Vyzkoušeli jsme v rámci modelového roku 2014 důkladně modernizované japonské supermini Toyota Yaris. Čím bude lákat zákazníky ve druhé polovině svého životního cyklu?
Ten přední nárazník, to je prostě hnus. Já to vidím přesně naopak než testéři - z docela hezkého auta udělali paskvil, jak ostatně u faceliftů bohužel bývá časté. Existují výjimky viz. minulý Qashqai nebo Mitsubishi ASX - a ostatně i minulá verze Aurise. Ale tohle??? Fuj!!
Yaris i Fabia patří do třídy malých vozů, tedy segment B. Protože miniauta jsou prostě "mini" a nižší střední třída se běžně označují "kompakt", pro B se používá termín "subkompakt", ale také (hlavně čtenářům britských periodik dobře známé) "supermini".
Tedy B, malé auto, subkompakt a supermini je stále jedna a ta samá kategorie. ;-)
Přijít s tímhle, to chtělu nepochybně notnou dávku odvahy. No minimálně už nikdo nemůže říct, že Toyota dělá jen nudné šedivé myši.
Možná tohle bylo i záměrem. Toyota evidentně chce oslovit mladší řidiče a alespoň za mě musím napsat, že se jí to daří. Aygo je extravagantní kousek a umím si ho představit ve své virtuální garáži.
Tento Yaris ale přidává i určitou dávku harmonie a noblesy. Ano, design je poněkud "komplikovanější". Kdo je zvyklý na jednoduchost, kdo nemá zájem nalézat harmonii a souznění s vozem, japonský design nikdy nepochopí.
Za mě dávám :yes::yes::yes: a těším se na první živ setkání. Modrá metalíza mu sluší až nebezpečně :-!
Přesně tak, cílem je zaujmout mladší kupce a snížit věkový průměr klientely Toyoty v Evropě. Neřekl bych, že je design komplikovaný, to není japonská přirozenost. Je hodně expresivní, ale v zásadě velmi jednoduchý a čistý. Názory Japonska a Evropy na styling jsou dost bipolární a Japonci musí umět dobře balancovat na hraně, což se v případě Yarisu myslím povedlo.
Modrá... Přesně tak, říkali jsme si s kolegy naživo to samé. Je parádní. :yes:
V poslednich letech Toyota děla designově hrozna auta a troufnu si tvrdit že nikde jinde to neni horši. A tento knk. Yaris je všechno možne jen ne vzhledny a designově povedeny vuz. Zepředu vypada jako vousaty vesmirny sumec s čimž nekoresponduje unyla zadni čast s podkusem v podobě narazniku. Bočni profil by byl OK kdyby na něm nebyla znat masa plechu což zapřičiňuje to že kola na Yarisu vypadaji jako z angličaku podobně jako tomu je u Picanta. Tohle že ma byt vuz pro mlade ? 8-s
Existuji auta s extravagantnějšim designem ale na rozdil od Yarise jsou designově zdařila a pohledna.
Připadám si jak v ruské škole,nedej bůh si vzít na sebe něco jiného než je předepsané.Nové kabáty od toyoty vypadají parádně,jenom by mě zajímal Váš názor pokud by z evropských výrobců měl tu odvahu na něco takového.
Souhlasím, jen nevím jestli je správně ruská škola. Oni jsou stejnokroje i v Evropě. No ale co se týká názoru na evropského výrobce. Až za cca 5 až 10 let s podobným dizajnem přijde jeden nejmenovaný německý výrobce lidových aut a dá tomu řádné vysvětlení, že je to to nejlepší co se ve světě aut mohlo vytvořit, tak potom budou obdivovatelé tohoto výrobce šílet (pokud ještě bude vyrábět auta), jaké to je úžasné a nadčasové.
>:D
A proč by to mělo byt o stejnokroji ? Někde o to snad pišu ? Každa automobilka ma nějaky svuj designovy směr ale u některych se to podaři a u jinych jako je Toyota ne.
Zřejmě jsi vystudoval automobilový dizajn, když tak odborně popisuješ Yarise.
Vysoký ponton jak ty říkáš "masa plechu " je psychologický a i praktický způsob vyšší ochrany cestujících.
Můžeš mi prosím vyjmenovat alespoň dvě zdařilá auta s extravagantním dizajnem?
No mě to zrovna odborně nepřipada ale mam oči. Takže ti co maji opticky i realně vysoky ponton a masu plechu jsou automaticky bezpečnějši než ti kteři to maji naopak ? :-O
Mazda 3 , Giulietta , Captur...
Tak nebudeme tu detailizavat a rozebirat to na maděru ne ? Vždyť je přece jedno o jakou jde třidu a těch aut s odvažnějšim designem je vice dale třeba F500 nebo Clio což je vlastně menši Captur. No a že Giulietta neni možna designově dokonala a některe pohledy to dokazuji ale je fakt že jako celek to funguje.
Já bych z těch tříd tolik neuhýbal, dle mého to zas tak jedno není. S Cliem se shodnem, dobře vypadá i Polo, Swift a Grande Punto. F500 je zase o třídu menší.