Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda Cross: Baby off-road

Co je dobré pro Jeep, je pro italské miniauto technika z kategorie snů - nástupce Pandy 4x4 má pohon všech kol, závěrku diferenciálu, impozantní nájezdové úhly a spoustu elektronických pomocníků.
Zpět na článek
15. 7. 2014 10:29
15. 7. 2014 16:12
15. 7. 2014 13:14
15. 7. 2014 22:46
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2014 09:08
Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
mne to moc ako super vysledok nepride kedze ide o 4kolku..... uz zakladne bezne aj to najlacnejsie sandero ma svetlu vysku 163mm a stepway dokonca 207mmm ..... neviem ci zrovna svetla vyska je to co treba na 4kolkovej pande vynasat do nebies.... mne to pride naopak ako hodne slabe a nechvalihodne cislo..... aspon tych 180mm som ocakaval ....

panda tazi z obratnosti a lahkosti .... ale svetlu vysku ma mizernu, na nejaku kamenistu cestu kde trcia skaly a konare zo zeme to asi nebude vhodny "offroad" ... ale na snehu a v blate to bude isto fajn :yes:

este by to chcelo reinkarnovat pandu 100HP .. ta bola podla mojho nazoru najpodarenejsia a zrejme aj najzabavnejsia panda
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Deathstar
15. 7. 2014 09:25
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Zaprvé bych tě rád upozornil na zaměření Sandera a Pandy 4x4. Sandero je takový "novodobý Favorit/Felda", za málo peněz pořádný kus obyčejného, maximálně jednoduchého auta..

Kdežto Panda je sofistikované malé auto s vyspělým pohonem 4x4.

Zadruhý předností Pandy není brodivost nebo světlá výška to máš pravdu..
Její přednost leží v minimálním rozměru,lehkosti, nájezdových úhlech, stoupavosti a vůbec zabudovávání takto sofistikovaného 4x4 do takhle malého auta (Torque on demand, vyvinutý rakouskou firmou Steyer-Puch, disponující závěrkou ELD (Electronic Locking Differential) a HDC).

Sandero Stepway je obyčejná předokolka s několika plasty a vyšší světlou výškou.

PS: minulá verze Pandy 4x4 Cross vyjela v testu na Etnu..Po lávových polích, a šutrech po kterých jezdí jen Mercedesy Unimog s turisty..Takže kamenitou cestu tohle dává naprosto s klidem.

Dávat slovo offroad do uvozovek v souvislosti s Pandou je velmi neuctivé :-).. Tohle je víc offroad než drtivá většina SUV a předokolek s připojiteným zadkem
Avatar - 3_diamanty
15. 7. 2014 09:44
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
len pozor na piesocne nasypy [odkaz] 6 minuta

je jasne ze je to sikovne auto na outdoor ale ta svetla vyska mohla byt proste vacsia a podla mna aj kolesa to mohlo mat aspon 16tky a nejake terennejsie pneu ...

samozrejme clovek si nekupuje pandu s cielom jazdit camel trophy ale som stejne mierne sklamany zo svetlej vysky a velkosti kolies....
Avatar - Deathstar
15. 7. 2014 09:59
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Já v tom videu ale nevidím Pandu Cross, ale Pandu 4x4 Climbing a to je pokud se nepletu rozdíl..Climbing je obyčejná zvýšená Panda s pohonem 4x4 bez uzávěrky, klasicky jen připojitelný zadek přes spojku..

[odkaz]

Podobné prostředí jako písečné duny, prudký kopec s mokrou trávou atd.. tam zrovna chybí ty propracovanější 4x4 a auta jako Panda Climbing můžou mít problémy

Cross ještě není na trhu a bude mít všechny ty pomocné serepetičky a uzávěrku okud se nepletu..

PS: každý cm světlé výšky je v terénu k dobru, ale nesmíš zapomínat na skoro čtvercové rozměry Pandy a nutnost stability na silnici a zároveň i pohodlí. Být ještě vyšší musela by mít pérování z oceli..
15. 7. 2014 11:54
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Sklamany si len preto, ze si tabulkovy teoretik a p.rd tomu rozumies.

Ked chces jazdit po piesku, nie je problem na to nahodit 205 rozmer 16" a prebrodis aj hlbsi piesok. Cim sirsie gumy na piesok, tym lepsie. Lenze to auto nie je urcene do Lybie na zasobovanie tankovych divizii.
Svetla vyska nemusi byt extra vysoka vdaka kratkemu razvoru a uzsiemu rozchodu kolies. Ked mas kolesa blizsie pri sebe a navyse velke najazdove uhly, prejdes nerovnosti ovela jednoduchsie, lebo nemusis hladat spravnu cestu, na nerovnosti stojis celym autom.
15. 7. 2014 10:04
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Dovolím si trochu odporovat, ježto jsem elektrotechnik >:D

Sofistikované malé auto Panda rozhodně není, je to malé auto s velkou přidanou hodnotou.
Stejně tak její systém 4x4 není nijak moc sofistikovaný.
Na to, aby byl sofistikovaný, by musel být plně automatický, pouze s možností uživatelského ladění a nastavení (například jako to mají LR/RR) - jinými slovy zásah uživatele jen jako nadstavba, možnost, ne nutnost.

Každopádně nad tím, co dokázala projet a vyjet minulá generace mi spadla čelist, nízká hmotnost s nájezdovými úhly a pohonem všech kol, vedená zkušenou rukou (ne mojí, samozřejmě) dokázala neuvěřitelné :yes:
Avatar - Deathstar
15. 7. 2014 10:07
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Tak srovnání se systémy v Rangi to už jsme hodně jinde >:D

V téhle kategorii je podle mě nová Panda Cross svým řešením bezkonkurenční. Já si fakt nevybavím nějaké menší auto s podobný systémem 4x4. Pokud jo tak dej příklad, já se zase v off roadech tolik nevyznám >:D

Mě stačila osobní zkušenost s Dusterem, řízeným celkem zkušeným offoadovým řidičem (lesník). Upřimně v středně těžkém lesním terénu nic moc, dotyčný se po vypršení záruky vrátil zpět k Ladě Niva >:-[]
15. 7. 2014 10:24
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Já to s Rangem nesrovnávám, jen píšu, co si představuji pod pojmem "sofistikovaný" systém 4x4. Přibrzďování kol ála Steyer ELD to podle mně není.
Ano, v kategorii malých aut je to samozřejmě top, co se pohonu všech kol týká, o tom se nepřu.
Duster nemá ani to přibrzďování, Niva má mechanickou uzávěrku diferenciálu, byť často nefunguje na 100%.
Schopnosti většiny aut v terénu limitují především pneumatiky a schopnosti řidičů.
Avatar - Deathstar
15. 7. 2014 10:41
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Rozumím :-)
Máš pravdu že sofistikovanost vypadá asi trochu jinak .

Jinak u toho Dustera já jsem si to taky zkusil a měl jsem na mokré louce pocit zhruba stejné trakce jako s předokolkou. Nevím jak dalece zasahuje zadek, kolik na něj jde Nm ale docela mě to zklamalo při všech možných nastaveních. Ovšem nejsem offroadový řidič, třeba jsem jen kopyto..:-)

Niva na podobných gumách mi přišla mnohem lepší aniž bych řadil na redukční převodovce
15. 7. 2014 14:03
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Nepotěším tě, ale asi budeš kopyto... nic ve zlým, kdo může říct, že je super řidič. Mrkni tady co tenn Duster vše projede, vyjede, sjede... [odkaz]
15. 7. 2014 11:14
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Toppere a říká ti něco přejezdový úhel? Ona není světlá výška jako světlá výška protože záleží i na rozvoru! 163mm je u krátké pandy více než dost.
Tak nedělej ze sebe vola prosím.
Avatar - petrumr
15. 7. 2014 18:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 7. 2014 22:12
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
tak jeste mi vyjmenuj tu plejadu stroju se shodnym rozchodem jako ma panda. vrkuboy ma samozrejme pravdu
16. 7. 2014 01:57
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
Až na to, že když v terénu vidíš vyjeté hluboké koleje tak do nich nevjedeš. Naopak jedeš mimo ně. >:D A jak píše Wolff kolik terénních aut ma pidi rozchod kol jako Panda? Možná že Jimny a co dál? Nic...
Avatar - Bazalt
16. 7. 2014 16:27
Re: Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
100HP pro radost z jízdy... hej ty ženská uhni mi v té nákupní tašce z cesty! Jo moment, už šlapu na plyn >:D Něco jako Clio sport, jen ne tak nápadné ;-)
15. 7. 2014 09:36
Malej, ale šikovnej.
:yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2014 10:29
Redaktór
Pán Redaktór,
kolik za tuto práci berou peněz?

Já bych ji taky dělal, myslím, že by mi na to stačilo tak 5 minut denně, za tu dobu bych takovou práci asi odvedl...

No dobrá, chybu udělá každý, ale Panda s názvem Cross v předchozí generaci, opravdu nebyla jen předokolka... ;-)
Rozbalit vlákno
1
15. 7. 2014 16:12
Re: Redaktór
Přesně! Panda Cross předokolka nebyla, netuším, kam na to Fokt chodí. Ale většina jeho článků jsou bláboly......aktuálně např. o označování modelů BMW....
Avatar - wakantanka
15. 7. 2014 13:14
Toto auto
mi dáva oveľa väčší zmysel ako všetky tie oplastované pseudo SUV čo sa tvária Off-Roadovo. Nedávny príklad (a nielen ten) Cross Up! Ak už to vyzerá / chce vyzerať terénne, tak nech to má pohon všetkých kolies. Inak je to rovnaká sprostosť ako športové SUV do divízií M či AMG. Na druhej strane, ak sa nádjde dosť ľudí čo si to kúpia ... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
15. 7. 2014 22:46
Konkurence
Pokud bych chtěl hledat konkurenty, nemělo by se zapomenout na Suzuki... zejména Jimny.

PS: Panda super autíčko
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2014 01:53
Radost z jízdy
S tímdle se doopravdy jezdí s radostí a dá se s tím nádherně blbnout. Na silnici je to docela jedinečný, takže až na cenu super.
A fanoušci Minecraftu či 8 bitů jí musí milovat, vždyť je to taky samej čtvereček. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
16. 7. 2014 07:11
Neuveritelne...
v tom clanku neni dobre snad vubec nic. To je hodne znechucujici... Ale auto samotny je fajn. To je asi jedina pravda, co tam "autor" pise: kdo videl minulou generaci 4x4 v terenu, tak tomu spadla brada. A nemusel to byt ani Cross, kterej ma stejny system jako tenhle novy - takze zadne sdileni s Jeepem se nekona. :-P
Rozbalit vlákno
0