Vestavěné navigace: Hyundai i40 propadl, nejlepší je Mazda 6
Má automobil střední třídy za více než milion korun vůbec navigaci ve standardní výbavě? A jestliže za ní žádá příplatek, vyplatí se dát peníze navíc? Aby se například vaše Audi A4 dokázalo bez starostí vyhnout ucpané silnici, musíte zaplatit 79 400 korun za „navigační systém plus“, 5100 korun za multifunkční volant, 10 200 Kč za barevný displej mezi přístroji a 8500 Kč za bluetooth pro propojení s mobilním telefonem. Celkem tedy navíc vysolíte 103 200 Kč „jen“ za navigaci.
Tento test měl za úkol odhalit, jestli tak drahé navigace opravdu efektivně fungují a vyplatí se. Sešlo se celkem třináct různých systémů. Pokud vás zajímá, proč na posledním místě skončilo zařízení ve voze Hyundai i40, na jaké pozici se umístila třeba Škoda Octavia a co stálo za úspěchem BMW 3 a Mazdy 6, přečtěte si aktuální Auto Tip č. 15/14, který je právě k dostání na stáncích.