Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda Cross: Baby off-road

Michal Fokt Michal Fokt 15. 7. 2014
57
22
Zobrazit náhledy (57)
Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda
Co je dobré pro Jeep, je pro italské miniauto technika z kategorie snů - nástupce Pandy 4x4 má pohon všech kol, závěrku diferenciálu, impozantní nájezdové úhly a spoustu elektronických pomocníků.

Kdo jste měl možnost jezdit s Pandou 4x4, určitě mi dáte zapravdu, že šlo o fantastickou hračku do terénu. Dodnes vzpomínám, jak jsme s ní projížděli v pražském Hummer Centru značnou část areálu, kde se běžně žasne nad terénními schopnostmi amerických mastodontů ...a to bylo zrovna po dešti. Původní zprávy, že šlo o poslední turínské auto svého druhu, tak byly docela smutné.

Naštěstí se Fiat rozhodl tuto verzi do nabídky vrátit, byť pod označením Panda Cross, která byla v minulé generaci pouze předokolkou na efekt. Může za to pochopitelně sdílení techniky s Jeepem Renegade a chystaným 500X i fakt, že Panda 4x4 byla vcelku úspěšným prodejním artiklem. Nástupce pak má ještě větší ambice, vždyť trh malých SUV, jenž v roce 2006 dělal asi 7 % celkových prodejů, si nyní ukousl celou jejich pětinu.

Fiat novou Pandu Cross prezentuje jako auto, u něhož se schopnosti off-roadů vměstnaly do délky 3,7 metru (šířka a výška je shodně 1,66 m) a jakkoli to působí nadneseně, nelze s tím tak úplně nesouhlasit. Auto dostalo stálý pohon všech kol Torque on demand, vyvinutý rakouskou firmou Steyer-Puch, disponující závěrkou ELD (Electronic Locking Differential), která v kombinaci se systémem jízdní stability a jeho funkcí HDC (Hill Descent Control) zajistí vozu na danou kategorii nevídané terénní schopnosti.

Řidič může buď vše nechat na elektronice nebo přepínačem zvolit režim Off-road, popřípadě HDC. Ten první se postará o to, že do rychlosti 50 km/h je k dispozici stálý pohon všech kol, HDC se aktivuje, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h a vůz si jej "pamatuje" do 50 km/h. Poháněná kola využívají celoroční pneumatiky 185/65 R 15 a jejich roztáčení mají na starosti volitelně dva motory.

Benzinový přeplňovaný dvouválec 0,9 l Twin-Air disponuje 66 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 145 N.m při 1900/min, přičemž jeho spotřeba má činit 4,9 l na 100 km. Pro šetřílky má k dispozici i funkci Eco, která omezí točivý moment na 100 N.m a sníží tak spotřebu paliva. Alternativou se stane naftová třináctistovka MultiJet II s 59 kW při 4000 otáčkách, 190 N.m při 1500/min a spotřebou 4,7 na 100 km. Benzinový motor se dodává se speciální šestistupňovou manuální převodovkou s krátkou jedničkou, která dále umocní terénní schopnosti Pandy Cross.

Panda dostane i vyspělou bezpečnostní elektroniku City Brake Control s podsystémy Automatic Emergency Braking (AEB), Prefill a Brake Assist, jejichž smyslem je minimalizovat střety s ostatními auty v pomalém městském provozu. Pokud zatoužíte po nějakých "extras", divize Mopar bude mít v nabídce více než 70 různých položek.

Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm, naftová pak 158 mm a terénní schopnosti skutečně připomínají spíše off-roady, když překonávají většinu současných SUV - přední nájezdový úhel činí 24°, zadní pak 34° a středový 21°. K tomu Panda přidává schopnost zdolat 70% stoupání a klesání a boční náklon až 55%.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Bazalt
Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
| 16. 7. 2014
100HP pro radost z jízdy... hej ty ženská uhni mi v té nákupní tašce z cesty! Jo moment, už šlapu na plyn >:D Něco jako Clio sport, jen ne tak nápadné ;-)
Neuveritelne...
| 16. 7. 2014
v tom clanku neni dobre snad vubec nic. To je hodne znechucujici... Ale auto samotny je fajn. To je asi jedina pravda, co tam "autor" pise: kdo videl minulou generaci 4x4 v terenu, tak tomu spadla brada. A nemusel to byt ani Cross, kterej ma stejny system jako tenhle novy - takze zadne sdileni s Jeepem se nekona. :-P
Benzinová panda se pyšní světlostí podvozku 161 mm
| 16. 7. 2014
Až na to, že když v terénu vidíš vyjeté hluboké koleje tak do nich nevjedeš. Naopak jedeš mimo ně. >:D A jak píše Wolff kolik terénních aut ma pidi rozchod kol jako Panda? Možná že Jimny a co dál? Nic...
Radost z jízdy
| 16. 7. 2014
S tímdle se doopravdy jezdí s radostí a dá se s tím nádherně blbnout. Na silnici je to docela jedinečný, takže až na cenu super.
A fanoušci Minecraftu či 8 bitů jí musí milovat, vždyť je to taky samej čtvereček. >:D
Avatar - Emel
Konkurence
| 15. 7. 2014
Pokud bych chtěl hledat konkurenty, nemělo by se zapomenout na Suzuki... zejména Jimny.

PS: Panda super autíčko

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku