Experti na bezpečnost firmy Tesla vyhlásili soutěž o deset tisíc dolarů, které dostane ten, kdo se do jejich vozů dokáže softwarově nabourat. Čínská firma se dušuje, že to zvládla.
Testy od softwarovych firiem by vysli TESLU podstatne drahsie, takze tych 10.000 USD je vlastne zadarmo. Horsie budu pripady, ked niekto najde problem a za nezverejnenie bude pytat viac ako ten cinan, a americani, ktori nevedia kde je prava a lava ruka a mylia si plyn s brzdou, budu svoje soferske " umenie " ospravedlnovat tym, ze niekto ovladol ich auto a preto havarovali , to bude boj o odskodne. Toto by Tesla dlho rozdychavala...
Ale pre majetnych to bude lacnejsi sposob, ako sa vyhnut rozvodu. Uz pojde len o to, kto bude rychlejsi a bude mat lepsieho hackera >:D . Takze aj manzelske poradne by mali mat obavy z TESLY, alebo to uz nebudu robit psychologovia :-!
jj
je to jasný : KAŽDÝ TESLE ZÁVIDÍ A NEJRADŠI BY JI ZNIČIL ABY NEBYL BÉČKO !!
správným činem je pracovat a zlepšovat na vlastním projektu abych byl nejlepší a nikoli likvidaci konkurence protože je lepší abych mohl tlačit vlastní šunt ;-)
Všimněte si faktů:
1) Experti na bezpečnost firmy Tesla vyhlásili soutěž = Americká firma se nechala slyšet, že sice nemá s touto soutěží pořádanou konferencí bezpečnostních expertů SyScan +360 nic společného
2) přišla čínská společnost Quiho 360 Technology Co, která :-) "" údajně "" :-) zvládne ovládat systémy vozu na dálku
3) každý soft je haknutelný, záleží na schopnostech dotyčného. Linux má spousty možností jak ho zaklíčovat klid ;-)
Takže VIVÁÁÁ LAS TESLAS a jejich nejlepší auto na světě = MODEL S [odkaz] ;-) a hlavně srrr na fujtajks dízl [odkaz] protože:
SPALOVACÍ POPELNICE JSOU NEEFEKTIVNÍ KŘÁPY KTERÝ LEDA PLÝTVAJÍ ENERGIIÍ [odkaz] A PŘISPÍVAJÍ KE GLOBÁLNÍMU OTEPLOVÁNÍ PLANETY !!
JE TO 1 MILIARDA+ [odkaz] POJÍZDNÝCH TOPIDEL !!
= jen 30% energie převádí na kola
= a 30% do chladiče a 30% do výfuku [odkaz]
+ k tomu tepelná ztráta tření brzd
+ tepelná ztráta tlumiče
kolik jadernych katastrof si v poslednich rekneme 20 letech pamatujes? ja snad jen jednu , takze vzhledem k tomu kolik elektriny po celem svete jaderne alektrarny dodavaji, je to mnohanasobne bezpecnejsi nez to kolik ropy po svete kazdodenne unika z prestarlich tankeru a ropnych vezi ;-)
Jedna, kľukne stačí, ide o to aký majú dopad.
Prečo by si mali teroristi zháňať jadrovú hlavicu, keď môžu odpáliť niekoľko reaktorov?
Kontaminovať vodu .....
V prípade ďalšej vojny v Eu platí to iste. Nik nemusí odpáliť jadrovú hlavicu stačí reaktor.
jasne >:D zkus se nekdy priblizit k reaktoru, nebo se zkus dostat mezi zamestnance nejake takove elektrarny a pak prechcat ochranne prvky, pak tu pis ty dalsi blaboly o odpalovani reaktoru >:D
kolik mas v hlave osobnosti? pac tohle mohl vymyslet snad jen schizofrenik kde se jedna z osobnosti desne nudi >:D
hele
ty ENERGETICKEJ EXPERTE, PODÍVEJ SE O KOLIKS PŘIŠEL NA AMERICKÝ BURZE NASDAQ/NYSE PŘI AMERICKÝM SOLÁRNÍM BOOMU :
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a záviď dál že seš čím dál CHUDŠÍ !!!! ;-)
PS: jo a kdybys náhodou se zajímal o to kde češi berou levnou elektriku [odkaz] tak poděkuj našim pradědům počínaje KŘIŽÍKEM [odkaz] kteří nezaprodávali českou zemi ale CHYTŘE BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI a BUDOVALI ;-) Jen o Temelínu s uranem z ruska to není ;-)
A JAKO TŘEŠNIČKA NA DORTU : NEJNOVĚJŠÍ ZAPRODANOST ČESKÝCH EUROKROCANŮ [odkaz] JAK ZDRAŽIT ČESKOU ELEKTŘINU KVŮLI NĚMECKÝMU PRŮŠVIHU - NĚMCI JSOU ÚČELOVĚ BEZ ELEKTŘINY A NECHTĚJÍ PODPOROVAT ELEKTROMOBILY - DŮSLEDEK VÁLČENÍ ROPNÝ LOBY NA EVROPSKÝM KONTINENTU PRO ZACHOVÁNÍ KLASICKÝHO SPALOVACÍHO AUTOMOBILOVÝHO NĚMECKÝHO PRŮMYSLU A TÍM PÁDEM NEPODPORY ELEKTROMOBILŮ
přesně tak časy se mění, co si myslíte, že rus bude věčně dělat d_vku eu?? to není kámoš ale pouze bratr slovan. Silnější a mnohem větší, a když mladší bratříčkové nebudou poslouchat a posluhovat dostanou přezdr_ku ;-)
CO STE ČEKALI ?? ŽE SI POPLÁCÁME PO RAMENOU ZATANCUJEM A BUDE TO DOBRÝ ?? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
sestrelit dopravni letadlo v 10 kilometrech neni problem prez pul stoleti, a Putin to jen nedavno celemu svetu dokazal
bezpecnosti protokoly ktere chrani reaktory jsou na takove urovni, ze ikdyby nekdo treba nektere vyradil, tak stale jich bude aktivnich tolik, ze pri necem nestandardnim to zacne proste reaktopr odpojovat, z tech asi 15 znamich (kolik jich je dalsich verejnost nebude vedet) staci jen jeden funkcni a mas proste smulu
SamanAR - tak teda kdyz off topic, tak off topic - jaderna energie, jo:
Na svete je zhruba dost presne 500 reaktou vyrabejicich elektrinu (435 aktivnich a zbytek se stavi) a zatim jich 5 kleknulo - coz je za tech par let docela hukot - Cernobyl, Three Mile Island a tri ve Fukushime.
To mi vychazi selskym rozumem zhruba tak baj voko jedna katastrofa na 87 reaktoru, nebo-li 1,15% po vedecku.
To stoji, s prominutim, dost za prd.
Potom je jeste hromada vyzkumnych reaktoru, dalsi jsou na lodich a ponorkach atd. Vetsinou jsou vojenske, takze kdyby neco, tak nic... (Kursk beztak i s hlavicemi atd...)
To ani nemluvime o vyhorelem palivu, na ktere se proste z vysoka . (premysli, komu s nim domu).
NIKDE na svete neexistuje opravdove uloziste jaderneho odpadu (na par tisic let) - na svete existuji pouze uloziste, ktera jsou docasna (na par desitek let) a potom existuji dlouhodoba, kterymi se Amici chlubi, ale ty jsou jen na lehce radioaktivni materialy - existuje o tom dokument, jak do jednoho takoveho barelu daji 2x nuzky a 2x nuz, ktere se nekdy nekde nejak vyskytly u radioaktivnich latek apod. Takze ikdyz ten sklad vypada velky, v podstate v nem bude urcite nekolik tisic lehce radioaktivnich nastroju...
___
No a potom jeste k te Fukushime - to nebyla zadna sranda. V podstate to zachranil nejakej Yoshida:
[odkaz]
A protoze je ten clanek v anglictine, rad to prelozim tem, kdo by se s tim trapili:
________________________________
Yoshida hrál kritickou roli (při neštěstí ve Fukushimě) tím, že neuposlechnul nařízení vedení společnosti TEPCO, aby přestal chladit reaktory mořskou vodou. Podle atomového fyzika (a spoluautora teorie strun) Dr. Michio Kaku rozhodnutí použít mořskou vodu pravděpodobně předešlo mnohem větší katastrofě. Podle Dr. Kaku byl obrovský přítok mořské vody tím, co zamezilo explozi a Dr. Kaku dodal, že to byla již poslední zoufalá snaha.
12. Března 2011, asi 28 hodin po úderu tsunami, Yoshida a další výkonní zaměstnanci společnosti TEPCO dostali nařízení začít s chlazením reaktoru č. 1 mořskou vodou, aby předešli přehřátí reaktoru a jeho roztavení (meltdown). O 21 minut později ale nařídili Yoshidovi, aby operaci ukončil. Yoshida se rozhodl nařízení ignorovat a nařídil zaměstnancům, aby pokračovali. Později večer ve 20:05 Japonská vláda znovu nařídila chlazení reaktoru č. 1 mořskou vodou.
Yoshida zemřel 9. Května 2013. Bylo mu 58 let. "Kdyby tam Yoshida nebyl, katastrofa by mohla být mnohem horší" řekl Reiko Hachisuka, head of business group ve městě Okuma. Bývalý premier / předseda vlády Naoto Kan tweetoval tribut: "Skláním se v respektu před jeho vedením a rozhodováním".
________________________________
Jak konstatoval Dr. Kaku, kdyby to Yoshida neuchladil, došlo by ke stejné explozi jako v Černobylu a vzhledem k tomu, že zde bylo více reaktorů, došlo by k mnohem větší katastrofě - pravděpodobně by byla půlka celého Japonska neobyvatelná několik set až tisíc let.
Ve Fukushimě došlo ke kompletnímu roztavení hned 3 reaktorů. Palivové články obsahovaly plutonium, jednu z nejjedovatějších látek, kterou člověk poznal. Pouhých pár mikrogramů je smrtelných, pokud se dostanou do těla (potravou, vzduchem...).
I tak se přibližně 1/3 rekatoru vypařila do ovzduší a zbytek jádra se roztavil tak, že z něj byla kapalina. Dr. Kaku někde zmínil, že to bylo poprvé, kdy člověk "viděl" Plutonium v tekuté podobě.
Zároveň došlo k obrovskému úniku radiace jak do ovzduší, tak především do vody.
Situace ve Fukushimě stále ještě zdaleka není vyřešená.
Přesné množství radiace nebylo oficiálně sděleno, po několika měsících nějaký robot naměřil 10 Sievertů - ale on víc změřit neuměl.
Roztavená jádra jsou stále tam (a taky tam skoro jistě navždy zůstanou), jsou vysoce radioaktivní (prostě meltdown), prosakující voda (především ta, kterou je třeba roztaveninu stále chladit, ale i dešťová voda) se stává radioaktivní a stále uniká jak do spodních vod, tak do moře.
Mnoho obyvatel se např. již odstěhovalo z nedalekého Tokia, často s celými rodinami.
Mnozí vědci hned od prvních dní varovali, že reaktory musí být co nejdříve zakonzervovány betonem tak, jako v Černobylu. Nicméne k tomu se nikdo neodhodlal, a tak již radioaktivita prostoupila hluboko do země a spodních vod a nalézt řešení je tedy o to složitější.
Před cca. měsícem (tedy po více než třech letech po katastrofě) se rozhodli pro jiné řešení - zemi pod elektrárnou zmrazit (na led).
Jestli jsem to správně pochopil, do země by byly navrtány dlouhé dráty, které potom budou podchlazeny, tím zmrazí vodu v okolní zemi, a tudíž by konečně měly zastavit šíření radioaktivity do spodních vod a do moře. Nevím, jestli se na tom již začalo pracovat.
urcite to mas pekne sepsane, ale zacal jsem se nudit po prvnim odstavci
ale dik za minici, z tech 500 reaktoru zatim zadnej nebouch diky teroristum okolo kterych se to cele vejs tocilo, takze kde je problem?
kazde odvetvi lidske cinnosti ma sva uskali, tak jako nejsou uplne bezpecne jaderne reaktory, tak neni uplne zdrava ropa vyuzivana jako pohonna latka v jakekoliv forme :-! o tom kolik lidi umrelo v dusledku katastrof jadernych elektrarej, nebo kolik lidi umerelo diky rope, benzinu a nafte muzeme vest vpodatet nekonecnou diskuzi, protoze ty cisla nikdy nikdo znat presne nebude, ja si jen myslim ze v pripade benzinu/nafty to ale bude mnohem mnohem vetsi cislo
covece ozzi, ja ty tvoje plky ani už se nesnažím pochopit, škoda energie, nad tvým poučením jsem už zlomil hůl, takže zbejvá uondat, zdiskreditovat, eliminovat, tak něco... ;-)
Já tady ty elektroonanovače fakt miluji :-) Chlape kup si tohoto elektrosráče (stejně na to nebudeš mít) a neobtěžuj tady svými výlevy o jaderné energetice, o které vůbec nic nevíš, motoristy.
ja tady ty automotoristy neotravuju, ja je fakuju :-) A že je to s_re mi vážně nevadí, to je jedině dobře, představsi že je to až tak vážný že kdyby byli eliminovány jejich dízlpopelnice či dokonce oni sami = je to jedině dobře :-)
Jěště něčemu nerozumíš? ;-)
Ak to bude ako u windows, tak pri predbiehani na okreske uz nespomalis kvoli prepnutiu do nudzoveho rezimu, ale kvoli stahovaniu poslednych aktualizacii softu >:D >:D
jj
je to kněvíře že, kdo by před 20ti lety řekl že jednou do elektromobilu nainstaluju antivir >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
To je velice zajímavé, protože Tesla Model S má standardní API a přesně na tyhlě věci, které popisují - tedy na světla a průhlednost střešního okna. Takže nastavení je "veřejně" přístupné.
Nejspíš se tak dostali jen k bezdrátovému přístupu do systému auta a to jde udělat jednoduše - odposlechnu si komunikaci
O co, že chtěli de facto prověřit své systémy a udělali to za pouhých 10.000 doláčů, protože od kohokoli specializovaného by to stálo daleko víc! Vsaďte se!!
Problém s nechtěným ovládáním na dálku může nastat všude, kde je drive-by-wire. To je taky důvod, proč nedovolili Citroenu plně elektronické řízení, tzn. stav, kdy mezi volantem a předními koly neměla být mechanická vazba, ale jen snímače ve volantu a serva v kolech. Porucha nebo hacknutí takového systému by potom mohly být fatální. Čím složitější systém, tím náchylnější k poruchám a nabourání z venčí. Někdo dokonce tvrdí, že lze takto převzít vládu nad libovolným dopravním letadlem - když se to útočníkovi "vyplatí". Lze se tak zbavit nepohodlné osoby zcela bez podezření. Piloti s takovým převzetím řízení neudělají nic - vazba mezi kniplem a aerodynamickými plochami je plně elektronická.
Teslu řídí počítač. Dostat se do něj, možná by bylo možné způsobit přetížení baterií a jejich explozi a zbavit se tak elegantně někoho uvnitř. Samozřejmě přitom zamknout dveře a zatmavit střešní okno :-)
Pokud získáš kontrolu nad letadlem, stačí ve správnou chvíli vypnout motory. FADEC má dnes kde co. Není to tak jisté, jako přímo letadlo navést do terénu, ale šance na úspěch je slušná.
Řešení je jednoduché. Když nechceš, aby někdo něco zneužil, tak to tam vůbec nedávej. Pokud nechceš řídit letadlo na dálku, nemělo by to být po systémové stránce možné. U letadel se téhle možnosti nebojím. Kdybys chtěl napadnout letadlo, tak je zajímavější se podívat na systémy používané při údržbě (alternativně při výrobě a vývoji, ale ty budou pravděpodobně lépe zabezpečené). Když někdo postaví auto, v kterém může rádio ovládnout (přeprogramovat) kritické systémy, tak nelze o bezpečnosti mluvit. Přistupovalo se k tomu tak, že neexistuje způsob, jak na auta zaútočit ve větším měřítku.
Najprv firma vyhlásila súťaž a potom s tým nič nemá spoločné,že to nejakí experti cez bezpečnosť vyhlásili súťaž!?Tak ako major Haluška!?No so z toho nejako zmätený!!!
přesně! zmatený, to je přesně to co chtějí ti, kteří chtějí abys takový byl ;-) A to s elektromobilkou vážně nemá nic společného. Ta spokojeně na druhém konci světa montuje jeden MODEL S [odkaz] za druhým [odkaz] a plky řeší až levou zadní ;-) Prijoritou pro ni jsou činy [odkaz] ;-)
To není ŽÁDNÁ vokecávačka JAK TO POŘÁT NEJDE jako všechny ostatní dynomobilky v čele s VoksWagónem ;-)
původně to vypadalo, že soutěž vyhlásila samotná Tesla, ale podle posledních informací tomu tak nebylo. Vyhlásili to bezpečnostní experti na jedné ze svých konferencí a vybrali si Teslu jakožto auto s vysokou mírou elektroniky.