přesně tak
diesel poslali amíci doháje a vůbec si nestejskaj, naopak pokročili o krok kupředu na STŘECHY NAMONTOVALI SOLAR [odkaz] a jedou ELEKTROMOBILY [odkaz] [odkaz] ;-)
Německá automobilová šmejdovina si stojí v porovnání s italskou automobilovou dokonalosti asi jako německá fotbalová šmejdovina proti italské fotbalové genialitě. Zbývá si jen odpovědět otázku, proč jsou ty šmejdy/špurky všude daleko vpředu a italští superhrdinové se plácají v okresním přeboru (F1, MS ve fotbale). >:-[]
Je ovšem zajímavé jak dokonalou práci odvedl marketing, že přesvědčil spoustu řidičů (loutek),že je Quattro bezpečnější a že ho Evropa (mimo par míst) potřebuje.
Proč loutek? 4x4 je samozřejmě bezpečnější/jistější ve většině zhoršených podmínek, tedy zdaleka ne jen někde na horách. Jistě má i svá negativa (cena, spotřeba, hmotnost etc.), ale je jasné, že řada lidí vyhodnocuje plusy a mínusy 4x4 ve prospěch 4x4. Určitě je třeba u auta vyšší střední rozumnější utratit 150k za 4x4 než za nějaké optické serepetičky (nota bene, když tato částka tvoří vlastně jen zlomek ceny takového auta). To bys mohl nazvat loutkou kohokoliv, kdo si koupí do auta silnější motor než 50kW, klimatizaci, optický paket, xenony, automatickou převodovkou či špičkovou audio aparaturu, protože jsou to v zásadě zbytečně věci pro "běžnou" jízdu a jistě nelze polemizovat s názorem, že bez nich by auta v 99% splnilo svou funkci tak jako tak. Takže chceš-li věci vnímat jenom jako práci marketingu, tak jakékoliv prodané auto lepší než Hindustan Ambassador je výsledkem dokonalého marketingu.
Nejeden řidič nestojí o hravost zadokolky. Ne že by se se čtyřkolkou nedalo blbnout (a že by nebyly zrádné), ale jsou podle mne vhodnější pro "point-and-shoot" naladění. Navíc zrovna Audi jsou předokolky a pohon všech kol je u větších modelů "nutnost" (u výkonnějších motorizací nemáš ani na výběr).
Ano, snad jen s dovětkem, že i u BMW platí, že zadokolka je ve vyšších třídách stejně raritní jako předokolka u Audi a x-drive má podobný podíl a u některých modelů i vyšší jak quattro u Audi. Mezi kupujícími aut je prostě daleko víc zájemců o bezpečné přenesení výkonu na vozovku než zájemců o blbnutí. Nakonec většina těch, co to myslí vážně s "blbnutím" někde na okruhu si nekoupí ani Audi nebo BMW, ale nějaký skutečný sportovní nebo závodní speciál, který odtáhnou na okruh na podvalníku zapřažený právě za nějakou čtyřkolkou typu Q5, Q7, X3, X5. :-)
Nevím jestli bezpečnejší, ale praktičtější a "user friendly" rozhodně. A to všude, na horách na vyjetí zasněženého kopce stačí i ten haldex, ale torsen je o něčem jiném. Pakliže budem vycházet z toho že na suchém povrchu dominuje zadokolka, tak ale na jiných površích je to právě naopak, předohrab je na tom v použitelnosti podobně (resp. analogicky obrácenně), stalá čtyřkolka jede dobře všude, resp. vždy lépe než samotný předohrab. A jelikož audi zadokolku nenabízí, je quattro logická volba.
Samozřejmě se bavíme o běžném řidiči, nikdo netvrdí že dobrý řidič se bez toho neobejde, ale to už je na jinou debatu.