Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2014: Velký nárůst pro Yeti a Logan

David Bureš
Diskuze (60)
Většina aut z nejprodávanější dvacítky si prodejně meziročně polepšila. Ztratil Cee'd nebo Sandero.

Prázdninové měsíce tradičně patří spíše k prodejně slabšímu období, pro letošní červenec to ale příliš neplatilo. Prodeje nových aut na českém trhu totiž minulý měsíc vzrostly o 27,8 procenta.

První trojka zůstává již delší dobu stejná. Nejvýše je Škoda Octavia, která má za červenec na svém kontě 1.619 registrací. Toto číslo znamená 9,4% podíl na trhu a meziroční nárůst o 26,5 %. Následuje Rapid se 1.107 registracemi (+4,5 %), Fabia sice tisícovku nepřekonala, 993 registrací ale znamená meziroční nárůst o 31,8 %. Auto přitom již čeká na novou generaci, která se začne vyrábět už na konci tohoto měsíce.

Těsně pod stupni vítězů skončilo tentokrát Hyundai i30 s 583 registracemi, které překonalo konkurenční Volkswagen Golf. Ten se umístil hned za ním, s 572 prodanými exempláři.

Velký úspěch zažila Škoda Yeti, 530 registrací znamená meziroční nárůst o 255,7 %. Většího růstu žádný z dvaceti nejprodávanějších modelů na trhu nedosáhl. Mohutně si polepšily i modely Dacia – Duster o 139,7 % a Logan o 144 %.

Nejlepší desítku tak jako v minulých dvou měsících uzavírá Seat Leon. Sportovně laděný kompakt si zákazníci oblíbili, o čemž svědčí i meziroční nárůst prodejů o 109,2 %. K výsledku je však třeba doplnit, že Seat loni patřil mezi značky s největším podílem reexportů.

Z nejprodávanější dvacítky si pohoršily jen čtyři modely. Mezi ně patří Škoda Roomster (-12,8 %), Hyundai i20 (-7,6 %), Kia Cee'd (13,7 %) a Dacia Sandero (-30,8 %).

Ze statistik mimo top 20 si povšimněme prvních osmi registrovaných Nissanů Pulsar, japonský konkurent Golfu se začne prodávat v září. Konec Chevroletu na českém trhu pak znamená už minimální počet registrací této značky. Cruze má na svém kontě jeden registrovaný kus (před rokem 105 kusů), Trax 4 (před rokem 103).

Český trh v červenci 2014 – Nejprodávanější modely (Top 20)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)Změna (rok)
 Období7/20147/20147/2013[ks][%]
1.Škoda Octavia1.6199,14%1.279+340+26,5
2.Škoda Rapid1.1076,25%1.059+48+4,5
3.Škoda Fabia9935,61%753+240+31,8
4.Hyundai i305833,29%366+217+59,3
5.VW Golf5723,23%422+150+35,5
6.Škoda Yeti5302,99%149+381+255,7
7.Škoda Superb5242,96%323+201+62,2
8.Škoda Citigo3692,08%302+67+22,2
9.Dacia Duster3622,04%151+211+139,7
10.Seat Leon3622,04%189+173+109,2
11.Hyundai ix203542,00%307+47+15,3
12.Ford Fiesta3461,95%233+113+48,5
13.Škoda Roomster3381,91%388-50-12,8
14.Hyundai i203031,71%328-25-7,6
15.VW Polo2771,56%157+120+76,4
16.Hyundai ix352711,53%139+132+94,9
17.Kia Cee'd2641,49%306-42-13,7
18.Ford Focus2371,34%236+1+0,4
19.Dacia Logan2051,16%84+121+144
20.Dacia Sandero2021,14%292-90-30,8
 CELKEM17.700 14.5333.167+27,8

David Bureš
Diskuze (60)
Avatar - Googelit
8. 8. 2014 18:54
Re: To jsou věci...
ty bereš gilgite nějaké tabletky? co to máš to máš antikoncepci či nějaké hov.nové nebo z čeho ti je blbě? z tvých aut? tvého chování? jinak si tvůj příspěvek nelze vyložit srry
Avatar - Emel
7. 8. 2014 14:08
Re: My jsme prostě divnej trh... a teď nemluvím o téhle div
Rapid jezdí jako průměrné auto, zatímco 500L jako průměrná krabice od bot ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
7. 8. 2014 13:08
Re: My jsme prostě divnej trh... a teď nemluvím o téhle div
OK hoši.. jestli vám satčí, že Rapid má lepší jízdní vlastnosti než měl starej Olcit a nevadí vám, že TSI motory jsou cca na 80 tis km na generálku tak je to vaše volba.
A já vlastně nemám chuť ani důvod vám něco rozmlouvat.
Howgh.
Avatar - Emel
7. 8. 2014 10:13
Re: My jsme prostě divnej trh... a teď nemluvím o téhle div
Hm, třeba ta Panda ale nikdy žádný designový majstrštyk nebyla, současná generace je podle mě ze všech nejpřitažlivější a není problém ji koupit výrazně pod 200, to beru jako solidní nabídku.

Problém je, že u Fiatu nekoupíš normální rodinné auto... 500L je úchylka, na vykrytí mezery na trhu ok, ale pro mainstream nemá Fiat co nabídnout.
7. 8. 2014 01:39
Re: My jsme prostě divnej trh... a teď nemluvím o téhle div
Fiat se neprodává, protože Fiat prodával vždy design. A ten je dnes s výjimkou původní malé 500 prostě tragédie. Nová Panda přebouchaná z jihoamerického Una je v přímém srovnání výrazně hnusnější než ta stará. 500L je nafouklá hrůza. Komfort taky nic moc, přes dvojitý A sloupek není vidět ven a cena vysoká. Proč ji brát, když za mnohem míň je rozumněji vypadající Lodgy? Punto pořád ještě vypadá slušně i po těch několika domrveních od amatérských designérů Fiatu, ale nikdo neví, že se ještě vyrábí a tak ho zákazníci nezařazují do výběru.
Zlatá léta Fiatu byly v době, kdy sbíral jeden titul auto roku za druhým. Vznikala tak skvělá auta jako třeba původní FIat Bravo/Brava/Marea, první Punto. Ve srovnání s konkurencí pocitově živé motory bez ohledu na objem. Inovativní design, technické vychytávky - třeba zadní světla Bravy ze 3 proužků, odklápěcí nárazník Marea Weekend. I předchozí generace Pandy a Grande Punto byly super. Dnes? Akorát oddalují uvedení SUV z řady 500. Na vývoj nových modelů buď rezignovali, nebio jim vývoj hrozně trvá. A to není dobré...