Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vysokooktanové benziny: Žádné zázraky nečekejte

Po úspěšném testu Naturalů 95 jsme se tentokráte vrhli na dražší benziny s 98 až 102 oktany. Nechali jsme je změřit v akreditovaných laboratořích SGS a vyzkoušeli na vozidlech.
Zpět na článek
18. 8. 2014 08:13
18. 8. 2014 17:48
18. 8. 2014 10:08
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 12:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 14:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 17:42
18. 8. 2014 10:48
18. 8. 2014 12:10
18. 8. 2014 14:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 12:16
18. 8. 2014 19:50
18. 8. 2014 17:45
18. 8. 2014 22:45
Avatar - petrumr
18. 8. 2014 08:13
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
18. 8. 2014 09:03
Re: ok
soudruidi,
jako recht máte že nestačí jen natankovat lepší benzin !! v dnešní době myslím je to už málo a o fábce a felcce bych ani teoreticky neuvažoval když jsou vrakáče natřískaný bramborákama.
Takovej bramborák má totiž na rozdíl od fabky a ostatních popelnic funkci zvanou FORSÁŽ - (angl. afterburner) ;-) možete si to připodobnit ke starým 120cítkám když se otvírala druhá klapka při plynu na podlaze >:D >:D Takže ta bramboforsáž je zhruba ta funkce že když šplápnete na pedál víc tak to OPRAVDU JAKO opravdu přidá >:D >:D >:D a to jak šťávy do válců tak výkonu na kola
No a k tomu BENZÍNU. Nejlepší je Shell Vi-Power jako bez diskuze, má to už v názvu, bezva štáva. Uplně stačí základní 95tka a hned popár kilometrech poznáte "že to líp jede" a s 98 už vůbec raketa při spotřebě +25L/100 >:D >:D >:D
Tak a todle už je standart dostupný léta pro každýho. Ještě lepší je navíc kombinace s HHO :-) chlapečkové, vodík ve válci to je forsáž2 [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
18. 8. 2014 17:48
Re: ok
Ty jsi takovej prodejnej věrozvěst. Kam vítr tam plášť. ;-)

Kromě hloupých pokřiků a odkazů na články z tebe ještě nikdy nic nevypadlo. Otázkou je, zda-li máš šanci se polepšit, nebo zůstaneš zcela na dně diskuzního žebříčku :-) .

Držím ti palce pro tu první variantu! :yes:
19. 8. 2014 09:53
Re: ok
BLÁZNE !! :-) držsi rači svoje paličky sám za sebe
Avatar - Ozzman
18. 8. 2014 08:25
Záleží na motoru
Dle vlastní zkušenosti mohu jen potvrdit.

Benzín:

1.2 HTP - Rozdíl byl poznat hlavně ve středních otáčkách. Pokud byl nekvalitní 95 oktanů, auto poskakovalo kolem 2-3 tisíc otáček. Párkrát jsem zkusil Shell Vpower 100 a auto jelo plynuleji, nemohu však říct, že rychleji. Na druhou stranu i 95 oktanů z kvalitní benzínky posloužilo obdobně.

1.2 TSI - Skoro stejná zkušenost jako s HTP. Motor u levnějšího paliva poskakuje a cuká v tahu, víceoktanový benzín zlepší chod, ale taky žádné rekordy nečekejte

1.6 MPI - Tomuto motoru je uplně jedno co do něj nalejete, jede pořád stejně. Dokonce v techničáku je napsáno, že stačí 91 oktanů.

Nafty:

Zde jsem nikdy nezpozoroval rozdíl mezi nějakou Vpower naftou a obyčejnou kvalitní naftou. Nicméně mezi levnou a nekvalitní naftou a klasickou kvalitnější je někdy až propastný rozdíl. Více jsem toto pozoroval u 1.9Dci (cukání) a nebo 2.4 TDDI motorů. U Současného vozu (2.0 TDCI) už rozdíl tak markantní není, ale někdy mi přijde, že po dotankovaní paliva u určitých stanic má auto o několik kw více :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Stefič
18. 8. 2014 08:44
Re: Záleží na motoru
Jednou mi tento efekt byl vysvětlován, leč jako neznalec motorů si ho zcela přesně nepamatuji.

Bylo to nějak tak, ze benziny s nižším oktanovým číslem neshoří úplně, ale nejdřív chytne směs v horní části válce a pak i ve spodní. Jdou tedy exploze nějak proti sobě a výkon se nepatrně snižuje. U vyššího čísla k tomuto nedochází.

Každopádně výsledk by měl být takový, že vysokooktanový benzín vlastně výkon nezvyšuje. On ho jen nesnižuje jako N95.

Možná jsem to nenapsal úplně přesně, ale nějak tak si to pamatuji
Avatar - Ozzman
18. 8. 2014 08:48
Re: Záleží na motoru
Jak řikám, asi záleží na motoru... u toho HTP a TSI, kdy z malého objemu je vydolováno co nejvíce záleží čistě na kvalitě a tam je to poznat minimálně na chodu.
U MPI je to uplně jedno, to by jezdilo i na barvu mi přijde >:D

Zajímalo by mne, jak tohle funguje u dieslu? Schválně jestli se někdo vyjádří.
Avatar - Stefič
18. 8. 2014 09:01
Re: Záleží na motoru
já jsem nalil V-power do svého starého Renaultu a myslim, že navýšení motoru bylo spíš zbožné přání. Přesně, jak je v článku - placebo efekt. Nádrž mě stála víc peněz, tak jsem tak moc chtěl, aby to jelo, že se mi to splnilo:-)
Podle mě je to na prd. Možná když to budeš používat od nova a budeš jezdit jen na to, ale starý, slabý škopek ti nic nevylepší...

[odkaz]
18. 8. 2014 11:38
Re: Záleží na motoru
U nafty máš cetanové číslo. To udává, jak dlouho palivu trvá, než se po vstřiku vznítí. Vyšší číslo = rychlejší vznícení = lepší palivo. Dříve se myslím pohybovala kolem 40-45 (v USA to tak je i dnes), v EU máme dnes minimum myslím 51 a pro moderní motor je opravdu dobrých tak 60 s tím, že dobrá nafta bude mít alespoň 56. Nafta má i další důležité vlastnosti, ne jen cetanové číslo. Nevím, jak dnes, několik let zpět rozhodně platilo, že se v ČR vyplatí tankovat prémiovou naftu (když už tu musíš tankovat). Tedy, vyplatí, to je relativní. Modernímu motoru to prospělo, protože běžná nafta v ČR tu kvalitu prostě neměla (s možná jednou výjimkou). Pomíjím možnost aditivace po tankování.
Avatar - Emel
18. 8. 2014 08:51
Re: Záleží na motoru
U motoru s vyšším oktanovým číslem je obecně menší riziko samovznícení... detonace mohou motor i zničit.
18. 8. 2014 09:02
Re: Záleží na motoru
Motor delany pro benzin s vyssim oktanovym + benzin s nizsim oktanovym cislem = riziko samovzniceni (leda ze by motor upravil kompresni pomer, jak to pisou v clanku).
Avatar - Emel
18. 8. 2014 09:50
Re: Záleží na motoru
Já vždycky bral vyšší číslo na ježdění na okruhu, kde je motor delší dobu v plné zátěži a pracuje ve vyšších teplotách... ne aby to líp jelo, ale právě spíš jako bezpečnostní opatření.
18. 8. 2014 11:54
Re: Záleží na motoru
Podstatné je, na jaké oktanové číslo je motor stavěný. Je limit v tom, jak vysoké oktanového číslo zvládne využít.
18. 8. 2014 09:29
Re: Záleží na motoru
Když už se bavíte o naftě, tak tam se kvalita opravdu pozná na spotřebě. A to až o vice jak litr na 100Km, pokud srovnáte třeba V Power Diesel Nitro a obyčejnou naftu natankovanou u supermarketu. Jinak na pocit s jizdy, zrychlení atd kvalita nafty až tak vliv nemá. Jezdím s Foresterem boxer diesel. Je možné že tenhle specifický motor má trochu jinou odezvu než klasické turbodiesely. Ale před tím jsem jezdil s A4 a pozorování byla podobná. Kvalitní nafta = nižší spotřeba.
Co se nenzínu týče, najel jsem toho dost s Suzuki SX4 1.6 a tam se kvalita benzínu neuvěřitelně silně projevovala pří akceleraci do kopce. Se špatným řeckým benzínem to v horách vůbec nechtělo jezdit, s natankovaným normálním 95 oktanů od Shellu nebo BP (v Řecku vůbec nejkvalitnější palivo) to bylo normání auto a v otáčkách až sportovního charakteru....
Avatar - Ozzman
18. 8. 2014 09:35
Re: Záleží na motoru
Kvalitní vs levná nafta je neoddiskutovatelny rozdíl. Ale nejsem si jist, jestli je potřeba takovat Vpower, nebo stačí kvalitní "obyčejný" dízl. Kolikrát beru od Agipu, nebo u OMV a auto jede uplně stejně, jako na ten Vpower, nebo adekvátní paliva od jiných značek. Snížený výkon a někdy i cukání ( viz to DCi) sem pozoroval především u levných čerpacích stanic, jako u Robin Oilu u nás, kde je "kvalita" nafty vyhlášena :-)
18. 8. 2014 09:42
Re: Záleží na motoru
Souhlasím, stačí i obyčejná kvalitní nafta, ale poslední dobou mám pocit že Shell šel :-) trochu do sebe a V Power Diesel odpovídá tomu co se tankuje na západ o našich hranic. Jinak pozor na Agip, dříve to byli jedni z nejlepších, co je prodali maďarskému MOLu, tak jsem se párkrát pěkně spálil. To mě přesvědčilo se vrátit k Shellu. OMV pump kolem sebe moc nemám.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2014 09:54
Re: Záleží na motoru
Já celkem pravidelně tankuji u OMV, Agip kdyz je po cestě, občas Benzina.. Shell mam zase já mimo své obvyklé trasy.... co mne ale docela překvapilo je nafta/benzín z čerpaček od Makra a Globusu. Za ty ceny se na to dá slušně jezdit a to i v tom TSI :-)
18. 8. 2014 14:27
Re: Záleží na motoru
S Agipom podobna skusenost; ked zacali ponukt DieselTech, bolo citit rozdiel oproti klasickej nafte v inych cerpackach. Avsak pred cca 2rokmi sa ten rozdiel zrazu vyparil. A nebavi ma testovat, ktory majitel cerpacky este dovaza skutocne aditivovane palivo.
Zvycajne je to vsak takmer surova nafta ako kdekolvek inde.
Avatar - rokyta.p
1. 8. 2015 11:59
Re: Záleží na motoru
u nás nemá Agip ani tu značku " pečeť kvality" :no:
Avatar - Emel
18. 8. 2014 09:51
Re: Záleží na motoru
Pokud to mám po cestě, beru naftu u EuroOilu bez bio...
18. 8. 2014 08:32
Jedině prémiový
Osobně tankuji pouze prémiový benzín a to Vervu 100. Spotřeba je cca o 0,4 l nižší, výkon se těžce hodnotí - asi bez změny, ale zvuk má motor rozhodně lepší. (3,5l V6 225 kW)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - CHerokee
18. 8. 2014 08:55
Re: Jedině prémiový
Taky tak, jen V-Power Nitro+ (u 2,0l V4 265 kW)
18. 8. 2014 09:03
Re: Jedině prémiový
Tak to si precti vysledek testu ve SM (asi pred 2 mesici). Tam tento benzin dopadl neslavne, akorat je drahy.
Avatar - CHerokee
18. 8. 2014 09:32
Re: Jedině prémiový
Máš link? Je to někde na webu? Já jsme zatím neměl nikdy problém. Docela by mě zajímal srovnávací test těchto paliv, jenže to by tež musel být nezávislý.... což není jednoduché, protože to je kšeft.
18. 8. 2014 10:18
Re: Jedině prémiový
[odkaz]

Alespon ja to beru tak, ze benzin, ktery je v testu nejdrazsi a vysledek je jen "lehce nadstandartni" je fiasko.
Avatar - CHerokee
18. 8. 2014 11:19
Re: Jedině prémiový
Díky, pěný článek. Já ale tankuju ten V-Power Racing 100. Každopádně zajímavý výsledek.
18. 8. 2014 17:49
Re: Jedině prémiový
Jako čtyřválec, jestli jsem správně pochopil ;-)
18. 8. 2014 20:56
Re: Jedině prémiový
Čtyřhrnek jsem vydedukoval taky, ale proč "V"?
Kdy naposled někdo do auta montoval véčkovej čtyřvál?
Avatar - JDM
18. 8. 2014 22:35
Re: Jedině prémiový
toby mě taky zajímalo
Avatar - kosmonaut
19. 8. 2014 05:27
Re: Jedině prémiový
Teďka v červnu Porsche v Le Mans válčilo s novým prototypem. Myslím, že součástí jeho hybridní soustavy byl véčkovej čtyřvál ;-) Ale celkově to mělo daleko větší výkon než 265kW. Možná půjde o nějakou repliku >:D
Avatar - Barrichello
19. 8. 2014 22:59
Re: Jedině prémiový
Ford a Saab ale to už hodně, ale hooodně dávno >:D
Avatar - eLzyx
18. 8. 2014 09:03
Re: Jedině prémiový
mám podobné zkušenosti s Volvo T5 a 2.4T & Verva 100 a Lukoil N98. Spotřeba letěla dolů o necelý litr (dálniční provoz, tempo 180). Jezdil jsem každý den 180km, tankoval každý třetí den.
18. 8. 2014 09:05
Re: Jedině prémiový
Jak to delas, ze te nechytnou policajti?
Avatar - eLzyx
18. 8. 2014 09:20
Re: Jedině prémiový
nevím, za takovou rychlost mě ještě nedrapli (ťuk ťuk), zatím vždy za triviality typu 57 na 50. Jednou jsem měl na mále, klasických 180 tempo a Passat R36. Nejspíše stíhali Oktávku, která mazala ještě o chlup víc než já, ale ani jednoho z nás nestihli zastavit ... rozštípali to o svodidla.
Takže ... štěstí?
18. 8. 2014 12:17
Re: Jedině prémiový
Stesti je, ze takove voly jako ty a tu Oktavku nepotkavam.
Avatar - KANKUNEN
18. 8. 2014 09:25
Re: Jedině prémiový
Ty znáš někoho kdo jezdí pomaleji? >:D Teda kromě mě. Já jezdím většinou nejpomaleji, ale vždy mám nejvyší spotřebu, jak se tak bavím.
Avatar - KANKUNEN
18. 8. 2014 09:25
Re: Jedině prémiový
Reklama funguje. Patří to výš.
18. 8. 2014 10:11
Re: Jedině prémiový
Moje zkušenost se 100 oktanovým Shellem je poztivní (nic jiného "prémiového" v okolí není). Ale velmi podobný a možná srovnatelný projev má motor i na ten nejlevnější N95 od no name pumpy doplněný aditivem.

Zásadní rozdíl je jen v tom, že aditivum je za cca. 0,37 Kč/l, zatímco příplatek za prémiový Shell asi 4 Kč/l. Pokles spotřeby u 2 rodinných aut o 5-7%.
Avatar - rokyta.p
1. 8. 2015 12:01
Re: Jedině prémiový
vidím to podobně >:D :yes:
Avatar - eLzyx
18. 8. 2014 08:38
závodní motor ... 1.2TSI
škoda, že se testovalo na 1.2TSI, které má turbo velikosti fénu. Zajímavější by byl nějaký minimálně dvoulitrový turbo benzin kolem 160kW, ideálně takový, kterému výrobce předepisuje N98. Tam už by dle mého názoru byl vidět znatelný pokles výkonu při použití N95.
Nicméně i tak je test resp. rozbor paliv je přínosný ... vyplatí se vzít obyč N98+aditivum. Škoda, že tam není pro porovnání i nějaká N95.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
18. 8. 2014 08:53
Re: závodní motor ... 1.2TSI
Nikdy jsem nic nepoznal, beru N100, N98 a když dochází naleju klidně N95.
Možná kdyby se to srovnalo s nějakým musterautem. Pocitem nepoznám jestli mám 150 za deset sekund nebo 10,2.
Avatar - iudex
18. 8. 2014 09:21
Re: závodní motor ... 1.2TSI
Je úplne logické, že pri motore, kde výrobca predpisuje N98, by natankovanie N95 znamenalo pokles výkonu. Ide o to, či pri motore s predpísaným N95 spôsobí natankovanie N98 nárast výkonu či iné pozitívne zmeny. A z článku je jasné, že nárast výkonu tu nie je (dokonca niekde bol malý pokles), ale je vyrovnanejší priebeh krútiaceho momentu. Každopádne subjektívne dojmy niektorých borcov, ktorí tvrdia, že nalejú benzín s vyšším oktánovým číslom a nárast výkonu cítia, sú len placebo efekt.
Avatar - eLzyx
18. 8. 2014 09:37
Re: závodní motor ... 1.2TSI
je předpis výrobce a předpis výrobce. Třeba u mého motoru je v TP napsán N95. Ale v uživatelském manuálu je napsáno "Pro zajištění maximálního výkonu a optimální spotřeby paliva doporučujeme používat palivo s oktanovým číslem 98. Při normální jízdě můžete používat palivo s OČ 95".
Tj. předpokládám, že výkon, který deklarují, je naměřen s N98. A spotřeba možná taky.
18. 8. 2014 12:03
Re: závodní motor ... 1.2TSI
Na tohle bych spíš řekl, že jsou normy a jsou doporučení výrobce. V TP nejsou doporučení výrobce.
Avatar - Barrichello
19. 8. 2014 23:14
Re: závodní motor ... 1.2TSI
v TP bývá palivo, defakto to nejhroší možné, na které to umí jezdit. Mam to tak u BMW. V TP je N95, výrobce ale uvádí, že doporučují N98, nicméně že jde v případě nouze jezdit i na n95, ale že motor může trochu klepat, ale na 95 že lze jezdit normálně.
Avatar - Covenant
18. 8. 2014 09:18
Je to celý článek?
Je to celý článek, nebo jen výňatek?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 09:28
Re: Je to celý článek?
Chybí povídání k jednotlivým čerpačkám, ale jinak vše (až na pár obrázků s popisky). :-)
Avatar - CHerokee
18. 8. 2014 09:35
Re: Je to celý článek?
Není to někde na webu celé?
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 10:07
Re: Je to celý článek?
V archivu SM. >:D Ale já už předplatné nemám... Víceméně všechno se dá vyčíst z tabulek. :-)
Avatar - Covenant
18. 8. 2014 11:40
Re: Je to celý článek?
No právě ty čerpačky ..která jak dopadla, by mě zajímalo ;-)
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 12:04
Re: Je to celý článek?
[odkaz]
[odkaz]
Bagety tentokrát fakt nic. Prémiová Benzina, Lukoil s aditivem od VIFu. Nadstandardní OMV, Č i D Shell a Slovnaft. Standardní Lukoil bez aditiva, Aral (prý není jejich superbenzin tak vymazlený jako jejich ostatní paliva), Orlen (prý úplně zbytečný). A nevyhovující KM (pančovaný lihem).
:-)
Avatar - Covenant
18. 8. 2014 12:07
Re: Je to celý článek?
Díky díky....já hlava děravá přehlídl tu galerii :-)
Avatar - Thomasino
18. 8. 2014 09:28
Zavádějící či klamavý text v článku?
"U stooktanové vervy má křivka v náběhu fyzikální tvar bez nutných korekcí. " ?? - až na to, že Benzina všechny také trochu podvádí, jelikož jejich VERVA 100 je pouze obchodní název a je to normální Natural 98 >:-[] >:-[]
Nejlepší je asi OMV Carera 100, údajně lepší než Shell V-Power 100.
Ale když natankujete v Rakousku nebo Německu, pak je teprve poznat rozdíl v kvalitě benzínu. Tam stačí natankovat NAT95 a jede jako v česku NAT98 ;-)
Rozbalit vlákno
16
18. 8. 2014 09:34
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Souhlas, přejedete hranice do Německa a po prvním natankování letí spotřeba dolů, až o litr (v naftě). S benzínem jsem tak velký vliv na spotřebu nepozoroval, ale též skoro o půl litru níže.
Avatar - fOE
18. 8. 2014 09:35
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Nechapu toto pozastaveni se. V clanku je to vsechno vysvetleno a Verva je 100 oktanove palivo, viz mereni. Ze je to dle norem jen N98, protoze normy znaji jen N98, na tom znovu nemuze byt nikomu nic divneho, ovsem pokud si onen clanek precetl.
Avatar - Thomasino
18. 8. 2014 09:52
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Ale nemůže autor napsat "stooktanového benzínu", pokud je mu známo, že VERVA 100 je jen obchodní zavádějící značení a je to klasicky 98-oktanový benzín. Stooktanový benzín je prý u nás jen OMV Carrera 100 a trochu Shell V-Power 100
18. 8. 2014 09:54
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Sto oktanů u nás nemá žádný benzín, takže sni dál :-)
Avatar - fOE
18. 8. 2014 09:58
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Znovu spatne. K neprecteni clanku se tedy pridalo i nepodivani se do galerie. Tam cteme namerene hodnoty oktanu:

Shell V-Pover Nitro + Racing 100: namereno 99,4 Oktanu (poznamka pod carou: hloupejsi nazev produktu jsem necetl uz dlouho)
OMW Maxx Motion 100: namereno 99,7 Oktanu
Benzina Verva 100: namereno 99,6 oktanu

Vsechno odchylky v ramci mereni. Takze z pohledu norem jsou Shell, OMW i Verva stejne N98 benziny, z pohledu namerenych hodnot jsou OMW, Shell i Verva 100 oktanove benziny.

PS: Do te galerie doporucuju nakouknout, je tam spousta dalsich zajimavych hodnot ktere spoludefinuje kvalitu benzinu.

PSS: Na dotaz ktery bude nasledovat:"Co je to HFRR a proc je to spatne kdyz je toho malo?" mam odpoved:"Znovu, pise se to v clanku." >:D
Avatar - Thomasino
18. 8. 2014 10:17
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Tak ty dva obrázky s výsledky jsem přehlédl, díky! Ale pak mi není jasné, podle čeho usuzuješ, že Verva 100 je lepší, pokud má o chlup menší aktanové číslo (ale neznatelný rozdíl) a OMV má větší mazivost? Nebo vyšší mazivost je špatně?
Avatar - fOE
18. 8. 2014 10:25
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Verva ve vsech predeslych testech vysla nejlepe, v tomto zaostava o odchylku mereni a naopak OMW v nekolika testech zpet mela vzdy problem dostat alespon tem 98 oktanum. Z ceho si ja osobne odnasim ze Benzina drzi sve vysoke standarty, kdezto OMW se k nim s velkou paradou vraci (ale otazka na jak dlouho a jestli plosne).
Z tohoto konkretniho testu se da vyvodit jedine:
Na techto dvou konkretnich benzinkach OMW a Benzina jsou jejich premiove paliva skutecne premiove a rovnocene. Bohuzel se to muze menit a taky meni benzinku od benzinky. Nejlepsi je tankovat nekde kde mam overeno a vim jak se staraji o nadrze atd.
Jestli je to Benzina, Shell nebo OMW je pak ve vysledku docela jedno (s tim ze SHell vypada jako nejslabsi z teto trojice).
Ja osobni skusenost s OMW dobrou nemel, s Benzinou vyrazne lepsi. S aral taky tu nejlepsi (rozdil proti Verva 100 poznat nesel) ale pravda, mazivost clovek z projevu/spotreby nepozna. Shell v Nemecku a shell v CR byl taky sveho casu znat rozdil, ted podle tohoto testu se zda ze cesky shell na sobe trochu zapracoval.
18. 8. 2014 11:59
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Ono se není čemu divit, že OMV a Benzina mají rovnocenné prémiové benzíny když Vervu 100 pro Benzinu vyrábí právě OMV ;-)
18. 8. 2014 09:50
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
To nic nemění na faktu, že Verva 100 je to nejlepší, co můžeš u nás natankovat ;-)

Kde tankuješ Careru? Jsi zamrzl o 2 roky zpět ne? >:D
Avatar - Thomasino
18. 8. 2014 09:53
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Tankuji občas i Vervu 100, ale mám dojem, že na okruhu mi to jede s OMV Carrerou 100 o něco lépe ;-) Možná jen placebo efekt, ale slyšel jsem to už od hodně majitelů opravdu sportovních aut, že OMV je o kousek lepší.
Avatar - CHerokee
18. 8. 2014 09:57
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Já jezdím na ten V-Power 100. Ale chtělo by to pokud možno nezávislý srovnávací test.
18. 8. 2014 10:00
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Já toho slyšel. Faktem je, že toto není první test, který vyhrála Verva 100.

Taky si matně vzpomínám, že tady nějakej petrolhead psal, že se jako parta dohadovali, který benzín je u nás nejlepší (tuším dle naměřených oktanů) a nechali si udělat vlastní test v laboratořích a výsledek byl:

Verva 100
Shell Racing
OMW (tehdy ještě Carrera)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2014 10:15
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Že bys poznal výkonový rozídl mezi N95 a N100 bych ještě věřil, ale mezi dvěma N100 podobné kvality to je blbost ;)

To si spíš pokaždé jel při jiné teplotě/vlhkosti vzduchu...
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2014 10:43
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Asi tak nějak.
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 11:11
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Souhlas...
Avatar - Covenant
18. 8. 2014 12:04
Re: Zavádějící či klamavý text v článku?
Výkon ne, ale ta mazivost, díky které se motor více šetří je u Verva nejlepší..to bude jediný rozdíl.
Avatar - Jenik3
18. 8. 2014 09:58
shrnuti je proste
N95 je postacujici palivo pro vetsinu motoru (kazdy dle sveho TP) a pokud tam jednou za mesic fouknete neco s vyssim oktanovym cislem, tak se vubec nic spatneho nestane a mozna to motoru prospeje.

Osobne tankuju u shelky (N95), protoze ji mam nejbliz a obcas maji akci na nejaky lepsi N95. Motor ma najeto 410tis, obstarozni 1.8T 20V.

PS: marketing je klic k penezum, takze to prodejci zkouseji s vylepsenym palivem. Neme-li bychom jim to mit za zle.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mangalica
18. 8. 2014 10:02
1,6 77kW atmo - zkušenost
Jednou za čas vezmu Vervu 100 a subjektivně mi přijde o něco kultivovanější chod a cítím větší ochotu jít do otáček. Spotřebu moc nezhodnotím, protože jezdím nepravidelný trasy. V létě jezdím na mix N95 a E85 a spokojenost (nejraději kombinace v EuroOilu Optimal 95 + E85).

Jen dodám, že Vervu 100 porovnávám s N95, ne s mixem ethanolu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 10:08
Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky benz
Vysokooktanove benziny funguju, ale zalezi od znacky benzinu a vykonu motora:

V skratke, pri obycajnom aute, napr. ako v teste SM, sa rozdiely neprejavia. Ale pri Impreze sa zlepsil nielen vykon, ale aj krutiaci moment.

V nasledujucom video od Fifth Gear su aj cisla:
www.youtube.com/ watch?v=gQghB4asSnI

(treba zmazat medzeru medzi / a slovom watch)
Rozbalit vlákno
5
18. 8. 2014 12:13
Re: Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky
Tady je ten odkaz: [odkaz]

Nezáleží na výkonu, nebo značce. Záleží, na co je motor navržený, a na složení paliva. Motor do nákupní tašky nemá smysl navrhovat na vysokooktanové palivo.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 12:46
Re: Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky
Videl si to video?

Najvacsie zvysenie vykonu bolo pri GTI a Impreze z benzinu Shell. Shell ma ocividne ine zlozenie ako BP, takze na znacke benzinu podla testu zalezi :-)

A myslim, ze video jednoznacne ukazuje, ze motor navrhnuty na podavanie sportovych vykonov = vykonny, dokaze z benzinu s vysokym OC dosiahnut viac ako motor s nizkym vykonom.

Takze asi hovorime obaja to iste, len trosku inymi slovami.
18. 8. 2014 13:15
Re: Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky
Ne, na značce skutečně nezáleží. BP snad brání udělat lepší palivo fakt, že je to BP? Navíc složení se může měnit stanici od stanice, zavážku od zavážky. Řídíme se značkou, protože si těžko při tankování ověříš složení a tedy skutečnou kvalitu paliva. To je však to podstatné. Alespoň mé auto nejede na značku, ale na chemikálie.

Na výkonu také nezáleží. Nejeden objemný osmiválec se obejde bez vysokooktanového paliva. Ano, motory sportovních aut bývají navrhované s jinými prioritami a předpokládá se u nich jiné použití. Je to však volba konstruktérů, ne nutnost daná tím, že je určený do sportovního auta. Můžeš mít klidně slabý motor, který vyžaduje vyšší oktanové číslo - a tedy dražší palivo. Není však ideální strčit takový motor do nákupní tašky, nebo do pracovního nástroje. Akorát tím zvyšuješ provozní náklady bez přínosu vzhledem k určení.

A přehlédl jsi vliv přeplňování.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 14:07
Re: Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky
Ja som len popisoval vysledky testu, ktore vykonal Fifth Gear - nic viac, nic menej.

A tie vysledky su jednoznacne.
Avatar - JDM
18. 8. 2014 22:48
Re: Podla Fifth Gear paliva funguje - podla motora a znacky
je to tak jak píšou v testu , Impreza STI N98 only při N95 jede jakoby v "nouzový" mrežimu snížený boost atd..upraví si jednotka sama. Ale nikdo do ní N95 neleje.
Avatar - strýček BOB
18. 8. 2014 10:09
Verva 100
Tak jsem vybral dobře >:D Na Vervu jezdím hlavně z důvodu absence té lihové srágory od pana Bureše, protože běžný N95 nepančovaný lihem se nedá koupit. Oxidační stabilita a mazivost je bonus o kterém jsem dosud ani netušil. Na výkonu motoru se neprojevuje nic, sptřeba je dlouhodobě o cca 0.2l nižší oproti běžnému N95.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mangalica
18. 8. 2014 10:13
Re: Verva 100
I EuroOil (Čepro) prý má lihuprosté palivo, kvótu biosložku si plní nějakým jiným palivem.
18. 8. 2014 17:42
Re: Verva 100
omyl pane. Eurooil má nejlihnatější benzin - v zákonným limitu - na trhu !!!
přečtěte si pane předchozí testy N95 co před měsícem SM otiskl !!!
Avatar - Cuba66
18. 8. 2014 10:21
Jen k zazimování zahradní techniky
Trošku z jiného soudku, ale třeba to bude někoho zajímat - mám sekačku Honda s motorem GCV135. Používal jsem normální Natural 95 od Benziny. Jak se to nechalo déle v nádrži, třeba jen měsíc, sekačka začala houpat s otáčkama, zkrátka se přicpávaly trysky tím vysráženým hnusem (asi z biosložky).
Po dvou čištěních karburátoru ultrazvukem jsem se na radu technika z našeho servisu zahradních strojů rozhodl používat Vervu 100.
A ejhle - žádný problém podobného typu se nevyskytuje, dokonce přes zimu ani benzín nevypouštím, jen do něj přidám stabilizátor paliva. Takže na to vrčí můj křoviňák i řetězovka a obě sekačky.
:-!
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2014 10:32
Dotaz na odborníky - chemiky
Jak zaznělo v článku, tak tyto „lepší“ benzíny se na výtoči podílí 2-3%. Tudíž i když je nemají všude, tak i tam, kde je mají, bude výtoč a doba skladování tohoto benzínu minimálně o řád jinde, než u klasického N95. Proto by mne zajímalo, se na kvalitě benzínu projeví, když je na benzince v nádrži místo pár dnů možná dokonce pár měsíců.
Rozbalit vlákno
1
18. 8. 2014 12:22
Re: Dotaz na odborníky - chemiky
Negativně protože to palivo dekraduje. O tato paliva je menší zájem a mnohdy opravdu leží ladem po delší dobu.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2014 10:37
Nejvic se bavim,
jak tu někteří znalci popisují a rozeznávají vykonovy, projevovy rozdíl mezi 95 a 100 okt benzinem a ti stejní ti budou tvrdit v diskusi u článku o klimách, že není rozdíl když jedeš v létě v htp nebo nějaké čtrnáctistovce s nebo bez zapnuté klimy. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2014 11:09
Re: Nejvic se bavim,
tu sa lahko stanes odbornikom na vsetko... a ani nic nemusis vediet ;-) ... v tomto je prave ta zradnost internetovych diskusii :yes:

ja sa priznam ze tankujem uplne normalne na shellke ak nie je shellka po ruke tak na slovnafte... nie som chemik ani nikomu nebudem radit co je pre neho lepsie ;-) .... kazdy sam uzna co mu vyhovuje

jedine co nerobim je to ze netankujem na lacnych cerpackach ktore su sucastou roznych nakupnych centier kde lakaju na lacny benzin.... ( tesco pumpa a podobne... )
18. 8. 2014 17:52
Re: Nejvic se bavim,
...trefa... >:-[] :yes:
Avatar - Bully_
20. 8. 2014 09:40
Re: Nejvic se bavim,
Jenomze trefa mimo terc. I podle testu vychazeji PH z cerp. stanic u ruznych supermarketu bez chyb, protoze se zavazeji uplne stejnym palivem jako ostatni, ale diky nizsi cene dotovane supermarketem maji zarucenou vysokou vytocnost. Na rozdil od mnoha "prestiznich" a drahych benzinek, kde PH kvuli nizke vytocnosti casem degraduji.
Avatar - Mangalica
18. 8. 2014 12:01
Re: Nejvic se bavim,
Já rozdíl subjektivně pociťuji, ale připouštím, že to klidně může být placebo efekt.

Klimu u mé šestnátcistovky používám mimo jiné jako motorovou brzdu - každé vypnutí/zapnutí naprosto jasně cítím jako řidič v zádech, i když spolujezdci třeba ne. U menších motorů je klima vždycky hodně hodně znát!
Avatar - Drevokocůr
18. 8. 2014 10:42
Věc názoru!???
Benzina Harrachov benzin naturál 95° za 36,90 Kč, Polsko benzinka Miller Jakušice 2km od hranice, benzin standartní kvality 98°za 5,44 Zl !? :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2014 10:48
ak mozem
tak tankujem na shellke, nejako neriesim detaily ale ..... kto chce vediet viac ohladom kvality paliv moze sa mrknut aj tu: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2014 11:23
A ze všeho nejhorší!!!
Je ten "klokaní" benzín, ten mé přítelkyni podstrkují na různých čerpačkách dost často. Pak ty rozjezdy na křižovatkách fakt nejsou ok. ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2014 11:29
zkušenost s 1,2 TSI
..já se přiznám, že co se 1,2 TSI týká, tak jsem si tam s benzínem užil dost.

Prvně jsem tankoval tady u levné pumpy a ráno když jsem jednou ráno nastartoval, tak strašně po nakopnutí skákali otáčky nahoru dolů, tak jsem běžel do servisu, že mám reklamaci a tam mi rovnou řekli, že jsem natankoval ochuzený benzín. Tak jsem vyjel celou nádrž a pak tam natankoval ten V-Power Nitro+ 95 a je fakt, že motor se sklidnil, startuje lépe. Od té doby na něj jezdím a v pohodě. Co se výkonu týče, mi to přijde stejné, ale jednoznačně klesla spotřeba paliva.

Teď jak jsem byl na dovolené, tak jsem tankoval Vervu 100 plnou nádrž, asi 52 l, jediné co jsem vypozoroval bylo, že to bralo tak o 0,4 l více,...ale výkon bych poznal asi až po několikáté nádrži.

Co by mě ale zajímalo, jak to myslí v článku, že autu se musí vymazat učební hodnoty paměti??? Ono si to auto pamatuje jak se chová benzín? - já tomu opravdu nerozumím, tak kdyby mi to někdo vysvětlil budu vděčný a děkuji
Rozbalit vlákno
2
18. 8. 2014 12:14
Re: zkušenost s 1,2 TSI
Jo, řídící jednotka má uložené adaptační hodnoty. Když odpojíš baterku, vymažou se a řídící jednotka si je pak při jízdě musí vypočítat ("naučit") znova. Ty adaptační hodnoty tam nejsou jen kvůli benzínu, ale kvůli jakýmkoliv jiným podmínkám, které můžou být variabilní (opotřebení motoru, podnebí atd).
U těch moderních aut už je ta paměť zřejmě trvalá a musí se to vymazat diagnostikou.
Avatar - dal
18. 8. 2014 15:15
Re: zkušenost s 1,2 TSI
A já jsem si myslel, že jsem "jinej", když jsem na Vervu 100 měl spotřebu větší o 0,5l než na NAT95.
Jinak tankuju jen u Benziny nebo EuroOil, např. u OMW záleží na pumpě(dle nájemce).
18. 8. 2014 12:10
Rozdíly
Takové ty názory, že benzín XY lépe táhne a o litr sníží spotřebu, mi vyolávají úsměv na rtech. Jo, u Škody 120L jsem občas rozdíl v benzínu zaznamenal, když to cukalo.
Ale u Fabie nepoznám, jestli jedu na benzín nebo mi to už přeplo na plyn. Spotřeba na plyn je samozřejmě vyšší, protože má o dost menší hustotu. U značkových pump netankuju. Držím se jen rady plynaře, že mám benzín tankovat tak, abych ho neměl v nádrži přes dva měsíce, že dneska ty benzíny moc nevydží.
Myslím, že ty prémiová paliva se vyplatí hlavně z dlouhodobého hlediska u motorů, které mají buď přímé vstřikování nebo EGR ventil, kde ty lepší benzíny zabrání zakarbonování a úsadám.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2014 14:10
Re: Rozdíly
Niektorym motorom je v zasade jedno, co natankujes.
Najma ak ide o 'hrubozrne' motory, trebars tie, ktore najdes vo Fabii.
18. 8. 2014 12:16
vysokooktan
Problémem prémiových paliv je ten, že je o ně nižší zájem a tak v nádržích na pumpách leží mnohem déle než běžný benzín což se údajně na kvalitě paliva take projeví a mnohdy má obyčejné palivo lepší výsledky než to tzv prémiové. U současných aut to nemá moc smysl řešit protože většina funguje na relativně nízkém kompresním poměru a případný problém řeší čidlo klepání motoru.
Do youngtimera s upraveným motorem tankuji Vervu 100 od benziny a ještě přidávám aditivum od Liqui Moly Octane Plus který podle poměru míchání dokáže zvednout octanové číslo až o 4 stupně. V tomto případě je to nutnost protože mám zvednutý kompresní poměr z 7,5:1 na 12,0:1 a vzhledem k tomu že je to ještě motor ze staré školy bez "umělé inteligence" je to nutnost. Při extrémních vyšších teplotách vzduchu už nestačí aní 98oct. Dá se to řešit jiným setupem karburátoru ale vrtat se v tom každý den nechci.
Tedy prémiová paliva vidim jako dobrou volbu pro upravené motory a pro normální běžná auta prakticky nemají smysl. Pokud jde o nějaké čistící vlastnosti tak na to také existují přísady do paliva.
Co se týče antikorozních vlastností tak takové palivo nemá moc smysl protože na palivovém okruhu prakticky nemá co korodovat. Jako prevence korodování například stěn válců při delším odstavení jsou perfektní esterové motorové oleje které mají mnohem menší stékavost a mazací film se udrží na stěnách válců po delší dobu. Pokud auto stojí jen přes zimu tak to stačí. Mě osobně se osvědčil olej Motul 300V.
Rozbalit vlákno
4
18. 8. 2014 19:50
Re: vysokooktan
Docela by mně zajímalo, jak jste přišel na to zvýšení oct. čísla. Pokud jen z informací výrobce, tak bych se na to nespoléhal. Všechny testy, co jsem kdy viděl a četl dopadají tak, že buď se nemění nic, nebo se ještě oct. číslo sníží o 1-2%. Jen jeden produkt opravdu dělal, co se očekávalo, myslím, že to bylo 2-3 jednotky, ale cena na nádrž byla cca 20USD, takže je to spíše vhodné buď do míst, kde se nedá sehnat "prémiové" palivo, nebo, pokud je předpoklad, že můžete natankovat staré palivo. Taky dle testů záleželo na tom, jaké palivo jste chtěl "boostovat", pokud si vybavuji, tak u horšího základu to šlo lépe, u lepšího základu hůře.
18. 8. 2014 22:58
Re: vysokooktan
Vycházím z vlastní zkušenosti. Dopoledne kdy je chladnější vzduch motor krásně šlape ale pokud v létě vyskočí teploty a tedy i teplota nasávaného vzduchu už je problém a motor začíná klepat. S tímhle aditivem se částečně ten problém vyřeší. Předstih už více posunout nemůžu takže mám možnost změnit nastavení karburátoru nebo palivo s vyšším oktanovým číslem. Nárůst výkonu žádný ale na potlačení klepaní to vliv má. Používám toto: [odkaz]
Avatar - HitmanPB
18. 8. 2014 23:58
Re: vysokooktan
To je skôr problém motora a jeho mamagementu ako paliva.
Skôr máš problém s váhou vzduchu.
Ale súhlas - keď je ráno chladný vzduch, resp ochladí sa po daždi, tak hlavne atmosféry chrochtajú blahom :-)
19. 8. 2014 10:24
Re: vysokooktan
Nemám váhu vzduchu ani vstřikování ;) Motor je pro závodní účely takže pracuje na hraně únosné bohatosti směsi aby byl co nejvyšší výkon. Čím chudší směs tím vyšší výkon ale větší náchylnost ke klepání.
Avatar - zaplosak
18. 8. 2014 12:51
lepší benzín?
zapomeňte že v této republice někde koupíte kvalitu, můžete jet kam chcete, všude je ten samej brajgl na spodní hranici norem, ale zato za nejvyšší cenu, za kvalitou musíte za hranice, bohužel...
Rozbalit vlákno
1
19. 8. 2014 14:12
Re: lepší benzín?
Zapomente na takoveto mudrovani. V SM probehl test naft a zadna nebyla horsi nez nemecka, spis naopak. A navic jsou u nas PHM proti zbytku evropy hodne levne.
18. 8. 2014 16:31
zalezi aj od motora
Pozeral som raz takyto test na nejakom nemeckom programe. Testovali vplyv vyssieho oktanoveho cisla na vykon motora. vysledok bol:
Renault Clio 1,4 - ziadna zmena
VW golf myslim 2.0 - 5 koni
Impreza wrx sti 2.0 turbo - 25 koni
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
20. 8. 2014 09:52
Re: zalezi aj od motora
Ono jde predevsim o konkretni motor, jeho naladeni na urcity druh PH. Pokud vyrobce pozaduje "min.95 okt.", pak je 98 okt. a vic jenom placebo a zbytecny pruvan v penezence (krome vlivu aditiv na zivotnost motoru, ale to by muselo jit o dlouhodobe a vylucne pouzivani "premiovych" PH a vysledek bude stejne tezko meritelny v nejake laboratori, natoz v praxi).
Pokud je RJ motoru naladena na 98 okt. benzin, pak bude nejlip fungovat prave s nim (ale par jednotlivych poniku rozdilu vykonu nepozna empiricky nikdo). V pripade zmineneho STi-cka uz to tu bylo receno- RJ vozu pozna, ktere palivo bylo natankovano a skokove omezi vykon vozu, proto takovy rozdil.
18. 8. 2014 17:45
Pánové,
tankujte to co máte napsaný v TP a pumpu volte podle toho jestli tam jezděj lidi a maj výtoč a bezproblémovou pověst. Jinak je u pr*ele která značka řetězce to je. Můj názor. Za sebe: Benzina. Věřím jim a 35 let tam tankuji. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
18. 8. 2014 22:45
Zazimování
Budu zazimovávat auto, své druhé, pro radost a vydedukoval jsem tedy, že bych měl do něj natankovat premiové palivo, což není problém, naftu do svého "prvního" auta taky beru jen Vervu. Jen tedy natankovat jen minimum před zimní odstávkou (cca 4 měsíce), nebo plnou nádrž ať tam není vzduch? Někdo tady psal i o aditivech pro uskladňování. Nemáte odkaz?
Rozbalit vlákno
2
19. 8. 2014 10:28
Re: Zazimování
Pokud máš plastovou nádrž tak to neřeš, pokud plechovou tak natankuj plnou a pak je tedy jedno jaké palivo tam naleješ ;)
Doporučuji vyšroubovat svíčky, cvrknout do spalovacího prostoru trochu oleje a párkrát ručně protočit motor aby nekorodovaly stěny válců.
Ale lepší je to jednoduše každý měsíc na chvilku nastartovat, prohřát a nechat chvilku běžet a zároveň i pootočit pneu pokud ti auto nestojí na špalkách.
Avatar - Barrichello
19. 8. 2014 23:07
Já jezdím
v BMW na Shell Nitro+, Racing 100 sem tankoval jen jednou. 100 oktanový od OMV taky jen jednou. Jezdí to na to celkem fajn ale spotřeba se nijak neliší od N95
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
1. 8. 2015 11:52
dobrý článek
Taky zajímavé :yes:
Rozbalit vlákno
0