Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Česká silniční budoucnost? Třeba jižní alternativa k D1

Plánovaná silnice S13 by měla ulehčit některým úsekům dálnic D1 a D5. Její realizace je ale zatím daleko.
Zpět na článek
15. 7. 2014 15:20
16. 7. 2014 21:14
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:12
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:09
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:56
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 18:51
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 13:50
16. 7. 2014 21:32
Avatar - Sprint
15. 7. 2014 15:14
Plánovat jde dobře
ale tímhle tempem jak se staví teď se možná naši praprapravnuci dočkají.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
16. 7. 2014 15:22
Re: Plánovat jde dobře
Máš pravdu. D1 z Prahy do Ostravy a na polskou hranici se staví 51 let a furt eště neni komplet hotová :yes: >:D >:-[]
15. 7. 2014 15:20
Zajeté koleje.
A jedeme dál v nesmyslných tendencích. Proložte si tuto mapu mapou hustoty osídlení včetně oblastí do 100 km za hranicemi. Hezky se zasmějete.
Rozbalit vlákno
66
Avatar - Ozzman
15. 7. 2014 15:33
Re: Zajeté koleje.
Ano, některé silnice jsou nesmyslné a ta nejdůležitější, což je prodloužení D11tky k Olomouci, se staví nejpomaleji.... Přitom tohle odlehčení D1 potřebuje už mnoho let.
15. 7. 2014 19:41
Re: Zajeté koleje.
Tak nějak. Tah Hradec - Mohlelnice a dálnice D3 jsou dvě nejdůležitější silniční stavby, které by měli mít absolutní prioritu! Vše ostatní může počkat, ikdyž tah D5- Plzeň - Písek - Tábor - Pelhřimov - D1 bych také uvítal :yes:
15. 7. 2014 23:12
Re: Zajeté koleje.
Já za absulutní prioritu považuju dokončení pražského okruhu. Při centralizované silniční síťi je to nutnost. Jinak souhlasim, na dané useky bych se vrhnul hned v zápětí ;-)
Avatar - aproximus
16. 7. 2014 23:51
Re: Zajeté koleje.
s D3 nesouhlasím. nejaktuálnější je dokončit už jednou pro vždy D8!
17. 7. 2014 02:58
Re: Zajeté koleje.
Tak třeba tah Plteň - Písek -Tábor a dále . Navrhovaná trasa v úseku Plzeň - Strakonice je stále nesmyslně navrhována směrem na Nepomuk , v komplikovaném terénu kde se prakticky neustále střídají prudká stoupání a klesání . Navíc ta trasa obchází poměrně významné průmyslové centrum Klatovy . Přitom je na Klatovy již vyvedeno asi 10km čtyřproudé komunikace a v pracovních dnech je na trase Plzeň - Klatovy a dále Klatovy - Strakonice obrovský , až neúnosný provoz . Celá trasa z Plzně do Klatov vede přirozeným údolím bez větších výškových rozdílů . Trasa na Klatovy by dálnici přivedla i do blízkosti dalších větších měst které by si dobrou dopravní obsluhu zasloužily , k Sušici a Horažďovicím .....
17. 7. 2014 12:20
Re: Zajeté koleje.
Horažďovice jsou jihovýchodně od Nepomuka a přes Klatovy by to byla zajížďka, takže to bych jako vážný argument moc nebral. Ale s těmi terénními nerovnostmi máte pravdu.
24. 7. 2014 07:23
Re: Zajeté koleje.
Plzeň - Klatovy - Horažďovice - Strakonice : 97km ( - již vybudovaný plzeňský přivaděč) . Plzeň - Nepomuk - Horažďovoce - Strakonice : 82 km .
Avatar - Hittman
16. 7. 2014 07:19
Re: Zajeté koleje.
Lipník, OL, Mohelnice, HK, Jičín, Liberec je R35 a ne D11...
17. 7. 2014 09:09
Re: Zajeté koleje.
R35 mezi Turnovem a Hradcem už snad úplně odpískali, ne? že to se vůbec stavět nebude. Mělo by se pokračovat z Hradce na Svitavy a Mohelnici, tam už jsou snad první úseky v přípravě stavby. No snad se toho děti někdy dožijí.
Avatar - Bubáq
15. 7. 2014 16:17
Re: Zajeté koleje.
Zkusil jsem to, a ani se nesměju. Možná, že vytvořený plán jede ve starých kolejích, jsem ale přesvědčen, že odráží realitu dneška i budoucnosti co do intenzity dopravy na kritických úsecích...
15. 7. 2014 16:47
Re: Zajeté koleje.
Pokud se bude tímto způsobem pokračovat, rozhodně realitu odráží. Protože pokud nebudou hustě osídlené oblasti obslouženy odpovídající infrastrukturou, nebudou generovat provoz, a co je důležitější, ani ekonomické výsledky. První přichází infrastruktura, pak až intenzita dopravy a ekonomika.
Aneb jak si vesele prohlubujeme pragocentrickou ekonomiku orientovanou výhradně na Německo, a tím se připravujeme o velkou část potenciálu pramenícího z geografické polohy, ekonomické pověsti a celkově výjimečného postavení mezi zeměmi východní poloviny Evropy. Potřebujeme decentralizovat ekonomiku, přestat nasávat HDP krajů do Prahy a pořádně dojit Polsko, dokud je to možné.
Avatar - Bubáq
15. 7. 2014 18:06
Re: Zajeté koleje.
To mi hodně připomíná návrhy na řešení dopravy a parkování v Praze: omezíme kapacitu Magistrály, a ono se to už nějak vyvine... ale to nic, to jen na okraj.
Myslím si, že nahoře předložený návrh (úvaha) reflektuje to, co nyní existuje, a co je zároveň překážkou rozvoje regionů: ať už z hlediska chybějící silniční sítě, nedostatečně kapacitní silniční sítě nebo z hlediska alternativ k přetížené silniční síti.
Takový návrh je velice potřebný a nejde proti záměru podpořit regiony, výrobu nebo služby.
Mimochodem, silnice jsou součástí infrastruktury, a obecně, s hustotou dopravní sítě a jejím rozmístěním Česká republika problém určitě nemá. Spíš s její kvalitou (kapacitou a bezpečností). Takže opravdu nechápu Tvůj výlev proti záměru existující silniční síť zlepšit ;-\

Znovu opakuji: rád bych porozumně, v čem návrh nerespektuje hustotu osídlení, jak jsi napsal nahoře, včetně oblasti 100 km za hranicemi. Máš na mysli, že by měly být přednostně vylepšeny dopravní podmínky tam, kde se nyní nic nevyrábí? Něco takového? prostě nerozumím...
15. 7. 2014 19:27
Re: Zajeté koleje.
Cože? Polovina věcí, které mi podsouváš, jsem rozhodně nenapsal. Já když se podívám na mapu, vidím kromě Prahy málo osídlené Čechy obklopené prázdnými horami a nic moc osídlenými částmi Německa. Pak vidím směrem na východ zvyšující se hustotu osídlení, 800k lidí kolem Brna, 500k kolem Olomouce, 500k kolem Zlína a v Moravskoslezkém kraji dokonce milionovou polycentrickou aglomerací. A severně odtud vidím 5 milionů Poláků (kteří jsou z Prahy asi neviditelní). Ani současná, ani plánovaná síť kapacitních silnic tomu neodpovídá.
Avatar - Bubáq
15. 7. 2014 20:18
Re: Zajeté koleje.
Díky za vysvětlení, teď už rozumím.
Snad nebude vadit, když i po vysvětlení napíšu, že nesouhlasím...
15. 7. 2014 23:07
Re: Zajeté koleje.
S tema Moravaka je stejne sranda. I kdyby se jim vybetonovala pulka Moravy dalnicema budou si stejne stezovat jak jim osklivy Prazaci ublizuji a nestavi u nich vubec zadne silnice. :-!
15. 7. 2014 23:41
Re: Zajeté koleje.
Naprosto s Goudou souhlasím, celá devadesátá léta si pepíci hráli na svém písečku a např. moravskoslezský region, ze kterého dlouhá léta žili, naprosto pohřbili. Žádný investor do kraje, kde není dálnice, nepřijde.
16. 7. 2014 07:45
Re: Zajeté koleje.
Jak neni dalnice? Naskrz Moravou od Polska az na jih k Hodoninu vede dalnice nebo alespon silnice dalnicniho typu. Takove dopravni spojeni nema zadny jiny kraj v republice a Moravaci stejne jeste frflaji. A to vubec nemluvim o tom, ze ta dalnice pres Moravu je celkem zbytecna, protoze provoz je na ni naprosto minimalni. Co maji rikat v jiznich Cechach pres ktere jede vsechno na Rakousko pres jejich mesta? Nebo sever Cech, kde stale neni dokoncene ani spojeni na Drazdany? Mimochodem, nas obchod s Nemeckem je petkrat takovy jako s Polskem a pritom s nimi mame jedine dalnicni spojeni pres Rozvadov. Severozapad a Karlovy Vary spojene s Prahou okrskami vedoucimi pres vesnice? Z takovych Ceskych Budejovic je to autem do Prahy delsi cesta nez z Ostravy. O mestech jako Cesky Krumlov ani nemluvim, to jsem z Prahy driv v Budapesti nez v Krumlove.
Avatar - Bubáq
16. 7. 2014 09:16
Re: Zajeté koleje.
Děkuji za podporu... nejde o to, rozdmíchávat spory mezi jednou zemí a druhou, ale o to, aby fakta nebyla překrucována a schválně tendenčně podávána.
Stejně mě ale zaráží goudova razance hned v jeho prvním příspěvku na toto téma...
Mimochodem, pokud bude stát bohatší, i já budu hlasovat pro změnu z krajského na zemské uspořádání. Je spravedlivější a stabilnější, viz Rakousko.
16. 7. 2014 09:56
Re: Zajeté koleje.
Jistě, Budějovice a Krumlov mají jistě mnohem důležitější postavení, než JEDEN MILION vysoce urbanizovaných lidí v Moravskoslezském kraji. Náš obchod s Polskem je tak neadekvátně malý proto, že chybí infrastruktura (na obou stranách, zanedlouho ale jen u nás) a zájem centrální správy. Opakuju, za hranicemi je 5 000 000 Poláků žijících v postindustriální konurbaci, které máme krmit investicemi a dojit jejich zisky z našich inovací.
16. 7. 2014 11:14
Re: Zajeté koleje.
Ten "JEDEN MILION vysoce urbanizovaných lidí v Moravskoslezském kraji" ma svoji dalnici, tak o cem je rec? Z Ostravy az do Prahy se jede celou cestu po dalnici, kolik mest ci regionu v CR tohle muze o sobe rici?
16. 7. 2014 21:43
Re: Zajeté koleje.
Ovšem ta dálnice stojí pár let. V devadesátých letech, o kterých mluvím, ta dálnice jaksi nestála a ani se nebudovala. To byly klíčové roky pro příliv investic. A ty už jsou pryč.
16. 7. 2014 22:58
Re: Zajeté koleje.
Mě ale vůbec nezajímá napojení na Prahu. Mě zajímá vnitřní síť v konurbaci a komunikace s geologicky a ekonomicky blízkými oblastmi. Jedna dálnice skrze takovou masu populace je výsměch.
17. 7. 2014 08:20
Re: Zajeté koleje.
Teda ti Moravaci to je opravdu komicka skupina. Pry "jedna dalnice - vysmech" co byste proboha chteli? Kolik regionu v Cechach ma vice nez jednu dalnici? Znovu opakuji, Morava ma jedno z nejlepsich spojeni v republice. Ma primy dalnicni propoj na Prahu (a tim i zbytek ceske dalnicni site), ma prime dalnicni propojeni do sousedniho statu a ma poreseny dalnicni transfer pres svoje uzemi. To nema nikdo jiny v CR krome Stredoceskeho kraje. Co by za takovy "vysmech" dali na jihu Cech, Karlovarsko nebo treba i na Ustecku suzovanemu stale nedostavenou D8ckou (tech 13 chybejicich kilometru je opravdu masakr) nejenom kvuli provozu, ale i kvuli tomu jake ty mistni komunikace pres ktere se jezdi jsou.
17. 7. 2014 23:00
Re: Zajeté koleje.
Přestaňte to pořád srovnávat s "regiony v Čechách". Nikde v ČR neexistuje k moravskoslezké aglomeraci paralela. Je zásadní chyba, že ve školách se učí jenom obskurní tabulková velikost měst, která nemá v reálu nic společného se skutečným významem a funkcí sídel.
Stavět prioritně od Prahy ke každé díře 100 km rychlostní silnice je totální nesmysl.
17. 7. 2014 09:18
Re: Zajeté koleje.
Až ti tví "vysoce urbanizovaní" obyvatelé budou chtít své výprodukty poslat k těm bohatým spotřebitelům na západ od hranic ČR, kudy to asi udělají? Jo jasně, po D1 a D5, to jsou takový vopuštěný poloprázdný cestičky...
Avatar - Dinar
16. 7. 2014 10:20
Re: Zajeté koleje.
Tvoje argumenty jsou stejné "dojmy" jako ty Goudovy, na které reaguješ. Pro posouzení, jestli je někde dost silnic dálničního typu, je podstatná hustota dopravy v daném regionu, což je věc měřitelná, a ne, že si někdo z Ostravy připadá odstrčený anebo že jinému se zdá cesta k babičce do Krumlova příliš dlouhá.
16. 7. 2014 11:17
Re: Zajeté koleje.
Hustota dopravy neni samospasitelna, protoze neresi objizdeni. Je potreba analyzovat dopravu v kontextu cele Evropy. Bez toho nam z analyzy vypadne fakt, ze spousta motoristu objizdi neprujezdne Jizni Cechy pres Bavorsko, prestoze si timto zpusobem pri ceste do Rakouska zajedou treba dveste kilometru. I tak je to totiz rychlejsi nez stat nejdrive u Benesova a pak poskakovat pres Ceske Budejovice. Faktem je, ze v Ceske republice neexistuje horsi dopravni situace nez je E55 do Rakouska, s vyjimkou te male nedostavene casti D8 na Drazdany coz take umi byt celkem pekne peklicko.
Avatar - Dinar
16. 7. 2014 13:00
Re: Zajeté koleje.
Jistěže hodnoty hustoty dopravy nejsou jediným vodítkem při plánování silniční sítě, ale o tom řeč v tomto vlákně nebyla, reagoval jsem na zcestnou argumenaci jak hustotou osídlení, tak ježděním do Krumlova, resp. opět jen čistě subjektivními osobními dojmy a zkušenostmi, viz. tvoje věta, "Faktem je, ze v Ceske republice neexistuje horsi dopravni situace nez je E55 do Rakouska". Faktem je, že každý ve zdejší diskusi ti řekne dalších pět jiných úseků, kde je to podle jeho názoru to pravé peklo. A tím jsme zpátky u skutečných faktů, které jsou např. zde [odkaz] a které např. to tvoje "peklo" Jižních Čech moc nepotvrzují.
16. 7. 2014 16:29
Re: Zajeté koleje.
Vazne nepotvrzuji? A nevadi, ze kdyz sectu dva tahy oba mirici na jih, tak dohromady i podle tohohle davaji 22-25.000aut/24h, coz je srovnatelne s D8ckou (dalnice), vice nez D5 za Plzni (dalnice), stejne jako nejvytizenejsi tah pres zminovanou Moravu (dalnice) a vice nez tah mezi Olomouc a Ostrava (dalnice), vice nez D11 (dalnice) a ze je to vlastne nejvytizenejsi nedalnicni tah v republice? Ale jinak to fakt neni peklo.
Opakuji neexistuje jedine misto v republice kde by dnes byla horsi dopravni situace nez na jih Cech. Zacpy, ktere jsou zcela pravidelne u Benesova (naprosto bezne tricet kilometru i delsi), kolem Budejovic (patnact kilometru zadny problem), nejsou nikde jinde nez na docasne rozkopane D1cce.
A jak rikam, vubec uz v tom co pisi neuvazuji fakt, ze tomu jihu se vyhyba kazdy kdo jen trochu muze. To je jako argumentovat, ze dalnice Hradec - Olomouc neni treba, protoze pres Svitavy jede jenom nejakych 9000 aut.
16. 7. 2014 19:19
Re: Zajeté koleje.
Jen přes ty Svitavy se jede na Brno, ne na Ostravu kam má vést D(R)35.
A situaci u Benešova bych tak nedramatizoval ano potřebuje to dálnici ale 30km zácpa? Možná tak ve špičce v této délce není volná silnice a jede proud vozidel ale obvykle jede rychlostí kamionů ale jede (to není zácpa-stau).
17. 7. 2014 08:15
Re: Zajeté koleje.
Kdyz to jede rychlosti kamionu, tak je to super a projizdejici si rika jak je dneska ta silnice super volna. Ono tam ostatne ani o moc rychleji ject nelze, protoze je to silnice 1. tridy, takze je tam stejne devadesatka, coz ty kamiony pokud muzou tak v poklidu jedou taky. Problem je, ze v opravdovych spickach clovek pres Benesov a okoli proste proskace prumernou rychlosti pet kilometru v hodine a to uz je malinko problem.
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 07:52
Re: Zajeté koleje.
Potvrzuješ jen jedno, minimální rozhled. Ano, jezdíš z Prahy přes Jižní Čechy a nejede si tam nijak extra fajn. No, a? Po xté ti opakuju, že to v rámci republiky není nic výjimečného. Pominu-li ten tvůj nesmysl se sčítáním dvou tahů na jih (zkus si pak sečíst tahy směřující na jih z Moravy nebo naopak na sever z Čech), tak pořád vidím na mapě úseky nedálničního typu s větší koncentrací dopravy než ta tvoje "pekla". Zřejmě po ČR nejezdíš a neznáš, tak mrkni na tu mapu, např. z Hradce směr Polsko, silnice 35 z Pardubic směr Svitavy, úsek z Hranic na Moravě směr Slovensko, Severočeská "magistrála" Děčín - Chomutov, Hradec - Jičín apod.
17. 7. 2014 08:13
Re: Zajeté koleje.
Opakuji neexistuji v CR horsi dopravni situace nez je jih Cech a to rikam jako nekdo kdo tam nezije a jezdi nastesti malokdy, takze nemam duvod nejak moc tu dalnici na jih z osobnich duvodu prosazovat. Scitani tech dvou tahu dava smysl, protoze nakonec stejne konci v Budejovicich a mimochodem i pri pohledu na tu mapku je zrejme, ze Budejkami projede vice aut nez Olomouci, ktera je na hlavnim tahu pres Moravu.
Ty useky co ty uvadis maji dva drobne problemy, jednak jsou vyrazne mene zatizene, Ceske Budejovice maji nejvetsi dopravu ze vsech mest do kterych nevede dalnice a jednak jsou mnohem kratsi. Realne ta delka jizniho tahu, kde jsou velmi zasadni problemy s dopravou je nejakych sto az stopadesat kilometru a tudiz to lze tezko porovnat se zminovanym tahem Hradec-Svitavy kde je vzdalenost sedmdesat kilaku a skutecne problemy s dopravou na polovine teto delky.
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 09:33
Re: Zajeté koleje.
Aneb, všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo. >:D Škoda jen, že existují ty mapy hustoty, bez nich by se ti fabulovalo mnohem lépe.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2014 11:49
Re: Zajeté koleje.
Mapa hustoty je jen jedna část. Je tady dost velkej rozdíl jestli ten provoz máš na tříproudový dálnici nebo na okresce E55 z Budějovic na hranice ;-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 14:29
Re: Zajeté koleje.
Jistě, možná si ale nejdřív přečti celé vlákno, ať víš na co reaguješ. Jednak Atila nemluví o provozu z ČB na hranice ale z Prahy na jih do ČB, jednak ten provoz z ČB na hranice není podle mapy o nic větší než na jakékoliv nedálniční "výpadovce" z ČR ven.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:14
Re: Zajeté koleje.
Tak tak. Nutno ale říct, že například jihomoravský kraj se teď rozvíjí velmi dynamicky...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:13
Re: Zajeté koleje.
Rád šíříš primitivní, trapné a intelektuálně impotentní stereotypy?
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 00:05
Re: Zajeté koleje.
Jo kamaráde, kdyby byla Morava a Slezsko samostatné, tak to spojení Vídeň - Brno by bylo již dávno funkční zrovna tak jako dálniční spojení se středním a severním Slovenskem............ ;-\
Avatar - Hittman
16. 7. 2014 07:21
Re: Zajeté koleje.
Navrhuji konfederaci Česko - Morava, a Brno by se opět stalo centrem dění ;-)
16. 7. 2014 09:00
Re: Zajeté koleje.
Tak ti přemýšlím, jestli to myslíš ironicky nebo vážně... ;-) Pokud vážně, tak je to na psychiatra :yes:
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 11:49
Re: Zajeté koleje.
Co je na té myšlence na psychiatra? Já si naopak myslím, že by to měl někdo alespoň spočítat.............
16. 7. 2014 19:00
Re: Zajeté koleje.
No jakýkoliv dělení je podle mě v současné době nesmyslné, ale máš pravdu v tom, že by bylo zajímavé to spočítat, kolik z HDP ČR má Morava - jdu hledat >:D

Add: tak Morava, 4 Kraje podíl na HDP ČR 30,3% za rok 2013 :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:12
Re: Zajeté koleje.
Zemské uspořádání, tři metropole. Osa Brno-Vídeň (historické propojení, kulturní vliv a spolupráce, včetně celé řady - zcela prokazatelných a faktických - vazeb) neporušena, ba naopak, pěstována a podporována. Ideální stav.
16. 7. 2014 23:13
Re: Zajeté koleje.
To ale neodpovídá skutečnému výkonu Moravské ekonomiky. Z každého kraje (snad kromě středočeského, který se chová jako satelit) míří kolem 1 % ze základu celé ČR do Prahy. Praha v žádném případě negeneruje 25 % HDP země, jak naznačuje tradiční analýza a následené přerozdělení peněz řízené z centra. Příčinou jsou platy centralizovaných neproduktivních "řídících" funkcí ve firmách skutečně produkujících v krajích.
Avatar - praděda7
17. 7. 2014 08:08
Re: Zajeté koleje.
Pozor! Nesmí se také zapomínat na firmy, které s daňových i jiných důvodů mají papírově sídlo v Praze, a i když vykonávají činnost jinde v ČR, platí tam daně.
A pozor! ČR je momentálně již rozdělena na 14 samosprávných krajů. Kolik by se na byrokracii ušetřilo, pokud by byla rozdělena na 3 země? Morava a Slezsko, Čechy a Prahu?
17. 7. 2014 11:40
Re: Zajeté koleje.
Neuštřilo by se nic, protože to je nevyvážené rozdělení, které by nemohlo fungovat. Zemské zřízení potřebuje alespoň 3 rovnocenné země, jinak hrozí rozpad nebo dominance na úkor menších.
Avatar - praděda7
17. 7. 2014 12:45
Re: Zajeté koleje.
Mýlíš se! Za první republiky nebylo zemské zřízení vyvážené a přeci fungovalo. Je to všechno o lidech. Díky sociálnímu cítění v Čechách a na Moravě, tyto 2 země dotovaly ty 2 slabší s vyhlídkou, že časem se všechno srovná pro dobro celku. Kdyby nedošlo k 2WW a vše se vyvíjelo v míru, byla by ČSR jedna z nejbohatších zemí Evropy ne-li světa. Předpoklady pro to byly.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2014 13:55
Re: Zajeté koleje.
Nejbohatší na světě? Tomu fakt věříš? >:D >:-[]
To toho vo první republice moc nevíš. Na začátku po století co tohle území spravovalo Rakousko to tu bylo fakt na dobrý úrovni, smutnou realitou je že v době kdy to tu zabral Hitler sme na tom byli hůř než po 1WW, úpadek po skončení 2WW až po rok 1989 kdy sme v pořadí zemí padali ca 10 míst za deset let radši nekomentovat - viz stavba páteřní dálnice D1 z Prahy na polský hranice která už trvá 51 let a furt neni hotovo
17. 7. 2014 16:37
Re: Zajeté koleje.
Ne, nemýlím. Za první republiky těch zemí bylo 5, později 4, de facto rozhodovaly 3. Se třemi se už dá něco dělat, například mít ve dvou převahu nad třetím, i když ideální to pořád není. O té údajné solidaritě nic nevím, podle mě je rozvojová pomoc ekonomicky slabšímu územnímu celku čistě egoistická činnost zřetelně mířící za vlastním prospěchem plynoucím z odstranění brzdy a zamezení negativních dopadů takové nesrovnalosti. Navíc první republika není standardní situace, protože to byla nová země vzniklá z chaosu ve vlně národních států, která zcela uměle spojovala etnicky a ekonomicky nesouvisející území spojené jen podobným jazykem.

Ve dvou to nefunguje nikdy a nikde. Vede to jen k zablokování věcí, na kterých není shoda a následným tlakům k rozdělení (modelové příklady ČSFR, Belgie).
Avatar - praděda7
18. 7. 2014 12:32
Re: Zajeté koleje.
Váš pohled na věc je typický maločeský a negativní. Samozřejmě, že se dá dělat spousta věcí i ve dvou, ale k tomu je třeba dobré vůle, která tady v Buranově očividně chybí. Rozvoj zaostalého Slovenska po WWI je faktem. Jen samotná firma Baťa investovala na Slovensku těžké miliony a dala obživu tisícům Slováků. V případě zemského zřízení si každá země bude řešit své problémy sama. Žádná převaha někoho nad někým nebude relevantní. Společná bude jen obrana a ministerstvo zahraničních věcí.
22. 7. 2014 10:44
Re: Zajeté koleje.
Maločeský? ˇAy, caramba!
Avatar - praděda7
22. 7. 2014 13:51
Re: Zajeté koleje.
..........rozšíření slovní zásoby......pro vás zdarma...............
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:09
Re: Zajeté koleje.
Odpusť si ty urážky, pokud to dokážeš. Pokud je něco na psychiatra, tak obludný český centralismus. Už dávno tu mělo být zemské uspořádání.
16. 7. 2014 21:44
Re: Zajeté koleje.
No nejsi malinko přecitlivělý? Kde je jaká urážka? Svět se spojuje a my se budeme rozdělovat - tedy opět vyhazovat peníze na další úřady? Máme jich málo? To nedává logiku ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 21:56
Re: Zajeté koleje.
Svět se sice "spojuje", ale co se "spojuje" (spíš bych řekl, že spolupracuje) například v kontextu Německa nebo Rakouska? Spolkové země, kdy každá spravuje své věci a přitom takříkajíc spadá pod jednu střechu s ostatními. Lidé ve svých zemích znají problémy dané lokality a tudíž je mohou bez problémů řešit. Logiku spíš nedává centralismus.

Posílat někoho s jiným názorem na psychiatrii je malinko urážející ;-) Ale ok, sorry za příliš akční reakci.
16. 7. 2014 23:35
Re: Zajeté koleje.
Evropa se spojuje v nadnárodních celcích a současně rozděluje do podnárodních samospráv a suverenit. Jsou to doplňující se tendence. Čímž určitě nechci naznačit, že by se Morava měla snažit o totéž, co Skotsko a Katalánsko. Ani spolkové zřízení by nemuselo být rozumné, ve malém počtu subjektů to obvykle nefunguje. Úplně by stačilo, kdyby správně fungovaly kraje.
Je nutné si uvědomit, že zavedení krajů v roce 2001 skoro vůbec nenaplnilo své hlavní cíle: Umožnit specifické řízení podle lokálních potřeb a podmínek. A zamezit vyžírání ostatních krajů Prahou.
16. 7. 2014 19:11
Re: Zajeté koleje.
Tak nevím asi koukáme na jinou mapu, nebo jste nikdy nebyl za hranicemi své rodné vísky. K těm neobydleným horám z obou stran hranice.
V prostoru Ústí n.L. - Chomutov - Chemnitz - Dresden žije odhadem tak něco kolem 1,5 milionu obyvatel (to je víc jak v Praze) a přitom to jsou jen Krušné hory. Dresden něco kolem 550 - Chemnitz 250 - Freiberg - 40 - UnL 100 - TP 50 - Most 67 - Chomutov 50 tisíc obyvatel + mnoho dalších měst a městeček na obou stranách hranice. A to je čtverec o velikosti ca. 60x50 km včetně Krušných hor. A hned vedle je další 50ti tisícové město například Děčín.

Navíc uvedené tahy mají řešit hlavně tranzitní dopravu a na moravě nemýlím li se je schválená k výstavbě nejhustší síť dálnic v ČR.
16. 7. 2014 23:45
Re: Zajeté koleje.
1,5 milionu rozdělených pohořím a není to konurbace. Širší Slezká metropolitní oblast má podle definice 5-7 milionů obyvatel a tvoří ji z velké části konurbovaný prostor nerozdělený žádnou geografickou překážkou. Takže srovnání úplně mimo mísu.
17. 7. 2014 11:15
Re: Zajeté koleje.
To je sice pravda ale jedná se o prostor ve stovkách km.
Ale hlavní smysl mé reakce byla reakce na neobydlené pohraničí, což jak vidět není pravda 1,5 mio obyvatel na prostoru 50x60 km není až tak málo . Povšimněte si třeba světelného pásu na sever od Prahy, to jsou ty neobydlené Sudety od Děčína po Aš.
Navíc do Vámi zmiňované oblasti vede z české strany D1 a R48 a R56 na polské straně S1, A1, A4 + mnoho čtyřproudých silnic. Polskou i českou stranu znám díky pracovním cestám relativně dobře. Takže konektivitu na dálniční síť má tento prostor celkem dostatečnou a to již bez přerušení a nejde říct že by to Praha přehlížela. A co je ve směru na sever do německa? Rozestavěná D8, rozestavěná R7 dokončení obou silnic víceméně v nedohlednu stejně jako směr rakousko.
17. 7. 2014 12:07
Re: Zajeté koleje.
Než něco plácnete, je tak těžké si to změřit? Vaše milovaná hromádka měst kolem Krušných hor má cca 4000 km^2. To, o čem mluvím já, má cca 8000 km^2 a 4 krát více obyvatel, což znamená 750 ob./km^2. Více, než mají mnohá města. Nijak se nevymluvíte z faktu, že kvůli pohořím neexistuje nikde jinde z ČR souvislé osídlení napříč hranicí.
18. 7. 2014 15:08
Re: Zajeté koleje.
jen mimochodem celé polské Slezské vojvodství má rozlohu 12334km2 a žije tam 4,6 mio obyvatel, to je 372 ob./km2 takže Vašich 700 je z říše snů. A mimochodem např okr UL má 298 ob./km2
22. 7. 2014 10:52
Re: Zajeté koleje.
A kde jsem mluvil o vojvodství? Nikde. Jeho severní polovina není součástí konurbovaného prostoru.
16. 7. 2014 23:56
Re: Zajeté koleje.
Pro ilustraci doporučuju pořádně se podívat na noční satelitní snímky, které o hustotě osídlení a úrovni urbanizace a konurbizace hodně vypovídají. Ideálně Black Marble od NASA, zde náhled na Evropu: [odkaz]
Avatar - aproximus
16. 7. 2014 23:30
Re: Zajeté koleje.
souhlas. téměř 50% obyvatel tohoto malého státečku žije v několika centrech, ale my budeme budovat pavučinu jak já nevím co a dál fragmentovat a zbytečně devastovat krásnou českou krajinu nesmyslnými dálnicemi. výsledkem takového konání pak je nedokončený mrzák v podobě permanentně prázdné D1 z vyškova do přerova..
Avatar - dolfi
15. 7. 2014 20:41
Bylo by dobrý, kdyby před plánováním dalších...
... dostavěli všechny ty rozdělané! ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
16. 7. 2014 10:22
Re: Bylo by dobrý, kdyby před plánováním dalších...
Třeba D1, páteřní komunikace státu a pořád není celá. :no:
15. 7. 2014 23:46
Směr Rakousko
Já pořád nechápu, proč se neudělal z D2 obchvat Břeclavi (R55), což mohlo být zdaleka nejlevnější a nejrychlejší řešení chybějícího dálničního spojení s Rakouskem vzhledem k tomu,že D3 bude dostavěná nejdřív v roce 2050 a R52 v roce 3524...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 00:10
Re: Směr Rakousko
Jo, tak tu břeclavskou variantu blokli Zelení již léta páně.........lužní lesy kamarád fajka...... ;-\
16. 7. 2014 09:00
Re: Směr Rakousko
Já bych ty Zelené zavřel až by zčernali. Ikdyž i pak by to byla podobná sebranka :-)

Zajímavý je, že obchvat jim nevadí. Kdyby to vedli podle něj, tak by pak stačilo dostavit jen 2 km dálnice. [odkaz]

Edit: Teď bych Zeleným křivdil, byli to právě oni, kdo prosazovali tuto variantu [odkaz] Vítr vane od Bárty...
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 11:46
Re: Směr Rakousko
Edit. Pozor! Toto byl od Zelených pouze zdržovací tah. Až by se mělo začít stavět u Břeclavi, měli ty lužní lesy v záloze. A jinudy se stavět nedá. Rakušáci je samozřejmě prokoukli a o žádné Břeclavi nechtěli a nechtějí ani slyšet.
A pozor! Praha nemá zájem na spojení Brna s Vídní. Jednak se bojí staré osy Brno/Vídeň a pak se také bojí, že by ztratili hodně cestujících z Moravy, co nyní létají z Prahy.
16. 7. 2014 11:50
Re: Směr Rakousko
Dobra paranoia. Bacha Brnaci, jdou po vas. >:D
Avatar - Dinar
16. 7. 2014 13:03
Re: Směr Rakousko
děda7 není zcela jistě Brňák, mýtus o brněnském boji proti Praze neživí Brňáci. >:D
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 17:12
Re: Směr Rakousko
...jaký boj kamarád fajka, zatím se bojuje jen na východní Ukrajině...že by se Moraváci konečně postavili kolonizátorům?
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 17:07
Re: Směr Rakousko
...žádná paranoia kamarád fajka, logika...čistá logika a historická fakta.....paranoidní jsou v Praze...ztráta další gubernie by je asi položila...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 7. 2014 18:51
Re: Směr Rakousko
Mnohokrát děkuji za připomenutí osy Brno-Vídeň, opravdu :yes:

[odkaz]
Avatar - praděda7
16. 7. 2014 22:23
Re: Směr Rakousko
...you´re most welcome.......
Avatar - Stejsn
16. 7. 2014 13:50
V zemi,
kde dnes neznamená zítra ani pozítří, ale příští týden, jsou ty všechny krásné čáry na papíře jen pěkný ornament na výzdobu nástěnky.
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2014 16:19
samé plány, ale nic se nestaví!
V současné době se staví jen nějaké mikroúseky, které téměř nic neřeší. Zrovna jsem jel Praha - HK - Vamberk - Ústí n.Orl. a zpět přes Chrudim - Čáslav - Kolín do PH. Na silnicích 1. třídy už prakticky nejde předjíždět, auta se valí jeden za druhým, když předjede jeden kamion, za ním je další. V Heřmanově Městci jsem seděl při obědě na zahrádce u silnice, děsnej kravál, nechápu jak tam lidi můžou žít. A to jsou trasy, kde žádná dálnice ani není plánovaná! Silnice 6, 7, 8, 3, 35, 43... to je teprv ruská ruleta.
Rozbalit vlákno
1
16. 7. 2014 19:31
Re: samé plány, ale nic se nestaví!
Jo, tak ta první trasa sedí, to je fakt voser ;-) Ta druhá je o dost lepší a předjíždět se tam dá, až před Prahou od Úval je to na prd...
16. 7. 2014 21:32
Za 100 let
Nevím proč to psát dnes, už to stejně nedožijeme. A taky, bude to dvakrát 75 cm široký.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - aproximus
16. 7. 2014 23:34
cílem není postavit
cílem je plánovat, špekulovat, po kousíčcích rozestavět a hlavně nikdy nedokončit nebo aspoň né kvalitně, ať bezedný penězotok ze státního nikdy nevyschne.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2014 07:06
Zajímavé je, že na nemakačenka co si chodí pro
podporu prachy jsou, ale na stavění cest ne.
Rozbalit vlákno
0