Novinky

Zpět na článek

Škoda Superb: Místo šestiválce plug-in hybrid

32 komentářů

Avatar - Bazalt
Bazalt
Wow plug-in od VW! Už bylo na čase. Ještě deset let a bude tam kde Toyota nyní 😄 Nic proti V6. Naopak-raději V6 než poloviční foukátko (vlastní zkušenost, víc jak 1000km na dovolené s V6/160 kw se spotřebou kolem 8l) Ale hlavně mnohem lepší alternativa do zamořených měst než sazomety. Škoda jen že v Čechách opravdu není síť nabíjení a to ani ve velkých městech. Ostuda!
Plug-in hybrid ANO :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi nějaký trochu retardovaný, že. Nějak jste si nevšiml že v moderních vozidlech dnes metají saze právě a pouze motory TSI. Všechny nové diesely jsou opatřeny filtry pevných částic, které se pravda dají brutálně vykuchat, ale to samé se dá říci o již několikáté generaci TSI, kde ovšem není třeba nic vykuchávat, neb tam žádné zachycovače nejsou (ale brzy budou.)
Takže by to chtělo zklidnit hormon než plácneš MEGAKRAVINU.
Avatar - Bazalt
Bazalt
Děkuji za věcnou připomínku 😄
V podstatě máš pravdu. Rozprašovače zplodin v turbomotorech jsou katastrofa. VW si před deseti lety když připravoval TSI zaloboval v EU najednou všechny atmosféry neodpovídají normám. Tak se i zbytek musel chytit mini motorů s turbem. O tom že systém měření emisí i spotřeby je naprosto zkreslený se ví dávno ale EU to nesmí přiznat. Stejně jako že povinné přidávání řepkového sajrajtu do nafty je ekologická katastrofa. To nemluvím o tom co to znamenalo pro motory. Proto jsem říkal raději V6.
Filtry na disel jsou povinné už hodně dlouho ale to co lítá z výfuků při rozjezdech, zrychlení nebo vypalování filtru je fakt síla. Vidím to každý den i u nových aut. Bohužel ne každý se o auto a motor stará aby tomu tak nebylo. platí pro jakýkoliv pohon. Nafta má hromadu výhod oproti benzínu nebo čemukoliv jinému. Musíš sám uznat že nejlepší jsou dlouhé plynulé trasy a ne popojíždění ve městě. Také všechny těžké stroje používají naftu-protože je pro ně nejlepší. To samé platí pro lodní motory.
XTad
Z TSI ale nedela sazomety turbo, nybrz prime vstrikovani, ne?
Avatar - JohnST
JohnST
Ak nieco lieta z vyfuku nie je tam filter pevnych castic. >😒]
Avatar - Bazalt
Bazalt
Hlavní pointa plug-in je že ve městě s infrastrukturou (zásuvkami) se dá používat jako 100% elektromobil. Kromě snížení emisí a hlučnosti je to obrovsky zajímavé pro firmy ale i soukromé majitele z důvodů úlev na daních, poplatcích, mýtném, parkování... Nemluvím o Čechách.
Avatar - fOE
fOE
Aneb tak to dopada kdyz nekomu v zilach misto krve koluje nafta.
chytrak1
Aha, a kolik že to nabízí v ČR elektrických auta ta pokroková Toyota? 2:0 pro VW.
Avatar - Bazalt
Bazalt
Čechy jsou ostuda, vážně ne důležitý trh pro Toyotu 😉
jamp
Toyota prius plug in, ale tych 959.900 je asi mimo tvoj filter >😁 25 km na baterky, aj ked tomu moc neverim
XTad
Do zamorenych mest mozna, ale stejne radeji sestivalec na CNG.
Avatar - Bazalt
Bazalt
CNG :yes: Pár tisíc kilometrů osobních zkušeností s Pandou v Rakousku a Německu.
Už na to jezdí i autobusy na venkově tak pořád nechápu co je a problém se sítí v Čechách. E.ON monopol podporovaný státem?
Gvick2
je škoda, že opouští V6, jezdí jich docela hodně a mohlo to Škodu odlišovat od konkurence, která ve velké části šestiválce již opustila. Naopak hybrid je totální nesmysl, na jediném trhu, kde se něco v hybridech prodá je USA a tam Škoda neprodává a v Evropě je to neprodejné.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V6 se skutečně určitě dala vylepšit a ve flotilovém výsledku CO2 by to nehrálo roli ........ Plug in hybrid je kravina ........ 1,5 l na 100 km. Toyota už se skoro dopracovala (dle své metodiky) na 0,0 litrů na 100 km - no není to paráda?
když se to vše správně zaonačí, máme tady perpetuum mobile. >😁 >😁 >😁
Gvick2
Problém není ani tak v metodice Toyoty (u Priusu plug-in udává 2,1 litru kombinovanou, 1,5 litru vykazuje VW u tohoto plug-inu s 1.4 TSI) jako spíše v metodice EU. Kdyby se započítávala i spotřeba el. energie tak spotřeby budou vypadat zcela jinak. Např. v ČR by to bylo 2 litry benzínu plus 50kg uhlí spáleného v elektrárně na 100km. 😄
Avatar - Bazalt
Bazalt
Souhlas, tyhle tabulky jsou směšné.
Dojezd elektromobilu 100% elektromobilu 150km na nabití 25kWh. Na výrobu 1kWh se spálí zhruba 1kg uhlí. Ne Čechy nejsou vhodné pro elektromobily. Ale při množství spotřebované elektřiny třeba pro vlaky a tramvaje je to jako kapka v moři.
Avatar - Bazalt
Bazalt
Naprosto souhlasím, V6 je V6. Co se děje je ostuda. A už je to i ve F 1 8-s
Avatar - Bazalt
Bazalt
Proto to VW dělá. Dobýt US trh. Loby o ekologičnosti TDi aby mohly využívat ekopruh pro elektromobily a hybridy nevyšel tak na to musí jinak. I když to co vypouští TDi je obláček páry oproti tomu co se hrne z nejběžnější F150.
PavelK_
Proč se snaží VW splynout s davem? Vždyť V6 předčil prodejním úspěchem očekávání, i u Passatu. Na auto do zásuvky jim v téhle třídě sere Bílej tesák. Chtělo by to spíš 2,5, co nemá zvuk z repráku, ale pod kapotou!
XTad
Jo to by bylo taky super. Nechapu proc audina ten petivalec nezapoji trochu vic. Jako clanek mezi dvoulitrem a trilitrem by fungoval skvele od A4 po A7.
_MT_
Od A4 po A7 by mohl být problém s tím, že mají motory podél. A je to motor quattro, není moc pravděpodobné, že by se o něj podělili s jinou značkou. Tím spíš, když zvládnou dostatečné výkony vyždímat z dvoulitru.
PavelK_
Technické problémy v tom nevidím (MQB), ale i tak, jen jsem se zasnil. Myslím, že je krátkozraké ubírat se k (max.) čtyřválcům. Mohla z toho být konkurenční výhoda.
ericn
Jo bylo by to fajn, ať si ten Plugin nechají 😉
_MT_
Nikde jsem nepsal nic o problémech na MQB. Jen, že není moc pravděpodobné, že by se o něj podělili s jinou značkou. VW by měl mít nový VR6, ale pro Superb bude nejspíš příliš výkonný.
XTad
"Soucasnou" 3.6ku taky pro skodovku zkrouhli o 30kW...
_MT_
Ano, ale v té době neměl Passat dvoulitr s výkonem přes 200 kW (i když takový motor měli, nedávali ho do "civilních" aut). Není ani jisté, jestli se tenhle šestiválec dostane do (evropského) Passatu. Pokud neplánují Superb s výkonem přes 206 kW, šance na šestiválec je podle mne nulová.
XTad
Superb 3.6 ma 191 kw, takze asi tezko muze byt nahrazen 155. Jeho role se zmocni bud dvoulitr, jak ostatne predznamenala spousta clanku a nebo novy trilitr, jak by si vetsina z nas prala.
janyc
No prial by som si to aj ja 😉 ale 3,0 asi tazko ;-\ .

Dôvo😜 Passat to nema tak to ani nebude mat ani Superb.

PS. A4 je pre koncern VW ina liga. Cize tam by sa to asi hodilo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ako majitelia sucasnych 6 valcovych supikov sa uz nevedia dockat ako ich vymenia za nejaky plug in hybrid 😉 ... bohvie kde budeme za dalsich 15 rokov ale sucasne smerovanie aut ma uz bez urazky vazne desi..... mozno si to ani neuvedomujeme ale ak to takym tempom pojde dalej tak za 20 rokov sucasne auta ako ich cele desatrocia pozname uz uplne zaniknu.... a na ceste to bude samy hybrid a malolitrazne oturbene sekacky s zivotnostou maximalne tak 5-8 rokov .... rozmyslal niekto nad tym ze co usetrim na vypinani valcov za rok? kolko? 20 eur? a pripadna oprava ak sa mi nieco s vypinanim valcov posere? kolko ma vyjde? 200 eur? 400eur? .... ale to asi nikto neriesi .. v konecnom dosledku sa zase nic neusetri len clovek ako vzdy prerobi a pekne si vsetko preplati aj dvojnasobne... a o tom je vlastne cele to moderne automobilove setrenie... uplne nenapadne cloveka vlastne donuti zaplatit v konecnom dosledku viac pricom sa navonok tvari ze mu setri peniaze.... opak je pravdou, sikovna finta na nesikovnych
cjoctavian
ano ano, prave si odhalil pravu tvar kapitalizmu :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
proč jsou tyhle malůvky vždycky tak ošklivé? :no:
Avatar - poterienko
poterienko
Protože z nich vychází ošklivé Škodovky.