Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: CNG vs. LPG: Zrod plynného obra?

Se vstupem Škody Octavia G-Tec na český trh se významně mění i pozice samotného paliva CNG. Nastal už jeho čas? Dokáže převálcovat zaběhnuté LPG? Nebo je stále v plenkách? Oba levné zdroje energie porovnáváme na papíře i silnici.
Zpět na článek
8. 8. 2014 10:21
8. 8. 2014 10:42
9. 8. 2014 04:03
30. 3. 2016 20:47
27. 1. 2016 22:42
4. 12. 2017 12:13
8. 8. 2014 10:21
Octavia G-tec
kdyby neměla pouze 81kW, tak bych si jí koupil.
Rozbalit vlákno
8
8. 8. 2014 11:43
Re: Octavia G-tec
jj, 81 kW staci ak jazdi 80kg borec so siltovkou sam. Ale ked sa prida rodina, batozina, tak ajajajaj ...
8. 8. 2014 12:43
Re: Octavia G-tec
Najednou je 110 koní málo?

Ale jděte, není to tak dávno, kdy se rodiny přepravovaly ve vozech s polovičním výkonem. ;-)
Avatar - Stefič
8. 8. 2014 13:21
Re: Octavia G-tec
přesně. Nás jezdilo ještě nedávno 5 v 1,4 55kW. A šlo to bez problémů
9. 8. 2014 12:03
Re: Octavia G-tec
jj
AŽ ZAČNA VW das ŠKODA stavět CNG [odkaz] plničky pak teprve se dá mluvit o významné změně pozice

Do tý doby je to jen CNG šolich protože prim hraje levné LPG [odkaz] a podpora elektromobilů TESLA, protože jsme nacionalisti a primárně kašleme na zaprodaný €jro německou škodovku co nedělá elektromobily

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ondore
8. 8. 2014 13:23
Re: Octavia G-tec
Máš pravdu, ale v tých časoch aj autá vážili polovicu :-)

Dnes je Octavia G-Tec technickými údajmi podobná napr. s passatom b5 1.9 tdi 115 koní, ktorý sa vyrábal pred 15-timi rokmi.
8. 8. 2014 13:28
Re: Octavia G-tec
Nyní mám podobný výkon a je to málo, když potřebuješ předjet, prostě to nejede. Kdyby to mělo 103kW, tak by si to koupilo mnohem víc lidí - můj odhad.
8. 8. 2014 20:30
Re: Octavia G-tec
preháňaš ;-)
8. 8. 2014 20:30
Re: Octavia G-tec
napísal si to presne, zabúdame na akých motorizáciach sa jazdilo napr. 10 rokov dozadu. 66kW bolo svižné približovadlo a 100kW už bola iná galaxia. Stačí si spomenúť na časti atmo 1,9-2,5 dízlov s brutálnymi 45-70kW >:D
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 10:34
Až Vám Putin zavře kohouty
tak bude po plynu >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2014 13:30
Re: Až Vám Putin zavře kohouty
Bude americky a kanadsky ... :-!
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 14:16
Re: Až Vám Putin zavře kohouty
ještě za jakou cenu >:D >:D >:D
8. 8. 2014 20:04
Re: Až Vám Putin zavře kohouty
jo to je nejlepsi, tahat palivo prez pul planety >:-[]
Avatar - petrumr
8. 8. 2014 21:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 8. 2014 12:06
Re: Až Vám Putin zavře kohouty
vůbec bych se s tím nemazal

NEJJEDNODUŠŠÍ JE POSTAVIT ELEKTRICKÝ DOBÍJECÍ STOJAN !! [odkaz]
Avatar - petrumr
9. 8. 2014 20:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
9. 8. 2014 12:53
Re: Až Vám Putin zavře kohouty
Věř, a víra Tvá Tě uzdraví ... >:-[] Neuvěřitelná lehkost bytí ...
Avatar - fOE
8. 8. 2014 10:42
Furt malo
8-s
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2014 11:03
Kolik škoda platí?
Nebo jaké jiné výhody poskytuje?

S příchodem O III na cng se totiž mění...... NIC.
To že, se prodá o cca 500 víc ročně na CNG jaro nedělá, tak už tu přestaňte motat lidem hlavy, že zase škoda něco "zavádí a provádí revoluci na trhu".

Jste až směšně průhlední.
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2014 11:14
Nevyvážená reportáž
U CNG je daleko podrobněji probrána finanční stránka u LPG je to vše nějak shrnuto s tím, že na LPG má auto vyšší spotřebu jak na benzín, tak tomu nechápu, to jste počítali objem nasávanejch par do válce ? Nezmiňujete poměr P-B zimní - letní období ( to je ta vaše proměnná kvalita ). Revize nádob, zvýšení hmotnosti vozu u CNG, popř. změnšení zavazadlového prostoru, světlou výšku auta a další atypické úpravy na automobilu pro CNG oproti seriovce a to nemluvím o pouze 5-20 l nádrži na benzín u CNG vehiklu. Vezměte to někdo pořádně a do důsledků vysvětlete CNG vs. LPG
Rozbalit vlákno
3
Avatar - RadisGT
8. 8. 2014 11:57
Re: Nevyvážená reportáž
Primárně tady nejde o srovnání CNG a LPG, ale opět o reklamu na ochcávku g-tec. Hlavně se o ní nenápadně zmínit...jasně. A poznámka o tom že přechod z nafty na LPG nepřináší úsporu nákladu je více než směšná. Asi spoléhají na to, že neumíme počítat.
8. 8. 2014 14:07
Re: Nevyvážená reportáž
už pár týždňov sa na auto.cz snažia bezhlavo propagovať CNG, ale dnešný článok zachádza až do absurdít. Tomu cenovému porovnaniu s naftou som tiež nepochopil, ale na margo nafty mám iné dôvody v prospech LPG: motor sa v zime zahreje a topí okmažite a nie je tak citlivý na poruchy a drahý servis. Bez podzemných garáží sa dá prežiť, ale aby som hľadal CNG čerpaciu stanicu a tŕpol či neostanem bez paliva niekde na diaľnici... ďakujem neprosím
8. 8. 2014 14:22
Re: Nevyvážená reportáž
Kromě cng mívá auto taky nádrž na normální benzín (dtto. jak u lpg), tak jaké tŕpnutí? Jinak zůstat viset na dálnici lze i s konvenčním palivem (vlastně pak už spíš bez :-) ).
Avatar - jozephko
8. 8. 2014 12:41
Ako to vidím ja
Mínusy CNG - menší objem kufra, podstatne menšia sieť čerpacích staní (aj v zahraničí), vyššia cena CNG zariadenia oproti LPG.
Plusy - o niečo nižšia cena paliva oproti LPG (aj to asi len dočasne) + menšie opotrebenie motora - LPG je oproti CNG podstatne suchšie, ale to sa dá riešiť automatickým mazaním ventilov.
Mimochodom podstatne väčší záujem by bol u nás o Octavky na LPG, ale to vedenie koncernu škodovke zakázalo. CNG má totiž lepšie emisie ako LPG...
Rozbalit vlákno
1
8. 8. 2014 22:08
Re: Ako to vidím ja
Trzeba jeszcze dodać, że zasięg na CNG jest bardzo mały. Do ciśnieniowych butli wchodzi niewiele gazu i przeważnie jest go tam na 150-200km, podczas gdy typowa instalacja LPG daje zasięg 350-400km. W tym momencie Skoda nie ma dla Octavii żadnego silnika który daje się łatwo przerobić na LPG. Wszystko co ma TSI nei nadaje się pod LPG, albo instalacja jest bardzo droga a i tak podbiera benzyne.
Avatar - LEGOPARK
8. 8. 2014 12:54
Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
:no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Honza Mička
8. 8. 2014 13:03
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
Jak jste na to příšel? Můžete to nějak odůvodnit? :-)
Avatar - Stefič
8. 8. 2014 13:22
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
na fotce Vám totíž kouká z kapsy obálka s nápisem "Škoda-sponzorský dar" >:D
Myšleno v dobrém >:D
Avatar - fOE
8. 8. 2014 13:26
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
Mozna by jste nam mohl vysvetlit ten nenadaly zajem redakce o CNG, zmineni octavie v kazdem clanku atd. Podobna masaz tu nebyla ohledne alternativnich paliv nikdy predtim.
Tak nam, prosim, povezte co ze tak najednou.
Avatar - Honza Mička
8. 8. 2014 13:45
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
To ale nepotvrzuje poznámku uživatele LEGOPARK. Jsou to silná slova a podle mě je dobré je mít něčím potvrzené, když už vyjdou veřejně v diskusi ;-)
8. 8. 2014 13:55
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
Je to prostě přinejmenším zvláštní, že se zde rozjela taková masírka o cng zrovna v době, kdy škoda rozjela svůj, v tomto ohledu průkopnický, model. Určitě by nebylo správné o tom neinformovat vůbec, ale zas taková pecka, aby zde byl k této věci snad článek denně, to rozhodně není. Bohatě stačila zmínka o novince a reálný test zaměřen na vyčíslení nákladů a nazdar. Články o spouštění výroby, 2 testy, informace o rodině Homolků jdoucí na dovolenou do Itálie a pod. jsou, dle mého, zbytečnost. Ale chápu, že potřebujete co nejvíc "kliků".
Avatar - fOE
8. 8. 2014 14:23
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
To neni odpoved na mou otazku, ja ve svem dotazu nikde LEGOPARK nezminuju.

Takze znovu: muzete nam prosim vysvetlit ten nenadaly zajem redakce o CNG, zmineni octavie v kazdem clanku atd. Podobna masaz tu nebyla ohledne alternativnich paliv nikdy predtim a tak me to zajima zvlast vzhledem k nacasovani a vzhledem ke kadenci. Jestli jste si ted treba v redakci ctyri koupili auta na plyn a napadlo vas ze by bylo fajn o tom ted psat, kazdy den, nebo... ?
Avatar - Bazalt
8. 8. 2014 14:54
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
Přidávám se na stranu redakce. Tento článek je naopak konečně opravdu zajímavý k danému tématu. Na rozdíl od nedávného článku o zvyšování daně z CNG kde byla o Octavii a koncernu řeč až moc je tady zmínka minimální. Ale důležitá. Nejde jen o soukromé majitele ale hlavně o budoucí nákupy flotil firemních vozidel a tam Octavia a obecně auta od koncernu VW vedou. A opět nejde jen o provozní náklady ale i o emisní limity pro vjezd do centra města. Octavia na CNG nebude mít žádný problém. TDI už ano. Firmám se také více vyplatí zařídit si vlastní plnící stanici. CNG má velikou budoucnost i přes Mr. Putina a naše zvyšovače daní.
Avatar - fOE
9. 8. 2014 23:45
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
A jak se dalo cekat, zadna odpoved. :no:
Avatar - Andromeda
9. 8. 2014 12:56
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
To je na komoru ... :yes:
Avatar - Drevokocůr
8. 8. 2014 18:53
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
U CNG zrovna jako u LPG nutnost seřizovat ventily pokud motor nemá hydroštely a navíc větší ztráta výkonu jak u LPG!?
Avatar - LEGOPARK
9. 8. 2014 10:05
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
To si robite srandu, nie? Od kedy Skoda oznamila model na CNG, masirujete tu kazdy tyzden skoro CNG! Ale aby som netliachal len tak do vetra - dnes ste to zaklincovali:

[odkaz]

V kuse tu pisete o Octavii G-tech, alebo o CNG. CNG neprislo na trh TENTO ROK, ale Ocstavia G-tech ANO.
11. 8. 2014 17:20
Re: Tieto clanky si tu uz par mesiacov plati Skoda
Také jsem už na G-Tec alergický, ale fakt je, že CNG nabírá na obrátkách. Vem si výstavbu stanic. Lze diskutovat o tom, jakou na tom má zásluhu Škoda (a VW) a na kolik jde o přirozený vývoj. Octavia je u firem oblíbená a tahle nabídka podle mne míří na firmy, je tu tedy potenciál s CNG v ČR pohnout.

G-Tec/ TGI budou podle mne v první řadě kanibalizovat TDI. Škoda by tedy nebyla první na mém seznamu podezřelých z placení podobných článků.
8. 8. 2014 13:05
Bezin: 2.50, Nafta 2, LPG: 1.30, GNG: 1.10 Kč
Pořizovací ceny oproti bezinu: u škody Nafta a CNG +80.000, LPG +32-38.000 (TSI).

A každý ať si spočítá, co se mu vyplatí. LPG oproti CNG největší výhoda: dostupnost stanic, při umístění místo rezerty nádrž 50-60l, tedy může mít i větší dojezd než na benzín. CNG mívá statisticky dojezd 350 km, reálně 300, takže při nočním přejezdu po dálnici musíte brát, kde to jde, částo nenaberete, páč hodně stanic není non.stop. U LPG se dá treba přes Němcko dojet po natankování v Ústí do Holanska bez zastávky. Podobě do chorvatska atd...

Předělané motory na LPG mívají ztrátu výkonu 3-5%, CNG bývají slabší a nádrže jsou navíc těžší...
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2014 13:41
Teraz LPG, casom Skyactiv a hybrid
LPG tazi zo zotrvacnosti a este dlhu dobu bude. CNG je v plienkach a vyzera to, ze este dlhu dobu bude.

Treba vyuzivat to, co dava zmysel teraz a v blizkej buducnosti. Z dlhodobeho hladiska nam stat nedovoli jazdit za lacno a dodatocne zdani co sa da, takze jedine rozumne vychodisko teraz je LPG a do buducna asi bude kupit toyotu hybrid alebo mazdu skyactiv II - jednoducho jazdit za co najmenej benzinu a neriesit, kde je cerpacka, ci sa moze do garaze a dokedy bude danove zvyhodnenie...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2014 16:01
Re: Teraz LPG, casom Skyactiv a hybrid
ja nechapem co sa vsetci idu zo spotreby pokakat.... kedysi sme jazdili za 10 litrov bezne a sme tu...... a paradoxne najviac idu setrit na spotrebe ti ktori kupuju milionove drahe auta ... pricom pre nich by spotreba mala byt to posledne co by treba riesit....

bezny uzivatel bezneho auta sa musi len smiat ako kazdy kvoli par centom paliva blbne ... ale kupit si odsuvatelne stresne okno za 2000 eur to ludi nemrzi.... pricom ho vyuziju niektori raz do roka mozno dvakrat.....

odkedy neriesim spotrebu jazdim slobodnejsie, pritom kludnejsie a aj viacej si jazdu uzijem.... samozrejme s firemnym autom som nikdy spotrebu neriesil... neviem ale mne to pride ako nejaka nova manicka.... nahanat decilitre a blbnut so spotrebou ... a tie ekorezimy a podobne.... kto ma vazny problem so spotrebou a uz vazne nevie co so sebou..... odporucam sungitovu pyramidu do auta.... vraj znizi spotrebu o dalsich x percent.... zazracna mineralna hornina ;-) [odkaz] .. aj lieciva
8. 8. 2014 16:21
Re: Teraz LPG, casom Skyactiv a hybrid
1. nízká spotřeba znamená velký dojezd, to se u služebáků docela řeší - ne všichni jezdí okolo komína a ty podělaný Shellky taky nejsou všude.
2. s vysokejma emisema se do tendrů auta ani často nedostanou.
3. nízká spotřeba je v neposlední řadě úspora, naše auta natočej cca 40k ročně - to máš za ty čtyři roky, co se drží, ušetřeno na "plnou palbu" (nižší střední a střední).

LPG má výhodu v super dojezdu, nouzová guma v kufru je malá daň.
9. 8. 2014 17:19
Re: Teraz LPG, casom Skyactiv a hybrid
Realna spotreba je po bezporuchovosti velmi dolezita u NOVEHO AUTA:
1. Nekupujes nove kazde 2 roky, hlavne kvoli strate hodnoty auta, kupis si nove, lebo chces najazdit co najviac kilometrov a rokov bez poruchy...
2. Ak s tym autom najazdis 200000 km, spravi ti kazdy liter rozdielu v spotrebe 3000 EUR. To je potom sakra rozdiel, ci jazdis za 6 alebo 8...

U ojazdeneho auta je to ine, kedze tam je strata hodnoty auta mensia, je vacsi priestor na vyhadzovanie penazi na palivo:D
8. 8. 2014 14:43
Přechod z nafty nepřináší úsporu nákladů
Nevýhoda u LPG "•Přechod z nafty nepřináší úsporu nákladů." Cože?
LPG proti naftě výhodnější je. Ten kdo LPG měl to ví, kdo ne, tak se bude hádat. Nicméně nafta je, co se týká nákladů, na provoz dražší. A to nemluvím o riziku drahých oprav u nafty vs LPG.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
8. 8. 2014 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 8. 2014 22:14
Re: Přechod z nafty nepřináší úsporu nákladů
Przeróbke diesla na LPG robi się po to, żeby w cylindrze było 70% LPG i 30% nafty. I taka przeróbka nie jest specjalnie droga ani skomplikowana. Dodaje sie wtryskiwacze do gazu (wpuszczają LPG do kolektora ssącego) i zmienia sie sterowanie wtryskiwaczy nafty tak aby lały 1/3 standardowej dawki. Oszczędność jest nawet dość duża, a poza tym motor jest mocniejszy, wykorzystuje się całe powietrze wprowadzone do cylindra.
Avatar - petrumr
8. 8. 2014 23:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bazalt
8. 8. 2014 15:03
Nezávislost na těžbě ropy
To znamená zároveň nezávislost na ceně ropy která je pohyblivá podle toho jak který ručníkář potřebuje postavit vysoký mrakodrap. Lidé zamyslete se nad tím. Malý velký muž na východě je sice také naprostý magor ale pořád je tu Skandinávie a Británie. Než cpát naše peníze emírům a šejkům kteří si za ně postupně skupují celou Evropu nebo z toho financují bratry bojující za islámský stát či kamarády z Hamasu tak to raději nechat v Evropě za zemní plyn.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 15:55
Re: Nezávislost na těžbě ropy
Skandinávie a Británie tě nezpasí, pokud malý velký muž Putin a malý velký idiot a fašista Jacenuk zavřou kohoutky...

Budeš muset nakupovat od big brothera a ten si cenu vyšroubuje pěkně nahoru. A evropan rád nakoupí, jinak mu v první řadě v zimě umrzne zádel a neohřeje si ani čaj >:D >:D >:D
8. 8. 2014 16:25
Re: Nezávislost na těžbě ropy
Pominu tupé zaměření proti lidem z arabských zemí, čím ty si lepší oproti nim, že ses (zřejmě) narodil v čr?

A ano, britská BP je typickým příkladem hodné firmy, která nedbá o nic jiného, než aby se evropani jako Ty měli dobře....

A jen tak mimochodem, v evropě teď "nakupují" Izraelci a Čína.

Ale to Ty samozřejmě víš, že jo..... :-!
31. 1. 2016 19:49
Re: Nezávislost na těžbě ropy
Divej koukni na www.autogascoubal.cz delaji prestavby aut na lgp a je to parada ! :-)
8. 8. 2014 19:59
Četl jsem článek v SM
Při porovnání Astry LPG a Octávie CNG bylo zmíněno, že se náklady srovnají po ujetí 250.000 km ve prospěch Astry, takže CNG Octávie bez klimatizace je naprostý nesmysl. Toto jsem tu v článku o revoluci CNG od Škody nečetl. Hmm proč ?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
8. 8. 2014 21:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 8. 2014 21:42
Re: Četl jsem článek v SM
To je asi poslední věc, která uživatele zajímá.
Avatar - petrumr
8. 8. 2014 23:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 8. 2014 06:43
Re: Četl jsem článek v SM
Pro zážehové motory se základní normované parametry EU5->EU6 nemění. Pokud by někoho skutečně zajímala ekologie, měl by se spíše zjistit, jak se auto chová mimo normovaný cyklus, např. při sešlápnutí akcelerátoru na podlahu ...
12. 8. 2014 11:44
Re: Četl jsem článek v SM
Plynová by mohla :-)
30. 1. 2016 23:11
Re: Četl jsem článek v SM
LPG je top.. nechal jsem si predelat auto na www.autogascoubal.cz a je to perfektni
9. 8. 2014 04:03
LNG
CNG je dle mýho lepší jak LPG, ale já vidím největší budoucnost v LNG (Liquefied Natural Gas). Ještě nižší emise, menší objem a lze využít jeho teploty na ochlazování interieru... To bude jednou EU milovat ;-)
Rozbalit vlákno
1
30. 3. 2016 20:47
Re: LNG
Pletes se lpg je lepsi, ja mam auto prestavene na lpg a jsem velice spokojeny, cng bych nikdy nechtel
13. 10. 2014 15:49
Co je lepší na CNG?
V čem je CNG lepší, než LPG?
Já jsem tedy měl auto na LPG, které jsem si nechával dodatečně předělávat tady [odkaz] a byl jsem spokojen. Zvýšenou spotřebu na LPG jsem nijak nepozoroval, maximálně o litr (z 16 na 17l/100 km)..
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2016 22:42
re
Zlate lpg, uplne jej miluji setrim jako blazen a jsme za to doma radi :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2017 12:13
LPG
Osobně myslim že LPG je pořád lepší, mám jeden z těchto systémů: [odkaz] a rozhodně si nemůžu stěžovat. CNG je pořád méně dostupné, dražší na přestavbu atd...
Rozbalit vlákno
0