Pokud akcionáře nezajímá, zda je M-B jednička či trojka, pak je velmi podivné, že náčelník (Dieter Zetche) kudy chodí tudy slibuje "to return the M-B to the top spot in the premium car market ahead of Audi and BMW".
Ano, máš pravdu... Audi je takové půvabné auto, které ovšem umí být nadupané, a ten jeho zvuk... M-B je neméně půvabné, avšak více agresivní než Ingolstadt a umí jezdit také banzájově... Zato BMW je těžkopádné průměrné auto s hodnotným interiérem, které vše sází na svoje umění motoru, nebo lépe řečeno jeho síly. Ta je úchvatná, nezdolná, oplývající superlativy, ale spolu s exkluzivním vnitřkem dělají BMW, ve všem ostatním Mnichovská automobilka ztrácí oproti své konkurenci v podobě Audi a Stuttgartských božstev... To znamená, že výjimečnost Bavoráků dělá z 50% síla motoru a z 50% interiér, přestane-li vyrábět kvalitní interiéry z hodnotých materiálů, pak zahubí půlku sebe sama, a přestanou-li v BMW dělat qalitní motory s tak nezdolnou silou, přestane Mnichov "existovat"-přestane být prémiovou automobilkou... Můj žebříček v D3= 1. M-B: Božská auta, 2. Audi: Nenucená elegance, 3. BMW: Libový vnitřek...
Koncern Daimler je větší, takže toto prvenství není až tak podstatné jako punc exkluzivity, který z D3 nejvíce postrádá Audi. Jsou jednička v nákladních autech. Mají výborné dodávky, autobusy, dodávají součástky a motory do všeho možného včetně velkých lodí, vojenské techniky atp. A to zřejmě zajímá akcionáře více.
Je potřeba vidět, kde se odehrává prodejní úspěch jednotlivých značek. Přesun podstatných prodejních výsledků do nižších tříd u M-B a Audi je z hlediska finančního pohledu a prestiže míň důležitej než úspěch BMW ve střední a vyšší střední.
Kde je obrovskej odstup je pak vyšší třída, tam M-B válcuje s novou S-Klasse (a ještě minimálně rok bude) svou konkurenci.
Nebo-li jak vypada cena akcii za posledni rok?
BMW srdnate roste z €70 na €93, VW (Audi) ze €160 na €190 a Daimler AG z €50 na €70. Kdybych umel udelat odkaz, tak je to jeste jednodussi a nemusel jsem se s tim vypisovat.
Obrazek o uspechu firem, at si udela kazdy sam.
Teď jsem v KV a co mě ohledně BMW napadlo, je to, že (a to říkám jako bavorákař) k atmosféře historického města prostě lépe patřilo Audi. Jeho lehká elegance a jakási nenucenost na mě působila lépe, než agresivní sportovnost BMW, která patří na neomezené německé dálnice a "neomezené" křivoklátské okresky. Sedmička prostě nepůsobí dostatečně městsky a elegantně. Je to ale asi věc názoru. Byl jsem se včera podívat na i3 i i8 a musím říci, že ten nový designový jazyk BMW určitě není špatný. i3 je tak trochu předzvěst budoucnosti, než budoucnost sama, a proto je možná se svým vzhledem přehnané, ale neřekl bych, že je odpudivé a to ani vně ani vevnitř.
i3 teď jezdí v rámci KVIFF jako official car... já ti nevím GTI... vně je to velmi odpudivé auto, stejně tak uvnitř, i když nejspíš kvalitně postavené, tam asi nemá smysl pochybovat... já chápu že automobilky potřebují mít jakési zelené alibi aby je naši environmentalisté moc nekritzovali... ale, toto je dle mého slepá ulice... mobilní čerpací elektrostanice před Thermalem je opravdu úsměvná...
MB nepotřebuje soutěžit o pozici nejprodávanější značky prémiového segmentu, MB je nejlepší značkou prémiového segmentu, nemusí být nutně nejprodávanější... :yes:
Doslovně hvězdná čísla. Nejlépe našlápnuto do dalších časů má jistojistě AUDI, nemusí nikoho přemlouvat na přední náhon, má dokonale vycentrované garážové akcenty a široké modelové portfólio. AUDI uchvacuje, a to nikoliv jen na první pohled, jeho estetika v pozorovateli zraje, získává si ho postupně.
Mercedes je bohem, a umí to dát najevo. Jak jsme si však již zde napsali, jemné pihičky na některé modelové kráse (CLA) produkci mercedesu jaksi... zlidšťují, ano ano, nikdo není dokonalý. Avšak právě dokonalost je u některých modelů esencí, která mercedes, jako takový, činí božským. Tato garážová tautologie je však tím, co je nutno vědět. Neboť není nic božského bez prvku lidského, a nic lidského, co v sobě neskrývá potenci božskosti. Jen ten pak, kdo umí vybalancovat tyto dva existenciální prameny, stává se (garážovým) bohem.
Nejtěžší pozici má dnes pravděpodobně BMW. Právě on musí "přemlouvat" potenciální zákazníky na přední pohon, právě on musí nejsložitěji hledat cestu jak dál se svým přímým, v podstatě nejpřitažlivějším, protože sportovním, dravým naturelem, a to právě v době, kterou lze nikoliv slepě nazvat dobou plíživého garážového temna. Samozřejmě, že to jde, to BMW ukazuje třeba ve svém výborném městském elektromobilu. No jo, ale (zde) padni komu v garáži padni - co bys chtěl raději í-trojku nebo em-trojku...?
No a právě v tom lze detekovat odraz mizérie této doby, neboť velkým se nestáváš tím, žes malý, a silným se nestáváš tím, žes slabý...
Dnes velmi uznale - BRAVO AUDI, BRAVO MERCEDES-BENZ, BRAVO BMW :yes::-!