Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris 2014: První jízdní dojmy

Vyzkoušeli jsme v rámci modelového roku 2014 důkladně modernizované japonské supermini Toyota Yaris. Čím bude lákat zákazníky ve druhé polovině svého životního cyklu?
Zpět na článek
24. 7. 2014 17:09
24. 7. 2014 17:38
25. 7. 2014 09:38
24. 7. 2014 19:36
24. 7. 2014 21:54
25. 7. 2014 05:30
25. 7. 2014 08:11
25. 7. 2014 08:34
25. 7. 2014 09:13
25. 7. 2014 08:39
25. 7. 2014 09:18
25. 7. 2014 09:43
25. 7. 2014 10:17
25. 7. 2014 11:00
Avatar - pumpkin
24. 7. 2014 14:09
Dizajn fajn, len...
Predný nárazník mohli trochu inak poriešiť. Takto by to bez tej mriežky mohlo vcucnúť nejaké decko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Cuba66
24. 7. 2014 16:41
Re: Dizajn fajn, len...
Ten přední nárazník, to je prostě hnus. Já to vidím přesně naopak než testéři - z docela hezkého auta udělali paskvil, jak ostatně u faceliftů bohužel bývá časté. Existují výjimky viz. minulý Qashqai nebo Mitsubishi ASX - a ostatně i minulá verze Aurise. Ale tohle??? Fuj!!
Avatar - maros
24. 7. 2014 17:09
Fuj
to je hnus >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
24. 7. 2014 17:38
OTŘESNÉ
Tedy až jsem se vyděsil.. ;-)
Ten předek je tragedie..!
Jako u velryby..k mini autu se nehodí !
Zlaté Punto , Corsa i Polo.. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 20:24
Re: OTŘESNÉ
zlate rio, polo, ibiza ... suhlas ;-) :yes:
25. 7. 2014 09:38
Re: OTŘESNÉ
Mi to spíš připomíná fósa od sumce nebo tak :-)
Avatar - Bazalt
24. 7. 2014 19:36
Supermini?
Yaris je supermini? Od kdy? Já vždycky myslel že je malý hatchback. Takže Fábia je také supermini?

Fabia/Yaris
Délka: 4000/3885
Šířka: 1642/1695
Výška: 1498/1510
Rozvor: 2451/2510
Rozchod vpředu: 1417/1460
Rozchod vzadu: 1410/1445

:-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
24. 7. 2014 19:37
Re: Supermini?
Fabia je minimax. Minimum prostoru v maximu rozměrů.
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 21:52
Re: Supermini?
jsi úplně mimo. Fabia nabízí naopak maximum. Prostornější vůz třídy nenajdeš. Daní sice je vnější vzhled, ale to je jiná kapitola.
Avatar - Michal Fokt
24. 7. 2014 23:18
Re: Supermini?
Yaris i Fabia patří do třídy malých vozů, tedy segment B. Protože miniauta jsou prostě "mini" a nižší střední třída se běžně označují "kompakt", pro B se používá termín "subkompakt", ale také (hlavně čtenářům britských periodik dobře známé) "supermini".

Tedy B, malé auto, subkompakt a supermini je stále jedna a ta samá kategorie. ;-)
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 21:54
Respekt
Michal Fokt :yes: :yes: :yes: Smekám, po dlouhé době zde na ACZ článek, který měl šťávu, měl hlavu i patu a ještě vkusně popsal vlastnosti.

Respekt :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 22:01
Odvážnému štěstí přeje
Přijít s tímhle, to chtělu nepochybně notnou dávku odvahy. No minimálně už nikdo nemůže říct, že Toyota dělá jen nudné šedivé myši.

Možná tohle bylo i záměrem. Toyota evidentně chce oslovit mladší řidiče a alespoň za mě musím napsat, že se jí to daří. Aygo je extravagantní kousek a umím si ho představit ve své virtuální garáži.

Tento Yaris ale přidává i určitou dávku harmonie a noblesy. Ano, design je poněkud "komplikovanější". Kdo je zvyklý na jednoduchost, kdo nemá zájem nalézat harmonii a souznění s vozem, japonský design nikdy nepochopí.

Za mě dávám :yes: :yes: :yes: a těším se na první živ setkání. Modrá metalíza mu sluší až nebezpečně :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Michal Fokt
24. 7. 2014 23:27
Re: Odvážnému štěstí přeje
Přesně tak, cílem je zaujmout mladší kupce a snížit věkový průměr klientely Toyoty v Evropě. Neřekl bych, že je design komplikovaný, to není japonská přirozenost. Je hodně expresivní, ale v zásadě velmi jednoduchý a čistý. Názory Japonska a Evropy na styling jsou dost bipolární a Japonci musí umět dobře balancovat na hraně, což se v případě Yarisu myslím povedlo.

Modrá... Přesně tak, říkali jsme si s kolegy naživo to samé. Je parádní. :yes:
Avatar - miromen
25. 7. 2014 05:30
Děs
V poslednich letech Toyota děla designově hrozna auta a troufnu si tvrdit že nikde jinde to neni horši. A tento knk. Yaris je všechno možne jen ne vzhledny a designově povedeny vuz. Zepředu vypada jako vousaty vesmirny sumec s čimž nekoresponduje unyla zadni čast s podkusem v podobě narazniku. Bočni profil by byl OK kdyby na něm nebyla znat masa plechu což zapřičiňuje to že kola na Yarisu vypadaji jako z angličaku podobně jako tomu je u Picanta. Tohle že ma byt vuz pro mlade ? 8-s
Existuji auta s extravagantnějšim designem ale na rozdil od Yarise jsou designově zdařila a pohledna.
Rozbalit vlákno
8
25. 7. 2014 08:11
Re: Děs
Připadám si jak v ruské škole,nedej bůh si vzít na sebe něco jiného než je předepsané.Nové kabáty od toyoty vypadají parádně,jenom by mě zajímal Váš názor pokud by z evropských výrobců měl tu odvahu na něco takového.
25. 7. 2014 08:34
Re: Děs
Souhlasím, jen nevím jestli je správně ruská škola. Oni jsou stejnokroje i v Evropě. No ale co se týká názoru na evropského výrobce. Až za cca 5 až 10 let s podobným dizajnem přijde jeden nejmenovaný německý výrobce lidových aut a dá tomu řádné vysvětlení, že je to to nejlepší co se ve světě aut mohlo vytvořit, tak potom budou obdivovatelé tohoto výrobce šílet (pokud ještě bude vyrábět auta), jaké to je úžasné a nadčasové.
>:D
Avatar - miromen
25. 7. 2014 09:13
Re: Děs
A proč by to mělo byt o stejnokroji ? Někde o to snad pišu ? Každa automobilka ma nějaky svuj designovy směr ale u některych se to podaři a u jinych jako je Toyota ne.
25. 7. 2014 08:39
Re: Děs
Zřejmě jsi vystudoval automobilový dizajn, když tak odborně popisuješ Yarise.
Vysoký ponton jak ty říkáš "masa plechu " je psychologický a i praktický způsob vyšší ochrany cestujících.
Můžeš mi prosím vyjmenovat alespoň dvě zdařilá auta s extravagantním dizajnem?
Avatar - miromen
25. 7. 2014 09:18
Re: Děs
No mě to zrovna odborně nepřipada ale mam oči. Takže ti co maji opticky i realně vysoky ponton a masu plechu jsou automaticky bezpečnějši než ti kteři to maji naopak ? :-O
Mazda 3 , Giulietta , Captur...
25. 7. 2014 09:43
Re: Děs
Mazda 3 i Giulietta jsou ale o třídu jinde (velikostně). A tobě přijde tohle povedené? [odkaz]
Avatar - miromen
25. 7. 2014 10:17
Re: Děs
Tak nebudeme tu detailizavat a rozebirat to na maděru ne ? Vždyť je přece jedno o jakou jde třidu a těch aut s odvažnějšim designem je vice dale třeba F500 nebo Clio což je vlastně menši Captur. No a že Giulietta neni možna designově dokonala a některe pohledy to dokazuji ale je fakt že jako celek to funguje.
25. 7. 2014 11:00
Re: Děs
Já bych z těch tříd tolik neuhýbal, dle mého to zas tak jedno není. S Cliem se shodnem, dobře vypadá i Polo, Swift a Grande Punto. F500 je zase o třídu menší.