Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo GTV: Dostane rychlé gétéčko čtvrtou šanci?

Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů. Ale už se snad konečně ledy pohnou, Sergio Marchionne přestane slibovat a představí vodopád novinek. Třeba nové GTV.
Zpět na článek
13. 8. 2014 09:55
13. 8. 2014 10:45
13. 8. 2014 12:22
13. 8. 2014 13:04
13. 8. 2014 14:41
13. 8. 2014 14:53
13. 8. 2014 15:18
13. 8. 2014 19:54
13. 8. 2014 12:26
13. 8. 2014 14:52
13. 8. 2014 10:57
Avatar - šmoula nešika
13. 8. 2014 09:40
Článek
Ten popis trochu připomíná (možná) připravovanou 6C. GTV by ale nebylo špatné ani coby kupé z Giulie nebo Spideru, když už se s nimi tak... no víte co. Chromované výfukové svody jsou docela blábol, ale vím, Aleši, jak jste to myslel. ;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
14
13. 8. 2014 09:55
Re: Článek
Mě překvapilo autorovo tvrzení o tom, jak současný modely Ferrari krásou zrovna nevynikají ;-)
13. 8. 2014 10:45
Re: Článek
Mě to smysl dává, kdy už se teď v redakci připravují na články typu: Škoda Fabia II, nejkrásnější auto na trhu... ;-)
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...
13. 8. 2014 12:22
Re: Článek
Tady se musím redaktora zastat.
Ne sice ohledně té Fabie, ale ohledně posledních Ferrari.
Bejvávalo, kdy Ferrari s podpisem Pininfariny desgnoval buď mistr osobně, nebo někdo z jeho italských žáků.
Už první auto od japončíka mi přišlo nějak divné a ani další asiatské kreace moc krásy nepobraly. A to se s Ferrari táhne dodnes, byť jak California, tak 458 vypadají o 200% lépe, než okulojamovy patvary.
Vím, co mi na to napíšeš, ale vedle Hurracánu hrajou druhé housle.
13. 8. 2014 13:04
Re: Článek
Já ti na to nic psát nemusím. Je to věc názoru. Design Ferrari je technicistně účelný, proto je takový jaký je. Co si může dovolit kusová výroba Lamborghini bez podmínek na top kvalitu jízdních vlastností si u Ferrari nemohou dovolit. Každý tvar, každý záhyb má svůj důvod. Proto taky nejsou ty auta tak prvoplánovitě krásná, jako byla v minulosti.

U auta, kde nezáleží tak na tom tvaru s ohledem na jízdní vlastnosti už to vypadá líp a California je krásné auto. A ani FF není škaredka. Poznámka autora článku byla NEVHODNÁ. Ale to je jen jedna z mnoha, takže nic nového pod sluncem, nic, čím by se člověk měl zabývat, případně se tím nechat vykolejit. Debatujeme pouze.
Avatar - Magister
13. 8. 2014 14:41
Re: Článek
Mi se opravdu hodně líbí jen California. Ferrari by především mělo být krásné. Nepochybuju o tom, že 90 % majitelů s nimi moc nejezdí.... a 99,5 % nikdy jízdní vlastnosti nedocení.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2014 14:46
Re: Článek
Jenže právě FF a Cali vypadají tak nějak nejvíc... asijsko-otyle? A Hurracán rozhodně není nějaký aerodynamický paskvil, jak by z tvého příspěvku mohlo vyznít... Přesto je jeho jednoduše úderný design vyloženě kulervoucí.
13. 8. 2014 14:53
Re: Článek
Ve srovnání s Ferrari to po designové funkční stránce paskvil zcela jistě je (po vzhledové se mi Lambo na první pohled může zdát taky zajímavější). Bohužel. Lambo vyznává úplně jiné hodnoty (a do toho netahám VW) než Ferrari. Lambo jsou ostré hrany, hrubá síla. Ferrari dnešní doby, to je automobilové technologické scifi, kde každý šroubek má svou specifickou funkci. Taky se ne vše povede, to je jasné, ale po stránce designu auta to tak dnes je. Spousta věcí by mohla být hezčích, ale neplnilo by to tu správnou funkci. U Lamba se tohle opravdu neřeší, tam je vzhled (optický) před funkcí. Tím neříkám, že je jedno z toho špatně.

Jinak jedna poznámka:
Já tam nevidím otylost, ale naopak robustnost potřebnou pro každodenní použití... Takže to beru jako VELKÉ plus.
13. 8. 2014 15:18
Re: Článek
Ač jsme spolu svedli pár bitev v diskuzním poli, zde souhlasím.
Současná Ferrari se mi na první pohled nijak extra nelíbí, až na Cali. Ale při delším pohledu a zkoumání detailů jsem vždy doslova unešen a to právě zapracováním funkčnosti. Podobně to mám i s P1. Průduchy, kanály... To jsou doslova orgie. A líbí se mi to i ve vztahu k působení v F1. To, co by u lamba působilo jako "přehnaná taškařice" mi u Ferrari tak nějak sedí. A naopak ten extrémně brutální prvoplánovitý ale ve skutečnosti jednoduchý efekt lamba by u Ferrari taky nebyl uplně to pravé. Je to vidět hlavně u Aventadoru. Na co zdůrazňovat formulové push-rod zavěšení, když máme design, který vypadá jak neporazitelný Dart Vader. I když i ten Dart Vader může dostat výprask.
Každému doporučuji navštivit muzea Ferrari a Lamborghini a to pokud možno v jeden den. Sebeprezentací těch značek lze celkem rychle pochopit, že jsou každá uplně jinde. Auta jsou jen "uplně jinde". ;-)
13. 8. 2014 19:54
Re: Článek
Na Lambo pliveš, neboť patří koncernu, ale u tebe to beru jako nutnou daň :-) s tou funkčností dílů u Ferrari souhlas, je fascinující, jak u Ferrari vyměnili vzhled za funkci a Lamborghini naopak.
Avatar - PlumJelinek
13. 8. 2014 14:43
Re: Článek
Tak tak, taky se mi moc nelíbí současný designový směr Ferrari. Lamborghini momentálně hraje úplně jinou ligu.

Jinak se ale taky zastávám autora, Aleš Dragoun není z těch, kteří by zde nadržovali německému koncernu a považovali Octavii za vrchol designerského umění ;-)
13. 8. 2014 12:26
Re: Článek
Ano, ty svody byly ve skutečnosti sací potrubí.
A na současných V6 od Alfy nejsou ze dvou důvodů:
1: Alfa nemá žádné V6 v nabídce
2: Alfa v nabídce nemá žádné V6
Teoreticky to vypadá jako jeden a ten samý důvod a taky to tak je. Byl totiž tak závažný, že jsem ho pro jistotu uvedl dvakrát.

Poslední V6, co Alfa montovala do aut, byly JTS šmejdy od GM.
13. 8. 2014 10:57
...
Ta 916 je proste nadherna. Asi bych radeji cernou, ale i za tu cervenou Cup z titulky bych utrhal ruce :-)

Anyway, Brera GTV nikdy nahradit nemela, na GTV navazalo GT, ktere se s Brerou vyrabelo soubezne :) Je to zrejmy z podlahovych platforem...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 12:06
uz sa na ten vodopad noviniek
neviem dockat ;-) .... dufam ze to bude vodopad aspon ako Iguazu.... :yes: .... chcem vidiet poriadnu smrst z italie.... uz by sa aj patrilo po tych rokoch biedy
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kubis001
13. 8. 2014 13:25
Slibem nezarmoutíš...
Segio už léta slibuje vzkříšení Alfy a zatím celý Fiat i s Alfou pomalu pohřbívá. "Nový" čtvrtý facelift Grande Punta je toho důkazem.
Kolik nových motoru za poslední 5 let představili? Odpovím si sám, žádný! Kromě Pandy, divné 500L a "amerického" Freemontu jsou to min. 6 let staré modely

Sergio zatím zachraňuje miliardový business Chrysleru vyrabováním Fiatu, pro USA "starší" technologie stačí, na Evropu káli z vysoka. Ať už Alfu s Fiatem radši prodá...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
13. 8. 2014 14:44
Re: Slibem nezarmoutíš...
No už pohřbil Lancii a Alfa k tomu asi nemá daleko... :-(
13. 8. 2014 17:48
Tých článkov o AR a Fiate je tu už toľko ...
... že pomaly vytlačia Škodu.
Však, prečo nepísať, keď to Škode nijako neubližuje.
Auto.cz, že áno. ;-)
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2014 20:00
Re: Tých článkov o AR a Fiate je tu už toľko ...
No jo, Škodovky jezdí a o AR a Fiatu už můžem jen číst. Smutné...