Nejnovější navigace se podle výrobců umějí vyhnout kolonám a bez stresu vás navést, kam potřebujete. Jak je tomu ve skutečnosti jsme vyzkoušeli na 13 příplatkových systémech.
Zajímavé, sám mám Mazdu 6 a mě ta navigace (vlastně celá ta multifunkční věc) přijde hrozná...MP3 hrají pořád od začátku, po mapě se nedá posouvat voličem ale jen prstem, odezva je příšerná, když mapu zvětšíte, tak se sama po cca 5 vteřinách vrátí zpět do továrního nastavení....Jediné plus je výborná cena, možnost zadání centra města a navigace dle souřadnic.
Mazda vyhrala jen kvuli cene, jejiz hodnoceni jsem vubec nepochopil (např. Lexus ziskal 8 bodu, zatimco jen o 7 tisic drazsi a vyrazne lepsi system v BMW 0 bodu). :-| Navic nektere zasadni vlastnosti (kvalita a citelnost displeje, ovladatelnost atd.) test vubec nezohlednuje.
V AB byla cena systému Lexusu myslím 2600 oproti více než 4 tisícům u BMW. U Lexusu pak kritizovali provázanost s vyšším stupněm výbavy, do ceny navigace ho ale nezapočítali (jinak by měl s více než 7 tisíci také nula).
Ano, kvůli ceně, bez započítání ceny bylo pořadí za technické disciplíny
1. BMW 3er 70b
2. Audi A4 69b
3. MB-C 66b
4. Infiniti Q50 60b
5. Octavia 59b
6. Mazda 6 57b
7. Volvo S60 52b
8. Opel Insignia 51b
9. Renault Laguna 48b
10-11. Peugeot 508 47b
10-11. Lexus IS 47b
12. Kia Optima 40 b
13 Hyundai i40 37b
Bohuzel v testu se nehodnotilo to nejdulezitejsi a sice kvalita a dostupnost update mapovych podkladu. Jinak by se tezko mohlo na ctvrtem miste umistit Infiniti, ktere dlouhodobe kasle na evropske uzivatele a nevydava vubec nebo jen minimalne update map k navigacim a musel by plusove body dostat Hyundai s dosti unikatni petiletou garanci updatu zdarma. Nemecke znacky samozrejme maji dostupnost map vynikajici tam neni co resit, jen Skodovka by mela mit bonus za neomezene updaty zdarma, coz nema nikdo jiny na trhu. Nizke hodnoceni Peugeotu je logicke, jeho infotainment je katastrofalni, tohle Italove zrovna dvakrat nezvladli a Lexus to je tradicni ergonomicka katastrofa. Nicmene alespon updatuji mapy celkem dlouho a za dobre penize.
Ten test zdaleka nebyl jenom o navigaci (nadpis článku je trochu matoucí). Infiniti za navigaci dostalo 9 bodů z 15 možných, přitom celkem bylo možné získat 80b (15b za ovládání telefonu, 15b za konektivitu a aplikace, 15b za navigaci, 15b za hudbu a 20b za asistenční systémy).
Zapoměl si tam napsat ceny. Takže zatimco avigace Mazdy stojí 12 a půl tisíce tak stejně hodnocená u Okty 37 500 a třeba ta u Audi A4 dokonce 103 200 kč. Neberu věci podle ceny ale tady stojí za zvážení jestli těch pár bodů navíc fakt stojí zato >:-[]
Přesně trefeno, ostatní to umí asi ještě hůř. Zato navi v MZD3 je už ok. Čekám, že FL MZD6 bude hlavně o displeji, bude větší bez tlačítek kolem a MP3 si už bude pamatovat.
SDA počítá Octavii do střední třídy. Ale proč proboha?! Vždyť tam nemá co dělat. Její místo je přece o chlíveček níž. Ale to by asi v Boleslavi nechtěli slyšet, kvůli image ;-)
Dřív to prý bylo kvůli taxikářům, teď nevím no. Je to sourozenec golfu, motory má na nižší střední.......
Superb taky není na vyšší střední. Rozměrově ho trumfne Insignie a chybí mu šestiválce v naftě, prostě nějaký to mají kluci popletený. :-)
Motory na nižší střední... no... 2.0TSI 162kW, 2.0TDI 135kW, 1.8TSI 132kW, 2.0TDI 103kW... to je na střední třídu celkem pohoda, nemyslíš? Podívej se, co ti nabídne konkurence ve střední - Renault, Hyundai... ale třeba i Ford nebo Peugeot.
Tak mobil, tablet nebo prenosna navigace jsou dnes tak do dodavky, aby lopaty trefily na stavby, pripadne aby rozvoz mlika probehnul ve spravnem poradi. V beznem osobnim aute uz je dnes navigace celkem beznou soucasti takove te bezne vybavy co by to auto melo mit. Minimalne ve stredni tride.
...podle tvýho povýšeneckýho stylu jsi sám dostal lopatou přes hlavu. Ve střední třídě je navi součást výbavy? Aha, kdo ji nabízí bez příplatku v rozumný úrovni výbavy a ne topu?
Navíc moderní smartphone dokáže stejné funkce (taky se zobrazí když potřebuješ atd.. navíc kolkrát bere nejaktuálnější mapové podklady), jako ta vestavěná, ale tu asi "lopaty" podle Atily mít nemůžou... >:-[]
Taky ji používám a troufni si říct, že lopata nejsem, s tou sem se oháněl naposledy kdysi na brigádě při Vš :-) . Mimo jiné, pokud nejsi uplně hloupej, tak v Evropě trefíš v 90% bez naviny, pokud se předtim podíváš na mapu jakym směrem máš jet tak ji použiješ jen po velkém městě. V minulém autě jsem vestavěnou měl a krom toho, že sem občas rád koukal na mapu jen tak, sem navigaci pustil vždy ve stejných případech jako tu mobilní :-)
navi ako základ v strednej triede?...ok už mi odstavilo všetky kardio funkcie... ;-\
v strednej triede aby bol človek rád že má xenóny, nejakú tú automatickú klímu a podobne..určite by som tam navigáciu neradil, všade kam sa pozriem sa za ňu pripláca..
a neviem čo je zlé na navigácií v telefóne..ono keď si na firme ešte vozím tovar na Ducate, tam mi navigácia v telefóne príde úplne ok..jednoduchá a aj presná..nemusím zbytočne kupovať klasickú, keď tam tá funguje dobre..takže lopatové prirovnanie je trochu mimo...ono pokial človek jazdí tie isté trasy tak tú navi už potrebovať nebude a pokial ide aj za hranice, všade sú tabule takže ak má človek aspoň trošku zmysel pre orientáciu tak prejde aj bez navi..
ono ja mám navi aj v F10-ke a použijem ju akurát keď idem napr. do Prahy že sa potrebujem dostať na nejakú ulicu..tam vo velkých mestách mi to pomôže..alebo keď si potrebujem pozrieť kolko km ešte asi ostáva..ale niekedy keď idem ďalej a viem kade mám ísť tak si ju zapnem aj tak.proste niekedy sa mi páčia mapy a šípky.. :-)
ale veľkú časť za volantom strávim bez navi a mobilová poslúži tak isto ako normálna... ;-)
Však to sem psal také, já sem pozoroval jediný rozdíl v tom, že ta vestavěná v autě při prvním vjezdu do lesa či kratšího tunelu neřve, že ztratila signál, jelikož má větší anténu logicky ( a to byla navina v R.Laguna II z roku 2002, mimo zastaralé grafiky a pomalejšího načítání ale fungovala přesně ), ty přenosné se holt častěji ztrácí, pokud nechytnou družici a musíš mít zaplé data pro rychlejší navigaci :-)
Renault ma k vybranym modelum navigaci zdarma, Hyundai ma navigaci v cene ke vsem vybavam krome zakladniho holatka. I dost draha Skodovka nabizi zakladni navigaci Amudsen do Superbu za prijatelnych 8000Kc a Columbus za 28.000Kc, coz celkem jde.
No koukám, že se tu mraky lidí opět hrabe ve Škodovkách (místní záliba), ale už se neřeší kdo vlastně propadl a to i40. No tak jak to je? To "skvělé" auto má celkem dost mušek, diskutabilní design, slabý turbodiesel, špatnou navigaci, ne zrovna nízkou cenu a nic moc image. Prozraďte mi někdo, proč by si ho pak měl někdo koupit? ;-)
Co se týká Mazdy 6, tak je to skvělé auto, ale tem MM systém v ní se mi taky moc intuitivní nezdál, jak píše nahože ebm007.
Nevim proc byla i40 kritizovana, ma zdaleka nejlepsi pomer cena vykon (spolecne s nekterymi Renaulty), protoze je v zakladni cene vozu (tedy krome uplne nejnizsi vybavy) a ma pet let update zdarma.
Protože test nebyl jen o navigaci a cenu aktualizací asi nezohledňovali vůbec. Cenu systému AutoBild uváděl přes 3 tisíce €, stěžovali si například na špatné TMC, ani nabídka asistentů je neohromila. Samotná navigace dostala 9 bodů. Nejvíc ztratil za aplikace/ připojení, získal 0 bodů (a 7 bodů za telefon je tristní výsledek).
Asi jsem blazen, ale shanet auto ve stredni tride s manualem, tak bych koupil prave i40. Neni to uplne spatne auto a ta cena za kterou se da koupit je proste bezkonkurencni. S automatem uz nedava smysl, protoze nejede, ale s manualem nejlepsi volba v pomeru cena/vykon.
Jenze za 530tis. mas Hyundai v plne palbe vcetne vybavy, kterou Mondeo ani nema a navic bude s dieselem, ktery je pro naprostou vetsinu kupujicich primarni volbou. Pokud koupim Mondeo se srovnatelnym TDCI a dorovnam vybavu, tak jsem minimalne sto tisic nad cenou Hyundai i40.
Jenze Titanium Plus je proti i40 celkem holatko, pro dorovnani vybavy na Hyundai i40 Premium je potreba dalsi vybava za dalsich sto tisic korun, coz je vysledna cena 720.000Kc a jak rikam Hyundai i40 ve stejne vybave stoji 560.000Kc, to je o sto sedesat tisic. Takze by Ford na uz tak akcni model musel dat dalsi slevu pres dvacet procent, coz se obavam ze neda.
Tak ti nevim, Hyundai konfigurátor tvrdi něco jiného. i40 s motorem 1.7CRDi 100kw, manuál 6st s metalízou a paketem Premium je za 817tis jako ceníková cena. Tedy o víc jak 90tis víc než tvrdíš ty. Nevím jaké slevy dávají prodejci, ale tipnu si že tak velké nebudou. Tj když koupím Mondeo s výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, lepším motorem a podvozkem, mě oku lahodícím designem (i po těch letech, co se prodává), tak mám skoro 200tis Kč na mraky "extras", případně je ušetřím na cokoliv dalšího :yes:
To je jak řešit proč spoluobčan krade a chodí nemytý. Nechť si jde Hnůjdé do prd*ele i se svými placenými diskutéry. Samozřejmě že to je poslední, prodeje drží jen ty všudypřítomné lživé reklamy. Jak jde vidět ať se píchne do jakékoliv disciplíny, fopa. Takže raději gratulujme vítězům z první třetiny a hotovo.
Aktualni sleva na Hyundai i40 v maximalnich vybavovych stupnich u dealera je nekde kolem 250.000Kc. Mne v Auto Zeman v kvetnu nabidli slevu 220.000Kc a to by se dalo dalsim vyjednavanim jit jeste dal. Hyundai ted do tech prodeju v CR jde opravdu agresivne.
Promineš mi,doufám, že s tebou nebudu souhlasit. Hi40 má otřesný vzhled, nic moc zpracování, ještě horší image a to všechno potvrzuje podbízením se. Navíc píšeš, že Diesel je priorita pro většinu kupujích. Já je vůbec nechápu, protože diesel má na kratší cesty, které většinou vykonáváme, daleko vyšší spotřebu. Když se ti rozbije, což u Hjondé( fujtajxl) platí zcela bezpečně, tak zaplatíš víc. Ale zpátky ke korejskému autohnusu. Mezi jediné dva plusy patří fakty, že nemá nejchudší výbavu a dělá slušně prostorná "auta". To je vše. Jinak ještě bych si koupil ono Mondeo v üplně stejné konfiguraci jako píše tvůj sok ericn, akorát v Combi a měl bych. Ahoj a příjemný den při zoufání nad rozbitým Hyundaiem.
Pokud jsi domácí kutil, tak i40 vřele doporučuji!
Naučíš se rozebírat nejen palubní desku kvůli různým pazvukům, doučíš se i pokročilým elektronikem a důvěrně se budeš znát s celým personálem servisu, kde strávíš nejeden krásný den. >:-[]
Naštěstí máš dostatek času (5let záruky) na to aby jsi poznal příjemné lidi i s ostatních Hyundai servisů v kraji i mimo něj. :yes:
celkom ma prekvapilo prvenstvo Mazdy..ja tomuto autu síce fandím od začiatku, páči sa mi dizajn aj všetko okolo toho ale..sedel som u dealera v jednom kuse s navigáciou a musím uznať, že ovládanie a celková práca s navigáciou ma nepresvedčila....navyše neviem ako ostatní ale mne osobne sa nepáči ani do zapracovanie displeja do interiéru...tá kaplička s tou navigáciou je užšia a pomerne vysoká a to sa mne moc nepáči..ale tak každému chutí inak...
hodnotenie navigácie BMW ma neprekvapilo ani trochu..mám ju v 535d F10 a netvrdím to len preto, že to auto vlastním, ale ovládanie navigácie ale aj celého menu a práca s iDrivom nemá chybu..je to v skutku jednoduché..
a čo sa týka Hyundaia..moc ma to neprekvapilo tiež..kamarát kúpil nový typ Santa Fe a práca s navigáciou a ostatnými vecami nie je bohviečo, hlavne za jazdy,,
Mazda neni spatne auto, do prichodu Passatu to bude asi celkove nejlepsi auto ve stredni tride, nicmene je zabite cenove, kdy je v porovnani s konkurenci cenove zcela nekonkurenceschopne a to je celkem videt i na tech prodejich.
tak ono na cenu sa treba pozerať z viacerých uhlov..mal som tú možnosť v Mazde 6 jazdiť celý deň..konkrétne so 165 koňovým 2litrom s automatom...verzia kombi, 19-ky disky, bixenóny, navi v podstate tam bolo všetko..oficiálne podla katalógu by ma stála vyše 31 000 euro ale s predajcom som nemal problém sa dohodnúť na 29 000...a to za mazdu so 165 koňmi a v plnej výbave...ono napr. u Hellera v Ostrave po mňe chceli za Passata kombi 2.0 TDI s DSG a tiež v plnej výbave 30 000...takže to vychádza podobne..a pokial si človek navolí podobne aj Insigniu, Mondeo alebo Accord, tie ceny sa vyrovnajú...a zase čo sa týka spracovania, podvozku, pohonu a nehovoriac dizajnu, je Mazda veľmi lákavou voľbou..
a čo som pozeral štatistiky, nezdalo sa mi že by mala Mazda s predajmi nejaký problém, práve naopak...a celkovo aj u nás vidím nových šestiek jazdiť dosť..
no tak u nás je tých nových Mázd celkom hojne..či už CX5-iek, nových 6-iek ale po novom už aj 3-ek..verzie sedan aj klasické hatchbacky...preto hovorím že u Mazdy by som problém nevidel, ono práveže naopak, ich problém bol v tom že vyrábať nestíhali..
Také jsem nad ní uvažoval u nového auta. Nakonec jsem těch 28 000 vrazil do jiné výbavy.
Jako navigaci mám starý Samsung Galaxy S II. Na našem území s navigací Waze /stačí i šnečí net zdarma od mobil.cz/ v zahraničí ofline Navigon a jsem spokojený. Mobil mám jen s autoprogramy /car home ultra, navigon, waze, "černá skříňka"/ No a jako bonus si mohu v nouzi i zavolat. Náklady suma sumárum jen 750 Kč za origoš držák do auta a jsem spokojený.
Ježíš, ti novináři už parodují i sami sebe. Mazda 6 je všeobecně kritizována a jeden z nejčastějších záporů je uváděna navigace a středový display a teď dopadne jako nejlepší? A to Mazda 6 je mé oblíbené auto. Asi slunko, co?
Článek jsem nečetl, ale za úspěchem BMW 3 nemohlo stát nic... je to jasně nejhorší navigace, kterou jsem měl... s poslení verzí map mě vozí po polích... lesech... slepých cestách... vedlejších polorozpadlých cestách... a ani banální jednoduché cesty (třeba Opava -> Fulnek) nezvládne navrhnout rozumně... :no: dobré auto... strašná navigace :-(
no tak neviem čo to bolo za navigáciu ale ak to bola navi originál od BMW, tak naozaj mi nejde do hlavy tvoja nespokojnosť..ako ja teraz nijako neútočím ani nič podobné ale dosť ma to zaujíma pretože mal som navi v e60, teraz ju mám v F10 a v živote som lepšiu vstavanú navi nemal..a to som si odskúšal aj audi a merc..
len akosi nechápem že prečo ti to tak blblo, pretože ja som s BMW navi spokojný na 100%...ale tak môže sa stať..ja naozaj nijako neútočím len ma to proste zaujíma.. ;-):-)
Mozna by nebylo od veci precist si navod, pripadne si to nechat od nekoho vysvetlit. Vsichni majitele techto navigaci totiz s nimi jezdi uplne bez problemu, mapove podklady jsou jedny z nejlepsich, jenom nejaky Kvason jezdi po polnich cestach a preferuje Sygic, coz mimochodem v ramci mobilnich navigaci je vyslovene ekonomicka volba, ktera podle vetsiny testu nestaci na svoji drazsi a kvalitnejsi konkurenci typu Igo, Navigon nebo TomTom a to vcetne kvality a cetnosti aktualizaci map pro CR.
Tak to si dost mimo a je vidět, že si Sygic vůbec nepoužíval. Funguje totiž velmi dobře a to nejen v ČR a SR, ale i kdekoliv v Evropě - namátkou co jsem jel já - Německo, Belgie, Francie, Anglie, Itálie, Rakousko, Švýcarsko, Slovinsko, Chorvatsko atd.Takže Sygic můžu jen doporučit, navíc se pravidelně aktualizuje jak Appka, tak mapy ;-):yes:
Tak tímhle jsi to úplně zabil a dal vysvětlení k příspěvkům o i40 a Mondeu. Sygic a jeho mapové podklady naváděl i v areálu Údolí králů mezi hrobky :-) . Přeji ti tedy hodně šťastných kilometrů s TomTomem v mobilu, v nové supervybavené, superkvalitní a superlevné i40, pokud už máš tedy za tu supercenu auta do výroby od jara objednáno ;-) .
Výrobcovia by mali robiť len vstavané držiaky na GPS
Keby to výrobcovia automobilov mysleli so zákazníkmi férovo (ale to by som chcel asi moc, že?), tak by sa dohodli na nejakom univerzálnom sklápacom slote obsahujúcom aj napájanie (napr. bezdrôtové), do ktorého by sa pomocou redukcií dalo upevniť akékoľvek GPS-ko alebo chytrý telefón. Upevniť by mohlo napr. pomocou magnetu.
Vodičovi by tom stačilo kúpiť GPS-ko za pár tisíc korún a nemusel by platiť desaťtisíce za predražené vstavané prístroje. Ale to som asi moc naivný...
Druhú možnosť už aspoň 5 rokov robia čínske firmy - bohužiaľ aj kvalita tomu zodpovedá. Ale myšlienka je to zaujímavá - GPS-ko v spätnom zrkadle.
Niekto by mohol vyrábať kvalitné a softwarovo vyladené spätné zrkadlo all-in-one. Okrem zrkadla by to bolo z jednej strany GPS-ko a z opačnej strany kamera nahrávajúca situáciu pred vozidlom počas jazdy... Plus k tomu ešte Bluetooth a prehrávač MP3 - pre staršie autá...
Re: Výrobcovia by mali robiť len vstavané držiaky na GPS
Navigace integrované s autem mají některé vyhody. Při ztrátě signálu jsou schopny po nějakou dobu (než se nasčítají chyby měření) dále navigovat s využitím dalších zdrojů informací získaných z auta (rychlost, úhly natočení kol v zatáčkách ...). Obrazovka navigace funguje i pro couvací kameru apod.
Tohle na mobilu apod. neuděláš bez standartizace signálů, které vestavěné navigace od auta dostávají.
Mam moznost porovnat obe navigacie, jednu v Mazde 6 a druhu v Hyundai i30. Ta je rovnaka ako v i40. V Hyundai je navigacia rychlejsia, ma vacsi display (7 palcov) a lepsiu grafiku, ale ma menej funkcii (napr. neupozornuje na stacionarne radary). Ovladanie cez display je neintuitivne a casto nelogicke. Navigacie je "ukecana" a hlasove navadzanie sa musi stale vypinat pri novom navigovani. Ak sa hlasove navigovanie vypne, nefunguju ani hlasove vystrahy. Updaty map su drahe (160 EUR rocne), update firmware je zdarma a je nastastie bezproblemovy (cez USB). teraz sa situacia zmenila a Hyundai ponuka bezplatny update na 5 rokov (tusim).
V Mazde 6 je maly display (5.8 palca), navigacie je pomalsia a ma horsiu grafiku (klasika TomTom). Ma ale podla mna lepsiu logiku navigacie, omnoho vacsie moznosti nastavenia, logicke ovladanie, 1/4 rocne updaty za prijatelnu cenu (casto akcia za 40 EUR).
V Mazde je navigacia urcite lepsia, ale urcite by som ju neoznacil za najlepsiu, ani s ohladom na vybornu cenu (500 EUR).
V novej Kia Sportage som si vsimol uz nejaku novu navigaciu s inou grafikou, tak je mozne, ze sa uz vela veci zlepsilo aj u koncenu Hyundai.
Na obe navigacie sa da zvyknut a urcite by som uz nechcel auto bez vstavanej navi. Akosi to uz k autu patri, ceny su uz konecne prijatelne a nechce sa mi natahovat s kablami pri externej navigacii. U navigacii v mobile chyba TMC, ktora je pri navigovani pre mna asi najdolezitejsia.
Cituji nesmysl roku: "Aby se například vaše Audi A4 dokázalo bez starostí vyhnout ucpané silnici, musíte zaplatit 79 400 korun za „navigační systém plus“, 5100 korun za multifunkční volant, 10 200 Kč za barevný displej mezi přístroji a 8500 Kč za bluetooth pro propojení s mobilním telefonem. Celkem tedy navíc vysolíte 103 200 Kč „jen“ za navigaci."
Chcete mi z redakce tvrdit, že:
- Navigaci musím ovládat na multifunkčním volantu?
- Že potřebuji BT jednotku?
- Že potřebuji barevný display mezi budíky?
Já se ptám od kdy????? A proč k té navigaci nepotřebuji např. 20" kola? Vždyť to je naprostý nesmysl a uvádíte zcela zcestné částky a informace.
Edit:
A další neméně důležitá věc je to, co všechno vlastně ta "navigace" umí, nebo může umět! RNS 510 od VW z hlavy:
navigace
radio (2 tunery)
DVD movie/mp3 přehrávač
hlasové ovládání
park. kamera + park vizual. senzorů
slot na SDHC kartu
AUX
dopravní informace
TV
Bluetooth
ovládání/řeč vč. hlasového kompletně v češtině!
napojení na displaye v opěrkách hlavy
nově pak nastavení vozu a další věci...