hele, ona i ta emixpětka od Mazdy by se při troše dobré vůle dala označit za kombíka, ne? Ještě že tu nepíšem o motorkách... už vidím ty nadpisy diskuzních příspěvků - Jedině Kawasaki v kombíku... >:D:no:
Tedy pamatuj - když kombi obecně, pak především VOLVO nebo německou vyšší střední i střední prémii. V mainstreamu samozřejmě Passat, Golf a OCTAVIA. Poměrně slušně jdou kombíky i Fordu, no, odpoledne mrkni na střechu Focuse, ale pozor, aby ses nerozplakal, že bys sis na jeho střeše udělal klouzačku, o tom ani neuvažuj... 8-s >:D:-!
s tebou to fakt nemá cenu...ještě že ten koncern umí všechno nejlíp, všechno zná, všude byl, všechno skusil, definoval, založil, určil, shrnul, nastavil... :-!
Koukám, žes dosud nepochopil o čem se tu píše. Nikoliv kolmost zadního víka (ta samozřejmě svou roli hraje též) nýbrž linie střechy, to je to, co se tu akcentuje... zapoj mozkovnu kuko. Pokud jsi někdy viděl clio kombi, víš o čem jde diskuze.
tak když se podíváš na úhel klesání střechy u Grandtouru (ono je to opticky výrazné, ale skutečnost tak dramatická není) tak je tam proti Oktávce jenom relativně malý rozdíl. A podstatné je to, kolik je nad hlavama skutečně místa. Takže buď mi napiš nějaké rozměry v kterých dokážeš, že se tam posadí max. dítě do 15 let, nebo prostě vaříš z vody a tvoje definice na funkci vliv mít nebude (ani na tu rostlináře ;-) ) :-!
ty ses s tím ještě nesmířil? Holt není CC jako CC. Je důležité vědět, kdy si můžeš cvrnknout do plenek od radosti a kdy pohoršením! Ach ty úniky moči ;-)
Co se týká kombíků, máš dokonalou pravdu, no vždyť - Octavia, Golf, Passat, A4, A6... to jsou kombi jak mají být. Koneckonců A6 Avant je dnes asi nejpřitažlivější kombimutace ve vyšší střední. Golf je referenčním kombi v kompaktech a Passat ve střední.
Nejde ovšem jen o Koncern, podívej se, jak dělá kombíky ten, kterého asi těžko můžemem podezřívat, že neumí kosit střechy, totiž BMW. Ano, ano, jde o pravověrné kombi, a to jak v řadě 3 tak 5. Zrovna tak u Mercedesu. Kombi umí poměrně slušně i Ford, Citroen a Peugeot. To ale jistě víš.
Co to plácáš? Nahoře se diskutuje o tom, zda je výhodné mít u kombi střechu (střechu, kuko) svažující se dolů směrem k zadnímu víku. Jen o tom to zde je. Podívej se na konkurenční střechy a pak tu vypiš svá zjištění.
Jo, souhlas, Golf Variant představuje refernční kombík v nižší střední. Na tom se jistě shodneme nejen my dva.
výhodné nevýhodné...jde o to, jestli umějí udělat dost prostoru uvnitř. Nevýhodné to pak je jenom cestou do Chorvatska, když se ti do kufru kvůli svažující se střeše nevleze jedno extra balení Gambáče navíc >:-[]
:-) a právě to by mělo při výběru kombi rozhodovat. U kombi je prioritou prostor, jde o auto ryze účelové. Snaha z něho dělat hybrida (kombi/coupe) nemůže zejména v mainstreamu přinést ovoce. Nahoře píši, že tohle je už dávno vyřešené karoseriií shootingbrake...
tak jeslti trváš na tom, že pár litrů stracených pod střechou má vliv na funkci, tak si fakt kup něco jiného...(i když podle tabulky krom Oktávky a Síída mají v kufru dolu, teda tam kde ty kufry a náklad lidi obvykle pokládají, jaksi litrů míň...) ;-)
Tvoje slová:
" Ano, kombi má co nejsvislejší zadní víko a co nejméně kosenou střechu. Tohle je známou věcí od poválečné doby, škoda, že sis toho zatím nevšiml..."
Nechávaš si len to, čo sa ti hodí.
Tomu sa hovorí pokrytectvo. proste mať pravdu za každú cenu. :no:
BMW3 v kombíku |(aktuální verze) je špatný vtip..:o( Škaredá, nepraktická, divná, nereprezentativní, nedynamická. Sedan je lepší volba. Kdo kombíky umí v prémiovce je určitě Mercedes.
Jedno z nejmenších kombi co jsem kdy viděl je BMW 3 E46. Takže tolik k německé střední prémii. I Volvo pochopilo, že doba krabic už skončila a nabízí hezky zakulacenou V50.
K tomu Sciroccu... označit ho za kombi je možná lepší, než tomu říkat kupé, i kupé má svou jasnou definici.
Každý člověk má jiné potřeby, pro mě je typickým uživatelem kombíku rodina, pro kterou je obvykle i "novodobé" kombi zcela vyhovující. Kdo potřebuje stěhovák, samozřejmě si nekoupí Peugeot 407...
No, vidím, že přes kombi je výhradně renault... >:D Klid emele, jestli chceš coupe, ber třeba megana coupe a pokud chceš kombíka mrkni se například k tomu Volvu. Zakulacená vépadesátka? Emele nepleteš si to s F500 >:D;-)
P.S. Beru na vědomí, že podle tebe je ROCCO kombík... >:D
MB-E drží víceméně původní zadání kombi, kterým je důraz na velký vnitřní prostor. Zároveň ale část toho obětuje za šikmé víko a typická těžkopádnost je dále potlačena klesající linií zadního okénka, takže výsledkem je velmi podařený mix mezi prostorem a designem. Jako znalec bys měl vnímat posun od předchozí generace, která se o potlačení "krabicového" dojmu nijak zvlášť nesnažila...
A k čemu je dobré kombi, které především neakcentuje ten prostor? Vždyť přece o to u kombi jde. S bočním okénkem souhlasím. Střecha ovšem nemůže nabírat sklon coupe...
No přece má větší kufr než hatchback a má praktičtější přístup do zavazadlového prostoru. Já osobně vyznávám jako rodinné auto střední kombi, ale nepotřebuju přímo stěhovák. Výhodou pak je lepší aerodynamika a dynamičtější vzhled.
Je možné diskutovat i o tom, že spolu s rozmachem stylových kombi pomalu ustupuje kategorie liftback.
Ty máš ten sklon strechy dnes nejak vsugerovaný. Nedošlo ti ešte, že kombík nie je sťahovák. Až na výnimky využívaš praktický objem od podlaho po plató a može ti byť šuma-fuk, či strecha vzadu klesá viac alebo menej.
Ak budem chcieť voziť chladničku, tak si za pár stovák objednám dopravu, a nebudem uvažovať, ako to vopchám do auta. No ak máš vreckové suchoty, potom je lepšie pri kúpe auta uvažovať o tom "pravom" kombíku.
Dnešní diskuze nabírá vskutku exkluzivních odborných pater. BMW X6 je kombí, zrovna tak ROCCO, VW ROCCO... 8-s >:D No, tohle tu čekal málokdo... 8-s >:D:no:
Tohle je dneska od tebe parádní show GTI. Smekám a uděluji ti Velký řád dr.Paula Josepha Goebbelse za umění překrucování, vytrhávání řečeného z kontextu, kličkování a do nebe volající demagogie. Tak mistrně od sebe odrážet nepříjemné otázky a do slova okecávat nedostatek argumentů definicema a standardama, to je výkon Mistra.
Máš v sobě něco z Antiky, kdy umění řečnictví bylo jednou z nejdůležitějších nauk. Na obsahu, jak víme, přece nezáleží. Ještě jednou gratuluji a loučím se citátem toho, jež propůjčil jméno řádu, jehož se právě stáváš nositelem.
V jakém žiješ světě? Víš, že Passat je nejprodávanější střední třída v Evropě? Víš, že golfů se vyrobilo přes 26 miliónů?... všechny se prodaly. Golf, nejprodávanější kompakt Evropy. Probuď se, zatím nežiješ, jen se v tom plácáš.
Dosť na tom, že športiak sa podľa Emela môže premeniť na kombi a o minútu na to na hatchback. Vidíš, takže kombi prevezie len toľko čo hatchback a predovšetkým, BMW X6 je hatchback. Psssst! :-O
Ano gti :-) dnes jsi opravdový mučedník co válčí s armádou bezvěrců jako Don Quijote de la Mancha když bojoval s větrnými mlýny..
a proto navrhuju změnit nick na Don GTIjote :yes:
jinak respect ti, že jsi to ještě nevzdal :yes::-)
Naopak, rymaci, diskutujeme zde právě s pravověrnými. Ovšem nikoliv kombíkáři, nýbrž reanulťáky. A to je problém, neb jim nic jiného nezbývá, než tvrdit, že (skroro) kombi je to samé co kombi... >:D
Já jim samo rozumím... chtěli by mít jak coupe tak kombi... no, tohle ovšem funguje jenom na plejstejšnu, v životě a na silnici to funguje jinak.
Jde jen a pouze o to, co potřebuje (chce) zákazník. Renault (a někteří další) cílí na skupinu zákazníků, pro které je kompaktní hatchback příliš malý, ale na druhou stranu nepotřebují plnohodnotné kombi typu Astra Caravan.
Stejně tak bys mohl vykřikovat o nesmyslnosti BMW X6, když přece všichni ostatní vyrábějí tak praktická SUV (hlavně VW).
Teď záleží na tom, jestli je tato cílová skupina dost velká a jestli se jim Renault trefí do vkusu. Dalším faktorem bude cena: pokud Renault toto nabídne za 350 s ESP a 1,6, spousta lidí bude ochotna ledacos odpustit.
Prostor pro zavazadla je menší než třeba u Octavie, Astry nebo Focusu. Pokud ten prostor potřebuješ, logicky ti Megane vypadne z výběru, nebo to vyhodnotíš jako nevýhodu a překousneš to díky dalším vlastnostem.
Emele, tohle není a nemá ani být stylovka á la ixšest, nýbrž (má být) mainstreamový kompaktní pracant, v němž odšmejkáš co možná nejvíce bagáže. Copak nechápeš, že v životě nemusí být nutně vždy nejvýhodnější zabíjet sedmnáct much jednou ranou? V tom je totiž ten dnešní diskzní problém. Divím se, že se tu ještě neobjevil nějaký fanda, který postrádá skládací CC střechu, vždyť do toho kufru by se mohla vejít, ne? :-)
Co ty víš o tom co Megane má nebo nemá být? Buď si jistý, že Megane je přesně to, co v něm Renault mít chce. Sázka na styl za cenu části prostoru je záměrná, výsledek uvidíme.
Ano, Passat CC je dalším obdobným případem: pokud ti ten prostor vzadu chybí, poohlédneš se jinde. Pokud ne, může tě naopak oslovit lepší design.
Tak zaprvé etalón na všetko prezentuješ VW ty. Ja som porovnal dva konkrétne kombíky, vediac, že VW Golf je tvojmu srdcu najbližší.
Zadruhé X6 ako kombíka prezentuješ opäť iba ty sám a nikto iný. Ty si prišiel s tou myšlienkou a len ty si ju opäť zopakoval. Nepripisuj mi výplody vlastného génia.
"odpověď na kombi nalezneš v mainstreamu především u Volswagenu. Kosit střechu umí výborně BMW, tak, že bychom tu ixšestku pasovali do prémiových kombíků?.. "
Kdysi jsem se taky divil, že někdo něco napíše a pak to vydává za výplod někoho jiného. Dnes už se nedivím. A s tou X6kou Combi mi to připomíná situaci, kdy soudruh premiér Paroubek kritizoval pražskej magistrát za nějaký machinace a bylo mu připomenuto, že v tý době šéfoval komisi pražskýho zastupitelstva právě on. Takže tolik o tvrzeních, že ty vydáváš X6 a Emel Široko za kombíky. Fascinující je ale schopnost neustále dokola tahle tvrzení opakovat. 8-s
No právě, že zdejší diskuzní skupina zapomíná na to "kombi" a hledá v tom tu alpinu... 8-s >:D Jinak by se především přece zajímali, co udělá ta kosená střecha s hlavou pasažérů a s nákladem.
jediný, kdo v tom kobmíku hledá kupé jsi ty sám. Mírně skosená střecha udělá mírně méně místa vzadu + mírně méně místa nad plató v kufru. Kolik litrů tím stratíš? A hlavně to budou litry pod střechou. Není důležitejší mít široký, pravidelný, dobře přístupný kufr bez nakládací hrany?
Alpina prý dotáhla novou 7er do Ženevy. To bych si nechal líbit :yes:
ty jsi ten kdo tvrdí, že tam nebude místo. já zatím četl jen to, že s místem vzadu problém není. k tomu mám oficiální údaj o 524l základního objemu (je tam i celkový, ale nechce se mi to hledat). Takže jestli pro svoje kategorické tvrzení máš nějaké podklady, prosím oblaž nás ;-)
Já netvrdím, že tam nebude místo, místo tam bude, ale nad hlavou ho bude o to kosení méně. a jelikož již nyní je v hatchbacku místa poskrovnu, můžeš odtušovat jak to dopadne v tomto (skoro)kombi.
Argumentovat objemem není úplně fér, ten se totiž měří pouze po okénka, Méganu ten prostor chybí nahoře. Osobně mám kombi, ale prostor nad platem využívám spíš výjimečně, takže bych byl typický zákazník pro Megane.
tohle tvrdí i já výše. Objem nad plató využiješ jenom velice zřídka, a pár litrů tady chybějících tě z bídy nevytrhne. A sám víš, kolik litrů (sice nepravidelných, ale blbostí tam nacpeš spoustu) je ještě pod podlahou vedle rezervy, a když to tak bude i u nového Grandtouru, bude to víc než kvalitní kompenzace :yes:
Tak som si prečítal skoro celú diskusiu. Je to jasné. Zastávať sa Megana tým, že BMW X6 je kombi a Scirocco tiež kombi... Keď nám to príde trápne, je už hatchbackom, takže kombi je vlastne hatchbackom. A čo teda X6? No, hádate správne, je to hatchback. >:D
Dnes som videl Golfa Variant. Nevyzerá svetoborne, ale budú dojem kvality a to vie len kvalitný dizan. Hlavne ak uvážime, že GOLF V má taký, bežný dizajn. Veď Alfa Romeo 147 tiež má kvalitný dizajn, ale nevyzerá až tak kvalitne. Aj keď je Mégane krajší, já volím toho najlepšieho. Teda, pardon, najlepí hatchback, alebo skôr hatchback-kombi je BMW X6. To je jasné nie. :yes:
No, pokud jsi to nahoře nepochopil, tak ještě jednou a pomalu o Sciroccu: podle mě Scirocco nesplňuje definici kupé, ale v principu se jedná o třídveřový hatchback. Stejně jako Megane kupé.
S troškou nadsázky jsem řekl, že je pro mě Scirocco SPÍŠE kombi než kupé, protože kupé musí mít výrazně skloněnou záď, což Scirocco nemá. Samozřejmě stále platí, že nejlepší kategorizace je 3dv HB.
Emel, prečo klameš a snažíš sa vykrúcať? Veď ty si najprv povedal, že Scirocco je skôr kombi a potom si hneď poveadl, že hatchback.Teraz hovoríš, že sa jedná skôr o hatchback a s nadsázkou o kombi. Úbohé. Úbohé. To vsunutie nadsázky mi pripadá, akoby si to kombi spomenul len tak mimchodom, už po tom čo si povedal, že je hatchback. Veď o tom, že nevieš kudy kam hovorí aj to, že v tomto príspevku považuješ Scirocco najpr za hatchback a až potom ho opatrne prirovnáš ku kombi
Že by Scirocoo mohlo být kombi zmínil jako první GTI, také s nadsázkou, stačí se podívat na původní příspěvek. A já na to se stejnou nadsázkou reagoval.
Je možné, že ti jazyková bariéra brání v pochopení jemných nuancí českého jazyka, dám ti tedy příklad: pokud řeknu, že tygr je spíš kočka než pes, neznamená to přece, že nepoznám tygra od kočky.
Pokud si myslíš, že nevím co je kombi... no, nějakou dobu už se tu snad potkáváme, takže bys o mě měl mít trošku lepší mínění.
Záď s ostře řezaným tvaroslovím absolutně neladí s klasicky tvarovaným zbytkem, je to znatelné i z profilu... kámen úrazu designu. Jaký je Tvůj argument?
S GTIm jsme se zdá se jakž takž dohodli, takže shrnutí:
1) Původní pojetí kombi zaměřené čistě na prostor se v posledních letech mění. Stále větší důraz je kladen na styl, v módě je poněkud zvláštní spojení "sportovní kombi".
2) Výrobci nabízí jak praktické, tak sportovní kombi. Trh rozhodne o jejich osudu a je dobře, že je z čeho vybírat. Typickým uživatelem sportovního kombi je ten, kdo potřebuje větší zavazadlový prostor a lepší přístup k němu, pravidelně ale nenakládá auto až po střechu.
3) Většina se snaží o skloubení obou přístupů, tj. zachování prostoru, ale maskování těžkopádnosti pomocí designových prvků. Typickým případem úspěšného výsledku může být generační proměna u MB E.
4) Takto pojaté kombi konkuruje standardním hatchbakům a liftbackům a možná povede k vytlačování varianty liftback (např. u nové Toyoty Avensis).
Tak k vytláčaniu hatchbacku nepovedie určite, pretože hatchback má o svetelné roky bližšie k sedanu a sedan je takmer vždy omnoho elegantnejší než kombi. Emel, súhlasím s tebou, že štýlové kombi nie je zlá voľba. Veď taká 159 SPORTWAGON, to je práve tá výnimka. Hoci, ani toto kombi nie je elegantnejšie, reprezentatívnejšie, ako sedan.
No, uvidíme. Třeba právě u Meganu si umím představit, že spousta lidí sáhne raději po kombi než po základním HB. Prostě proto, že to je více auta za podobné peníze a není to příliš na úkor stylu. V této kategorii hraje velmi často roli úvaha prostor / cena, styl je až druhotná věc. Ze stejného důvodu se u nás vždy dařilo Fabii kombi... logicky na úkor krátké Fabie.
Jak říkám, uvidíme. I Scenic do velké míry sebral kupce klasickému Meganu I a II. A sebral kupce třeba i Golfu a dalším. Všichni ti, kteří si teď koupí Megane Grandtour, by si jinak koupili něco jiného... a velmi často by to byl Megane 5dv, protože ta auta jsou hodně podobná (technika, image, cena). Nebo by koupili 308SW, ale ta konkurence napříč variantami tam určitě je.
T o by som nenazval konkurenciou medzi variantami, skôr šírkou ponuky. Ak nerobíš MPV, a ponúkaš lenhatch a kombi, tak máš smolu u zákazníkov, ktorí chcú práve MPV, a budú ho hľadať u inej značky.
Tí, čo chcú Grandtour, s menšie auto ťažko kúpia, pretože Grandtour chcú z nejakých príčin, a najčastejšie je to práve prakticky veľký kufor. S hatchbackom na dovolenku s rodinou - to nie je žiadna slasť, bez ohľadu na značku....s boxom na streche musíš okrem investovania ďalších prachov počítať aj s vyššou spotrebou.
Nechci ti křivdit, ale myslím, že jste se s GTIm nedohodli. Že tě prostě ukecal. Můj názor a myslím že celkem soudnej, je že neexistují kategorie kombi. Kombi je prostě odvozenina od pětidvéřáku, prodloužená a s větším kufrem. Jak který výrobce tu karoserii vytvaruje, jestli je víc nebo míň šikmá, jestli jsou pátý dveře hodně kolmý nebo ne, to je nepodstatný. Každej to dělá trochu jinak, a to je dobře. GTI tady jenom předvedl krasojízdu se slovama, nic víc. Na faktu, že Megane Grandtour je KLASICKÉ kombi, to nic nemění. A k tomu velmi pěkné. :yes::-)
Myšlenka neexistence varianty kombi je zcestná, realita trhu hovoří jinak. Varianta kombi existuje už hodně dlouho a postupně krystalizuje do různých podob. Jednou z nich je i Megane, který směřuje spíš ke stylovému než praktickému pojetí... pokud sis ale všiml, o Meganu jsem já nic nepsal.
PS: jak může být Megane Grandtour klasické kombi, když varianta kombi neexistuje ;-)?
Tos mě špatně pochopil. Chtěl jsem říct, že rozdělovat kombi dále na podkategorie je nesmyslné. Tzv. klasická, stylová a bůhvíjaká. Jde jen o to, že různí výrobci karosérii kombi vytvarují různě. Toť vše. GTI tady spustil povyk jenom kvůli tomu, aby se pokusil zastavit pochvalné příspěvky... :-)
Nápísal si to pekne, prečo by nemohla kombi verzia vyzerať pekne a nápadito. Ja to beriem. Myslím, že Grandtour sa im vydaril ako už každý nový model.
To čo píšu o priestore na zadných sedadlách by som nebral až tak vážne. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má nová ešte o kúsok väčší rázvor, objem kufra je skoro rovnaký, tak neviem prečo by nemal byť rovnaký aj priestor pre posádku na zadných sedadlách. Toho mala minulá generácia dostatok a nielen pre priemerného Európana.