V "Zeleném pekle" se už prohání i úsporná ekoauta a hned je z toho rekord. Na objetí slavné trati potřeboval plug-in hybridní Prius necelých pět polévkových lžic benzinu.
podobnych hodnoceni je lepsi si nevsimat, ja bych i uvital pokud by slo takove hodnoceni skryt uplne, je to jen dalsi zbytecnej prvek co me zatezuje slabsi zarizeni
Seat Leon Cupra měl průměrnou rychlost na severní smyčce 155 kmh. McLaren P1 178kmh a rekord tam je něco přes 200kmh průměrné rychlosti na okruh. Tak mi neříkej, že 60 je slušný. I trabant to dal za 16 minut ! Prius za 21...
Mluvíme opravdu o časovém období několika příštích dekád, předpokládám, a pak je otázka, co bude stát nafta/benzin celkem snadno zodpověditelná, cena ropy nemá důvod (snad mimo globální válku) pro výrazný nárůst, zdroje tu jsou, takže reálnou cenu nafty/benzinu budou i nadále určovat daně, stejně jako cenu elektřiny. Způsobů jakým zdaníš uživatele elektroaut může být x, viz. kolegové výše, tady se hraje jen o jednu neznámou, a to kdy, kdy se tato skupina zvětší natolik, aby se státu vyplatilo ji nějakým způsobem zdanit. Jinými slovy, argument nízké ceny u elektropohonu je argument, který je časově omezený. ;-)
Tak zdanit napr. domaci vetrnou "elektrarnu" by nebyl absolutne zadny problem - zavedla by se dalsi dan a kdo necerpa z verejne site tak zaplati pausal za moznost mit vlastni.
prumer minimalne 60km/h a ujet nato 20km? to je hodne slusnej visledek pokud udavaj 25 v papirech ;-)
jen pro ukazku, ja mam za poslednich cca 12tisic km prumernou rychlost 59km/h a to si na dalnicich kterych mam asi 60% jizd dopravam povetsinou rychlosti okolo 150km/h a rychlosti limity vpodstate temer nedodrzuju temer nikde, ve meste je prumerna rychlost okolo 25km/h, a to ze jedes nekde 60-90km/h neznamena ze prumer nejak vyrazne stoupa :-)
ono se staci podivat treba na F1, topspeed maj prez 300, velka cast okruhu jsou rovinky, a presto jsou radi kdys prumerna rychlost jde prez 210, na vetsine okruzich ale do 200, a treba v Monaku jsou radi kdys maj prumer okolo 150, snad nejvic je to tusim ve Spa a Italii, kde jsou radi kdys pricichnou ke 240 prumeru
otazkou je, kolik bude stat benzin/nafta v dobe, kduy dojde k poradnemu zdaneni elektriny pro elektromobily, rekneme ze dnes je elektrina za 5korun za 1KW, takze i dalsi 100% dan by znamenala jen nejakych 10kacek za 1KW, jenze predpoklad i samotnych firem obchodujicichc s ropu je, ze behem 10-15 let stoupne cena teto suroviny 2-3x , takze litr benzinu/nafty nebude stat 35 korun, ale treba 80-100 korun
dalsi veci je, ze elektrina se nemusi kupovat jen z verejne rozvodne site, nikdo ti nezabrani a nezdani vlastni zdroj elektriny, treba solarni, vetrnou, a dalsi, nekteri tak budou moci jezdit jen za naklady na vyrobu jejich elektriny a kupovat elektrinu do auta treba jen pri delsich trasach (jen naokraj, do 10 let se tusim predpoklada ze karoserie aut budou v pripade elektromobilu moc tejt solarni, a ze v oblasti solarni energie za posledni roky se taky dejou docela skoky, tak jako se ted zacinaj konecne ukazovat nejake skoky v bateriich), takze treba 10-20% potrebne energie auto ziska jen tim ze nekde bude stat na slunicku, treba kdys bude majitel v praci, a tuhle energii ti nikdo nezdani :-)
Tohle je věc, kterou si spousta lidí neuvědomuje, provoz aut na el. je, resp. bude výhodný, dokud jej nebude využívat dostatečně velká skupina motoristů na to, aby mělo smysl je zdanit. Zaplnit (rozuměj postavit s dotací) pak evropskou silniční síť dobíjecími stanicemi bude otázka velmi krátké doby, cena za kWh se zdesetinásobí a električtí nadšenci pak začnou tu "ekologii" pořádně platit. :-);-)
Protože nikde neuvedli, že to je maximální vzdálenost, kterou jsou schopni ujet s touto spotřebou a také, že je nutné započítat elektřinu. Prostě to mate lidi, kteří tomu nerozumí.
Ale proč by jezdilo záměrně takhle omezené, když jeho síla je právě v těch možnostech nabitých baterií? To je jako bys chtěl testovat TSI se záměrně zablokovaným turbem...
Za elekrtinu se take plati ale malo. Nebude to trvat dlouho a mame tady dalsi typ odberu - pro nabijeni EV a PHEV - se spotrebni dani to budenjako za benzin. Kde by stat bral na dane?
o ni se tam stejně museli ztratit na tom okruhu, jelikož pokud jeli 60km/h průměr a jeli to 21minut, tak museli ujet 21km a okruh má jen 20,6km .... takže někde někdo kecá :-)
Ano, reklama na elektroauta a hybridy stojí na tom, že zatímco za benzín / naftu / plyn platíš, tak elektřina se bere "odnikud", stejně jako baterie v autě...
Nevím, jestli ho nepochopila redakce, ale dokazovat schopnosti hybridu na okruhu mi přijde uhozené. Mohli jet do Brna a dát to za 0l / 100 km a rychleji, ježto Brno je kratší... Nesmysl. Síla hybridu je ve městě, v kombinaci častých rozjezdů a krátkých tras. Líp by udělali, kdyby pronajali hromadu Priusů nějaké taxislužbě, a pak hodnotili spotřebu.
Co se znevažování auta týká - žádné tam nevidím, spíš úsměvný nadhled na tento neobvyklý "rekord".
V čistě el. režimu má dojezd 25 km, takže to klidně mohla dát za nula, ale jak je vidět, kopec ke konci už baterky rozhodil >:D . Tyto rekordy jsou dost zavádějící, ale na druhé straně je nutno přiznat, že v městské provozu priusy fungují dobře, na cesty do práce se dá použít čistě el. režim,a kombinovaný provoz je spotřebou někde na úrovni menšího tdi, někdy i trošku níž.
Žádných 5 polévkových lžic. Je to ELEKTŘINA + benzín. Kdyby auto vyjelo jinak, než plně nabité elektřinou a nejelo rychlostí 60kmh, tak by spotřeba byla úplně někde jinde. Stejně tak když by tam nebyl delší kopec, kde to elektromotor už nedával, tak by klidně mohli říct, že jezdí za 0 l/100km. Což je taky blbost. Stejně tak kdyby jeli víc než těch 20 km, což je asi tak dojezd na baterky, tak by spotřeba stoupla protože by došla elektřina.
Když tam pojedu firemní Octavií touhle rychlostí, tak pojedu taky za 3.7l/100km ...
Prostě je to fraška...
Viz: [odkaz]
průměrná spotřeba 5,6l / 100km + elektřina ... takže asi tolik k těm 0,4l ...
Už zase bulvár v přímém přenosu?
Proč na konci to trapné znevažování auta, které jste zjevně za celých dvacet let jeho existence (jo, od první generace už to bude) nepochopili?