Jedním z důvodů, proč Passat strádá v prodejích, to je horší kvalita modelů od 2005, myslím tím B6 a novější. Dost často se prostě na autě něco pokazilo. Všichni víme, že první 2,0 TDi 103 kW byly tragické (ano, ty s tím nepovedeným Boschem ve vstřikování). A následně celková funkčnost vozu nebyla na dobré úrovni, tedy horší kvalita zpracování. Pokud se podíváme, kam Passat směřuje a směřoval, vidíme firemní flotily, zejména pro nižší manažery a obchodní zástupce v západních zemích EU. Konkrétně v SRN lidé na těchto pozicích najedou ročně zhruba 50.000 km. Pokud však auto po dobu operativního leasingu na 4 roky jede do servisu i s pravidelnými prohlídkami 20x, je něco špatně. Nejde o to, že by to platila firma, to firma neplatí, ale nemohou používat to auto, když ho potřebují. A právě operativní leasing je na západ od nás něco, co firmy a také rodiny využívají, díky čemuž v pohodě dosáhnou na prémiové auto. A pokud si můžu vybrat mezi mainstreamem a prémiovkou, tak je volba vcelku jasná.
Uvedu příklad samotného leasingu, jaký známe i u nás v ČR, jen ten v SRN je daleko přijatelnější. Když mi automobilka BMW nabídne, že zaplatím např. 10.000 euro a pak budu měsíčně platit 1000 euro po dobu 4 let (48 měsíců), vyjde to na celkem 58.000 eur. Tedy asi 52.000,- Euro stojí slušné BMW (např. řada 5 v kombajnu od 42.600 eur), 6.000,- euro jsou úroky. Přitom konkrétně BMW Bank dává leasing s úrokem 4,9%, což vám u nás nenabídne žádná banka takovou půjčku s tak nízkým úrokem. Pak je vcelku logické, že rodina s příjmem 4.500 euro (minimální mzda je 1.500 euro/osoba) toto vcelku v pohodě utáhne. Po 4 letech toto BMW dá protiúčtem a už platí jen třeba 600 euro měsíčně, protože 4 roky stará pětka je prodejná za třeba 15-20 tisíc euro v závislosti na motorizaci a výbavě. Ale stále mám nové auto a stále jezdím v bezpečném prémiovém (kvalitně zpracovaném) voze.
Myslím, že je to o zkušenostech kupujících, kteří už o koupi vozu uvažují jinak, neboť mají dnes jiné možnosti, jak nový vůz pořídit, a to i ten dražší. Více v příspěvku níže.
Ono tiez musis tu tabulku citat tak, ze nemecky kupujuci ma kupnu silu, potom je niekolkonasobne slabsi francuzsky, taliansky a spanielsky zakaznik. Minimalna mzda v Nemecku 8,5 EUR na hodinu je oproti nasej aj vasej priemernej podstatne vyssia, a v porovnani s medianom....
Na druhej strane to nie je zly napad, taky novozriadeny statny vyskumny ustav, napriklad v Komjaticiach, by ten neexistujuci organ vysetroval veeelmi dlho >:D
presne tak.... vystihol si to dokonale....... narast rozmerov je ten hlavny "problem" .... dnes je i30 kombik vacsi ako stara primera ktora bola o triedu vyssie .... ludia nemaju dovod kupovat taketo velke auta ...
ved aj taka dnesna astra sedan je dnes uz vacsia ako nejaka stara vectra.....
Zdá sa mi, že tie dôvody sa nejako rýchlo a jednoducho odbavili. Jediné relevantné svetlo do možností segmentu dáva passat (na to, že nastupuje nový model, má dobré čísla). Väčšina iných modelov je buď stará alebo nevydarená alebo jedno aj druhé (asi by sme mohli polemizovať na tému m6, ale tá je pre mňa tiež sporná). Jedno je jasné už dnes, vignale a iné akože prémiovky budú mať okrajové predaje a riešením nie sú. U fordu by stačilo dotrepať fjužn a niektorí by z tohto segmentu mali vycúvať alebo budú vycúvaní. Pri mainstream autách okolo 800 czk nie je priestor na experimenty a opičky a la divotvorná i40, rozpačitý avensis (äj keď ten je ešte celkom ok). Jednoznačne tu vidno príklon k nemecku a napr. C5 je zrejme ohrozený druh. Klasická stredná trieda je príkladom konzervatívneho uvažovania, stávky na istotu. Ten kto má rezervu, má audi, ten kto ju nemá, nebude experimentovať s divným volantom alebo dizajnom alebo povesťou.
Môj návrh: nechajme passat, mondeo a ešte jeden dva modely a ostatní nech rozmýšľajú či by nebolo lepšie robiť crossovery, townovery, shopovery, ladyovery a babyovery.
Stejně jako se probíraly důvody proč nebrat Němce, Italy, Čechy, Japonce, Korejce..
Jestli chceš žít v předsudcích, budiž - tvoje volba a já ti ji neberu ;-)
Myslím že střední třída už není o velikosti auta, ale spíše o pocitu na palubě (volba materiálů) a pohodlí - tj. izolace od hluku (od kol a aerodynamického) a nerovností.
Nedávno jsem přesedlal z Octavie do C5 a v tomto byl rozdíl po pár kilometrech neskutečný. Na krátké trasy to nepoznáš, ale při cestách do Prahy (280 km) jsem dřív vylézal ohluchlý a vytřepaný a potřeboval 20 min.na kafe a oraz, teď vystupuji daleko čerstvější.
A paradoxně - C5 byla nakonec levnější než ona Octavka(beru že C5 je pomalu končící (čti vychytaný :-) model)
Tak ho nech, měl jednou vylítanou 306tku, kterou přednim někdo 20 let neservisoval a pak se mu rozpadla, musí tu teď kopat kolem sebe, je naštvaný a neumí ovládat svůj vztek >:D Třeba se jednou taky sveze s novějším autem :-)
Tahle definice je dost těžká... někdo kdo praucje aby se měl lépe... takových je hodně, jen né všichni si mohou dovolit koupit lepší auto než Superb, protože těm, kterým se podaří se dostat nad průměr je opravdu málo ( ať už díky vlastní píli či jiným více či méně legálním způsobem) .... Snob je dle mne ten, který k penězům přišel ( je jedno jak, ale v tomhle případě né uplně nějakým selfmade způsobem) a dává to okatě najevo a povyšuje se nad ty chudší ( ať už slovně, nebo třeba naprostou ignorací k zákonům a pravidlům)... ne, to není snob, to je blbec >:D
Stredna trieda ma problemy - kvoli priestoru sa ju kupovat neoplati - octavka alebo i30 su obrovske a mnohi sa radsej rozhodnu pre SUV/crossover.
Hlavny problem vsak je, ze automobilky chcu predat to co chcu za cenu aku chcu, nie to co chce kupujuci za cenu, aku dokaze zaplatit. A bude horsie - prijde mondeo s litrovym trojvalcekom s pochybnou zivotnostou a vysokou spotrebou - no nekup to, ludia su niekedy blbi, ale zase co je vela, to je vela...
Nastava situacia ako u notebookov, ze modelov je habadej, ale staci, aby clovek chcel matny displej s normalnym rozlisenim a vyber sa zuzi na desatinu. O SSD alebo IPS ani nehovorim...
Ludia chcu kvalitu, kvalita znamena zivotnost a bezporuchovost a bezstarostnost - auto ma sluzit, nie naopak, vyrobcovia chcu vymenu auta kazde 4 roky, veeelmi protichodne poziadavky.
Nemyslím si, že by zákazníci hromadně kupovali prémii, protože je tam malý rozdíl v ceně oproti mainstreamu. Rozhodně mi nepřipadá rozdíl mezi Fordem Mondeo nebo Peugeotem 508 zanedbatelný proti BMW3.
Vzhledem k tomu, jak auta za poslední dobu narostla, vidím problém spíše v tom, že zákazníci nemají důvod kupovat střední třídu, když dnešní nižší střední je stejně velká, ne-li větší než střední třída aut 2 generace zpátky. Jako příklad stačí Octavia. Navíc výbavu a motorizaci mohou mít až na výjimky a extrémy totožnou se střední třídou.
Střední třída se tím pádem často stává nepotřebným luxusem pro běžného občana evropské unie.
Vylez chlapče od počítače a běž se podívat jak vypadá dnes automobilová produkce v Evropě... A radim nehodnotit herky z bazarů hodné do šrotu z dob, kdy si ještě nechodil ani do školy.....
Mas pravdu aj nemas pravdu Maros. Ano ludie co su na urvoni okolo 800tis-1mil Kc(povedzme okolo tych 30tis. eur) si radsej kupia zakladny premium ako nabalikovanu strednu triedu. Plus "stredna" trieda je velka a draha, velkost starych passaov a mondei dnes maju Octavie, Rapid, Hyunday i40, a ludom ten rozmer staci, naco kupovat vacsie a drahsie? A pre "mainstream"zakaznikov je podla mna aj 700tis Kc dost penazi za noramlne rodinne auto. Kebyze tie MOndea, Passaty a pod idu dole s cenou a nie snazia sa byt "luxusne" tak maju sancu
Nikdo nemá čas dodělávat auto v servise.. viz některé zkušenosti s Francouzkými popelnicemi. Lidi chtějí prostě jezdit a neřešit auto samotné. A za to jsou ochotní připlatit.
Snaha Renaultu a PSA o vstup do nějaké prémiové třídy je k popukání >:D
jj
není nad ELEKTROMOTOR [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ O ELEKTRICE :-)
PS: a to si představte že Němčouči už si naši dizkuzi přečetli a pokračujou v kupování a obsazování naší země a eurokrocani jim jdou na lopatu :-! [odkaz]
JEDINÝ CO ČEŠI JEŠTĚ NEZAPRODALI JE ČESKÁ ENERGETIKA, jinak začněte učit děti německy už v mateřský ...
jako ve vyšší střední, mainstream je v prodejnosti potlačen a přestává se mu rentovat vyrábět takto malé série a naopak D3 dominuje. A bude hůř, rozbíhá se nové Cčko, přijde nová A4 a mainstream si může balit fidlátka. :-)