Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mainstreamová střední třída v Evropě strádá, té prémiové se ale daří

Mainstreamová střední třída v Evropě strádá, té prémiové se ale daří

Mainstreamová střední třída v Evropě strádá, té prémiové se ale daří Zdroj: acz

Diskuze (35)
Nejprodávanějším vozem střední třídy na evropských trzích je aktuálně BMW 3. Překonává i VW Passat.

Nedávno představená osmá generace Volkswagen Passat chce být luxusnějším zbožím než dnes. Má pro to dobrý důvod, zatímco mainstreamovým modelům střední třídy se v Evropě aktuálně příliš nedaří, dražší vozy bodují.

Modely prémiových značek aktuálně střední třídě na evropském trhu dominují. BMW 3 je dokonce nejprodávanějším vozem tohoto segmentu, od ledna do dubna má na svém kontě podle statistik JATO Dynamics 61.749 evropských registrací. Druhý Volkswagen Passat je s 50.522 evropskými registracemi daleko za ním.

Mezi nejprodávanějšími modely střední třídy na starém kontinentě jsou i Mercedes-Benz C a Audi A4. První od letošního ledna do dubna registruje 42.638 prodaných kusů, druhý pak 42.277 prodaných kusů. Díky tomu jsou s náskokem prodávanější než takové vozy jako Opel Insignia (32.011 registrací) a Ford Mondeo (17.931 registrací).

Analytici z firmy IHS Automotive předpovídají, že se letos na západoevropském trhu prodá ve střední třídě méně než 500.000 aut mainstremových značek. Ještě v roce 2011 prodeje těchto automobilů čítaly na 800.000 kusů.

Hlavním důvodem tohoto propadu je fakt, že zákazníci přesedají do aut prémiových značek. Vozy prémiových značek ve srovnání s těmi prémiovými už nebývají o tolik dražší, navíc jejich hodnota tolik neklesá.

Obliba prémiových aut znamená, že mainstreamové vozy střední třídy chtějí být luxusnější. Nový Passat jsme již zmínili, připomeňme také chystané luxusní řady Fordu a Renaultu. První nabídne novou generaci Mondea ve vrcholné verzi Vignale, druhý zase chystá bohatě vybavená auta s přídomkem Initiale Paris. Citroën a Opel pak zákazníky po vzoru některých konkurentů nově zkoušejí nalákat na poloterénní verze svých aut (C5 Cross Tourer a Insignia Country Tourer), které také nabízejí bohatou výbavu.

Naopak japonští výrobci zvažují, zda v tomto segmentu na evropských trzích dále setrvají. Ve Velké Británii vyráběnou Toyotu Avensis by mohl nahradit globální model s hybridním pohonem. Hovoří se také o konci Hondy Accord. Ta v prodeji podle představitelů značky ještě vydrží do příštího roku, další budoucnost je ale zatím ve hvězdách.

Evropské prodeje v segmentu mainstremové střední třídy
Poř.ModelProdeje [ks]Meziroční změna [ks]
1.Volkswagen Passat50.522-5
2.Opel Insignia32.011+33
3.Ford Mondeo17.931+35
4.Peugeot 50815.692-30
5.Škoda Superb15.453+6
6.Mazda 612.401+20
7.Toyota Avensis9.777-28
8.Hyundai i409.581-17
9.Citroën C56.703-33
10.Renault Laguna7.2080

Vstoupit do diskuze (35)