fanatičtí ekologičtí aktivisté pořád bojují za zvyšování efektivity a najednou by přijali bezdrátové nabíjení, které už z principu generuje ohromné ztráty přenesené energie? To už spíš budou na stěnách "inteligentní" robotické nabíjecí kabely, které samy najdou u zaparkovaného auta zásuvku a připojí se do ní. Lze je úplně bez problémů vytvořit už s dnešními technologiemi - komfort bude stejný jako u bezdrátu a efektivita přenosu energie řádově vyšší.
Čendoslav
0
Němci dneska umí bezdrátově 3 kW s účinností 95%...což stačí na nabití auta s malou baterií (např. Leaf) přes noc...ale zatím je to ve fázi funkčního prototypu, největší výzva bude spustit sériovou výrobu...
[odkaz]
252kW
0
5% jsou větší ztráty než u kabelu a v celkovém měřítku to je neakceptovatelné. Vyhodit tolik energie jenom kvůli bezdrátovosti je neekologická blbost. Postaví se snad kvůli tomu např. jen v Německu několik dalších elektráren? Lenost by neměla vyhrát nad zdravým rozumem.
Kharl.ANTIDIESEL
0
elektromobil má nejnižší emise při výrobním procesu ze všech spalovacích popelnic [odkaz] ty e😜erte tak tady nemel nesmysly. WiPower od Qualcomm [odkaz] co tady prezentují je v pohodě, tesla na tom dělá taky [odkaz]
Je to standart 21 století a pro zabednence v nem není místo >😁
megacruiser
2
"elektromobil má nejnižší emise při výrobním procesu ze všech spalovacích popelnic" Když už tady neustále tapetuješ diskuze, tak alespoň nepiš úplné hovadiny - nebo podle tebe je elektromobil zároveň spalovací popelnice? Ale máš vlastně pravdu - jen to spalování probíhá kdesi daleko v tepelné elektrárně. Už aby dětem na prvním stupni ZŠ skončily letní prázdniny...
Kharl.ANTIDIESEL
0
přesněji 😒br />
VÝROBNÍ PROCES ELEKTROMOBILU VYTVÁŘÍ NEJNIŽŠÍ EMISE ze všech ostatních výrobních procesů spalovacích popelnic 😉 zdroj se potratil. Kdo říká opak říká dezinformaci.
Dá to selský rozum hej když v elektromobilu je 1/3 součástek spalováku. A výroba těch zbytečných 2/3 serepetiček spalováku na soustruhách ocelárnách lisovnách svarovnách sežere kuuupu energie 😄
Tady jen srovnání CO2 při provozu [odkaz]
a nebreč [odkaz] 😉
Xylo
0
Šel bych ještě trochu dál a místo těch Tvých popelnic bych navrhl více používat jízdní kola ....
Dušan10
0
No prečo je taký drahý ... keď je tak "lacný >😁
Kde urobili elektrosúdruhovia chybu ?
ZocelenyDrapalik
0
Jediná kravina je tu ten tvůj článek.
Za prvé tvoje "ohromné ztráty" a "řádově vyšši efektivita" je v realitě asi okolo 5-10%. To tedy oravdu řád není.
Za druhé vývoj bezdrátového dobíjení směřuje k dobíjení za jízdy, což je něco, co může způsobit revoluci v technologii pohonů všech aut a autobusů.
Za třetí vývoj bezdrátového dobíjení směřuje k bezoblužnému a prakticky bezúdržbovému systému, který se jednou nainstaluje do silnice a dalších 20let si ho nikdo nevšimne. Robotické systémy s pohyblivými díly se neobejdou bez pravidelné údržby. Pro masové rozšíření do ulic a parkovišť je to velká nevýhoda. Robotické připojení určitě bezdrát nenahradí.
Makovnik
0
Jasne, za 20 rokov bude na ceste polozeny 2hy asfalt, nie aby to este fungovalo.
U nas sa cesty robia takym tempom, ze tento system bude realny mozno do 33rokov.
jamp
0
To do 20 rokov u vas nebudu ziadni cigosi ? Lebo aj ked med ( Cu ) nie je magneticka, ich pritahuje strasnou silou. A co problem elektromagnetickeho pola ? Tych dobrych sprav o uzasnom pokroku a perspektive zacina byt vela, skoro ako keby sa niekto chystal predat akcie TESLY. Pochybujem, ze sa zopakuje PAYPAL.
[odkaz]
Je to standart 21 století a pro zabednence v nem není místo >😁
Dá to selský rozum hej když v elektromobilu je 1/3 součástek spalováku. A výroba těch zbytečných 2/3 serepetiček spalováku na soustruhách ocelárnách lisovnách svarovnách sežere kuuupu energie 😄
Tady jen srovnání CO2 při provozu [odkaz]
a nebreč [odkaz] 😉
Kde urobili elektrosúdruhovia chybu ?
Za prvé tvoje "ohromné ztráty" a "řádově vyšši efektivita" je v realitě asi okolo 5-10%. To tedy oravdu řád není.
Za druhé vývoj bezdrátového dobíjení směřuje k dobíjení za jízdy, což je něco, co může způsobit revoluci v technologii pohonů všech aut a autobusů.
Za třetí vývoj bezdrátového dobíjení směřuje k bezoblužnému a prakticky bezúdržbovému systému, který se jednou nainstaluje do silnice a dalších 20let si ho nikdo nevšimne. Robotické systémy s pohyblivými díly se neobejdou bez pravidelné údržby. Pro masové rozšíření do ulic a parkovišť je to velká nevýhoda. Robotické připojení určitě bezdrát nenahradí.
U nas sa cesty robia takym tempom, ze tento system bude realny mozno do 33rokov.