Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Renault Mégane Grandtour – První dojmy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 4. 3. 2009 • 22:19
19
234
Zobrazit náhledy (19)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Renault představuje v Ženevě třetí karosářskou variantu aktuální řady Mégane – po hatchbacku a kupé následuje kombi.

Nové kombi narostlo na 4.558 mm, je tedy o 263 mm delší než pětidveřový hatchback, zatímco šířka je shodná – 1.808 mm. Za zadním víkem se skrývá 524 l zavazadlového prostoru, po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 1.595 l Co se týče podvozku, oproti kupé a hatchbacku se neudálo nic nového, vpředu najdeme klasické vzpěry McPherson, vzadu jednoduchá vlečená ramena. Díky delšímu rozvoru (2.702 mm, o 62 mm více než hatchback) je zaručena jízdní stabilita i odpovídající prostor uvnitř. Elektrický posilovač řízení byl upraven tak, aby řidiči poskytoval lepší zpětnou vazbu od předních kol.

Renault Mégane Grandtour – srovnání generací
Rozměr Nová generace Předchozí generace Rozdíl
Délka [mm] 4558 4500 +58
Šířka [mm] 1808 1777 +31
Výška [mm] - - -
Rozvor [mm] 2702 2686 +16
Objem zav. prostoru [l] 524 520 +4

Novinkou pod kapotou je benzinový motor řady TCe, tentokrát s číslem130 (to tradičně vyjadřuje zaokrouhlený výkon v koních). Díky přeplňování tedy dává 96 kW, a to z objemu pouhých 1,4 l. Dle slov automobilky by měla být maximální hodnota točivého momentu srovnatelná s nepřeplňovanými dvoulitry, výkon s osmnáctistovkami, přitom spotřeba zůstane (alespoň v kombinovaném cyklu) menší než u agregátů objemu 1,6 litru bez turbodmychadla.Konkrétní hodnoty ale zatím automobilka neprezentuje. Kombi řady Mégane bude k dispozici také s atmosférickými šestnáctistovkami o výkonech 74 a 81 kW (100 a 110 k), které jsou spřaženy s přímo řazenými převodovkami s pěti a šesti stupni. Bezstupňové ústrojí CVT je určeno pro dvoulitrový agregát se 103 kW. Ten se nabízí i ve variantě s turbodmychadlem pod označením TCe 180, zde tedy největší výkon dosahuje 132 kW.

Pod kapotami samozřejmě nemohou chybět ani vznětové motory. Menší mají objem 1,5 litru a jsou k dispozici ve verzích dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105 a dCi 110 DPF. Z označení vyplývá, že varianty s 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější pohonná jednotka dCi 130 má objem 1,9 litru, přičemž bude nabízena jak s filtrem pevných částic, tak i bez něj. Špičku v nabídce dieselů tvoří dvoulitry dCi 150 a 160. První je spřažen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, výkonnější verze přenáší točivý moment na přední kola pomocí šestistupňové přímo řazené rychlostní skříně. Tyto nejvýkonnější verze doplní sortiment až ve druhé polovině letošního roku.

Renault Mégane Grandtour – Srovnání s konkurenčními kombi
Rozměr Renault Mégane Ford Focus Kia Cee´d Opel Astra Peugeot 308 Škoda Octavia VW Golf
Délka [mm] 4558 4468 4470 4515 4500 4569 4556
Šířka [mm] 1808 1839 1790 1753 1815 1769 1781
Výška [mm] - 1503 1490 1500 1566 1468 1504
Rozvor [mm] 2702 2640 2650 2703 2708 2578 2578
Objem zav. prostoru [l] 524 482 534 500 508 580 505

Výbava obsahuje například startovací čipovou kartou s automatickým centrálním zamykáním, které se aktivuje, vzdálí-li se řidič od vozu. Dále je k dispozici samočinná parkovací brzda, bi-xenonové světlomety, dvouzónová klimatizace s třemi možnostmi nastavení (Soft, Auto a Fast), samozřejmostí je i USB konektor pro připojení externího zdroje hudby, automobily budou vybaveny audio systémem Arkanys. Novinka také disponuje plně integrovaným navigačním systémem Carminat Tom Tom, který je samozřejmě za příplatek, avšak ten má být méně než 500 euro. Jeho displej má velikost 5,8 palce a software a nové mapy lze do něj nahrát velmi jednoduše, neboť jsou podporovány dnes již vcelku běžné SD karty. Kromě tohoto systému je k dispozici i dražší Carminat Bluetooth DVD, ten má pochopitelně bezdrátové rozhraní.

Zanedbána nebyla ani bezpečnost, ať už aktivní, či pasivní. Automobily jsou vybaveny signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů pro všech pět sedadel, systémem monitorování tlaku v pneumatikách, automatickým zapínáním stěračů, nechybí ani tempomat s omezovačem rychlosti, ABS a kontrola stability ESC. Nad pasivní bezpečností bdí systém ochrany cestujících SPR3 z nové generace Laguny, který mají i hatchbacky a kupé řady Mégane. Vždyť pětidveřová verze si odnesla z crash testu společnosti Euro NCAP pět hvězdiček a maximální počet 37 bodů podle metodiky, která platila do konce roku 2008.

Výroba ve španělské Palencii se rozbíhá, na evropské trhy bude novinka uvedena v červnu. Verze výbav pro jednotlivé země zatím nebyly blíže specifikovány, není známé ani oficiální označení třetí karosářské verze. Pro starý kontinent zřejmě zůstane název Grandtour, zatímco Britové budou kupovat Mégane Estate.

Renault Megane Grandtour – První ženevské dojmy

Renault na svém stánku s velkou pompou představil novou generaci modelu Scenic (první dojmy zveřejníme zítra), zatímco Megane v karosářské variantě kombi zůstal trochu mimo hlavní proud zájmu. A neprávem, můžeme prohlásit po jeho důkladném průzkumu.

Že sedíte ve verzi Grandtour nepoznáte ani na předních, ba dokonce ani na zadních sedadlech. U varianty kombi jsme očekávali, že by se mohl prostor nad sedáky zvětšit, ten ale zůstal (patrně kvůli zachování dynamické boční linie vozu) pocitově naprosto stejný. Stejné je to i s místem pro nohy, kde už to takové překvapení ale není.

Velmi sledovaným parametrem u nového kombi je, jak jinak, velikost a přístupnost zavazadlového prostoru. S obojím není v případě Meganu Grandtour nejmenší problém, vstup do něj je pravidelný a nadprůmerně velký. Hrana zavazadlového prostoru je jen 56 cm nad zemí, což velmi usnadňuje nakládku a vykládku převážených fošen. Po sklopení sedadel vznikne rovná ložná plocha, je ovšem nutné vyjmout zadní opěrky hlavy. Manipulace s nimi ale není právě ukázkově jednoduchá. Půdorys zavazadelníku je obdélníkový, ve výdutích za podběhy zadních kol se nachází umělohmotné držáčky na drobnosti. Ty nelze vyjmout, a tak svá malá kulatá či válcová zavazadla (košíky, květináče, soudky) budete muset umístit jinam…

Související články

Témata
6. 3. 2009 12:04
Re: Shrnutí kombi
Nápísal si to pekne, prečo by nemohla kombi verzia vyzerať pekne a nápadito. Ja to beriem. Myslím, že Grandtour sa im vydaril ako už každý nový model.
To čo píšu o priestore na zadných sedadlách by som nebral až tak vážne. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má nová ešte o kúsok väčší rázvor, objem kufra je skoro rovnaký, tak neviem prečo by nemal byť rovnaký aj priestor pre posádku na zadných sedadlách. Toho mala minulá generácia dostatok a nielen pre priemerného Európana.
5. 3. 2009 15:47
Re: Shrnutí kombi
Navíc u Meganu býval skoro vždy kombík levnější než 5.dv.
Avatar - woody-alien
5. 3. 2009 13:27
Re: Shrnutí kombi
Tos mě špatně pochopil. Chtěl jsem říct, že rozdělovat kombi dále na podkategorie je nesmyslné. Tzv. klasická, stylová a bůhvíjaká. Jde jen o to, že různí výrobci karosérii kombi vytvarují různě. Toť vše. GTI tady spustil povyk jenom kvůli tomu, aby se pokusil zastavit pochvalné příspěvky... :-)
Avatar - Emel
5. 3. 2009 10:41
Re: Shrnutí kombi
Myšlenka neexistence varianty kombi je zcestná, realita trhu hovoří jinak. Varianta kombi existuje už hodně dlouho a postupně krystalizuje do různých podob. Jednou z nich je i Megane, který směřuje spíš ke stylovému než praktickému pojetí... pokud sis ale všiml, o Meganu jsem já nic nepsal.

PS: jak může být Megane Grandtour klasické kombi, když varianta kombi neexistuje ;-)?
Avatar - Emel
5. 3. 2009 10:37
Re: (MOJA) ZHRNOVAČKA
Tak tak, je to nepochopení toho, co bylo napsáno... no, naštěstí v tom jsi sám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud