Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česká silniční budoucnost? Třeba jižní alternativa k D1

David Bureš David Bureš 15. 7. 2014 • 03:54
2
87
Plánovaná silnice S13 by měla ulehčit některým úsekům dálnic D1 a D5. Její realizace je ale zatím daleko.

Ministerstvo pro místní rozvoj vydalo aktualizovaný plán na územní rozmach České republiky. Součástí dokumentu jsou i plány na nové dopravní koridory. Řidiče zaujmou především navrhované „kapacitní“ silnice S13 a S8.

Spojení nazvané S13 má vést z Plzně přes jižní Čechy k dálnici D1. Tato „jižní spojka“ má ulehčit úsekům dálnic D1 a D5 u Prahy, řidičům usnadní jízdu ze západu Čech na Moravu – nebudou totiž muset jet přes Prahu.

Silnice S8 má zase vést ze severu republiky na jih – od Mladé Boleslavi přes Jihlavu a dále k hranicím s Rakouskem. Také tato trasa by měla ulehčit „dé-jedničce.“

„Není to územní plán České republiky v tom smyslu, že by obsahoval konkrétní záměry a trasování. Vymezuje však hlavní koridory a plochy pro plánované stavby, jejich konkrétní trasy musí zvolit dotčené resorty a kraje. Těm ukládá určit, kde přesně budou,“ řekl pro ČTK ředitel odboru územního plánování na ministerstvu pro místní rozvoj Tomáš Sklenář ke zveřejněnému dokumentu.

Sklenářova slova naznačují, že na případné realizace staveb si ještě řidiči nějakou dobu počkají. Třeba u silnice S13 jsou zvažovány dvě trasy. Podle serveru iHNed je nejpravděpodobnější variantou vedení z Plzně přes Písek a Tábor až do Pelhřimova k dálnici D1. Možností je ale i silnice vedená jižnější trasou přes České Budějovice.

Výstavbu oddálí i finance. Jižní alternativa k D1 by musela být silnicí dálničního typu, aby ji řidiči využívali, na což stát v současnosti nemá peníze. „Nicméně s využitím současných úseků silnic a s vybudováním nějakých obchvatů se dá takzvaná jižní spojka vytvořit,“ řekl serveru iHNed k možnosti výstavby této silnice Sklenář.

S některými dříve plánovanými silnicemi aktualizovaný plán Politiky územního rozvoje už nepočítá. Zrušeny byly plány na silnici S3 ze Strakonic k hranicím Německa, k Pasovu a silnici S1 z Mohelnice nedaleko Olomouce do Polska. Třeba u koridoru S3 se ukázalo, že není tak potřebný, navíc proti němu protestovali ochránci přírody.

Původní verze dokumentu Politika územního rozvoje vznikla v roce 2008. Aktualizovaná varianta reflektuje například změny v transevropské dopravní sít TEN-T a Dopravní sektorové strategii republiky. Hlavním smyslem dokumentu je koordinovat kraje a obce v jejich územně plánovací činnosti a koordinovat tvorbu resortních koncepcí, které se týkají daného území.

V současnosti ministerstvo předkládá pouze návrh aktualizace, ke které se mohou do 8. září vyjadřovat místní samosprávy i veřejnost. Po projednání připomínek bude dokument do konce roku předán vládě ke schválení.

Související články

Témata
24. 7. 2014 07:23
Re: Zajeté koleje.
Plzeň - Klatovy - Horažďovice - Strakonice : 97km ( - již vybudovaný plzeňský přivaděč) . Plzeň - Nepomuk - Horažďovoce - Strakonice : 82 km .
22. 7. 2014 13:51
Re: Zajeté koleje.
..........rozšíření slovní zásoby......pro vás zdarma...............
22. 7. 2014 10:52
Re: Zajeté koleje.
A kde jsem mluvil o vojvodství? Nikde. Jeho severní polovina není součástí konurbovaného prostoru.
22. 7. 2014 10:44
Re: Zajeté koleje.
Maločeský? ˇAy, caramba!
18. 7. 2014 15:08
Re: Zajeté koleje.
jen mimochodem celé polské Slezské vojvodství má rozlohu 12334km2 a žije tam 4,6 mio obyvatel, to je 372 ob./km2 takže Vašich 700 je z říše snů. A mimochodem např okr UL má 298 ob./km2

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud