Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v červenci 2014: Velký nárůst pro Yeti a Logan

60 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak už i Topor si koupil loganááááá? >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dement
Klaudius
Teší ma. Ja som Klaudius. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja Peter :yes: tesi ma
jossalito
Peter dement? >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to som pisal kolegovi vyssie... aj dement pochopi, takze si sa moc nevyznamenal a vies co si o tebe myslim asi ... nech mi je odpustene ale nemozem si pomoct, mam svoj nazor na teba uz dlho :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ták Peter, .........něrob "dámu".
jossalito
No tak každej má právno na svůj názor, tobě ho tu taky nikdo nebere, bo ty tvý "názory" jsou vděčným terčem vtipů! >😁 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
.... tak to ta lutujem
jossalito
Och, děkuji za soucit, leč, zaměř se spíše na sebe, máš docela velký rezervy. 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Navíc tahle celá diskuse je o srandě, dnes se čertíš úplně zbytečně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to je asi tym kotvicnikom co uzivam... som po nom hodne agresivny ;-\

ale sportovec si nevyberie
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak zkus lexaurin, budeš jako beránek, a v i20 si budeš připadat jako v S-classe. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no jo ty by aj slo... pozeram ze znizuje psychicke napatie bez ovplyvnenia pohybovej aktivity ... ja neviem.. v poslednej dobe som hodne podrazdeny... boh vie z coho ... ja uz se.riem na to ..... piste co chcete

idem kupit logana, lepsie jak felda :yes:
Avatar - Stefič
Stefič
zkusil sis poleštit tyč? U mě to zabírá. Aspoň tak na hoďku skoro vždycky >😒]
Avatar - Hittman
Hittman
Podle obrázku v profilu usuzuji, že ta tvá tyč na leštění je kovová, že? 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, že trh rostl o 27,8%. Tedy vše, co je pod touhle hodnotou reálně podíl ztrácí, bez ohledu na kusové počty... Tolik bych nejásal nad Octavií, Rapidem (to je vůbec síla)... Nechápu Leon, to auto je neskutečně ošklivé, o kombi ani nemluvě.
jossalito
Já zase "nechápu", jak ty můžeš jezdit v tak ošklivém autě, proti kterému je Leon ukázkou designérského mistrovství.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že ty nechápeš, není nic divného... Budu se spíš divit, až konečně jednou pochopíš.
jossalito
Pro ty pomalejší jsem použil uvozovky, leč koukám, zcela marně. >😁 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ve finále jsou ovšem nejdůležitější absolutní čísla. Být první a na nule je pořád lepší, než být desátý a růst.

Důležitá je srovnávací základna. Pokud dělám srovnání s loňským červencem, pak bych se měl podívat na to, jestli byla třeba loni nějaká akce a daný model zrovna poskočil nahoru, nebo jestli naopak třeba kvůli generační obměně došlo k výpadku prodejů a letošní nárůst o 100% je jen návrat na běžnou prodejní hladinu.

Co se Škody týče, může být spokojená. Pololetní celosvětové prodeje jsou rekordní, Octavia je (v Evropě i v ČR) stabilně mezi nejprodávanějšími auty, Rapid zdatně sekunduje, aniž by se jeho prodeje nějak negativně projevily na Octavii. Yeti letos v celé Evropě mírně roste (1-6 +7😖, nějakých +255% je evidentně odchylka.

A konečně... jsou to jen měsíční čísla, z nich nelze na tak malém trhu jako je ČR dělat žádné závěry. Je škoda, že se v článku už neobjevují kumulativní prodeje za celý rok...
jossalito
Koukám, že škodovka začíná nutně potřebovat nový Roomster, ten současný jí kazí úspěšnost. >😁
pargi
Taky je vidět, jak Rapid kanibalizuje Octu a Fabku 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Rapid se svou stagnací po prvním roce? >😁
pargi
Tady mu ovšem byl předpovídán osud kanibala prodejů Octavie a i Fabie. A stagnuje no...na druhé příčce prodejnosti, jak trpké.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je sice hezké, že na druhé příčce, ale oproti růstu trhu vlastně dost klesá...
pargi
Roste akorát pomaleji, než roste trh. Dá se to vlastně nazvat klesáním? 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud roste pomaleji, nez cely trh, tak jeho trzni podil klesa. Na tom neni nic sloziteho. 😉
pargi
To, samozřejmě, nic složitého není, kdybychom se bavili o tržním podílu. Řeč je ovšem o prodejích, které rostou.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano. I tak to ovsem neni duvod k prehnanemu nadseni. Z dlouohodbeho pohledu neni dulezite absolutni cislo, dulezity je trzni podil, ktery klesa. Ovsem porad jde jenom o nas piditrh, takze bych to tak take bral.
pargi
Škoda ovšem rostla i v době, kdy celý trh klesal a teď se jí podařilo mezi 2 své prodejně stále rostoucí modely vklínit další prodejně rostoucí model. Takhle to k určitému nadšení vést může, ne? 😄
Avatar - Emel
Emel
Opravdu je to vidět? Teď nevím jestli to myslíš ironicky nebo vážně... já to tedy nevidím.
pargi
Ironie, proto ho taky nevidíš 😄
Avatar - Emel
Emel
Fajn, už jsem se bál... 😄
Avatar - Midlosek
Midlosek
o ničem, jen Sazka ukousla cca 200 ks pro Sportku 😉
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Koncern dominuje, korejci nutně potřebuji nasypat několik miliard do reklamy, PSA neprodává nic, Fiat prakticky neexistuje a prapor kdysi hrdého Renaultu drží Dacia. >😁
Kasprik
Víš, když si najdeš prodeje v Evropě a ne na našem piditrhu tak zjistíš, že ten Renault válcuje všechny mimo VW, které ovšem dotahuje a to ještě pořádně nepřišlo Twingo, Megane a Laguna, pak to bude teprve sranda.

[odkaz]
King of rain
Slovo válcuje se u Renaultu fakt použít nedá....... 😉
Kasprik
VW propad o -3,1 procenta, renault nárust +20,8 procenta. To je jako co.
King of rain
Hmm, VW do toho netahej....psal jsi válcuje ostatní...a válcuje je jinak, to je to co jsem chtěl říci.Procenta ne vždy vyjadřují to jak je to dopravdy.Renaultu se daří....to je pravda, po těžké stagnaci a to se to pak roste....důležité je jedno a to zisk a to dlouhodobý.
Avatar - Emel
Emel
Renault se trefil s Capturem, Clio se prodává i v nové generaci tak dobře, jak bývalo zvykem. Napínavé bude, jestli se Renaultu podaří získat zpět své pozice ve vyšších třídách... mluvím primárně o Laguně a Espacu, ale nakonec i o Meganu, Koleosu nebo Latitude (ok, poslední dva nikdy žádnou pozici neměli).

PS: ta propagandistická rétorika je docela úsměvná 😄
Nonsens
latitud hodiť do koša, koleos nafúknuť capture, megane nafúknuť clio a máme to.
Avatar - Emel
Emel
To zní jako vtip, ale úplná blbost to není. Samozřejmě Renault bude usilovat o to, aby co nejvíce vytěžil to, co se mu povedlo... zejména tedy design Capturu. Design ale není vše, Laguna a Koleos oslabili image Renaultu v těchto třídách a Renault bude muset nejen zaujmout, ale také přesvědčit trh, že je technicky opět na úrovni širší špičky.
King of rain
No když má koncern na autech jen 2 %,(VW) tak ti na reklamu nezbývá bobečku víš.......kluci Německý by měli ty auta prodávatobí.Jinak zkrachujou, no snad vědí..... >😒]
Avatar - Emel
Emel
Napadlo tě, že ty 2% jsou už po odečtení nákladů na reklamu?
King of rain
>😁 Tak použil jsem rétoriku bobeška...tož asi tak..... no a H/K mají kolem 7%, po odečtu ultra mega reklamy..Ale to jen tak mimochodem....
Avatar - Emel
Emel
Jo tak, hrubá záplata... pak nebudu rušit 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Googelit
Googelit
ty bereš gilgite nějaké tabletky? co to máš to máš antikoncepci či nějaké hov.nové nebo z čeho ti je blbě? z tvých aut? tvého chování? jinak si tvůj příspěvek nelze vyložit srry
Avatar - dolfi
dolfi
>😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
Já snad i chápu, že Škodovka je tady "doma".. i když i nástěnky na chodbách jsou dneska v němčině... ale ta skladba aut je prostě divná celá.
A největší ostuda je to pro čeké zastoupení Fiata - o tom není pochyb.
Odborníci se shodli na tom, že 500L je dobré auto... a nová Panda jakbysmet.
Ale tady se prostě neprodává.
V tabulce chybí - ale můj favorit, 500L měl za červenec 79 prodejů.
Čím to může být?
V celé Evropě se prodalo za červen 9.976 kousků 500L... a 6.281 Yeti... asi nejbližší konkurent. Nebo 6.803 Rapidů... celoročně je to pak 56.589 pětistovek L, 32.236 Yeti a 40.226 Rapidů.
Vedlůe toho se prodalo za červen 13.242 nových Pand... za celý rok (tedy do června včetně, červenec ještě není k dispozici) 82.690.
U nás není v seznamu prodejů.. "neexistuje"... proč?
To FAKT tak závisíme na reklamě?
Nedokážeme si srovnat fakta a rozhodovat se sami?

Když vynechám Škodu, tak i Cee´d se prodalo v Evropě jen 7.236 za červen a 40.179 UTD...

Nechápu.

:-! :-!
Avatar - dal
dal
My jsme měli Pandu v hledáčku, chtěli jsme ji na úvěr a dát Atose na protiúčet jako akontaci. U Fiatu chtěli daňové přiznání a jelikož jsme byli za minulý rok tak tak v plusu tak jsem jim ho ani nedal.
Vzali jsme UP, Škofin daňové nechtěl, vyřízeno mailem za 30 min.
Sám za sebe můžu říct, že kdyby tam byla trošku snaha ze strany prodejce, jezdila moje paní Pandou. Kolikrát rozhodují maličkosti, např. soused koupil Citroen protože se mu věnovali a u VW si ho nikdo nevšímal(nejspíš proto, že chodí pořád jen v montérkách).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, tohle chápu.. to je to co říkám nahoře - ostuda Fiat ČR.
😉
nebezpecnavosa
Česky mluví cca 10 milionů lidí, italsky něco kolem šedesáti, co z toho vyplývá pro jednoho českého dealera Fiatu ?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
???
A kolik milionů mluví německy.. a francouzsky.. a anglicky?

To jsou čísla za EU.. včetně ČR.
Avatar - Emel
Emel
Nezávisíme na reklamě o nic víc než Italové, máme jen možná trošku jiný vkus. Kdybych si musel vybrat z tvých příkladů, vzal bych Ceed SW 1.6CRDi, to je v rámci možností plnohodnotné kompaktní kombi. Na druhém místě Yeti v dvoulitrové naftě, holt bych překousl menší kufr a vyšší posaz. Na třetím Rapida, trocha šetření je sice znát, ale pořád je to regulérní auto. A až kdyby nebylo zbytí, šel bych se vůbec posadit do nafouklé bubliny jménem 500L.

Z mého pohledu - bravo ČR :yes:
megacruiser
Fiat se neprodává, protože Fiat prodával vždy design. A ten je dnes s výjimkou původní malé 500 prostě tragédie. Nová Panda přebouchaná z jihoamerického Una je v přímém srovnání výrazně hnusnější než ta stará. 500L je nafouklá hrůza. Komfort taky nic moc, přes dvojitý A sloupek není vidět ven a cena vysoká. Proč ji brát, když za mnohem míň je rozumněji vypadající Lodgy? Punto pořád ještě vypadá slušně i po těch několika domrveních od amatérských designérů Fiatu, ale nikdo neví, že se ještě vyrábí a tak ho zákazníci nezařazují do výběru.
Zlatá léta Fiatu byly v době, kdy sbíral jeden titul auto roku za druhým. Vznikala tak skvělá auta jako třeba původní FIat Brav👋Brava/Marea, první Punto. Ve srovnání s konkurencí pocitově živé motory bez ohledu na objem. Inovativní design, technické vychytávky - třeba zadní světla Bravy ze 3 proužků, odklápěcí nárazník Marea Weekend. I předchozí generace Pandy a Grande Punto byly super. Dnes? Akorát oddalují uvedení SUV z řady 500. Na vývoj nových modelů buď rezignovali, nebio jim vývoj hrozně trvá. A to není dobré...
Avatar - Emel
Emel
Hm, třeba ta Panda ale nikdy žádný designový majstrštyk nebyla, současná generace je podle mě ze všech nejpřitažlivější a není problém ji koupit výrazně pod 200, to beru jako solidní nabídku.

Problém je, že u Fiatu nekoupíš normální rodinné auto... 500L je úchylka, na vykrytí mezery na trhu ok, ale pro mainstream nemá Fiat co nabídnout.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
OK hoši.. jestli vám satčí, že Rapid má lepší jízdní vlastnosti než měl starej Olcit a nevadí vám, že TSI motory jsou cca na 80 tis km na generálku tak je to vaše volba.
A já vlastně nemám chuť ani důvod vám něco rozmlouvat.
Howgh.
Avatar - Emel
Emel
Rapid jezdí jako průměrné auto, zatímco 500L jako průměrná krabice od bot 😉