Alfa Romeo sice zatím spí a vyrábí jen trojici modelů. Ale už se snad konečně ledy pohnou, Sergio Marchionne přestane slibovat a představí vodopád novinek. Třeba nové GTV.
Ten popis trochu připomíná (možná) připravovanou 6C. GTV by ale nebylo špatné ani coby kupé z Giulie nebo Spideru, když už se s nimi tak... no víte co. Chromované výfukové svody jsou docela blábol, ale vím, Aleši, jak jste to myslel. ;-) [odkaz]
Mě to smysl dává, kdy už se teď v redakci připravují na články typu: Škoda Fabia II, nejkrásnější auto na trhu... ;-)
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...
Tady se musím redaktora zastat.
Ne sice ohledně té Fabie, ale ohledně posledních Ferrari.
Bejvávalo, kdy Ferrari s podpisem Pininfariny desgnoval buď mistr osobně, nebo někdo z jeho italských žáků.
Už první auto od japončíka mi přišlo nějak divné a ani další asiatské kreace moc krásy nepobraly. A to se s Ferrari táhne dodnes, byť jak California, tak 458 vypadají o 200% lépe, než okulojamovy patvary.
Vím, co mi na to napíšeš, ale vedle Hurracánu hrajou druhé housle.
Já ti na to nic psát nemusím. Je to věc názoru. Design Ferrari je technicistně účelný, proto je takový jaký je. Co si může dovolit kusová výroba Lamborghini bez podmínek na top kvalitu jízdních vlastností si u Ferrari nemohou dovolit. Každý tvar, každý záhyb má svůj důvod. Proto taky nejsou ty auta tak prvoplánovitě krásná, jako byla v minulosti.
U auta, kde nezáleží tak na tom tvaru s ohledem na jízdní vlastnosti už to vypadá líp a California je krásné auto. A ani FF není škaredka. Poznámka autora článku byla NEVHODNÁ. Ale to je jen jedna z mnoha, takže nic nového pod sluncem, nic, čím by se člověk měl zabývat, případně se tím nechat vykolejit. Debatujeme pouze.
Mi se opravdu hodně líbí jen California. Ferrari by především mělo být krásné. Nepochybuju o tom, že 90 % majitelů s nimi moc nejezdí.... a 99,5 % nikdy jízdní vlastnosti nedocení.
Jenže právě FF a Cali vypadají tak nějak nejvíc... asijsko-otyle? A Hurracán rozhodně není nějaký aerodynamický paskvil, jak by z tvého příspěvku mohlo vyznít... Přesto je jeho jednoduše úderný design vyloženě kulervoucí.
Ve srovnání s Ferrari to po designové funkční stránce paskvil zcela jistě je (po vzhledové se mi Lambo na první pohled může zdát taky zajímavější). Bohužel. Lambo vyznává úplně jiné hodnoty (a do toho netahám VW) než Ferrari. Lambo jsou ostré hrany, hrubá síla. Ferrari dnešní doby, to je automobilové technologické scifi, kde každý šroubek má svou specifickou funkci. Taky se ne vše povede, to je jasné, ale po stránce designu auta to tak dnes je. Spousta věcí by mohla být hezčích, ale neplnilo by to tu správnou funkci. U Lamba se tohle opravdu neřeší, tam je vzhled (optický) před funkcí. Tím neříkám, že je jedno z toho špatně.
Jinak jedna poznámka:
Já tam nevidím otylost, ale naopak robustnost potřebnou pro každodenní použití... Takže to beru jako VELKÉ plus.
Ač jsme spolu svedli pár bitev v diskuzním poli, zde souhlasím.
Současná Ferrari se mi na první pohled nijak extra nelíbí, až na Cali. Ale při delším pohledu a zkoumání detailů jsem vždy doslova unešen a to právě zapracováním funkčnosti. Podobně to mám i s P1. Průduchy, kanály... To jsou doslova orgie. A líbí se mi to i ve vztahu k působení v F1. To, co by u lamba působilo jako "přehnaná taškařice" mi u Ferrari tak nějak sedí. A naopak ten extrémně brutální prvoplánovitý ale ve skutečnosti jednoduchý efekt lamba by u Ferrari taky nebyl uplně to pravé. Je to vidět hlavně u Aventadoru. Na co zdůrazňovat formulové push-rod zavěšení, když máme design, který vypadá jak neporazitelný Dart Vader. I když i ten Dart Vader může dostat výprask.
Každému doporučuji navštivit muzea Ferrari a Lamborghini a to pokud možno v jeden den. Sebeprezentací těch značek lze celkem rychle pochopit, že jsou každá uplně jinde. Auta jsou jen "uplně jinde". ;-)
Na Lambo pliveš, neboť patří koncernu, ale u tebe to beru jako nutnou daň :-) s tou funkčností dílů u Ferrari souhlas, je fascinující, jak u Ferrari vyměnili vzhled za funkci a Lamborghini naopak.
Tak tak, taky se mi moc nelíbí současný designový směr Ferrari. Lamborghini momentálně hraje úplně jinou ligu.
Jinak se ale taky zastávám autora, Aleš Dragoun není z těch, kteří by zde nadržovali německému koncernu a považovali Octavii za vrchol designerského umění ;-)
Ano, ty svody byly ve skutečnosti sací potrubí.
A na současných V6 od Alfy nejsou ze dvou důvodů:
1: Alfa nemá žádné V6 v nabídce
2: Alfa v nabídce nemá žádné V6
Teoreticky to vypadá jako jeden a ten samý důvod a taky to tak je. Byl totiž tak závažný, že jsem ho pro jistotu uvedl dvakrát.
Poslední V6, co Alfa montovala do aut, byly JTS šmejdy od GM.
neviem dockat ;-) .... dufam ze to bude vodopad aspon ako Iguazu.... :yes: .... chcem vidiet poriadnu smrst z italie.... uz by sa aj patrilo po tych rokoch biedy
Segio už léta slibuje vzkříšení Alfy a zatím celý Fiat i s Alfou pomalu pohřbívá. "Nový" čtvrtý facelift Grande Punta je toho důkazem.
Kolik nových motoru za poslední 5 let představili? Odpovím si sám, žádný! Kromě Pandy, divné 500L a "amerického" Freemontu jsou to min. 6 let staré modely
Sergio zatím zachraňuje miliardový business Chrysleru vyrabováním Fiatu, pro USA "starší" technologie stačí, na Evropu káli z vysoka. Ať už Alfu s Fiatem radši prodá...