Škoda Fabia II s přeplňovaným zážehovým motorem TSI patří mezi mladší ojetiny. V této kategorii se těší slušnému zájmu, zejména pokud jde o praktičtější variantu Combi.
Ta cena na konci článku to trochu zabíjí :). Většina lidí si to auto v AUTO ESA!! ;-) koupí na úvěr, přeplatí dalších 80-90 tis, takže je vyjde stejně draho jako levnější nový vůz i nižší střední na leasing - protože u nových aut jsou úroky poloviční...
A TSI - ofic. vyjádření - problémy mělo jen 4% vozidel, kde se daly opravit výměnou dílů. Takže trochu loterie. Navíc pokud je to auto prodávaný přes bazar, pravděpodobnost, že se kazí i že má najeto více je vyšší ;-\
... od někoho, kdo nepozná rozdíl mezi klimatizací duální a jednozonovou...
1,2 TSI jízdně ano, ale jestli bych na ni vsadil po stránce spolehlivosti? To asi ne. Naopak nechápu to nutné opovrhování 1,2 HTP. Až tolik problémů ten motor nemá a ve vyšší výkonové verzi i na toho kombíka postačuje, pokud po autu člověk chce výkony malého kombíku. A rozhodně se problémy dostaví později než řetězy u TSIček.
Každopádně výběr motorizací je tak trochu u Fabie II volbou mezi různými zly. Možná ještě 1,4 16V 63kW, ale kolik jich je?
Možná by ke zvážení bylo podívat se ke konkurenci (Clio Grandtour) a při cenách v bazaru klidně o třídu výše, takové i30 a Ceedy, Megany, 308 SW splní úlohu rodinného kombíku znatelně lépe a za stejné peníze, nemluvě o úrovni odhlučnění a komfortu.... ono 204 900 Kč za čtyřleté auto s lepší klimatizací a rádiem? Při dneních cenách? Neprodejné. :no:
Já bych jako nejvhodnější motorizaci viděl právě tu atmosférickou 1,4 16v. Jízdně samozřejmě není tak přesvědčivá jako TSI, ovšem spolehlivostí je od ní na míle vzdálená. Výběr mezi novějšími ojetinami je zlejší, zejména však díky faktu, že Fabie jsou s benzínovými motory kupovány pro soukromé účely a tak jejich bazarový čas zatím není aktuální.
Rozhodně však za uvedenou cenu opravdu není příliš smysluplnou koupí ;-)
Přesně tohle jsem čekal. TSI nebrat jsou nespolehlive a polivčičku si tu přijde přihřat nespočet nemajitelu. Což je samozřejmě blabol ale je jasne že je potřeba se "vytřiskat".
Jinak uživatelsky je TSI oproti 1.4 dost jinde a tento motor bych osobně a to zvlašť do kombi verze nedoporučil.
A mě zase baví hýkání těch, kteří se problém snaží popřít. Nemusím být jeden z těch, kteří měli tu kuráž si TSI koupit. Stačí, když znáš zkušenosti uživatelů ze svého okolí. Problém s TSI zde byl a je a rozhodně nelze motor označit jako spolehlivý. Ty na to klidně můžeš mít jiný názor, brát ti jej nebudu. Ano, uživatelsky je TSI na tom lépe, to jsem psal, ale rozhodně to nestojí za tu "rozvodovou loterii". Ovšem 1,4 16v i na verzi kombi v pohodě stačí.
aha, tak to potom jo. Tady nezbývá než to prostě nechat ležet.
P.S. Notoriety se vážně nedokazují. Nikde na světě. V auto branži je tato skutečnost na úrovni informace, že každé ráno vyjde slunce. To, že někdy svítí víc a jindy je pod mrakem už na této skutečnosti nic nemění... >:D
Co to je za argumentaci, že ti sem mám dávat neprůstřelné důkazy? Bohatě mi stačí znát ve svém okolí tři osoby s tímto motorem a u dvou bylo nutno rozvody měnit. Vypisovat jména, adresy a rodná čísla doufám nepotřebuješ. A ne, nejsou to pouze ojedinělé případy. Není problém přiznat problém, ona to není pouze otázka ŠKodovky, ale celého koncernu.
A co jiného bys chtěl? Pokud jsou motory částečně díky konstrukci a částečně díky použití nekvalitních komponent náchylné právě na problémy s rozvody, jenž mohou vyvrcholit přeskočením "nesmrtelného" řetězu, pak nemůžu tento motor označit za spolehlivý. Ty si klidně mysli, že jde o etalon spolehlivosti a problémy jsou nahodilostmi, stávající se jednou, maximálně dvakrát za 100 let. 8-s
Snažíš se přesvědčit nás a sám sebe, že jsi koupil dobře a že TSi jsou etalonem spolehlivosti?
Z mého okolí už mají všichni majitelé TSI první generace měněné rozvody, ať už preventivně nebo protože jim začaly rachotit. Stejně tak mají všichni podložku pod turbem, stejně tak si až na jednoto zažili problémy se zvířátky, kterým TSI nadměrně chutná. Mně to jako důkaz toho, že to není jen nafouklá bublina naprosto dostačuje...
Tím netvrdím, že jízdně není TSI zajímavý motor
Nechci se do toho plést, ale jaké máš ty informace nebo dokonce důkazy, že tomu tak není? Problém s řetězem motor tsi měl, to nelze popřít. Jestli tě tahle celá kauza minula, zapátrej na fórech. Jízdně je to ovšem příjemný motor a já bych to snad i risknul. Ovšem ne za téměř 210 tis. za 4letý véééhykl z b-segmentu, to je hodně sebevědomá cena 8-s
Asi tak co tu mame za zavady....řetěz dale řetěz a dal hm opět řetěz. Tzn. věc ktera je davno vyřešena. Celkově tento motor netrpi žadnymi nadměrnymi zavadami.
Horši je to u 1.4 TSI ktery je složitějši a ma vice choulostivych mist což se bohužel v praxi projevuje.
A tobě to příjde málo jedna fatální porucha, která může hravě odrovnat motor? Který motor srovnatelné výkonové kategorii dnes trpí na podobné fatalní potíže?
O ktere fatalni poruše teď mluvš ? O te vyřešene nebo jsem něco přehlidnul ? A jen tak mimochodem něco si zjisti o řetězech u jinych automobilek. Mužeš začit hledat třeba u Opel Corsa a teď nevim jestli jde o 1.0 nebo 1.2.
Jo tak ty nevíš?
Ano, mluvím o rozvodovém řetězu, jestli ty problém nevidíš, tvůj problém, ale dá se to čekat, jsi majitelem 1,2 TSI, který dle tvých měřítek je nejlepší na světě.
Po nastartování není zcela dopnut (olejové čerpadlo tlačící píst pod napínací lištou ještě nemá dostatečný tlak), zvykne přeskočit. To samé při parkování v kopci se zařazeným kvaltem. Kromě toho se stává, že se řetěz zcela rozpojí. Dovedeš si představit, co to znamená?
A na konci kliky je ozubené kolo, které pomocí řetězu otáčí vačkovou hřídel. V prudkém kopci někdy komprese malých pístů nestačí a celý mechanismus se pootočí, jelikož píst pod napínací lištou nemá tlak, řetěz není dopnut a na ozubeném kole na konci klikovky si o zoubek poposkočí. Ale jinak vidím, že se vyznáš, když víš, že jsou válce s klikou spojeny ojnicí >:D
Co s tim má co společnýho Corsa? Tady se řeší TSI u Fabie.... To že to mají jiní nikdy nepopírá, ale někdo tu popírá, že u TSI se vlastně nic neděje... :-!
A to je málo? >:D Je to vlastně jen taková sranda, prostě se vysype původně zamýšlený bezúdržbový díl a když si to provozovatel neohlídá (a kdo by hlídal bezúdržbové díly, že?), zničí motor. Prostě drobnost.
A co bys chtěl, aby se na tom motoru ještě mělo kazit? Pokud jsi o tom neslyšel, rozvod motoru je takový základ, pokud klekne, má to fatální důsledky pro celý vůz. Chceš mi říct, že bazarové kusy toto mají vyřešeno? To ani omylem, protože tento problém se řešil až ve chvíli, kdy nastal.
Takže, já jsem se informoval, díky takovým jaký jsi ty, za nemajitele mne nemůžeš obvinit, jednu Oktávku sem ti už dokazoval, dále 3x technik ze značkových servisů Škoda a VW auto. 2x Auto Klokočka Praha, 1x můj velmi dobrý známý Amond Kladno ( VW, Škoda, Audi).
Motory TSI prvních generací jsou špatné a nadporuchové, mimo řetězy to odnášejí i kabely ke svíčkám, někdy kuna, jindy prostě zkorodují a vše v nízkém věku a kilometrovém průběhu. Dále poklesy výkonu v zátahu, to je prý specialita 1.2 TSI atd.. Jediné o čem moc nemluví jsou 1.4 TSI, kterých je z první generace málo, hlavně v Oktávkách. Naopak jsem byl až šokován stížnostmi na 1,8 TSI I. generace a potkané motory.
Problém vyřešen není, jen pár vyvolených díky soudním žalobám dostalo vylepšený díl, jelikož automobilka musí měnit celou sadu a ne jen napínák ( nejsem mechanik, přesně si to nepamatuju). Všechny "výměny v záruce" prováděla škoda za stejně poruchové napínáky, tuto informaci mám od více techniků nezávisle na sobě. Krásný příklad má ta naše Oktávka TSI, která po dalších 20 tisících km opět rachtá a servis se staví k problému, že neexistuje ( Klokočka auto).
Mimo tuto osobní zkušenost a získávání informací ze zdrojů je toho plný internet, zkušenosti majitelů, v motoristických časopisech o tom píší "odborníci" a koneckonců to zmínil i autor článku.... takže se ptám, kde je ta neprůkazná nespolehlivost? To si jako všichni vymýšlejí?? Chápu že si hájíš to svoje, ale zaslepenost ti bohužel nepomůže... buď rád, že se ti tento problém vyhnul, já měl taky Lagunu II kterou všichni nenávidí a mne se jejich poruchy vyhýbaly, asi dobrej kus, ale nemůžu vyvracet, že to auto bylo nadopruchové, stejně jako staré TSI motory... a jak sou na tom nové? To zatim nikdo neví...... přestaňte z koncernu dělat něco co neni.
A že vytahaný řetěz a následně až potkaný motor není nijak extra velký problém? A co tedy u auta shledáváš jako velký problém? To by mne zajímalo, tohle ti znemožní jízdu, pokud se nemýlím a oprava je pěkně drahá.
Můj otec na TSI najel cca 20kkm, při startu se ozývalo chrastění od motoru, proto jel do servisu. Nakonec tam auto zůstalo a dostal novou rozvodovou sadu. Teď má cca 60kkm a mění se celý motor. Auto je naštěstí v záruce, ale každý je jiný. Všichni víme, že se to neřešilo jako všeobecná svolávačka...a nechtěl bych být tím, kdo si na auto půjčí a praskne mu rozvoďák po záruce přes vyplněnou SK.
presne tak, mimochodom na škodovka sa k tomu stavia tak, že máte vymenenú reťaz, tak problém nemáte a keď ho máte, tak oni to už riešiť nebudú (i cez to že väčšina znova rachotí). Budú riešieť až prípadný problém...
Stejná zkušenost - Klokočka Auto Praha. Problém nemůže existovat, protože už jednou výměnu provedli.... nám (přítelkyni) bohužel za 5 000 km končí záruka.... dnes ráno sem shodou okolností jel s ní a při startu to už rachtalo více než minutu, stupňuje se to.... nevíme co s tím.
prodej to miromenovi jako bezvadny kus. vlastne klidne ho na uvolneny retez upozorni. on ti vysvetli, ze uz to pod nejakym clankem vysvetloval, ze je to blbost, a ty jsi z obliga, az se mu to nekde vys@re na ceste... ted vazne, jezdit s nenapnutym retezem je o hubu, kazdy start motoru je riziko jeho pretrzeni. dochazi k tomu nejcasteji tak, ze ozubene kolo netrefi ocko ale cep. a je to pouze vec nahody. u upravenych rozvodovych sad se to nedeje tak casto, protoze ozubena kola jsou zakrytovana a retez tam nemuze volne poskakovat, ale jestli ti dali vylepsenou sadu nebo jen vymenili retez a napinak, to asi nevis...
Údajně vyměnili za něco lepšího, ale.... znáš to... navíc od důvěrných pramenů vím, že ty vylepšené vlastně sice jsou trochu jiné, ale problém přetrvává... takže si nevybereš....
Je to smutné a o dost více mne vytáčí naivita a obhajoba někoho, kdo zavírá obě oči nad vším okolo a tvrdí si jen to své i když všichni včetně automobilky problém přiznává... sice jen formou záručních oprav, ale i tak.... Nepřeju to nikomu, ale možná, že se ještě miromen poučí...
Z nějakých důvodů vidím pod pukličku a znám jisté souvislosti a vím od samého začátku, že je řetez pevnostně poddimenzovaný. Konkurence nabízela silnější řetez na tento motor, neuspěla. Odmítla přistoupit na dodávání takto tenkého řetězu. Napínák údajně od samého počátku udělal nějaký totální neumětel, plechové kryty ozubených kol proti přeskočení nebyly. Vylepšená sada údajně spočívá v dodělání krytů proti přeskočení, měl by být vylepšený napínák (nevím, co to přesně znamená). Ale řetez je pořád to samé h*vno. Škoděžel.
Důkazy jsou jasný. Běž se zeptat do libovolnýho autorizovanýho servisu nějakýho mechanika. Řekne ti, že se rozvody sypaly na všech TSI motorech. Snad vyjma RS. 1,2 TSI se sypalo nejvíc protože se jich taky nejvíc vyrobilo. Řetěz byl poddimenzovaný a používáním se natahoval až jednoho krásnýho dne přeskočil. Asi to nebyla jen vina řetězu, protože Škodovka upravovala i vodící lišty (prohlubovaly se drážky, který řetěz vedou) Celý to prostě bylo na*** zkonstruovaný.
Nebál by jsem se roku 2012(2. polovina) a výš. Konstrukčně je motor naopak skvělý a patří mezi nejlepší, spíš to zazdili použitím nesprávných materiálů(šetření) a tím, že na trh šel nevyzkoušený(nedotažený).
Já tady svého času měl servisáka z autorizovaného servisu, kterého od oprav 1,2 TSI ruplo v zádech až skončil na kapačkách >:-[] Ale samozřejmě miromen říkal, že je to vw pořádku. :yes:
Přesně tak už je to dlouho v pořadku. A opět se budu opakovat ale tento motor je spolehlivy a netrpi žadnymi problemi. Vim že to některym vadi a doslova je to štve ale takovy je fakt.
A jak víte, že ty nové jsou spolehlivé? To přeci neví nikdo u žádné automobilky... zatím ještě není dostatek informací, já slyšel, že i ty nové nestojí za nic moc, ale to ukáže až čas...
Napsat, že tento motor je spolehlivý a prost problémů může jen opravdový neználek nebo fantasta. Možná u aktuálně vyráběných modelů a i tak je to spíše otázka do budoucna než průkazná realita.
Ne, mluví se tu o stále o jedné, ale o to zásadnější závadě. A přesně ona stačí k tomu, aby se celá tato série motorů v různých koncernových vozech dala označit jako nespolehlivá. Pokud nemáš žádnou osobní zkušenost, navštiv servisy a optej se. Pokud chceš zůstat v pohodlí domova, tak zkus hledat. O problému s TSI rozvody je článků dost a dost. Ale chápu, pro tebe jsou to jen naštvaní fanatičtí odpůrci Škody (potažmo koncernu), kteří problém bagatelizují.
Je zajímavé, že pokud problém nebyl, tak i přesto sama automobilka měnila komponenty tzv. za chodu. Divné, když se vlastně nic nestalo...
Podívej, uděláme to takto, najdi mi články, kde se o této verzi TSI motoru píše jako o naprosto spolehlivém a prostém závad a já ti na oplátku ukážu články s problémy uživatelů.
Normalně se musim smat. Neboj se ja vim vic než dost dokonce to co bych ani vědět a hlavně vidět neměl. A pod jinym člankem jsem i par věci k tomu napsal. A ano članku a diskuzi je u nas přehršel.
Já se o tebe nebojím, vidím jak se snažíš obhajovat neobhajitelné. Ale v pořádku, ne že bych ti to přál, ale třeba budeš po větší porci kilometrů mluvit jinak. Třeba ne.
Je tvůj boj, dementováním jasného problému zde ze sebe děláš naprostého ňoumu.
Ňouma si předevšim ty o tom si mě už přesvědčil vzledem k tomu co si zde napsal. A obhajobu či vysvětlovani ode mě opravdu nečekej. Bylo by to naprosto zbytečne a bez vysledku vzhledem k zabedněnosti.
Pro tebe klidně ňoumou budu, nepochopil jsi zásadní věc. Ale pravda neomílejme to stále, ty obhajovat nic nebudeš, nemáš co.
Je zajímavé, že se na diskuzích najde podle tebe tolik zabedněnců, ale jen ty jsi letadlo >:D:yes:
Jeho argumentem je to, že svět je plný fanatických antikoncernistů a tuto závadu si vymysleli. Ne, nemá to cenu, to nevysvětlíš, kde nic není.... známe to.
Chápu, že si každý rád pochválí vlastní garáž, ani já nejsem výjímkou, ale jsou určité hranice.
Ano moje argumenty tu nezazněli a ani nezazni. Ty už zazněli před jistym časem pod jinym člankem. A jak pišeš kde nic neni...přesně plati nejen pro tebe. Navic když vidim jak tu snad s radosti přispěji určiti očekavani lide kteři sem přednesou svou zkušenost jak přes kopirak napsanou pod x dalšimi članky tak jim s radosti necham prostor. Tim samozřejmě nemyslim tebe. A od chvaleni garaže tu opravdu nejsem. Od toho tu jsou jini odbornici.
Mě naprosto nezajímá, co jsi kde napsal. Tady máš článek a ty pod ním reaguješ, avšak tvoje argumentace je nulová. Je to tvůj boj, zatím jsi mě přesvědčil pouze o tom, že nejsi schopen reálného posouzení a snažíš se popřít neoddiskutovatelný fakt. Nic víc.
Ano tak to je a tak to i zustane. Ja se rad pobavim nad rozebranim problematiky motoru 1.2TSI po "milionkrate" a možna se dozvim i něco noveho co naše weby ještě nepřinesly.
V pořádku, je to tvoje volba argumentace, pro mě jsi pouze směšný tlučhuba, který do diskuze nepřinesl jediný argument a veškerá předložená fakta popírá ;-)
Tvl, dlouho jsem neviděl omezence a fanatika, jako je miromenn >:D Na první generaci se serou řetězy jak na běžícím pásu, a podle něj je to ok >:D >:D No, ty krávo...
Sorry, za ty vulgarismy, ale to prostě nejde >:D
Podívej já nevím proč si tu pořád lžeš do kapsy a nepřiznáš, že to VW konstrukčně podělalo. Já jsem taky fanda VW a právě proto je za takový konstruktérský kixy kritizuju. Bláhově si totiž myslím, že když to tak budou dělat všichni zákazníci, tak se snad konstruktéři ve VW trochu vzchopí a začnou produkovat zase kvalitní motory jako dřív. Snaha ušetřit a ošulit zákazníky je z většiny koncernových aut silně cítit a to mi vadí. Proto je třeba kritizovat a nepřivírat jako zákazník nad jich pochybeníma v oblasti konstrukce motorů oči.
Mrkni třeba na TIPCARS, aktuálně je tam recenze majitele, co jich koupil do firmy 8. Z toho u pěti (spočítej si procenta) má problémy s motorem při nijak závratném nájezdu.Už jsi s tím obhajováním směšnej.
mám ich zo skúsenosti s firemnými autami, máme nejaké množstvo tsi prvej generácie v roomsteroch a fábiach, pár octavii II . Tá vzorka síce nie je úžasne veľká, ale vady sú ako cez kopírak bez ohľadu na rok výroby
Potrefená husa se ozvala. Kolik že to máš na tom svém spolehlivém TSI najeto? 10? 20?
Já s klidnou hlavou doporučím i tu 1,2 HTP, jak výše píšu, spolehlivostně si nemají s TSI co vytýkat, možná i naopak a na určení vozidla s klidnou hlavou tohle stačí. Rodinná auta jsou pořád o třídu výše.
Jestli ho máš 5. rokem, tak nemáš tsi. Ten se dával do fabie až od 2010. Třeba se teď blbě zeptám, těch cca 200 m nejde dojít jinak než autem?
Edit: K těm počtům, špatné jsem se dopočítal. Můžeš ho mít pátým rokem. Ale ještě zdaleka nebude mít 5 let :-)
Nebudu se účastnit zdejších orgií majitelů tohoto motorového zázraku, nicméně.
Už jsme si xkrát dokázali, že s těmito motory být problémy mohou. Vada tam byla. Polemiku o tom jak moc a jak vážná nechám stranou. Tady se neshodneme, nicméně to mi je jedno, páč já toho černého Petra v rukách nemám.
Ten článek sem jen proskočil, takže pokud sem to přehlédl se omlouvám. Co mne fakt zaráží právě je ta skutečnost, že o případném riziku v tomto výtečném článku není ani slovo. Nic. Prostě nula.
Jo byznys je byznys, za peníze v Praze dům...
Tak šup šup pro ojeté 1,2 TSI bez záruky... >:-[]:yes:
Přesně tak, o kulanci už si může budoucí majitel nechat zdát, tak je dobré mít dobré známé na vrakovisštích, kde se brzo těchto motorů budou válet tisíce.
Měl jsem možnost párkrát řídit služební Fabii Combi s motorem 1.4 16V ve variantě s výkonem 59 kW. Osobně mě tento motor celkem příjemně překvapil: auto se 4 pasažéry na palubě s malou bagáží zvládalo dálnici D1 celkem v pohodě a i s klimatizací spotřeba metodou dotankování nepřekročila 7 l, často jen 6,7 l, kde to šlo, jel jsem cca 126-128 km/hod dle GPS. Dálnice tvořila cca 50% najetých km. Dle mého názoru jsou tyto motory ve výkonových variantách 59 a 63 kW nejvhodnější motorizace do tohoto auta. (1.4 16V 74 kW nebyla o tolik lepší, táhla lépe až ve vyšších otáčkách nad 4000 rpm, spotřebu nevím, ale byla o něco vyšší).
Dronte Mauricijský.
Ještě jsem koukal, že se chvíli dělala i s 1.6 benzínem, ale tu pak taky nahradilo to silnější TSI.
Mně se to auto nelíbí a ani ta jízda v něm. Sedačky krutě nepohodlné. 1.6TDI naprosto mizerně odhlučněný, takže i když je to CR, tak to rachtá celou cestu. A rozdíly mezi slušnou ojetinou a aktuálním slušným ročním základem jsou tak malé, že ta ojetina skoro nemá smysl.
Samozřejmě, a nebylo to rozhodně až tak krátce, jak píše Tycoon níže. Dokonce byla jedinou motorizací s možností automatu. Jen se jich moc neprodalo. Komu bylo HTP málo, vystačil si s 1.4, a komu ani ta ne, ten již patrně zvolil podstatně úspornější TDI.
No vidíš, to jsem nějak zaspal, pokud vím, tak se ta 1.6 dávala i do Cordoby poslední generace (jelikož jsem ji měl v HTP a to auto až na motor jezdilo fakt dobře, tak bych se v té jednašetsce rád svezl), ale to se tady u nás vůbec neprodávalo. Říkal sem si, že s autem téhle velikosti to mohlo jezdit celkem svižně, než třeba s o třídu větší Oktávkou :-)
1.6 benzín se dělala po celou dobu předfaceliftu, tzn. od 2007 do 2010. Je jich ale málo, moc se o nich nemluví, takže je otázkou, jak u tohoto motoru slouží řetězové rozvody. Ale neslyšel jsem, že by se o nich mluvilo, takže zřejmě spolehlivé a tudíž asi jde o optimální motor.
Sedačky mi přijdou o něco pohodlnější než u FI.
Řetězové rozvody? 1.6 benzín má ještě řemen, ne? To bude to samý, co se montovalo do oktávek před TSi érou.
Koukal jsem, že se jich pár sehnat dá, ale kvůli původní vysoké pořizovací ceně ani jako ojetiny nejsou moc výhodné.
V Oktávkách byl povětšinou celohliníkový osmiventilový motor s výkonem 74 nebo 75 kw. Ve Fabii a Roomsteru byl litinový šestnáctiventilový motor s výkonem 77 kW a ten má rozvody řetězem, (jeho nejbližší "příbuzný" je 1.6 FSI, ten se jednu dobu montoval do Oktávek).
Pokud do toho můžu trošku vstoupit, tak já mám 1.6. v Roomsteru. Musím říct, že je to opravdu skvělý motor s velmi dobrým zátahem. Dokáže si poradit s plně naloženým autem i do kopců. Jedinou nevýhodou je hlučnost při vyšších otáčkách a někdy docela vysoká spotřeba, to je ale otázka řidiče. Otec ho měl v Golfu a jezdil za 6,2 a já mám průměr kolem 7,5. Co se spolehlivosti týče,je v mém případě absolutní. Řezěz není třeba kontrolovat. Mám to auto 3,5 roku, bylo kupováno jako 4leté a mění se jen olej, filtry. I když je jich málo, vyplatí se hledat.
Nejlepší benzín je 1.6 16V, nafta 1.9 TDI. Kdo jezdí krátké trasy nebo po městě, tak je ideál HTP, po r.v. 2010 by měla být nejnovější a nejspolehlivější verze. Cena je úplně mimo. Vždyť stačí připlatit 70 tisíc a může si u dealera objednat funglovku do výroby s jen o trochu horší výbavou.
TSI r.v. 2010 určitě nebrat, když už, tak pozdější modernizované verze.
Tak jsem si vzal slova autora článku k srdci a rozhodl se všimnout si, jak vypadá digitální duální klima. [odkaz] Teď ještě obrázek, jak pan testér nastavoval teplotu na místě spolujezdce jinou než na místě řidiče.
Na domaci pudě je tenhle kousek teměř idealem. Jen v připadě častějšiho zatiženi by to chtělo vykonnějši variantu. Co však nekoresponduje je cena za dany kus kdy odpovidajici cena je cca 160-170tkč. Ale jasně je to bazar ale i tam jsou ceny smluvni.
slusne strakaty vyfuk - ten uz dlho nevydrzi. ani stredny, ani koncovy diel. Domam mame Fiestu z 2006 a 60000 km (takze nieco obdobne) a neda sa to porovnat co sa tyka korozie spodku s touto fabiou. Moj Accent ma 200 000km a sedem rokov a vyfuk (koncova cast) vyzera ako nova. Stredna cast ma povrchovu koroziu velmi miernu. 200 000kc by som za to nedal ani nahodou, respektivne sa divim cloveku co to kupi. Interier sice vyzera slusne, ale stoji to na plechoch a zimakoch ktore uz vlastne moc zimaky nebudu. Mno
Fabie mívají (nevím, jestli to platí i pro TSI) dvouplášťový výfuk, tzn. pod tím rezavým vnějším pláštěm je další plášt. Jakmile ten vnější prorezaví, tak od odstřihneš a jezdíš dál. A kdyby ne, tak druhovýroba má výfuk za něco přes tisícovku. Čili zrovna tohohle bych se u Fabie nebál, to spíše jiných věcí.
Plechy vem čert - liťáky stejně vzhledu FII nepomůžou.
Cena je samozřejmě úplně mimo.
Vždy mě nepřestává udivovat jak si tohle auto za skoro 210t Kč s přes 70 000 Km s první verzí 1.2TSI někdo koupí! Ale to auto tam určitě v bazaru za týden nebude...
Čím ti lidé přemýšlejí..
Když už toužím po Fabce tak nová téměř výbavově totožná (sice hatchback) stojí nějakých 250t Kč a to s několikrát upraveným řetězem u 1.2TSI a hlavně 4 letou zárukou! To mi přijde jako dobře investovaných 40 tisíc navíc.
Kdo má selský rozum tak si spočítá, že tohle auto je minimálně za 1/3 své životnosti a podle toho by se měla odvíjet bazarová cena...
Zajímalo by mě, co všichni na těch kombi od Seatu vidíte... Design je nudný a auto vypadá, jak kdyby mu zadek přisedl slon a poté na ně v půli padl strom a zlomil je...
V hotovosti 272t, bazarový kupče. Rozdíl 68t kč, v ceně máš záruku a nový vůz. Kdo jen kupuje ojetiny, nepochopí. Možností na případně roční kousky nebo předváděčky pod 250t je mnoho, stačí hledat, bazarové auto v této ceně nemá význam.
Ale ne ve STEJNE výbavě bazarovy kupče, těm tvojím úžasným kaufum chybí výbava za cca 30tis. - například digi klimu nemá ani jedno, takže rozdíl je 100tis, holt neumíš počítat. Kdo chce kupovat auto z těch co jsi napsal najde takové ojeté za 170-180, takže rozdíl opět nebude 40 nebo 50 nebo 70 ale někde ke kilu.
Suhlas. Nic proti Fabii, ani ojazdenym autam, ale 205 litrov za toto auto je poriadne prehnana cena vzhladom k tomu, za co sa da zohnat nova fabia kombi...
A proč bych měl nutně dát řednost automatické klimatizaci před novým autem u ojetiny?
Samozřejmě s minimálními rozdíly koupíš i lepší auta do jednoho roku stáří s pětinovým nájezdem:
[odkaz]
[odkaz]
Rozhodně ne 4 roky starou ojetinu s pochybným motorem po záruce...
Můžeš hádat 3x proč asi někdo dává přednost automatické klimatizaci před manuální...
Obecně vzato, pokud ma někdo na auto 200tis si nekoupí něco o třetinu nebo polovinu dražší jen proto ze by se to tobě takhle líbilo, proste vybírá co za 2kila dostane.
Znám mnoho vozů, které mi za 250 000 tisíc nabídnout lepší jízdní vlastnosti a vyšší bezpečnost (draží o + 20 % cenu za běžnou údržbu, než Fabia). Co zkusit bazarový Mercedes-Benz C, nebo BMW 1 i 3, nebo Audi A3 Sportback? Není to sakra lepší koupě?
BMW 1 i 3 v této cenové kategorii už mají své nejlpší roky za sebou. A hlavně vem v potaz, že Fabii a podobná auta si nekupují lidi, kteří ocení zadní náhon či jakkoliv poznají dobré jízdní vlastnosti, chtějí přibližovadlo s klimatizací a kufrem
Takto můžeš vybrat prakticky cokoliv. Ale všechny již budou mít na krku mnohé, i jako ojetiny mohou nabídnout lepší jízdní vlastnosti, ale zároveň také mohou způsobit kolaps chystaného rozpočtu. Jinak když se budeš rozpočtu 200 tisíc, bude to o to větší "hrůza"
lenze bazarove Cecko nekupis 3 rocne za cenu 3 rocnej fabie ..... ;-) ..... a 10 rocny sunt kde uz vsetko "len tak visi" a nevies co a kde kedy budes musiet menit je dost rizikova kupa ak to auto planujes pouzivat seriozne a dalsich povedzme 5-6 rokov....... nehovoriac o tom ze vyfuk na Cecko je asi trosku v inej cene ako vyfuk na fabiu ;-) ... pritom povedzme si uprimne .... 250 tisicovy mercedes to je ako kupovat polorozpadnutu fabiu za 10 tisic... to uz musi byt riadna "ojazdenka" ked vieme ze novy mercedes je cenou uplne inde ako nova fabia.....
ze vetsina kupujicich kupuje prave takovato "auta" , na nas ostatni pak zbyvaji poradna auta za smesne ceny s vybavama o jakych se nesni ani nove plne nabusene fabii :-)
vzdyt za cenu te Fabky je lepe vybaveny a o rok-dva mladsi Focus, Astra, Golf, 308, Megane a jiste jsem na mnoho podobnych vetsich kombiku zapomel, sakra vzdyt za ty penize se da poridit Audi A6 Avant rocniky 06-08 kam se cela ta Fabie skoro vejde do kufru >:D
Moje řeč, sice bude mít najeto dvakrát tolik, ale za tu cenu koupíš o rok nebo dva starší střední třídu (myslím střední třídu, ne oktávku). A to, že Fabia s osmdesáti bude jezdit dýl než střední třída se stopadesáti nikdo nezaručí.
Chápu, chápu, servisní náklady trošku jinde, pojištění, atd. Někdo jde do malýho auta z přesvědčení, někdo ho prostě chce. Nic proti. Já radši budu vozit vzduch a výbavu a spoustu železa okolo.
A nebo jak tady říká spousta lidí, předváděčku. A klidně Rapida. Na úvěr to vyjde stejně.
mam 15 let starou Audi A6 (r.1999), pred 7 lety stala 160tisic + komplet nove dve sady gum a jedny nove litaky na leto (origa mam na zimu), pak se krom jasneho servisu jako rozvody, olej a podobny veci + vyresil se problem s motorem, prisaval si vzduch a na volnobeh cukal to vse sluplo asi 15k, pak jeste vymenili tlumice, brzdy a cela predni naprava (ze Superba, Audi stala cca 7x tolik), a za poslednich 5 let jezdim do servisu vpodstate 1x rocne abych nechal vymenit olej, na STK a emisich zatim prochazi +- s plnym poctem (vloni STK odhalila nejaky praskly cep nebo kloub v zarodku ci co, jeste ani poradne nezacala unikat vazelina nebo co to tam je, vymena asi 3000,- za obe strany) vseho vsudy jsem do Audinky zatim nastrkal asi 250-260 tisic (nepocitam benzin, prumer 10.4l na 100km a posledni 2 roky jezdim v lete na E85) a najezdil za 7 let asi 90tisic km, v dobe koupe bylo na budiku 98tisic km (jiz mechanik se kterym jsem auto kupoval rekl ze je to nesmysl a usmlouvali jsme cenu na 160 ze 190), pri cisteni se v kuftu vylouply desky s fakturama za servis a Nemecky technicak, a posledni faktura z Nemeckeho servisu Audi kde byl jako udaj pri kontrole 462tisic km >:D ikdybych zvazil ze za ten rok od me koupe a poslednim servisem v Nemecku Audinka jen stala v bazaru a neujela ani km, tak ma proste nalitano prez 650tisic km a porad slouzi velice velice dobre a pohodlne :-)
neverim ze jakekoliv auto typu Fabie s jakymkoliv turbomotorem by vydrzela takovej najezd v takovem stavu v jakem mam Audinu, tento rok jen doslouzil tempomat (je spatny kontakt v pacce) jinak je auto plne funkcni a po asi 80 tisicich vpodstate s tou jedinou zavadou, no co vic si prat
vybavu mam nad urovni i nove Fabie ( vybava navic sibr se solarem (dodelanej podle faktur primo v Audi z novejsiho modelu), a zbytek vybavy +- na urovni soucasneho Superba vybavy Ambition)
a cena servisu? dily podobne drahe jako prave na Fabii/Oktavku predchozich generaci a to v originalech :-)
PS> pravda pristi rok chci prejit na nove auto/auta, ale docela verim ze s nima nebudu tak spokojenej jako s Audinkou, prozatim mam v hledacku pro sebe SVT Raptora a pak rodinnej van bud Auris Hybrid, nebo zvazuju i Freemonta, popripade jsem zvedavej na noveho Superba kombi v hybridu
Nepíšu to poprvé, ale nedá mi to. Se zavrhováním HTP kvůli spolehlivosti a vyhledáváním TSI nesouhlasím. Tyto motorizace si vůbec nemají co vyčítat - spíše naopak. HTP je navzdory profláklé historii poměrně spolehlivou volbou, především od určitého roku výroby. O TSI lze říct něco podobného, ovšem s tím, že onen rok výroby nastal podstatně později...Jízdně samozřejmě bude mít TSI navrch, zejména na dálnici a při předjíždění je výkonový deficit haťapky znát, alespoň má ale na malou atmosféru příjemný charakter a pro využití město+okolí ve dvou lidech - proč ne?
Možná je škoda, že se autor vůbec nezmínil o starších (a spolehlivějších) atmosférách, zejména 1.4. Sice je pomalu dusily euronormy a neuchvátí spotřebou, ale aspoň není nutné se bát nečekaných výdajů a výkonem postačí.
Jinak co se týče mých zkušeností se závadami s vozem před faceliftem, problémy v článku jsem nezaznamenal, jen překvapivě trochu zlobí elektronika (ku příkladu automatické stahování/vytahování oken funguje dle nálady), ale nic zásadního.
;-) , spolahlivost retazovych tsi vo fabii je diskutabilna a tak by som uprednostnil jednoduche a spolahlive htp ktore fabii na pouzite na ktore je urcena plne postacuje... spotreba je sice plus minus autobus rozdielna od vyrobcu ale stale je to v norme.
Osobne mam skusenost s verziou 47kw s ktorou som jazdil vyse 2 rokov ..... ten motor nema chybu, trhat asfalt nebude ale 160 po dialnici da s prstom v nose... co viac chciet od maleho auta... prvorada je tu spolahlivost a naklady.... v tomto je tsi diskutabilna volba.... moja volba by teda bolo htp ale najlepsie v tej silnejsej 51kw verzii ktore pojde este asi o kusok lepsie ako 47kw verzia.
tsi-ckam zvlast tym retazovym vo fabii nedoverujem , nemam s nimi osobnu dlhodobu skusenost na rozdiel od htp ale stovky clankov a nazorov ktore sa siria netom-svetom je dost silny argument a dovod pozormyslat nad tym preco sa neuskromnit a nezobrat radsej osvedcene htp
Fabie nevim, ale Cordoba 1.2 HTP 12V ( jako ventilů ne válců :D) těch 150-160 tacho na rovince dala, rotzáhl sem ji z kopce na tacho 190 :-) Spotřeba jak u V12 >:D
Tak s prstem v nose... myslim že když to nebude na dálnici moc rozbity, tak ten prst v nose udržíš žejo >:D Ale je fakt, že tomu autu to stačí do 140ti... jo a to sem zapoměl napsat, že nesmíš mít víc jak 2 lidi na palubě a prázdnej kufr, jinak na ty rovině už moc za 140 nejede :-)
No asi takhle - když už s HTP 51 kW jedu po dálnici (což je výjimečně), držím se zhruba těch 130-140 tacho a člověk (ani auto) necítí potřebu nadále zrychlovat. Krátká převodovka žene otáčky do děsivých výšin, olej vaří a plyn reaguje vlažně (a co teprve se zapnutou klimou a naloženým autem). 150 GPS jsem jel jen z kopečka a jo, taky to šlo, ale k tomuhle ten motor určen není, tak proč ho trápit. :-)
Určitě, souhlasím, ale ruku na srdce, když s tím jede pár na dovolenou, či mladá rodina s malým děckem, tak po té dálnici zvládnou i Chorvatsko i když nebudou dravě vyblikávat levý pruh :-) Myslím, že to HTP vzhledem k ceně je dostačující motorizace pro auto velikosti Fabie a jednou do roka k moři :-)
to je fakt. kdysi jsem byl s rodici v italii s wartburgem. bylo to v 90tem a bylo mi osm. jelo nas v aute sest, na tunel nebyly prachy, objizdeli jsme to pres prusmyk. ve srovnani s tim je fabia htp svizny tichoslapek... a to pohodlicko :-). no jo, dnes je ale svet jinde a ja, zhyckany pozitkar, bychs fabii do italie nechtel. a uz vubec bych nechtel s htp. ve firme na na sluzebky pujcuji octavie i 1,9tdi, kdyz zrovna po ruce neni neco novejsiho a ja, zhyckany smejd, akorat pyskuju, ze timhle srotem nechci jezdit... no nic, casy se meni..
Moje jednorázová zkušenost s HTP byla v Roomstru (náhradní vůz) a těch 160 kmh to na dálnici rozjel. Pravda motor dálniční ježdění to není ale také ho tak Škodovka nikdy neprezentovala.
Ve fábii tedy musí také a s menšími problémy než ve větším roomstru.
Prakticky každý antikoncernista si může flusnout >:D Je jenom otázkou času kdy se objeví doporučení na nákup CL500 nebo Kyja s ufuněnou 1.4 atmo za ceny podobné nabízené Fabii. Na Fabii kombi s 1.2TSI zákazníci slyší, běžného klienta nezajímají problémy s řetězem, neb o nich vůbec neví. Když o nich ví, tak stačí pár km s tímto motorem a řekne - vše odpuštěno kupuji. Motor je to výborný, řidičsky přívětivý a s výbornou spotřebou.
Máš pravdu BOBe, jízdně se jedná o povedený motor. Jenomže za 4letou fábiu (i když s dobrou výbavou) je 200něco tisíc dost, zvláště když za příplatek nějakých 50 tisíc koupíš novou skladovku.
To není o flusání na koncern nebo značku, ale o připomenutí onoho poměrně zásadního problému, o kterém není v článku ani slovo. Když u TSI řekneš A (jízdně povedený motor), měl bys říct i B ("rozvodový" problém, jenž u ojetin nemusí být vyřešen).
by si sa cudoval kolko ludi uz odislo od skody fabie ku konkurencii prave kvoli tym retazovym tsi... netvarme sa ze vsetci su blbi a nikto nevie nic o tsi.... zhodou okolnosti moj bratranec pred rdvoma rokmi chcel kupit novu fabiu s tsi ale za rovnaku cenu to je nejakych 10 tisic eur radsej zobral SX4 ... s klasickou atmosferou a daleko lepsou vybavou.... ale este kupil skladovu 1,5ku.... dnes su uz len 1,6tky v SX4 .... ok beriem ze mozno ze sa nerozhodoval ani tak vyslevene kvoli motoru.... ale dalsi zadrhel v neprospech fabie je cena ... SX4 ma s klimou, v metalize a dalsou vybavou..... fabiu by za tu cenu kupil holatko.... takze ludia odchadzaju od skody ked uz nie kvoli tsi tak kvoli mizernej vybave v zaklade a drahym nezmyselnym priplatkom za kazdu prkotinu....
Víš Topere, tvůj bratranec ale ještě netvoří lid nebo dav, kteří odcházejí od škodovky. Navíc on od ní neodešel, nepletu-li se. On k ní vůbec nikdy ani nepřišel.
On si přijde flusnout vždy, když jde o Koreu, prostě tím žije hlupák.... a to už se mu jedno TSíčko potkalo a měnil motor.>:D
vůbec nechápu, proč se toho motoru kdokoli zastává, když prostě problemovější je a některé věci tam prostě nejsou navrženy správně a museli to po 3 roky látat upravami, aby to bylo v pohodě.Stejně ale tam zustali koncepční chyby, které zmizeli až s novým TSI, co je v O3 a je tam řemen.Kdo o tom motoru něco ví, tak zná jeho jasně dané slabiny a samozřejmě i přednosti.Jako ojetinu bych to ale nikomu nedoporučil....
viděl bych to na 63kw jednačtyřku, sice jich je míň, ale jsou, motor jede tak nějak normálně na takové auto. Já ho tedy jel v Ibize, ne přímo ve Fabii kombi. Pro tříčlenou rodinu na občasnou dovolenou postačí, je skoro bezproblémový oproti TSI ( já vim, to sme si vycucali z prstu ). Do malé dvojky stačí i silnější HTP, které možná lidi co to neznají mile překvapí. Na měststký a příměstský provoz uplně stačí a když mu nešlapeš na krkr ani nejede za tolik. A když už se někde něco po*** určitě to bude po větší porci KM, než TSI :-) Osobně bych ale šel do Ibizy, protože je prostě hezčí :-)
:yes: Když se člověk nebojí zakvedlat, umí HTP (v nižších rychlostech) překvapit dynamikou i spotřebou. :-) 1.4 je asi takovým rozumným kompromisem - neoslní ani nezklame.
Ojeté auto (když není z rodiny) jedině pokud je v ZÁRUCE,
tím pádem logicky Škodovky nemají šanci...u 1.2 TSI nejde zdaleka jen o smutně proslulé rozvody Od roku MR2012 již vydrží cca 100000km), ale také o karbonizaci ventilů a prolínání benzínu do oleje (tyto problémy se teprve projeví u ojetin s větším nájezdem).
Znáte ruskou ruletu? Ano, tu zná každý. A jak vypadá česká ruleta? Že namísto jednoho náboje v zásobníku naplníme naopak zásobník celý a jeden náboj vytáhneme...
Doporučit někomu 1.2 TSI jako ojetinu je prostě zvěrstvo, pokud se k tomu nedá patřičný komentář. Ano, určité (pozdější) modelové roky už lze brát vážně, ale zrovna aktuální mladé ojetiny patří právě mezi ty nejproblémovější. Aktuálně vyšel na jednom serveru článek, kde jeden z firmy popsal, že z nějakých 9 ks služebních Fabií jen 2 byly bez problému, zbytek buď KO motoru nebo vážné problémy. To vše při nájezdu hodně pod 100 000 km.
Zcela paradoxně v článku kritizovaný 1.2 HTP je mnohem lepší volbou co do spolehlivosti, protože noční můru si tento motůrek prožil již v první generaci Fabie. Tady už byly mnohé nápravy na konstrukci sjednány.
A pokud nějaký motor doporučit, pak jednoznačně 1.4 63 kW. TO je ta bezproblémová volba. A že jich je málo? Je, a co má být? Ono Fabia nikdy na motory štěstí neměla. Tedy spíš koncern obvykle vyrobí v této objemové kategorii šrot a za výkonnější si sotva kdo připlatí.
P.S. Jízdně aano, TSI skvělá volba. Ale pokud nemám k ruce někoho, kdo mi poradí, jaká konkrétní revize TSI je pod kapotou, pak raději pryč :-!
Když to máš těžký.jak píšeš o těch 9 ks služebních autech. teď neřešme motor, nebo auto, ale služební auto nemůžeš absolutně brát jako modelový příklad spolehlivosti. Každý a tím myslím opravdu každý, kdo má služební auto, tak se k němu chová jako prase a daleko jinak, než když si to platí sám....podle hesla z cizího krev neteče.
Já dělám pneuservis a můžu Ti říct, že mám mraky firemních zákazníků a kolik problémů už jsem měl, to si nedovedeš představit. Pamatuju si, že jedna firma měla neuvěřitelnou spotřebu pneu, kdy ti jejich řidiči byli schopní olítat pneu za sezonu, zohýbané disky, odřené ráfky, utrhané kryty podběhů, auta s najezdem 30 tis, ve stavu, jak u soukromníka při 150 tis. km.
Po jednom výstupu se správcem parku a mých argumentech jsem mu řekl, ať udělá to, že dá těm řidičům podepsat hmotnou zodpovědnost, že když budou mít zničené ráfky, že to prostě zaplatí, nebo když budou mít nadměrně ojeté pneu při malém nájezdu, že si tu novou sadu prostě řidič zaplatí....a víš, jaký byl výsledek. Kilometrový proběh se prodloužil u všech aut, disků zničených minimum. Ti řidiči se prostě začali bát, že to budou platit a když jsem pak s tím správcem parku mluvil, tak říkal, že mají i o 40% méně závad celkově na těch autech. Takže firemní auta, to je případ sám pro sebe. Tam odejde i to, co se normálně rozdít prostě nemůže.
Jenže v tomto případě jde o výskyt jedné známé a podstatné vady, která se objevila u více vozů ve flotile. A jak je známo, tak tento problém není příliš ovlivněn přístupem řidiče, nýbrž technickým šlendriánem a špatným výběrem komponentů. Status služebního auta v tomto případě nehraje roli...
O 40% méně závad? No vidíš - takže potom když se zaměstnanci budou zacházet s TSI jak v rukavičkách, pak se odporoučí při nájezddu hluboko pod 100 tis. km "jen" každá druhá? Hmmm, tomu říkám skvělý adept na ojetinu >:-[]8-s
to podtrhuju. kdyz mi pujci sluzebak, je mi uplne fuk, ze na dalnici v nemecku mam plyn trvale na podlaze, nedochlazju turbo, necekam az se motor zahreje, atd. ze bych teda prvoplanovite protacel kola a lital jako cvok ve vymolech, to ne, ale chovam se tak, jak bych se ke svemu autu nikdy nechoval.
Clovek by cekal, ze tu lidem, kteri nemaj penize, tudiz hledaji auto v bazaru, budou doporucovana auta prevazne spolehliva, nejake extra tipy na drzaky a vybournou koupi. Bazarnik chce hlavne setrit jak pri nakupu tak na provozu a proto je tato kombinace s TSI hodne vtipna >:D >:D >:D
Je to tu cim dal veselejsi. Jeden z nejlepsich v tomto tydnu, spolecne s 5 hvezdami u sportsvanu v testu >:-[]:yes:
Doporucit nejporuchovejsi motor ve fabii (ktery si nezada s HTP) muze znamenat pouze reklamu. To ze jsou 1.2 TSI lezaky v bazarech je obecne zname stejne jako u HTP. A kdyz uz nekdo zauvazuje o koupi - mrknete nejdrive do velkeho technicaku a jestli je tam jako jeden z predchozich majitelu firma (nebo zivnostnik), utikejte nejen proto, ze se k tomu zamestnanci nejspis nechovali jako ke svemu, ale i proto, ze prvni technicka je po 4 letech a to je idealni pro stoceni tacho (takze predpokladejme ze je to totalne odlitany kus).
Já bych nebyl tak radikální. Problém byl, ale s novou řadou se tento zatím neobjevuje. Pro kupující ojetin může být označení TSI "strašákem". U nových modelů zatím bez problému.
Problém samozřejmě řešen byl, došlo k určitým změnám a patrně tudíž nehrozí tak akutní problémy jako u prvních TSI. Na druhou stranu si neodvážím říct, jak na tom bude z dlouhodobého hlediska. Do Fabie se totiž přecejen stále dává starší generace TSI (EA111), zatímco budoucí Fabie či současná Octavie již mají úplně novou a značně odlišnou generaci (EA211).
Od data 18.6.2011 se montuje nový širší řetěz (který ale nelze zpětně montovat do vozů vyrobených před tímto datem), který by dle prvních zkušenosti měl vydržet cca 100000km než se prodlouží na únosnou mez. Tedy Fabky s motory vyrobenými po tomto datu by z hlediska rozvodů měly být daleko spolehlivější a předvídatelnější než starší modely, Po 100k je však i unich vhodné řetěz vyměnit, což na rozdíl od řemenu u 1.4MPI nneí zase tak drahé (5-6000kč).
Po skusenostiach s nasimi Fabiami radsej 51kw htp, nez hociktore tsi. Na dialnici samozrejme iba do 120 km/h.
Alebo sa na embecky vybodnut a najst v bazare 1,4i Note.
....a řeší se to, co je běžné a normální. Každý zcela nový typ motoru, když se uvede má své mouchy a problémy.
Speciálně rozvody jsou problém prakticky každé automobilky...dieselovým bavorákům, speciálně 5, X5 a X6 se potkávají rozvody taky docela často, peugeoty co mají řetězy, taky nejsou zrovna bez much a tak bychom mohli pokračovat.
Vzpomínám si, když se tehdy uvedlo 1,9 TDI 66 kw, že u nich běžně praskali hlavy, odcházeli vačky, váhy vzduchu, lambdy, sypali se vodní pumpy a jak se ten motor vychytal a dnes ho tady opěvuje kde kdo, že najede 500 tis bez problémů, však my ho měli v rodině taky a bylo to OK. Jenže tehdy nebyl internet a nedělalo se kolem toho takové halo jako dnes.
jistě ten problém s rozvody u TSi byl, to se popřít nedá, ale házet šmahem ten motor do koše, že je to naprd je taky blbost. Tak se holt musí dávat bacha, aby tam byly už ty nový rozvody a je to OK.
Na druhou stranu při choulostivosti současných aut vůbec napříč značkami a při sviňárnách, které se v naší zemičce dělají s auty, nemáte jistotu, že koupíte slušnou ojetinu vůbec, ojetinám je lepší se u těch současných aut lepší vyhnout úplně, jenomže to bohužel při situaci v naší společnosti úplně nejde.
No nevim, mame doma 4 japonce nejmenovane znacky a zatim jsem si nevsiml, ze by mely problemy s rozvody. 200tis km a 2x vymena remenu a jednou napinaci kladka. Retez u jineho po 80 tis rovnez bezproblemu, to same zbytek. Nejak si nedokazu predstavit jezdit jako kolega s TSI po 30tis na vymenu rozvodu, tzn. po 65tis km 2x vymena rozvodu, k tomu hlava a nevim co jeste. To by me sralo v zaruce natoz to koupit po zaruce v bazaci.
Kdyz to shrnu, tak jeden vyrobce dela normalni motory a druhy smejdy nebo jeden dela spicku spolehlivosti a druhy dela dnesni prumer. Urcite ale nedelaj oba stejne kvalitni vyrobky. Takze spise nez ze maj vsichni mouchy, ma nekdo musky a druhy masarky ;-)
Doporucovat tohle v bazarech je fakt sila, to uz muzem doporucovat cokoli. Spise bych cekal clanek na tema "Prvnim TSI s retezem se radsi v bazarech vyhnout a vzit radsi spolehlivejsi 1,4"
1.4 spolehlivý, nenadchne, neurazí, mění se rozvody dvojice řemenů i kladek =10tkč.
1.6 je vlastně 1.4 s delším zdvihem, tj líp táhne, rozvody se (zatím) nemění vůbec.
1.2tsi když už, tak od léta 2011, tam někdy se začal používat širší řemen+kola. Moc se o té konstrukční změně nemluví, ale byla tam! (na starší tsi to v domácích podmínkách přehodit nejde).
1.4 - no, nenadchne...třeba Renaultí 1.4 byla výrazně lepší, ale jinak je to neuvěřitelně příjemný motor trochu zkažený zpomaleným motormanagementem. Dát meziplyn je peklo, protože elektronický plyn přidá pokaždé jinak...
Ale kolem dokola bych s přihlédnutím ke snaze o nízké provozní náklady bral 1.4 i přesto, že TSI je daleko výkonnější. To ticho, relativně nízká spotřeba (klídek ČB - TP za 5,2, velmi rychle (150 - 190) PHA - Mnichov okolo 8) a až na cívky skvělá spolehlivost mi za to stojí. Jen ty rozvody a nechuť k dotočení k omezovači...