Průkopníkem bezestupňových převodných ústrojí v osobních automobilech byl kdysi DAF, využívá jej v hojné míře i Nissan a v poslední době třeba Subaru. U Audi se ho naopak vzdávají.
Současný multitronic je podstatně lépe fungující převodovka než CVT v Subaru. To, že uživatelské standardy audi jsou nastaveny výše než u subaru a audi konečně došlo k tomu, že variátor je slepá ulička, to je věc jiná a nezbývá než audi pochválit. Oni k tomu dojdou i u toho subaru, ale vzhledem k obvyklé rychlosti jejich reakcí na technologické trendy to bude nejdřív za pět let. ;-)
Mel jsem tu sanci ridit 7 st. automat v A5. Nevim, jaky presne to byl typ prevodovky, zato ale vim jiste, ze prevody plynule skakaly az na 7 a motor si vrnel na dalnici kolem 2000 rpm. Nemelo to chybu.
Pravda je, že před koupí jsem se na multitronic poptával v KAPSu (specialisti na automaty)a podle nich u benzínů nejsou problémy. Obří krouťáky u třílitrových naft odvaří i klasický automaty. Moje auto má najeto 150k , olej měněn po 50k a převodovka nevypadá před smrtí, ale asi ani jako nová. S poskakováním na zpátečku problém nemám, projev CVT mi zcela vyhovuje. Nevím, proč by mi mělo vadit slabší DOJEM ze zrychlení, tahle převodovka není primárně pro sportovní jízdu. V režimu S řadí "jako" manuál a dojem ze zrychlení je ok.Jinak funguje velmi pohodlně, nevidím v projevu výrazný rozdíl proti kamarádově DSG v O2.
Musím počítat s možností opravy za +-50k, ale to asi u jakéhokoliv automatu s tímto nájezdem.
Víc mi asi vadí konstrukční problémy 1,8TFSi.
Jasně, proto na ně automobilky hážou bobek.
Tedy kromě japonských, ty musí být vždy extra a co funguje v kei, určitě bude dobré i pro evropská SUV a kombajsy... No, oni procitnou, až jim spadnou prodeje k nule.
CVT má dvě zásadní nevýhody: Velké vnitřní tření a setrvačnost (byť někteří tvrdí, že je menší, než v normální převodovce, ale to je asi jako vyvážení 50:50 u koncepce vše vpředu = kec) a malou, respektive neznámou životnost řemenu (případně řemen doživotní, ale za neskutečné prachy).
Tváří v tvář dnešním dvojspojkám, či robotizovaným převodovkám, případně osmi a devítikvaltům, nedokáže CVT obhájit svou existenci jinde, než ve skůtrech, nebo v nejlevnějších auteck - kam ji ale nikdo nemontuje.
Presne tak, Nepamatäm si v posleednej dobe automat, ktorý by trhal pri preradení (naposledy som také čosi zažil v 4st. automate v Buicku). Dnešné 6, 7 či 8 st. automaty sú krémovo hladké.
Tak to nevím, jezdil jsem s ním na začátku tohoto roku, tj je to 9 let starý a jak znám majitele, servis byl pravidelný. Najeto to mělo cca 170tis km - tedy podle tachometru ;-)
Šlo mi o to, že někdo zanedbává výměny náplně v převodovce a to se pak na ní podepíše. Tedy jestli to bylo v té době nové auto, nebo jestli víš, jak bylo servisované.
>:D Jo, to se stává, já zas nedávno viděl 1-er , vepředu "vrtulka", ledvinky, takže mě to zmátlo a až nápis na zádi odhalil krutou pravdu.[odkaz] >:-[]
Ani jsem extra nepospíchal, jel jsem tak, nějak normálně, ale prostě mi to nevyhovuje. To sice podstatně silnější Passat 2.0 TDI (4x4 125KW) s DSG my je podstatně příjemnější (nezohledňuji dynamiku)
Já s hybridním aurisem absolvoval pár km, asi kdybych najel víc, tak bych nějaké mouchy našel, ale třeba v novém Legacy s Lineartronicem je to úplná pohoda, zejména pro klidného řidiče. To víš, pospíchajícímu není nic dost dobré :-)
Ten Prius je mrtvý. To auto nejde a žádné postřehy na tom nic nezmění. Elektro + 1,5l motor. Auris je na tom o něco lépe, ale stejně to víc řve, než to umí předvést. Na mírné poposkakování po městě se to dá akceptovat, protože se to umí hýbat na baterky, ale tím pro mě výhody končí. S jiným CVT nejezdím, jen občas s DSG.
Tak s tím se dá i souhlasim, není důvod brečet. Jezdil jsem nějakou dobu (cca 2 měsíce / 7000km) s Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro s Multitronicem no a musím říct, že to nebylo žádné terno. Ve městě to celkem šlo, ale při rychlejší jízdě měla velké prodlevy v automatickém režimu, manuální byl lepší, škubání při zpětném chodu tak hrozné nebylo. Nicméně převodovka auto dost dusila, tedy pocitově v této kombinaci to nebylo 200k, ale tak maximálně 150k. Spotřeba stála za to, běžně kolem 11 litrů ;-\
Takto stručně bych označil tento krok Audi. Převodovka Multitronic (pravda nejen ona, ale obecně téměř všechny variátorové převodovky) zaváněla průšvihem všude, kde se objevila. Na to, jak dlouho zůstávala ve výrobním programu, se divím, že její hlavní "nemoc" nebyla vůbec vyřešena. Tou nemocí myslím velmi krátkou životnost. Nad odchodem této převodovky není důvod brečet.
Nejhorší převodovky co jsem jel byly v hybridním Aurisu a Priusu. To snad i po městě by jsem radši poskakoval s manuálem, než při sebemenším náznaku pokusu a rozjezd při kterém na mě nemrká zezadu autobus aby jsem přidal, poslouchat vytočenej motor a auto ploužící se pomalu v před. Jedu, trošku přidám, motor se vytočí, auto naprosto laxně začne naznačovat, že by mohlo začít zrychlovat. Částečně tohle vyřešili u některých aut pomyslné přednastavené stupně, ale to je spíš takový workaround.
Nevím, jestli je audi dobré,že to přizná.To přiznání trvalo sakra dlouho.
Jinak já ji mám a jízdně mi vyhovuje skvěle, s benzínem by navíc měla mít i nějakou životnost. Snad to tak bude.
Ono se nikomu nepodarilou vyvinout smysluplnou CVT prevodovku, je to proste jedna z tech technologii ktere funguji perfektne na papire, ale v praxi k nicemu. Audi je alespon dobre, ze to prizna a vyda se jinym smerem. Treba takovy Nissan mrsi svoje auta CVT prevodovkami uz pres dvacet let, zakaznici jsou z nich nestastni, ale Nissan dale sverepe kraci slepou ulici.