Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
modularni koncepci motoru mela mit Skoda uz nekdy kolem pražského jara.
nevybavuji se mi moc podrobnosti ani si nejsem jisty v jakem smyslu mela byt ta koncepce modularni. udajne s tim motorem pak mel uspesne jezdit někdo v autokrosu.
neznate někdo podrobnosti k tomu motoru??
rad se necham poucit.
nevybavuji se mi moc podrobnosti ani si nejsem jisty v jakem smyslu mela byt ta koncepce modularni. udajne s tim motorem pak mel uspesne jezdit někdo v autokrosu.
neznate někdo podrobnosti k tomu motoru??
rad se necham poucit.
Modulární koncepci motoru má, respektive měla Tatra. Ta pro autokros vyvinula šestiválec z osmiválce pohánějící T613. Mám pocit, že ten motor vyrábí firma Talosa dodnes.
Chvilicku sem guuglil, tak sem vyguuglil tenhle odkaz: [odkaz]
Skoda 720😒br /> "Vůz byl vybaven v základní verzi motory o objemu 1250 a 1500 cm3 OHC. Motor byl řešen od počátku jako stavebnice, byl dostatečně robustní a velký, takže záhy vznikly jeho modifikace 1600, 1800 a 2000 cm3. "
"Jako "památka" po Škode 720 zůstal motor. Motor vynikajících parametrů, který si záhy rozebrali závodníci na všech úrovních a "roubovali" jej do svých závodních vozů. Motor se dočkal i dalšího vývoje, stoupl jeho výkon, dočkal se i přeplňované verze a čtyřventilového rozvodu. Bohužel však došlo brzy ke změně sportovních předpisů a vozy s těmito motory mohly startovat pouze v závodech do vrchu a autokrosu. Zde si však vedly velice dobře a některé z nich jezdí dodnes. "
vykony u sportovních verzi jsou i na dnesni pomery velmi, velmi slusny - třeba dvoulitr atmo 120kW/6tis 210Nm, nebo 1.8turbo 175kW
to vse skoro pulstoleti nazad.
podekujme bolsevikum
Skoda 720😒br /> "Vůz byl vybaven v základní verzi motory o objemu 1250 a 1500 cm3 OHC. Motor byl řešen od počátku jako stavebnice, byl dostatečně robustní a velký, takže záhy vznikly jeho modifikace 1600, 1800 a 2000 cm3. "
"Jako "památka" po Škode 720 zůstal motor. Motor vynikajících parametrů, který si záhy rozebrali závodníci na všech úrovních a "roubovali" jej do svých závodních vozů. Motor se dočkal i dalšího vývoje, stoupl jeho výkon, dočkal se i přeplňované verze a čtyřventilového rozvodu. Bohužel však došlo brzy ke změně sportovních předpisů a vozy s těmito motory mohly startovat pouze v závodech do vrchu a autokrosu. Zde si však vedly velice dobře a některé z nich jezdí dodnes. "
vykony u sportovních verzi jsou i na dnesni pomery velmi, velmi slusny - třeba dvoulitr atmo 120kW/6tis 210Nm, nebo 1.8turbo 175kW
to vse skoro pulstoleti nazad.
podekujme bolsevikum
Tatra měla modulární konstrukci motorů už za druhé světové války. Válce se skládaly ve dvou řadách na klikovou skříň. Takže existoval například dvanáctiválec v Tatře 111, osmiválec v Karosách T500 a šestiválec do Pragy V3S.
[odkaz]
[odkaz]
faustino
je treba taky dodat, ze setrnosti bude hodne prispivat i dvouturbova jednotka, ktera vyrazne snizuje emise a dodava vyrazne sily temto ctyrvalcum.
Snižuje emise? Jak?
Tim jak preplnuje valce vzduchem, dosahuje vyssich vykonu mensim privodem paliva.
U vznětových motorů ano, u zážehových záleží na podmínkách.
Jenže pokud se bavíme o školivých emisích ... tak často přichází nárůst škodlivých emisí NOx nebo pevných částic, které se pak musí složitě odstraňovat.
Jenže pokud se bavíme o školivých emisích ... tak často přichází nárůst škodlivých emisí NOx nebo pevných částic, které se pak musí složitě odstraňovat.
😄
Vážně to chceš vědět?
Turbo využívá zbytkouvou energii, která normálně odchází bez užitku do výfuku... ale řeší dilema: malé turbo se rychle roztočí, ale nestíhá plnit svou funkci při plném výkonu.
Velké turbo to má opačně a funguje výborně při plném zatížení, ale nestíhá se roztočit včas.
No a kombinace obou Ti umožní vyrobit uživatelsky příjemný motor, který nabízí i všechny výhody přeplňování.
Pořád ale platí, že koně musíš krmit = když budeš turbomotoru šlapat na krk, tak bude mít spotřebu jako klasická atmosféra srovnatelného výkonu - nikoliv objemu.
Ale nabízí tu možnost jet úsprně. Prot turbo motor je ideální jet na tempomat ustálenou rychlostí.
Proto třeba fiatí twinair původně vznikal jako motor pro hybridní Ducato... ale svět tam ještě nedospěl.
V kolech měly být elektromotory... auto bez převodovky... relativně malý akumulátory a pod kapotou 0,8 twin air, kterej buď je vypnutej, nebo jede s konstatním zatížením a dobíjí ty akumulátory.
Pořád ještě věřím, že to je cesta, kterou by auta měla jít.
Lodím to trvalo asi 200 let, než ze spalovacích motorů přešly na de facto hybridní systém... takže nakonec se to podaří i u aut.
😉
Vážně to chceš vědět?
Turbo využívá zbytkouvou energii, která normálně odchází bez užitku do výfuku... ale řeší dilema: malé turbo se rychle roztočí, ale nestíhá plnit svou funkci při plném výkonu.
Velké turbo to má opačně a funguje výborně při plném zatížení, ale nestíhá se roztočit včas.
No a kombinace obou Ti umožní vyrobit uživatelsky příjemný motor, který nabízí i všechny výhody přeplňování.
Pořád ale platí, že koně musíš krmit = když budeš turbomotoru šlapat na krk, tak bude mít spotřebu jako klasická atmosféra srovnatelného výkonu - nikoliv objemu.
Ale nabízí tu možnost jet úsprně. Prot turbo motor je ideální jet na tempomat ustálenou rychlostí.
Proto třeba fiatí twinair původně vznikal jako motor pro hybridní Ducato... ale svět tam ještě nedospěl.
V kolech měly být elektromotory... auto bez převodovky... relativně malý akumulátory a pod kapotou 0,8 twin air, kterej buď je vypnutej, nebo jede s konstatním zatížením a dobíjí ty akumulátory.
Pořád ještě věřím, že to je cesta, kterou by auta měla jít.
Lodím to trvalo asi 200 let, než ze spalovacích motorů přešly na de facto hybridní systém... takže nakonec se to podaří i u aut.
😉
Equally, the Ingenium family could extend upwards - with the prospect of 3.0-litre six-cylinder engines, although JLR has yet to confirm whether they will be V6 or straight six in layout.
Jinde jsem našel, že " Among the first production examples of the new family will be a 2.0 litre turbodiesel unit known as ‘AJ200D’, set to make its debut in the new XE range."
Takže tolik nemachruj. 😉
[odkaz]