Ano, některé silnice jsou nesmyslné a ta nejdůležitější, což je prodloužení D11tky k Olomouci, se staví nejpomaleji.... Přitom tohle odlehčení D1 potřebuje už mnoho let.
Tak nějak. Tah Hradec - Mohlelnice a dálnice D3 jsou dvě nejdůležitější silniční stavby, které by měli mít absolutní prioritu! Vše ostatní může počkat, ikdyž tah D5- Plzeň - Písek - Tábor - Pelhřimov - D1 bych také uvítal :yes:
Já za absulutní prioritu považuju dokončení pražského okruhu. Při centralizované silniční síťi je to nutnost. Jinak souhlasim, na dané useky bych se vrhnul hned v zápětí ;-)
Tak třeba tah Plteň - Písek -Tábor a dále . Navrhovaná trasa v úseku Plzeň - Strakonice je stále nesmyslně navrhována směrem na Nepomuk , v komplikovaném terénu kde se prakticky neustále střídají prudká stoupání a klesání . Navíc ta trasa obchází poměrně významné průmyslové centrum Klatovy . Přitom je na Klatovy již vyvedeno asi 10km čtyřproudé komunikace a v pracovních dnech je na trase Plzeň - Klatovy a dále Klatovy - Strakonice obrovský , až neúnosný provoz . Celá trasa z Plzně do Klatov vede přirozeným údolím bez větších výškových rozdílů . Trasa na Klatovy by dálnici přivedla i do blízkosti dalších větších měst které by si dobrou dopravní obsluhu zasloužily , k Sušici a Horažďovicím .....
Horažďovice jsou jihovýchodně od Nepomuka a přes Klatovy by to byla zajížďka, takže to bych jako vážný argument moc nebral. Ale s těmi terénními nerovnostmi máte pravdu.
R35 mezi Turnovem a Hradcem už snad úplně odpískali, ne? že to se vůbec stavět nebude. Mělo by se pokračovat z Hradce na Svitavy a Mohelnici, tam už jsou snad první úseky v přípravě stavby. No snad se toho děti někdy dožijí.
Zkusil jsem to, a ani se nesměju. Možná, že vytvořený plán jede ve starých kolejích, jsem ale přesvědčen, že odráží realitu dneška i budoucnosti co do intenzity dopravy na kritických úsecích...
Pokud se bude tímto způsobem pokračovat, rozhodně realitu odráží. Protože pokud nebudou hustě osídlené oblasti obslouženy odpovídající infrastrukturou, nebudou generovat provoz, a co je důležitější, ani ekonomické výsledky. První přichází infrastruktura, pak až intenzita dopravy a ekonomika.
Aneb jak si vesele prohlubujeme pragocentrickou ekonomiku orientovanou výhradně na Německo, a tím se připravujeme o velkou část potenciálu pramenícího z geografické polohy, ekonomické pověsti a celkově výjimečného postavení mezi zeměmi východní poloviny Evropy. Potřebujeme decentralizovat ekonomiku, přestat nasávat HDP krajů do Prahy a pořádně dojit Polsko, dokud je to možné.
To mi hodně připomíná návrhy na řešení dopravy a parkování v Praze: omezíme kapacitu Magistrály, a ono se to už nějak vyvine... ale to nic, to jen na okraj.
Myslím si, že nahoře předložený návrh (úvaha) reflektuje to, co nyní existuje, a co je zároveň překážkou rozvoje regionů: ať už z hlediska chybějící silniční sítě, nedostatečně kapacitní silniční sítě nebo z hlediska alternativ k přetížené silniční síti.
Takový návrh je velice potřebný a nejde proti záměru podpořit regiony, výrobu nebo služby.
Mimochodem, silnice jsou součástí infrastruktury, a obecně, s hustotou dopravní sítě a jejím rozmístěním Česká republika problém určitě nemá. Spíš s její kvalitou (kapacitou a bezpečností). Takže opravdu nechápu Tvůj výlev proti záměru existující silniční síť zlepšit ;-\
Znovu opakuji: rád bych porozumně, v čem návrh nerespektuje hustotu osídlení, jak jsi napsal nahoře, včetně oblasti 100 km za hranicemi. Máš na mysli, že by měly být přednostně vylepšeny dopravní podmínky tam, kde se nyní nic nevyrábí? Něco takového? prostě nerozumím...
Cože? Polovina věcí, které mi podsouváš, jsem rozhodně nenapsal. Já když se podívám na mapu, vidím kromě Prahy málo osídlené Čechy obklopené prázdnými horami a nic moc osídlenými částmi Německa. Pak vidím směrem na východ zvyšující se hustotu osídlení, 800k lidí kolem Brna, 500k kolem Olomouce, 500k kolem Zlína a v Moravskoslezkém kraji dokonce milionovou polycentrickou aglomerací. A severně odtud vidím 5 milionů Poláků (kteří jsou z Prahy asi neviditelní). Ani současná, ani plánovaná síť kapacitních silnic tomu neodpovídá.
S tema Moravaka je stejne sranda. I kdyby se jim vybetonovala pulka Moravy dalnicema budou si stejne stezovat jak jim osklivy Prazaci ublizuji a nestavi u nich vubec zadne silnice. :-!
Naprosto s Goudou souhlasím, celá devadesátá léta si pepíci hráli na svém písečku a např. moravskoslezský region, ze kterého dlouhá léta žili, naprosto pohřbili. Žádný investor do kraje, kde není dálnice, nepřijde.
Jak neni dalnice? Naskrz Moravou od Polska az na jih k Hodoninu vede dalnice nebo alespon silnice dalnicniho typu. Takove dopravni spojeni nema zadny jiny kraj v republice a Moravaci stejne jeste frflaji. A to vubec nemluvim o tom, ze ta dalnice pres Moravu je celkem zbytecna, protoze provoz je na ni naprosto minimalni. Co maji rikat v jiznich Cechach pres ktere jede vsechno na Rakousko pres jejich mesta? Nebo sever Cech, kde stale neni dokoncene ani spojeni na Drazdany? Mimochodem, nas obchod s Nemeckem je petkrat takovy jako s Polskem a pritom s nimi mame jedine dalnicni spojeni pres Rozvadov. Severozapad a Karlovy Vary spojene s Prahou okrskami vedoucimi pres vesnice? Z takovych Ceskych Budejovic je to autem do Prahy delsi cesta nez z Ostravy. O mestech jako Cesky Krumlov ani nemluvim, to jsem z Prahy driv v Budapesti nez v Krumlove.
Děkuji za podporu... nejde o to, rozdmíchávat spory mezi jednou zemí a druhou, ale o to, aby fakta nebyla překrucována a schválně tendenčně podávána.
Stejně mě ale zaráží goudova razance hned v jeho prvním příspěvku na toto téma...
Mimochodem, pokud bude stát bohatší, i já budu hlasovat pro změnu z krajského na zemské uspořádání. Je spravedlivější a stabilnější, viz Rakousko.
Jistě, Budějovice a Krumlov mají jistě mnohem důležitější postavení, než JEDEN MILION vysoce urbanizovaných lidí v Moravskoslezském kraji. Náš obchod s Polskem je tak neadekvátně malý proto, že chybí infrastruktura (na obou stranách, zanedlouho ale jen u nás) a zájem centrální správy. Opakuju, za hranicemi je 5 000 000 Poláků žijících v postindustriální konurbaci, které máme krmit investicemi a dojit jejich zisky z našich inovací.
Ten "JEDEN MILION vysoce urbanizovaných lidí v Moravskoslezském kraji" ma svoji dalnici, tak o cem je rec? Z Ostravy az do Prahy se jede celou cestu po dalnici, kolik mest ci regionu v CR tohle muze o sobe rici?
Ovšem ta dálnice stojí pár let. V devadesátých letech, o kterých mluvím, ta dálnice jaksi nestála a ani se nebudovala. To byly klíčové roky pro příliv investic. A ty už jsou pryč.
Mě ale vůbec nezajímá napojení na Prahu. Mě zajímá vnitřní síť v konurbaci a komunikace s geologicky a ekonomicky blízkými oblastmi. Jedna dálnice skrze takovou masu populace je výsměch.
Teda ti Moravaci to je opravdu komicka skupina. Pry "jedna dalnice - vysmech" co byste proboha chteli? Kolik regionu v Cechach ma vice nez jednu dalnici? Znovu opakuji, Morava ma jedno z nejlepsich spojeni v republice. Ma primy dalnicni propoj na Prahu (a tim i zbytek ceske dalnicni site), ma prime dalnicni propojeni do sousedniho statu a ma poreseny dalnicni transfer pres svoje uzemi. To nema nikdo jiny v CR krome Stredoceskeho kraje. Co by za takovy "vysmech" dali na jihu Cech, Karlovarsko nebo treba i na Ustecku suzovanemu stale nedostavenou D8ckou (tech 13 chybejicich kilometru je opravdu masakr) nejenom kvuli provozu, ale i kvuli tomu jake ty mistni komunikace pres ktere se jezdi jsou.
Přestaňte to pořád srovnávat s "regiony v Čechách". Nikde v ČR neexistuje k moravskoslezké aglomeraci paralela. Je zásadní chyba, že ve školách se učí jenom obskurní tabulková velikost měst, která nemá v reálu nic společného se skutečným významem a funkcí sídel.
Stavět prioritně od Prahy ke každé díře 100 km rychlostní silnice je totální nesmysl.
Až ti tví "vysoce urbanizovaní" obyvatelé budou chtít své výprodukty poslat k těm bohatým spotřebitelům na západ od hranic ČR, kudy to asi udělají? Jo jasně, po D1 a D5, to jsou takový vopuštěný poloprázdný cestičky...
Tvoje argumenty jsou stejné "dojmy" jako ty Goudovy, na které reaguješ. Pro posouzení, jestli je někde dost silnic dálničního typu, je podstatná hustota dopravy v daném regionu, což je věc měřitelná, a ne, že si někdo z Ostravy připadá odstrčený anebo že jinému se zdá cesta k babičce do Krumlova příliš dlouhá.
Hustota dopravy neni samospasitelna, protoze neresi objizdeni. Je potreba analyzovat dopravu v kontextu cele Evropy. Bez toho nam z analyzy vypadne fakt, ze spousta motoristu objizdi neprujezdne Jizni Cechy pres Bavorsko, prestoze si timto zpusobem pri ceste do Rakouska zajedou treba dveste kilometru. I tak je to totiz rychlejsi nez stat nejdrive u Benesova a pak poskakovat pres Ceske Budejovice. Faktem je, ze v Ceske republice neexistuje horsi dopravni situace nez je E55 do Rakouska, s vyjimkou te male nedostavene casti D8 na Drazdany coz take umi byt celkem pekne peklicko.
Jistěže hodnoty hustoty dopravy nejsou jediným vodítkem při plánování silniční sítě, ale o tom řeč v tomto vlákně nebyla, reagoval jsem na zcestnou argumenaci jak hustotou osídlení, tak ježděním do Krumlova, resp. opět jen čistě subjektivními osobními dojmy a zkušenostmi, viz. tvoje věta, "Faktem je, ze v Ceske republice neexistuje horsi dopravni situace nez je E55 do Rakouska". Faktem je, že každý ve zdejší diskusi ti řekne dalších pět jiných úseků, kde je to podle jeho názoru to pravé peklo. A tím jsme zpátky u skutečných faktů, které jsou např. zde [odkaz] a které např. to tvoje "peklo" Jižních Čech moc nepotvrzují.
Vazne nepotvrzuji? A nevadi, ze kdyz sectu dva tahy oba mirici na jih, tak dohromady i podle tohohle davaji 22-25.000aut/24h, coz je srovnatelne s D8ckou (dalnice), vice nez D5 za Plzni (dalnice), stejne jako nejvytizenejsi tah pres zminovanou Moravu (dalnice) a vice nez tah mezi Olomouc a Ostrava (dalnice), vice nez D11 (dalnice) a ze je to vlastne nejvytizenejsi nedalnicni tah v republice? Ale jinak to fakt neni peklo.
Opakuji neexistuje jedine misto v republice kde by dnes byla horsi dopravni situace nez na jih Cech. Zacpy, ktere jsou zcela pravidelne u Benesova (naprosto bezne tricet kilometru i delsi), kolem Budejovic (patnact kilometru zadny problem), nejsou nikde jinde nez na docasne rozkopane D1cce.
A jak rikam, vubec uz v tom co pisi neuvazuji fakt, ze tomu jihu se vyhyba kazdy kdo jen trochu muze. To je jako argumentovat, ze dalnice Hradec - Olomouc neni treba, protoze pres Svitavy jede jenom nejakych 9000 aut.
Jen přes ty Svitavy se jede na Brno, ne na Ostravu kam má vést D(R)35.
A situaci u Benešova bych tak nedramatizoval ano potřebuje to dálnici ale 30km zácpa? Možná tak ve špičce v této délce není volná silnice a jede proud vozidel ale obvykle jede rychlostí kamionů ale jede (to není zácpa-stau).
Kdyz to jede rychlosti kamionu, tak je to super a projizdejici si rika jak je dneska ta silnice super volna. Ono tam ostatne ani o moc rychleji ject nelze, protoze je to silnice 1. tridy, takze je tam stejne devadesatka, coz ty kamiony pokud muzou tak v poklidu jedou taky. Problem je, ze v opravdovych spickach clovek pres Benesov a okoli proste proskace prumernou rychlosti pet kilometru v hodine a to uz je malinko problem.
Potvrzuješ jen jedno, minimální rozhled. Ano, jezdíš z Prahy přes Jižní Čechy a nejede si tam nijak extra fajn. No, a? Po xté ti opakuju, že to v rámci republiky není nic výjimečného. Pominu-li ten tvůj nesmysl se sčítáním dvou tahů na jih (zkus si pak sečíst tahy směřující na jih z Moravy nebo naopak na sever z Čech), tak pořád vidím na mapě úseky nedálničního typu s větší koncentrací dopravy než ta tvoje "pekla". Zřejmě po ČR nejezdíš a neznáš, tak mrkni na tu mapu, např. z Hradce směr Polsko, silnice 35 z Pardubic směr Svitavy, úsek z Hranic na Moravě směr Slovensko, Severočeská "magistrála" Děčín - Chomutov, Hradec - Jičín apod.
Opakuji neexistuji v CR horsi dopravni situace nez je jih Cech a to rikam jako nekdo kdo tam nezije a jezdi nastesti malokdy, takze nemam duvod nejak moc tu dalnici na jih z osobnich duvodu prosazovat. Scitani tech dvou tahu dava smysl, protoze nakonec stejne konci v Budejovicich a mimochodem i pri pohledu na tu mapku je zrejme, ze Budejkami projede vice aut nez Olomouci, ktera je na hlavnim tahu pres Moravu.
Ty useky co ty uvadis maji dva drobne problemy, jednak jsou vyrazne mene zatizene, Ceske Budejovice maji nejvetsi dopravu ze vsech mest do kterych nevede dalnice a jednak jsou mnohem kratsi. Realne ta delka jizniho tahu, kde jsou velmi zasadni problemy s dopravou je nejakych sto az stopadesat kilometru a tudiz to lze tezko porovnat se zminovanym tahem Hradec-Svitavy kde je vzdalenost sedmdesat kilaku a skutecne problemy s dopravou na polovine teto delky.
Jistě, možná si ale nejdřív přečti celé vlákno, ať víš na co reaguješ. Jednak Atila nemluví o provozu z ČB na hranice ale z Prahy na jih do ČB, jednak ten provoz z ČB na hranice není podle mapy o nic větší než na jakékoliv nedálniční "výpadovce" z ČR ven.
Jo kamaráde, kdyby byla Morava a Slezsko samostatné, tak to spojení Vídeň - Brno by bylo již dávno funkční zrovna tak jako dálniční spojení se středním a severním Slovenskem............ ;-\
No jakýkoliv dělení je podle mě v současné době nesmyslné, ale máš pravdu v tom, že by bylo zajímavé to spočítat, kolik z HDP ČR má Morava - jdu hledat >:D
Add: tak Morava, 4 Kraje podíl na HDP ČR 30,3% za rok 2013 :-)
Zemské uspořádání, tři metropole. Osa Brno-Vídeň (historické propojení, kulturní vliv a spolupráce, včetně celé řady - zcela prokazatelných a faktických - vazeb) neporušena, ba naopak, pěstována a podporována. Ideální stav.
To ale neodpovídá skutečnému výkonu Moravské ekonomiky. Z každého kraje (snad kromě středočeského, který se chová jako satelit) míří kolem 1 % ze základu celé ČR do Prahy. Praha v žádném případě negeneruje 25 % HDP země, jak naznačuje tradiční analýza a následené přerozdělení peněz řízené z centra. Příčinou jsou platy centralizovaných neproduktivních "řídících" funkcí ve firmách skutečně produkujících v krajích.
Pozor! Nesmí se také zapomínat na firmy, které s daňových i jiných důvodů mají papírově sídlo v Praze, a i když vykonávají činnost jinde v ČR, platí tam daně.
A pozor! ČR je momentálně již rozdělena na 14 samosprávných krajů. Kolik by se na byrokracii ušetřilo, pokud by byla rozdělena na 3 země? Morava a Slezsko, Čechy a Prahu?
Neuštřilo by se nic, protože to je nevyvážené rozdělení, které by nemohlo fungovat. Zemské zřízení potřebuje alespoň 3 rovnocenné země, jinak hrozí rozpad nebo dominance na úkor menších.
Mýlíš se! Za první republiky nebylo zemské zřízení vyvážené a přeci fungovalo. Je to všechno o lidech. Díky sociálnímu cítění v Čechách a na Moravě, tyto 2 země dotovaly ty 2 slabší s vyhlídkou, že časem se všechno srovná pro dobro celku. Kdyby nedošlo k 2WW a vše se vyvíjelo v míru, byla by ČSR jedna z nejbohatších zemí Evropy ne-li světa. Předpoklady pro to byly.
Nejbohatší na světě? Tomu fakt věříš? >:D >:-[]
To toho vo první republice moc nevíš. Na začátku po století co tohle území spravovalo Rakousko to tu bylo fakt na dobrý úrovni, smutnou realitou je že v době kdy to tu zabral Hitler sme na tom byli hůř než po 1WW, úpadek po skončení 2WW až po rok 1989 kdy sme v pořadí zemí padali ca 10 míst za deset let radši nekomentovat - viz stavba páteřní dálnice D1 z Prahy na polský hranice která už trvá 51 let a furt neni hotovo
Ne, nemýlím. Za první republiky těch zemí bylo 5, později 4, de facto rozhodovaly 3. Se třemi se už dá něco dělat, například mít ve dvou převahu nad třetím, i když ideální to pořád není. O té údajné solidaritě nic nevím, podle mě je rozvojová pomoc ekonomicky slabšímu územnímu celku čistě egoistická činnost zřetelně mířící za vlastním prospěchem plynoucím z odstranění brzdy a zamezení negativních dopadů takové nesrovnalosti. Navíc první republika není standardní situace, protože to byla nová země vzniklá z chaosu ve vlně národních států, která zcela uměle spojovala etnicky a ekonomicky nesouvisející území spojené jen podobným jazykem.
Ve dvou to nefunguje nikdy a nikde. Vede to jen k zablokování věcí, na kterých není shoda a následným tlakům k rozdělení (modelové příklady ČSFR, Belgie).
Váš pohled na věc je typický maločeský a negativní. Samozřejmě, že se dá dělat spousta věcí i ve dvou, ale k tomu je třeba dobré vůle, která tady v Buranově očividně chybí. Rozvoj zaostalého Slovenska po WWI je faktem. Jen samotná firma Baťa investovala na Slovensku těžké miliony a dala obživu tisícům Slováků. V případě zemského zřízení si každá země bude řešit své problémy sama. Žádná převaha někoho nad někým nebude relevantní. Společná bude jen obrana a ministerstvo zahraničních věcí.
No nejsi malinko přecitlivělý? Kde je jaká urážka? Svět se spojuje a my se budeme rozdělovat - tedy opět vyhazovat peníze na další úřady? Máme jich málo? To nedává logiku ;-)
Svět se sice "spojuje", ale co se "spojuje" (spíš bych řekl, že spolupracuje) například v kontextu Německa nebo Rakouska? Spolkové země, kdy každá spravuje své věci a přitom takříkajíc spadá pod jednu střechu s ostatními. Lidé ve svých zemích znají problémy dané lokality a tudíž je mohou bez problémů řešit. Logiku spíš nedává centralismus.
Posílat někoho s jiným názorem na psychiatrii je malinko urážející ;-) Ale ok, sorry za příliš akční reakci.
Evropa se spojuje v nadnárodních celcích a současně rozděluje do podnárodních samospráv a suverenit. Jsou to doplňující se tendence. Čímž určitě nechci naznačit, že by se Morava měla snažit o totéž, co Skotsko a Katalánsko. Ani spolkové zřízení by nemuselo být rozumné, ve malém počtu subjektů to obvykle nefunguje. Úplně by stačilo, kdyby správně fungovaly kraje.
Je nutné si uvědomit, že zavedení krajů v roce 2001 skoro vůbec nenaplnilo své hlavní cíle: Umožnit specifické řízení podle lokálních potřeb a podmínek. A zamezit vyžírání ostatních krajů Prahou.
Tak nevím asi koukáme na jinou mapu, nebo jste nikdy nebyl za hranicemi své rodné vísky. K těm neobydleným horám z obou stran hranice.
V prostoru Ústí n.L. - Chomutov - Chemnitz - Dresden žije odhadem tak něco kolem 1,5 milionu obyvatel (to je víc jak v Praze) a přitom to jsou jen Krušné hory. Dresden něco kolem 550 - Chemnitz 250 - Freiberg - 40 - UnL 100 - TP 50 - Most 67 - Chomutov 50 tisíc obyvatel + mnoho dalších měst a městeček na obou stranách hranice. A to je čtverec o velikosti ca. 60x50 km včetně Krušných hor. A hned vedle je další 50ti tisícové město například Děčín.
Navíc uvedené tahy mají řešit hlavně tranzitní dopravu a na moravě nemýlím li se je schválená k výstavbě nejhustší síť dálnic v ČR.
1,5 milionu rozdělených pohořím a není to konurbace. Širší Slezká metropolitní oblast má podle definice 5-7 milionů obyvatel a tvoří ji z velké části konurbovaný prostor nerozdělený žádnou geografickou překážkou. Takže srovnání úplně mimo mísu.
To je sice pravda ale jedná se o prostor ve stovkách km.
Ale hlavní smysl mé reakce byla reakce na neobydlené pohraničí, což jak vidět není pravda 1,5 mio obyvatel na prostoru 50x60 km není až tak málo . Povšimněte si třeba světelného pásu na sever od Prahy, to jsou ty neobydlené Sudety od Děčína po Aš.
Navíc do Vámi zmiňované oblasti vede z české strany D1 a R48 a R56 na polské straně S1, A1, A4 + mnoho čtyřproudých silnic. Polskou i českou stranu znám díky pracovním cestám relativně dobře. Takže konektivitu na dálniční síť má tento prostor celkem dostatečnou a to již bez přerušení a nejde říct že by to Praha přehlížela. A co je ve směru na sever do německa? Rozestavěná D8, rozestavěná R7 dokončení obou silnic víceméně v nedohlednu stejně jako směr rakousko.
Než něco plácnete, je tak těžké si to změřit? Vaše milovaná hromádka měst kolem Krušných hor má cca 4000 km^2. To, o čem mluvím já, má cca 8000 km^2 a 4 krát více obyvatel, což znamená 750 ob./km^2. Více, než mají mnohá města. Nijak se nevymluvíte z faktu, že kvůli pohořím neexistuje nikde jinde z ČR souvislé osídlení napříč hranicí.
jen mimochodem celé polské Slezské vojvodství má rozlohu 12334km2 a žije tam 4,6 mio obyvatel, to je 372 ob./km2 takže Vašich 700 je z říše snů. A mimochodem např okr UL má 298 ob./km2
Pro ilustraci doporučuju pořádně se podívat na noční satelitní snímky, které o hustotě osídlení a úrovni urbanizace a konurbizace hodně vypovídají. Ideálně Black Marble od NASA, zde náhled na Evropu: [odkaz]
souhlas. téměř 50% obyvatel tohoto malého státečku žije v několika centrech, ale my budeme budovat pavučinu jak já nevím co a dál fragmentovat a zbytečně devastovat krásnou českou krajinu nesmyslnými dálnicemi. výsledkem takového konání pak je nedokončený mrzák v podobě permanentně prázdné D1 z vyškova do přerova..
Já pořád nechápu, proč se neudělal z D2 obchvat Břeclavi (R55), což mohlo být zdaleka nejlevnější a nejrychlejší řešení chybějícího dálničního spojení s Rakouskem vzhledem k tomu,že D3 bude dostavěná nejdřív v roce 2050 a R52 v roce 3524...
Edit. Pozor! Toto byl od Zelených pouze zdržovací tah. Až by se mělo začít stavět u Břeclavi, měli ty lužní lesy v záloze. A jinudy se stavět nedá. Rakušáci je samozřejmě prokoukli a o žádné Břeclavi nechtěli a nechtějí ani slyšet.
A pozor! Praha nemá zájem na spojení Brna s Vídní. Jednak se bojí staré osy Brno/Vídeň a pak se také bojí, že by ztratili hodně cestujících z Moravy, co nyní létají z Prahy.
V současné době se staví jen nějaké mikroúseky, které téměř nic neřeší. Zrovna jsem jel Praha - HK - Vamberk - Ústí n.Orl. a zpět přes Chrudim - Čáslav - Kolín do PH. Na silnicích 1. třídy už prakticky nejde předjíždět, auta se valí jeden za druhým, když předjede jeden kamion, za ním je další. V Heřmanově Městci jsem seděl při obědě na zahrádce u silnice, děsnej kravál, nechápu jak tam lidi můžou žít. A to jsou trasy, kde žádná dálnice ani není plánovaná! Silnice 6, 7, 8, 3, 35, 43... to je teprv ruská ruleta.
cílem je plánovat, špekulovat, po kousíčcích rozestavět a hlavně nikdy nedokončit nebo aspoň né kvalitně, ať bezedný penězotok ze státního nikdy nevyschne.