Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ingenium, tak se jmenuje nová řada motorů Jaguar Land Roveru

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 10. 7. 2014 • 03:32
32
24
Zobrazit náhledy (32)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Díky konfigurovatelnosti a flexibilní architektuře zde máme pozoruhodnou řadu lehkých kompaktních motorů Ingenium, které najdeme pod kapotami vozidel Jaguar a Land Rover.

Nové přeplňované zážehové a vznětové motory řady Ingenium, což je latinský výraz pro motor, sází zejména na flexibilní architekturu. Každý válec motorů má objem 0,5 litru a agregáty se tak dají modulárně stavět. Výsledkem je paleta jednotek, které dovolují vysokou efektivitu výroby, více variant, vyšší kvalitu a rychlejší dodávky na trh. Výrobce tím rovněž sníží náklady na výrobu.

Sériová výroba těchto motorů bude zahájena počátkem roku 2015 v nově vybudované továrně nedaleko britského Wolverhaptonu. Důraz při vývoji byl dán na nízké emise jednotek, stejně tak jako na nízkou hmotnost. Jaguar Land Rover se chlubí, že nové agregáty budou nejúspornější ve třídě díky využívání patentované technologie na snížení třecích ztrát. Motory, které budou až o 80 kg lehčí než doposud, potěší rovněž špičkovým výkonem a kultivovaností.

Řada motorů Ingenium je lehce upravitelná, aby v budoucnu mohly vzniknout nové varianty s menším či větším zdvihovým objemem. Agregáty budou spolupracovat s pohonem zadních či všech kol a s manuálními i automatickými převodovkami, stejně jako s elektrifikovanými hybridy. To naznačuje, že se můžeme těšit na manuál i pod kapotou Jaguarů, kde nyní žádný není. Bloky motorů mají stejný zdvih, vrtání a rozteč válců.

Prvním motorem této řady je naftový čtyřválec AJ200D, u něhož se podařilo snížit tření o 17% oproti současnému naftovému čtyřválci. Motory Ingenium byly testovány 72.000 hodin na motorové brzdě a 3,2 milionu kilometrů v reálném provozu. Jedná se tak o jeden z nejdůkladněji testovaných motorů značky.

Související články

Témata
11. 7. 2014 14:35
Re: 2 turba
U vznětových motorů ano, u zážehových záleží na podmínkách.
Jenže pokud se bavíme o školivých emisích ... tak často přichází nárůst škodlivých emisí NOx nebo pevných částic, které se pak musí složitě odstraňovat.
11. 7. 2014 06:24
Re: modulární stavba,
Není to tak, že do LR Disco Sport se do konce příštího roku budou dávat zatím 2,2d a teprve následně Ingenium?
10. 7. 2014 23:48
Re: 2 turba
Pri ustaleny rychlosti nezere zadnej motor.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 7. 2014 22:56
Re: 2 turba
:-)
Vážně to chceš vědět?
Turbo využívá zbytkouvou energii, která normálně odchází bez užitku do výfuku... ale řeší dilema: malé turbo se rychle roztočí, ale nestíhá plnit svou funkci při plném výkonu.
Velké turbo to má opačně a funguje výborně při plném zatížení, ale nestíhá se roztočit včas.
No a kombinace obou Ti umožní vyrobit uživatelsky příjemný motor, který nabízí i všechny výhody přeplňování.

Pořád ale platí, že koně musíš krmit = když budeš turbomotoru šlapat na krk, tak bude mít spotřebu jako klasická atmosféra srovnatelného výkonu - nikoliv objemu.

Ale nabízí tu možnost jet úsprně. Prot turbo motor je ideální jet na tempomat ustálenou rychlostí.
Proto třeba fiatí twinair původně vznikal jako motor pro hybridní Ducato... ale svět tam ještě nedospěl.

V kolech měly být elektromotory... auto bez převodovky... relativně malý akumulátory a pod kapotou 0,8 twin air, kterej buď je vypnutej, nebo jede s konstatním zatížením a dobíjí ty akumulátory.

Pořád ještě věřím, že to je cesta, kterou by auta měla jít.
Lodím to trvalo asi 200 let, než ze spalovacích motorů přešly na de facto hybridní systém... takže nakonec se to podaří i u aut.

;-)
Avatar - faustino
10. 7. 2014 21:13
Re: 2 turba
Tim jak preplnuje valce vzduchem, dosahuje vyssich vykonu mensim privodem paliva.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku