Ekonomika
zlysoused
6
mi sice nikdy k srdci nepřirostl, ale zejména s novým Leonem se vydal správným směrem.
Katikakus
0
:yes:
Nevím kde se vzali podklady k tvrzení, že Seat musí prodávat 700 tis. ks ? Rentabilita může být úplně na jiných číslech, už jenom k vůli sdílení koncernových dílů a výrobě Toleda u Škody nebo Mii v BA.
Tak mi napadlo len, keby to Toledo urobili až teraz z aktuálneho Leonu, to by mohlo byť predaných ešte viac Seatov a lacnejší sedan mohol niesť oprášené meno Malaga :yes:
Tak je sedan jeden, z Rapidu a naposledy som videl Toledo.. tu na webe.
Tak je sedan jeden, z Rapidu a naposledy som videl Toledo.. tu na webe.
Z mého pohledu Seat konečně vytvořil slušné modely, na kterých jde do budoucna stavět.
Začalo to Ibizou, pokračovalo Leonem "Mii, Alhambrou a Toledem". Auta jsou to komplexně povedená, stále ovšem potřebují zapracovat na interiérech, což nejspíše přijde v dalších letech, až se Seat pevně usadí na nějakých solidních prodejních číslech.
Směr má jasně daný, takže ani do budoucna neočekávám, že by opět udělal nějaké fatalní modelové chyby, jak jsme toho byli v nedávné době svědky.
Začalo to Ibizou, pokračovalo Leonem "Mii, Alhambrou a Toledem". Auta jsou to komplexně povedená, stále ovšem potřebují zapracovat na interiérech, což nejspíše přijde v dalších letech, až se Seat pevně usadí na nějakých solidních prodejních číslech.
Směr má jasně daný, takže ani do budoucna neočekávám, že by opět udělal nějaké fatalní modelové chyby, jak jsme toho byli v nedávné době svědky.
Ten interiér je otázkou vkusu. Mě se třeba líbí 😉
Jinak hlavně by si měli pospíšit s tím novým SUVéčkem, už představili dva koncepty a pořád nic sériového...
Jinak hlavně by si měli pospíšit s tím novým SUVéčkem, už představili dva koncepty a pořád nic sériového...
Mii, Alhambra a Toledo jsou sice povedená auta, ale pořád jsou to jen přeznačkovaní koncernoví sourozenci a v prodejích budou za svými "originálními" bratry hrát druhé housle. Jako doplněk fajn, ale zásadní pro budoucnost Seatu je, aby dokázal navázat na Leon a postavit vlastní povedené modely. Tak jako se to daří už roky Škodě.
zda sa ze seat je z najhorsieho vonku chvalabohu :yes😒br />
leon vyzera uzasne vo vsetkych 3 karosarskych verziach, klobuk dole pred tymto autom
velmi dobra sprava je ze nove SUV od seatu je uz na ceste, to bude definitiva k udrzaniu sa v ciernych cislach, vidim to velmi pozitivne :yes:
leon vyzera uzasne vo vsetkych 3 karosarskych verziach, klobuk dole pred tymto autom
velmi dobra sprava je ze nove SUV od seatu je uz na ceste, to bude definitiva k udrzaniu sa v ciernych cislach, vidim to velmi pozitivne :yes:
Zcela zasloužený. I ve špatné ekonomické situaci Španělska dokázal Seat udělat skvělý obrat - najal designéry z Alfy Romeo, vymohl si ve Wolfsburgu lepší image a reklamu a po sportovně střižené Ibize a obměně přeznačkovaných modelů navrhl velice povedený Leon. Teď za to sklízí ovoce a ovace. Ne tak, jak by to bylo ideální, ale progres a vize do budoucna jsou jasné. :yes:
Na druhou stranu nebýt bývalého designéra z Alfy Romeo jménem W. Silva, nemusel tu být problém jménem Toledo III. :-!
Přesně tohle jsem chtěl taky říci. Walterovi se skvěle dařilo u Alfy, ale jeho práce pro Seat (až příliš zavalitá Ibiza III a hlavně problematické trio Leon II/Altea/Toledo III) designově nijak moc nenadchla. A Toledo III, to byla naprostá katastrofa. Zajímalo by mě, který génius to schválil do výroby (v době, kdy R VelSatis s podobně ošklivou zádí se už dávno ukázal jako propadák).
Tehdy to bylo in, dostával ceny za design, ale s odstupem času je AR 156 mnooohem nadčasovější. A taky je to o vkusu - řadu majitelů Leonu II ten dnešní moc neoslovuje.
Na předchozím Leonu mi vadil interiér, s karoserií jsem takový problém neměl.
Nejnovější generace Ibizy a hlavně Leonu jsou suprová auta s velmi podmanivým designem a moderní technikou. Mám velkou radost, že Seat konečně našel správnou cestu. Teď ještě co nejdříve přijít s nějakým pěkným SUV! Moc by se mi v současném seatovském stylu líbil taky nějaký svižný emocionální sedan (jeden nádherný před pár lety Seat vystavoval jako studii), ale poptávka po něm by asi v Evropě nebyla velká. Ale to by mohl jistit čínský trh 😉 A pokud by celé nové auto bylo příliš drahé, stačilo by navrhnout pěknou stupňovitou záď k Leonu (a popřípadě mu dát prodloužený rozvor jako u Octavie III). Rozhodně by to bylo tisíckrát lepší řešení, než otřesné Exeo...
to je krása ....
Jen chci shora diskutujícím připomenout, že ještě není vyhráno: o úspěchu nerozhoduje jen množství prodaných aut (design, modelová politika).... Výroba je stále v červených číslech a management slíbil dostat se na černá do konce příštího roku. Teprve to rozhodne o budoucnosti, a právě v tom vidím pořád největší nejistotu: Katalánci nejdou pro stávku nikdy moc daleko, navíc poměr jejich osobních nákladů a vyprodukovaného výkonu je pořád nejhorší ze všech (velkoobjemových) značek koncernu. Naštěstí drží kvalitu a mám pocit, že i dealerská síť se po letech strádání zlepšuje, a nejen v Německu. Proto věřím v úspěch seatu, rozhodně to není nějaká nadbytečná značka na trhu!
Jen chci shora diskutujícím připomenout, že ještě není vyhráno: o úspěchu nerozhoduje jen množství prodaných aut (design, modelová politika).... Výroba je stále v červených číslech a management slíbil dostat se na černá do konce příštího roku. Teprve to rozhodne o budoucnosti, a právě v tom vidím pořád největší nejistotu: Katalánci nejdou pro stávku nikdy moc daleko, navíc poměr jejich osobních nákladů a vyprodukovaného výkonu je pořád nejhorší ze všech (velkoobjemových) značek koncernu. Naštěstí drží kvalitu a mám pocit, že i dealerská síť se po letech strádání zlepšuje, a nejen v Německu. Proto věřím v úspěch seatu, rozhodně to není nějaká nadbytečná značka na trhu!
Přesně tak, nový Leon ST je podle mého názoru v současné době suverénně nejkrásnější kombík nižší střední třídy na trhu. Jaký nebetyčný rozdíl proti asijským podivnostem typu Honda Civic Tourer nebo (o něco méně šílenému) Hyundai i30 kombi! Bravo Seat! 😄 :yes: :yes: :yes:
Prosím, prosím... co je na tom ocucaném, navíc v půli zlomeném bonbónu krásného? To, že má ostře řezaná světla v ocucaném čumáku? Nějak pořád nechápu, co lidi na Seatech vidí, když ta auta jsou od pohledu příšerně nudná.
A což teprve tvý auto v komabjnu, no to je krása sama o sobě, že? >😁
Se ani nedivím, s tvým zvráceným vkusem, že se ti nelíbí Leon. :-!
Se ani nedivím, s tvým zvráceným vkusem, že se ti nelíbí Leon. :-!
Tak tohle je poměrně hranatě "ocucaný bonbón", na rozdíl třeba od kulatě "ocucaného bonbónu" v podobě P206, který se ti naopak líbil/líbí. 😉
Chlape tvoj argument je fakt k smiechu, hlavne, ze ty mas skvost designu 😉
Este raz sa pozri na Leon a potom Peugeot 206, este raz sa pozri a znova sa pozri...... Co je teda ocucany bonbon ? Ale uprimne............. uz vidis ten rozdiel, 206 je take hrackarske auticko pre zenu vonok aj vnutro 😉
Este raz sa pozri na Leon a potom Peugeot 206, este raz sa pozri a znova sa pozri...... Co je teda ocucany bonbon ? Ale uprimne............. uz vidis ten rozdiel, 206 je take hrackarske auticko pre zenu vonok aj vnutro 😉
Odbory Seatu jsou v poslední době dost v klidu. Maj s fabrikou dobrou smlouvu a na několik let zmražené platy zaměstnanců. Rozhodně v poslední době nevyhrožovali generální stávkou jako hysterické odbory Škodovky v souvislosti s výrobou nového SUV Seatu a Škody.
Dále jsi mimo s tou výrobou. SEAT tušim minulý rok dostal prestižní ocenění Lean Production Award za kvalitu, flexibilitu a efektivitu ve svých výrobních procesech.
Dále jsi mimo s tou výrobou. SEAT tušim minulý rok dostal prestižní ocenění Lean Production Award za kvalitu, flexibilitu a efektivitu ve svých výrobních procesech.
Aj pri škodovke jeden typek spomínal, že zaujímavá bude ak začne robiť melón ročne. Niečo na tom bude. V tejto kategórii mainstreamu sa to niekde tam hýbe, ak má značka profitovať bez krivého zrkadla typu - veď techniku máme gratis od vw, šourúmy gratis od škodovky, stačí ak predáme dalovi leona a sme v pluse.
Ty krivé zrkadlo, každému musí být jasné, že je rozdíl dělat součástky v milionových nebo stotisícových sériích, dále také náklady na vývoj a doladění auta jako celku.
Takže koncern udělá G7 a z něj A3, O3, Leon, třičtvrtě dílů stejných, vývoj jednoho auta = výroba čtyř.
Takže koncern udělá G7 a z něj A3, O3, Leon, třičtvrtě dílů stejných, vývoj jednoho auta = výroba čtyř.
No dyť jo, byl to ftipek, ale je jasné, že 200 klackov nestačí ani pri započítaní výhod koncernu. Koncern určite očakáva od seatu zisky do spoločnej kasy a nie len aké také prežívanie v čiernych na hranici. Ty už svojho levíka máš (dobrý je), tak sa neboj.
Seat bravo, len tak dalej. Leon uz je a som zvedavy na novu Ibizu dufam, ze interier pojde aspon po vzore Leonu.
Ani se nedivím úspěchu. Koupili jsme jako druhé auto do rodiny Seat Leon ST v 7°automatu (1.2 TSI 81kW). Zatím jsme doma z auta nadšení. Hlavně manželka, která s ním jezdí primárně (95% městský provoz). Auto je designově parádní (např LED světla, perlěťová metalíza) a jízdní vlastnosti taky velmi dobrý (stejný podvozek jako Golf nebo Octavia). Podvozek je sice trochu tužší na nízkoprofilových elektronech, ale jinak maximální spokojenost. :yes: