Porovnávat auta kvůli novým světlům by nedávalo smysl. Když se ale modernizace Toyoty Yaris i Volkswagenu Polo tak zásadně dotkla techniky, přímá konfrontace se sama nabízí.
tak jede pomaleji. Má užší gumy, ale žere víc. A ten rozdíl 5 veřin v pružném zrychlení 80 - 120 je hodně velký, a to ještě měla Toyota výhodu, že nejela na nejvyšší převodový stupeň - to by byl rozdíl třeba 10 vteřin.
Podle mě není co srovnávat, já bych měl jasno. ;-)
Srovnávat pružné zrychlení u turba a atmosféry na stejné rychlostní stupně je dost nefér, to je celkem nic neříkající. Naopak v celém testu postrádám údaj z 0-100, a trošku podezírám autory testu - že by ho toyota měla lepší? ;-)
Tak sa mozes divit, u pola bude ten 5kvalt ozaj tocit na dvojku 100-ku.
Mam Leona 1,2 TSI dokonca 6-kvalt a 2-ka ide do 100, 3-ka 145 a max. auta udavana 191km/h.
p.s.:
Tak to je sila, niekto da palec dole na fakta, to uz neviem co si mam myslet.
no, kdo ti dal palec dolu nevim, ale dukaz to ted neni. navic to, co ty vidis na tachometru zpravidla byva vice nez ve skutecnosti... ale tohle je uplne jedno. turbomotor ma mnohem lepsi prubeh kroutaku, v podstate je mnohem silnejsi temer od volnobehu az do 4000 otacek. tam je zakopany pes. navic typicky vw motor s turbem ma o deset kw vic nez deklaruje...
Je přeci přirozené, že atmosféra nemůže nikdy dosahovat pružnosti turbomotoru. Jenže rozdíl pranic nevypovídá o dynamice vozu jako celku. Každý normální řidič totiž u atmosféry zcela přirozeně podřadí o stupeň dva dolů. Není to o rozdílné dynamice, je to o rozdílném stylu jízdy.
Pokud se turbomotor dobře zpřevoduje a poskládá, pak přirozeně může dosahovat mnohem nižší spotřeby při určité dynamice a řidič je ušetřen podřazování. To ale neznamená, že atmosféra je špatná. Jen vyžaduje od řidiče mnohem více spolupráce :-!
Vypovida. Ono i u turbe prece muzes prece podradit a rozdil v dynamice tak bude zase obdobny.
A zde navic ma Yaris vyhodu 6st. Prevedovky, takze pruznost ma merenou proti Polu o prevod niz proti nejvyssimu. Je take vyrazne lehci, ma vykonnejsi motor. Zato vse nabizi dynamicky vyrazne horsi svezeni nez stale velmi pridusene turbo, pricemz si za to rekne o vetsi prisun paliva.
splet jsem si udaje o kroutaku...ale je fajn, za se tu objevil nekdo, kdo si umi kroutak prepocitat na vykon. to se tu moc casto nevidi. jenze od 5000 do 6000 ma yaris v podstate to, co ma polo od 4000 do 4800 (mozna i neco malo navic). pomer hodnot otacek je zcela stejny, takze i ten projev na venek) bude velmi podobny, jen musis kazdy motor drzet v jinem spektru. vyhoda turbomotorumje v nizkych otackach, kde atmosfera nemuze konkurovat. pak je tu jeste ta podruzna vec s tim rozdilem v maximalce, atd. - jak jsem nize psal, ten turbomotor bude mit realne mnohem vyssi vykon nez VW uvadi. .
ja se domnivam, ze kdybys tyto dva syrove vozy dal na brzdu, tak toyote mozna ani tech 73kw nenameris, za to u pola by klidne mohlo byt i 80kw. ta atmosfea kdyz si dobre sedne, tak ji tech 73kw nameris ale i po 200000 km. ale turbo bezne po 100000 (testy autobild) ma 5-10% vykonu dole. ve 200000 km nevim, zalezi hodne na tom, kolikate v poradi tam budes mit turbo ;-).... kdysi jsme provozovali jedno mitsubishi. melo 2,0 atmosferu a 98kw. kdyz slo po onech cca 200000 km z domu, nechali jsme ho pro zajimavost premerit na brzde - 104kw! a recept? dobre zabehnout, nehonit za studena, kvalitni olej. tehdy byl interval 15000 km.
Toyota sa mi páči polo tiež, ale cena je v prospech Yarisu a ta je v konečnom dôsledku podstatná.Za tu cenu čo stoji Yaris u pola by som mal iba 1,0 55kw.Chceme si zaobstarať tretie auto do rodiny a na bežné jazdenie pár km za rok je yaris úplna spokojnosť. :yes:
je fakt ze polo je dost drahe.... je paradne to uznavam a ma moje sympatie ale vzhladom k cene by som o nom asi tiez moc bohuzial neuvazoval.... za nejakych 10 000 eur je tych 1.0 55kw proste slabe a drahe..... v zaklade nemas ani palubny pocitac . ....co su veci ktore ma uz dnes takmer kazdy aj zakladna i20 za 8000 eur... v lepsich vybavach bude polo spicka ale mnoho beznych ludi kupujucih male auta nedaju 12-13000 eur na male auto.... to si uz kupia skor ceed alebo megane a podobne... v tom vidim prave problem.... polo je krasne auto a z vw produkcie pre mna uz davno najsympatickejsie aj srdcu najblizsie ale vzhladom k cene tiez o nom v buducnosti neplanujem uvazovat ... skor swift alebo uvidime ako ceny nastavi nova i20 s fabiou..... paci sa mi aj rio... v 1,2ke vo vybave EX nema konkurenciu za tu cenu....... vsetko je koniec koncov otazka penazi nicoho ineho.... ale kupovat male auto za cenu auta nizssej strednej triedy rozhodne asi bude len maloktory zaujemca o male auto..... a uprimne... ta nizsia vybava v pole je dost bieda.... pritom za podobnu cenu zakladneho pola dostaneme uz plnohodnote rio alebo i20 alebo clio....
yarisom chybu urcite nespravis....ale ako kazde auto musis ho najprv vyskusat a sam sa rozhodnes..... 1,33 ma tusim retazovy bezudrzbovy rozvod .... co niekto moze povazovat za vyhodu.... osobne by som mozno pockal na ceny novej i20 ktora vyzera nadherne ... a koncom roka uz bude v predaji ;-)
Napodobne mne sa polo tiež veľmi páči a hneď by som ho bral, výbavy sú super, ale cena nepusti a dať za polo 16-18tis eur to nie. Yaris mám do 12tis. eur výbava je super, motor ok a úprimné sa mi páči,nevyberám ho pre seba, ale do rodiny ja budem na tom aute jazdiť minimum a rodinným príslušnikom, ktorý ho budu využívať bude bohate stačit a cena nepustí :-) i20 vyzerá pekné a keď budu ceny rozumné(čo verím,ž budú) tak určite to bude veľký favorit. :yes:
yaris je podla mna taka rozumna stavka na istotu ( bez ohladu na to ako auto vyzera ) takze nie je kde spravit chybu.... ziadne turbo, japonci sa fakticky ani nekradnu.... yaris ma slusny razvor aj imidz...., 6st prevodovka v kombinacii s 1,33 ... spominany bezudzrbovy retazovy rozvod ..... co viac chciet za nejakych 11 000eur....
prave pozeram na cennik toyoty pre porovnanie... verzia active 1,33 za 11 tisic .... kozeny volant... manualna klima.... 15tky pneu na diskoch, hmlovky, palubny pocitac.... nie je co riesit :yes: .. polo by takto vybavene stalo 15 000eur..... drzim palce nech si spravne vyberies.... yarisom chybu urcite nespravis a myslim ze aj na ceste sa nestrati, vyzera "zaujimavo" :yes:
len taky detail.... vrecka vzadu v prednych sedadlach ponuka uz zakladny yaris.... v pole je to az od vybavy comfortline.... co v porovnani so zakladnou toyotou neposobi ako ziadny komfortny voz ... hold v koncerne ak chces nejaku blbost co ma dnes uz kazdy lowend pomaly .... tak musis ist cenou o vybavu vyssie ako okolita konkurencia ( vid cennik vw )... podobne je to aj s palubnym pocitacom ... a podobne... yaris je jasna volba ak ma clovek iste financne hranice a nechce moc zbytocne rozhadzovat :yes:
to je ta vyhoda japoncov.... ze sice niektore veci tam nemas ( ktore stejne nepotrebujes ) ale zaklad uz maju schopny a bytelny a uzivatelsky prijemny ... u vw je hanba ze v zaklade neponuka ani palubny pocitac ( dnes uz bezna vec aj u miniaut ) .... ktory dnes ma v serii uz aj zakladna malicka i10 o triedu nizsie .... zadne vrecka v prednych sedackach? ved to ma uz dnes kazdy japonec v zaklade... od yarisa cez lancer az po pajero ... hold vw je vw.... usb konektor ma u nich tiez cenu zlata..... ale uz dost.... nie o tomto chcem pisat
drzim palce.... yaris je osvedceny japonec.... nie je coho sa zrejme bat, bude to dobra volba :yes:
Mame doma vw a viem očom hovoríš, japonci sú dobre vybavení od základu a s priateľnými cenami v aute máš všetko čo naozaj potrebuješ. Určite s yarisom sa neda nič pokaziť :yes:
Psal, že chce třetí auto do rodiny. Ceny tedy zřejmě bere v konfiguracích, které mu vyhovují. A Yaris bude lépe vybavený. K tomu lze jen napsat, ať poptá ceny u prodejců (předpokládám, že jde o ceníkové). Nenapsal své požadavky, těžko k tomu napsat víc.
Samozřejmě. A pak přijde na to, že 12t. vs. 16-18t. za obdobně vybavené auto je naprostá blbost. Za ty prachy u Pola pořídí 81kW verzi Highline s DSG a mrakem příplatků. Cenu za "normálně" vybavené auto už tady někdo uváděl.
polo je male a tluste... uznavam.. sedel som v nom... kamarat ma 1,4 63 kw rocnik 2010 .... skutocne je to male auto a aj kufor posobi maly ( zrejme sa jeho objem rata aj miestom pod podlahou ) ... ale ok mne sa paci polo a velkostne by postacovalo .... je to proste male auto...asi to tak ma byt.... ale chapem ze pre flexibilnejsie pouzitie a najme pre viac ako dvoch ludi to moze byt problem...
Sice je Yaris bezpochyby velmi dobré auto, ale já by jsem jednoznačně volil Polo!
Své soupeře překonává svou kvalitou nejen jízdy kde je bezkonkurenční.
VW si za tyto kvality samozřejmě nechává velmi dobře zaplatit.
Yaris a atraktivita? No, proti gustu...Každopádně na spolehlivost můžeš mít svůj názor, ale není to příliš relevantní argument, která by měl být zohledněn v testu.
Při průměrném ročním nájezdu v ČR na úrovni 12tkm a na SK okolo 9tkm ale přece potřebuješ auto (zvláště tedy takové malé typu městské poskakovadlo), které bez problémů vydrží 200tkm ... ;-)
Ano, u těchto aut se dá očekávat nájezd ještě nižší a třeba u Yarisu není problém najít inzerát s průmětným nájezdem 4-5tkm ročně. Takže to auto pak nestárne a nastrácí hodnotu tím, že jezdí, ale tím, že naopak nejezdí, což se také pak podepisuje i na té spolehlivosti,
Ten myšlenkový pochod nechápu. Při malém nájezdu je delší záruka obrovská výhoda? Já naopak myslel, že pokud najedu 10000 za rok, je tříletá záruka celkem o ničem...
Polu chyby atraktivita a nelze se v teto třidě ani moc divit. Ale Yarisu nadbyva vizualni až odpornost což u Toyoty poslednich let neni nic neobvykleho. A co to tu placaš o spolehlivosti ? Nejsou argumenty ?
historie rika, ze motor od toyoty je spolehlivy. o teto verzi 1,2l tsi nevime nic, vime jen to, ze u predchozi verze koncern rikal, ze rozvodak vydrzi celiu zivotnost vozu, coz byla pravda za predpokladu, ze zivotnosti vozu se rozumi max. 30000 km interval vymeny oleju >:-[] jinymi slovy motor je novy, pr kecum od vw se verit neda (tam ma rohypnol pravdu), principialni slozitost turbomotoru dava tusit, ze bude oproti te atmosfere z hlediska spolehlivosti celku v nevyhode (treba u atmosfery jeste niky nemenili turbo, ze >:-[] ) a to, ze ty tu uz oeknou radku let prezentujes, ze mas ve svem golfu starou 1,2tsi s retezem a ze je to naprosto spolehlivy, silny a sporivy motor, na tom nic nemeni...
jj ma to turbo tak se to sere. >:D
Hele mě už ty blaboly o TSI važně nezajimaji a tvrdit tu něco o spolehlivosti či nespolehlivosti na zakladě nějakych svych doměnek to je važně zcestne. A dalši věci je to ža auto netvoři jen motor že ?
Fakt č.1- Toyota je na špici ve spolehlivosti.To není něčí domněnka."Bláboly" o TSi - zmíněno i v testu, žádný blábol, jen ty to nevíš, nebo spíš nechceš slyšet. To, že výmena turba bude stát nejmíň 20tis., je faktem, a že turba vydrží někdy jen desítky tis. km, je taky fakt.To není tak bolavý třeba u střední třídy, ale u téhle kategorie malých "levných" aut to určitě není zanedbatelný.
miromen 24.08. 03:22 - se ptal na argumenty z hlediska spolehlivosti, tuto diskuzi zahájil. Odpověď dostal Miromen, který neumí přijmout fakt, že u principiálně spolehlivějšího atmosférického motoru se nemůže vy.rat např. turbo, čímž dále blábolí. A sám sebe do této diskuze tahá >:-[]
jak ktery. jen posetily blazen nebo sebestredny trouba ti bude tvrdit, ze rozumi vsemu, co cte. ale budiz ti pro informaci, ze ne vse, cemu nerozumis, muzes apriori oznacit za blabol. jestli necemu z toho, co pisu, nerozumis, nestyd se, zeptej se. ;-)
Mě se polo líbí mnohem víc, oproti Toyotě pro mě nevypadá jako hračka.Jestli ti u auta spolehlivost přijde jako nedůležitá, asi si kupuješ jen nový auta na 3 roky.Pak budiž.
Bodový rozdíl je dost výrazný, jak píše Rohypnol, vypadá to divně. Za mě vítězí polo, ale o prsa.
Třeba v Británii si to nemyslí a Polo tam dostává jen 3 hvězdy. A pokud jde o cenu, tak ta je stejná jako u nejlepších v této třídě. Třeba jako u Clia. Polo vyniká snad jen v plastech. Je to taky nejjednodušší cesta, jak vyniknout. Měkčený plast si od dodavatele umí koupit každý. Jen pak musíš na autě ošidit něco, co není vidět. Yaris jde klasickou cestou kvality a raději ošidí viditelné nepodstatné věci než pak řešit fatální problémy jako u Pola. Podle jedné statistiky spolehlivosti bylo Polo skoro poslední (vyhrálo Clio). Přitom byla chválena kvalita materiálu v interiéru. A motory, turba, převodovky, elektroinstalace ho poslali mezi nejhorší.
Ty už musiš byt řadně padly na hlavu. Teměř pod každy članek o VW psat tento blabol.
Jasně Polo kvalitni interier = nespolehlivost , Clio odrbany interier = spolehlevost. A to ještě koukam že nějake "dětska" tomu věři. Ale taky je to možna tim že tu blaboliš o VW a to se jim libi.
Taková je prostě metodika... ale zároveň máš k dispozici body za jednotlivé disciplíny a pokud chceš, můžeš tomu dát jiné váhy a udělat si výsledek na míru svým prioritám.
jestli ono to nebude čoveče tím, že VW stojí v hyrearchii nad škodovkou v koncernu, je jasné, že modely VW musí být lepší, nechápu, co Tě na tom po cca 22 letech setrvání škodovky v koncernu VW překvapuje:-)
Prekvapuje ho to, ze niektore kruhy, ci skor redakcne zivly na auto.cz, pravidelne porovnavaju Octaviu ci Superb nielen s modelmi, ktore neplnia ulohu lowcostovej alternativy, ale aj s premiou.
protože octavie a superb jsou velmi specifická auta, prakticky spadají do lowcostu a přitom mají dost prvku spadajících do premiového segmentu. Je to jednoduché škodovka se snaží zacíilt na velké masy a proto tam musí být od každeho něco....
na druhou stranu, si řekněme zcela otevřeně, že kdybych uvažoval o velkém autě, tak sáhnu po superbu všema deseti a o takovém passatu ani neuvažuju..
Yaris urobil kus cesty, co sa tyka designu interieru aj exterier je ok, ale kupil by som Polo. Lepsi ( uzivatelsky ) motor a hlavne jedna vec by ma neskutocne stvala a to nedostriekanie veci, to fakt ma auto vypadat pekne iba na vystavnej ploche, zato ma Yaris :no: preto by som bol ochotny priplatit za Polo.
Take Polo s 1,2 TSI 81kW to musi byt uz slusna vozba ;-)
cena pola je trosku vysoka ... co sice nie je nic nezvycajne ale skoda ze za tu cenu clovek nema aspon nejake tie zakladne bezne uzivvatelske veci uz v serii ... chybajuci palubny pocitac v zaklade to je na zamyslenie u auta za 10 000 eur s trojvalcom .... neviem co si tym polo chce dokazat... ale byt najdrahsi este nemusi znamenat byt aj uzivatelsky najprijemnejsi alebo najlepsi
Ale neprehanaj Polo sa da kupit za celkom priaznivu cenu napr.
Polo 1,2 TSI 66kW Comfort Slovakia ma vo vybave:
-6 bag,
-ABS, ASR, ESP
-Corner (natacacie hmlovky)
- predne a zadne okna v elektrike
- 15 elektrony
- kontrola tlaku v pneu
- kozeny volant, paka a rucna,
- radio farebne dotykove 5 palcovy display 8x repro
- tempomat
-PC
-Predne a zadne parkovacie senzory
- klima
Toto si myslim, ze je vybava uplne dostacujuca a cuduj sa svete za cenu 12 570 eur, co nie je zle.
V danom segmente 85% predanych aut sa ani zdaleka nama taku vybavu.
A realná spotřeba uživatelů:
[odkaz]
[odkaz]
Tak nevím co zde testovali.Rozdíl spotřeb je zanedbatelný.Ale Yaris bude jezdit,zatímco do Pola budeš shánět nový motor.
Pry jelikoz tam neni retez, ale remen, muzou motoru 1,2 tsi predpovidat dlouhou zivotnost. no, je to odvazne tvrzeni, vezmu-li vsak konkretne tyto dve auta, tak bych se pouze zeptal, kolikrat casteji odejde v polu turbo >:-[]...
turbo v malom aute tiez povazujem za nieco bez coho by som vedel uplne spokojne zit ... z hladiska spolahlivosti uprednostnim radsej 1,33 pred TSI a to aj napriek tomu ze vw polo sa mi paci.... myslim ze mnoho vodicov malych aut ocenia prave tu japonsku uzivatelsku jednoduchost toyoty pred naslahanym turbom ... a makcenymi plastami pola... samozrejme vsetko je vecou nazoru a pohladu.... ja osobne v malom aute a to uz nepisem prvykrat .... turbo nemusim .. ocakavam od maleho auta motoricku spolahlivost aspon nejakych 10 rokov bez najmensich problemov... riesit vymeny turba a dalsie technicke paradicky to nie je moja salka caju .....to prenecham vacsim frajerom ..... volim yaris :yes: ..... polo je nadherne... ale skoda ze 1.0 mpi je jedina klasicka atmosfera , pride mi sice ako zaklad ok.... ale predsa len za tu koncernovu cenu je to slabe... konkurencia ponuka motoricky lepsie atmosfericke zaklady a za nizsiu cenu a s lepsou vybavou .....
PS: zaujimave by mohlo byt porovnanie yaris vs rio vs swift ... vsetko klasicke atmosfery ...
no, ja tuhle kategorii aut neprovozuju, ale vzhledove je mi mnohem blizsi polo a kdyzse zamyslim nad smyslem takoveho vozu - od domu ke skole s detmi, pak k supermarketu, sfouknout nejake nakupy ve meste, nabrat deti, rozvozit po krouzkach, pripadne do prace a z prace - tady turbo nema co delat. chce to jednoduchy spolehlivy motor - atmosferu. vw mel v minule verzi pola 1,4l 63kw - idealni motor pro tento povoz. no jo, ale pripitomela legislativa eu si zada turbo....
suhlas 1,4ka 63 kw bola ideal... aj moj spominany kamarat ktory ma polo s tymto motorom ho uprednostnil pred TSI.... na behanie po meste a blizkom okoli je to fajn motor a bol to z jeho strany rozumny tah a vidiet ze ludia ( aj ti ktori nie su autickari ) uz co to o tom vedia ze turbo ma aj svoje nevyhody ... nielen vyhody .... skoda ze tento motor konci....
tak tak... na jazdu v meste tak tu turbo moc nema co robit v aute... startovat 10 krat denne a jazdit kratke trasy v meste a blizkom okoli ... tu nejako tie vyhody turba nevidim.... skor naopak.... idealny stav ako znicit turbo cim skor..... suhlas
vyhoda sucasneho yarisu spociva aj v tom ze okrem turba nema ani start/stop system co je pomaly dnes uz tiez rarita... myslim ze nova fabia ho uz bude mat v zaklade... priznam sa ze ja po nom v buducnosti rozhodne netuzim.... yaris je fajn... uzivatelsky to bude asi hodne prijemne paradne auto... sice plasty nebude mat tak chutne ako polo a lizanie nebude tak prijemne ale inak to bude paradicka a mne by yaris asi viac vyhovoval
co se tyce start stop, tak v jednom aute ho mam. uz to proste neslo bez nej poridit. a je to teda neskutecny opruz. vzdycky ho hned vypinam. nekdy na to zapomenu, tak me pak sejri, ze mi na semaforu chcipne auto. ale zase z druhe strany to beru tak, ze kdyz to mam porad vypnute, tak ma auto predimenzovanou baterku a starter :-).
A prosím, vysvětli mi, v čem je uživatelská složitost auta s turbem (zde se navíc diskutuje o motoru, který je tím turbem přifouklý velmi, ale velmi zlehounka, protože se bavíme o litrovém výkonu naprosto shodném, jaký má Yaris - z pohledu turba směšných 55kW). A naproti tomu, co je uživatelsky jednodušší na atmosférickém motoru?
Jedno z mých aut bylo autíčko této velikosti a výkonové kategorie, parametry i výkony srovnatelné s diskutovaným Yarisem, jenže to bylo před 15 lety. A kdybych dnes potřeboval něco obdobného, tak jdu bez váhání do turba, které dnes při výkonech 74-92kW o třídu překonají top atmosféry v těchto malých autech.
tady jsi si ale nezvolil spravny parametr. atmosfericky motor lovi vykon v otackach, turbomotor v tlaku. jestlize atmosfera umi maximalni kroutak 125Nm z objemu 1,33 a turbo umi 160Nm z objemu 1,2, pak atmosfera ma kroutak 94Nm na litr a turbo 134Nm na litr. teda na pisty tam pusobi o vice nez 40% vetsi silove namahani. a to uz zni uplne jinak.
Současné nejlepší atmosféry mají okolo 105Nm/l, špičková turba okolo 200. Z tohoto pohledu je jak Toyota, tak hlavně Polo, výrazně pod současným bezpečným technologickým maximem.
Nevím jak v oblasti motorů, ale třeba v oblasti plechařiny jsem před nějakými 15 lety zažil dobu, kdy se začaly používat materiály, které byly o 400 - 700% mechanicky pevnější, než tehdejší standard, a přitom v malosériovce stály pouze o 100-150% víc než velkovýroba standardu. Takže rozdíl nějakých 30% je daleko pod materiálovým vývojem, zvláště když vezmeme v úvahu, že atmosférické motory se na dané hranici pohybují sériově kolik - posledních 20 let?
takhle to ale nestoji. jelikoz turbo pracuje s vetsimi provoznimi tlaky, musis postavit robustnejsi (tezsi) motor (za predpokladu stejneho materialu), abys mohl mluvit o stejne robustnosti. to kostuje penize navic, ktere ti dalo pouze minimum zakazniku dokud to neprotlacila eu legislativa. nemluve o tech kvatech kurvitek (turbo napr.) okolo. a tak se stalo, ze napr. misto atmosferickych sestnactistovek se davaji tezsi, drazsi a dalece mene spolehlive oturbene 1,2ky, 1,0, atd. pricemz je otazkou, jak moc je deklarovane snizeni spotreby jen na papire a pocinaje porizovacimi naklady, konce statisticky zvysenymi servisnimi naklady muzeme mluvit o tom, ze koncovy zakaznik z toho zadnou ekonomickou vyhodu nema....
Pořád zapomínáš na jednu zásadní věc - vývoj, který je v tomto průmyslu velmi rychlý a upřímně, zajímalo by mne, kam se zase za posledních 10 let posunuly simulační programy. To, že postavíš výkonnější motor rozhodně neznamená, že musí být těžší nebo robustnější. Stačí jej prostě navrhnout jinak (kloušťka stěn, poloha a síla žeber ..), takže ve finále může být pevnější, houževnatější a přitom lehčí, s lepším odvodem tepla atd.
A potom, nejen že ušetříš pár kilo materiálu (takže menší nástroje a formy, menší výrobní zařízení a haly, menší náklady na logistiku), ale výrazně šetříš při výrobě (místo opracování komponent 1.6l motoru opracováváš jen 1.0).
A snížení spotřeby? Porovnej si třeba klasický 1.8 20V, který sic byl proslulý svou žravostí, tak realita byla naprosto v tehdejší normě. Konstrukčně jednodušší 1.8T, výrazně výkonnější pak žral v obou nejrozšířenějších verzích (110 a 132kW) prakticky stejně.A současná 1.4 TSi, která jede jak 110kW v 1.8T reálně bere o 20% míň.
hehe, a ty si myslis, ze tohle neplati pro atmosfericke motory???? ze nemuzes odrezavat jeste vice nez z turbomotoru, kdyz tyto motory pracuji principialne s nizsimi tlaky? ve finale vzdy ten motor pracujici s nizsimi tlaky majici nizsi vykon muze byt na shodnou "robustnost" lehci.
hele, co se tyce setreni na logistice a ve vyrobe, tak ted jsi teda tezce prestrelil. v romto prostredi v automotive se uz pomerne dlouho pohybuju a vez, ze jak, 1,0 turbo od forda ntak 1,2 tsi od vw se skladaji z mnohem vetsiho poctu soucastek nez nejaky atmosfericky ekvivalent. co se logistiky, technologie zpracovani a montaze tyce, je opet atmosfericky motor kralem. vis vubec jak vypada takova typicka montazni linka? myslis si, ze bude mensi, kdyz bude motovat "male" turbo ze stejneho poctu soucastek nez ta, ktera montuje "velke" turbo?. co myslis, je vetsi linka, ktera montuje turbo nebo linka, ktera neexistuje, protoze neni potreba turbo montovat?
"konstrukcne jednodussi 1,8T" - to uz je uplna demagogie, tady uz si laskave nafackuj. diky.
Pri vybere ojazdeneho auta tejto kategorie by som volil atmo, ale u noveho turbo ;-)
Ja napr. vidim opodstatnenie turbo motorov aj v tomto segmente, vela ludi (zenskych) si to kupi na dochadzanie do prace alebo to niekomu staci.
Cesta pri trencine smerom na banovce, pozvolne stupanie na radar. Tu je vidiet, ide zenska s autom, motor nejaka 1,0 pripadne 1,1 mozno 1,2 atmo, nedaj boze este niekoho vezie. Tu skutocne taketo male atmo motory a slabe na 5-ke nevladzu a spomaluju. Zensku nenapadne podradit stale ide na 5-ke a zrazu sa jej 1m na naraznik nalepi nakladak, lebo on tam vladze mazat 90-kou. Zenska v strese, lebo auto viacej nejde na tej 5-ke a kamionak nedockavy. Jednoducho mnoho zien nema cit pre auto a v tejto situacii by jej turbo motor bodol, necha 5-ku a auto vladze a kamion ju nedobehne a ona nema stres.
Spolahlivost, predpokladany najazd tychto malych aut je niekde 10-15tkm a 10rokov to vydrzi. Zase nerobme s toho strasiak, tie motory najazdia 150tkm , potom to bude starost ineho majitela. Aj u nafty zacinaju investicie po 200tkm a ako ich ludia kupuju ;-)
máte pravdu, že turbo motor odpustí řidiči víc, ale jenom za předpokladu, že je dostatečně "nafouknutý" i tyto málo přeplňované motory mají turbodíru i když třeba malou. Což zrovna při ježdění po městě není úplně ideální. Například když vyjíždím z domu tak odbočuji ostře doleva a ještě do kopce, do zatáčky vjíždím na dvojku a musím snížit rychlost, ale skoro všechny turbo motory, kterými jsem jel mají problém a musím řadit jedničku u atmosferických motorů jsem problém nikdy neměl a vyjel jsem vždy na dvojku. Takže když auto do města, což myslím tato kategorie primárně je, tak za mě atmosféru :-)
No, já to mám prakticky podobně a máte pravdu, měl jsem stejné problémy s vyjížděním, ale snad první turbo si s tím poradilo bez problémů teď u roomstera v 1,2 TSI. Je fakt, že ten teda dovolí opravdu hodně až abnormálně hodně a je taky fakt, že turbodíra je u něj prakticky neznatelná. ale jinak dříve jsem měl s turbomotory problémy úplně stejné a volil jsem atmosféru:-)
no, ja bych to cele rozdelil uplne jinak. misto litroveho minimotoru tam nema mit 1,0 turbo, ale treba 1,4 atm. ta uz pojede zase jinak. dale musim teda rici, ze turbomotor je paradoxne velmi nevyzpytatelny v nizkych otackach. porad jede, jede, najednou z nejakeho duvodu zpomalis o 10 km/h, otacky ti spadnou o 200 nize z 1600 na 1400, pak najednou zjistujes, ze je po pridani plynu motor mrtvy - huci a nejede. znam to z vlastni zkusenosti, mam dva turbomotory. tohle atmosfera nedela. ta v principu nema tyhle dramaticke zlomy na charakteristice.
pak bych se jeste pozastavil nad principialnimi rozdily mezi turbo dieselem a turbo benzinem. turbo u dieselu je nutnost, bez nej se poradny naftak udelat neda. je to motor vznetovy, nema problemy s klepanim, tlakovat se muze v podstate podle potreby. u benzinu je ale situace uplne jina. benzin hori rychleji, musi byt ve spravny cas zapalen a to je vzdy pozdeji nez dojde u dieselu ke vzniceni, jenze kdyz to prezenu s tlakem, muze dochazet k samozapalum (klepani), coz je nezadouci jev, ktery musi byt potlacen rizenim. take je potreba pripravit smes vzdy ve spravnem pomeru. turbo je v principu silne mechanicky namahana soucastka zejmena teplotne a u benzinu to plati dvojnasob, protoze teplota benzinovych spalin je cca o 200 stupnu vyssi nez u dieselu. to hraje proti zivotnosti turba ve srovnani s naftakem. jelikz u benzinu mohu vykon nahnat otackami, coz se vzhledem k vyse psanym faktum ukazovalo jako efektnejsi reseni pro masoveho zakaznika, nebylo turbo u benzinu nijak vyznamne rozsirene. az legislativa eu vystavila stopku atmosferam - nikdo sice nezkouma, kolik energie navic se spotrebuje pri vyrobe mnohem slozitejsich benzinovych turbomotoru, ale ze dosahnou nejakeho zcela zanedbatelneho efektu pri snizeni spotreby paliva v celkove spotrebe dopravnich prostredku (lode, auta, letadla, atd.) to je to, co se pocita. v neposledni rade plati, ze ruzne technologie posledni doby (napriklad snizovani vnitrniho treni motoru) lze uplne stejne aplikovat i na klasicke atmosfericke motory. viz treba mazda.
Spolahlivost ako 5. hodnotiaci parameter - TÜV Report 2014
[odkaz]
2.-3. rocne: Yaris 14.miesto, Polo 14.
4.-5. rocne: Yaris 12., Polo 96.
6.-7. rocne: Yaris 9., Polo 80.
8.-9. rocne: Yaris 11., Polo 76.
10.-11. rocne: Yaris 4., Polo 52.
+ hodnotenie je diskutabilne:
1. autor priznava stiesnenost v Polo, ale hodnotenie priestoru je rovnake
2. tazko hodnotit pruznost, ak aj v atmosfere viem podradit
3. tazko hodnotit brzdy, ak nemaju rovnake pneu
4. chybaju celkove naklady (cena+prevadzka)
Ad 1-ano.
Ad 2 - pružnost je právě o tom, že nemusím podřazovat. TSI prostě jede líp, to je bez debat.
Ad 3- pneu mají předpokládám oba z výroby dané, je věcí výrobce co obul, takže hodnocení brzd je ok- na továrních pneu zabrzdím tak a tak.
Ad 4- musel by to být desetiletý test, aby mohli hodnotit,ale také předpokládám, že by to Toyota vyhrála.
On o těch pneu spíš myslel to, že Yaris je na poměrně zvlášním rozměru 195/50 R16, kdyžto Polo na 215/45 R16, takže ty širší kola logicky zabrzdí daleko lépe aspoň na suchu teda....
Možná, taky to mohla být reakce na článek, kde píšou spíš o blbé směsi snižující spotřebu a zhoršující "lepivost".Tak jako tak - v testu v tom hodnocení nevidím problém.Co výrobce chtěl, to udělal.
Souhlasím, a tam mi o tom něco vypoví např.0/100kmh. Ale pružnost při předjíždění např. u TDI je zkrátka uživatelsky příjemná.I se svými negativy v obecně dražším servisu než atmo.
No, pružnost... Pokud chceš co největší zrychlení, musíš podřadit tam i tam, jen u atmosféry to bude ještě trochu více (o stupeň níž). Teď jsem po delší době opět jezdil trochu více na dieselu a stejně jsem při předjíždění podřazoval z šestky na tři, aby to nějak normálně zrychlilo.
Jen velice málokdy potřebuji max. zrychlení.Podřazení u nafty o 3 stupně - i když nevím v čem jsi jel- mi přijde nesmyslný,u atmo v určitých situacích potřebný. Považuji se obecně za zastánce atmo z důvodu spolehlivosti,spotřeby pod zátěží..., ale turbu nejde upřít pěknou dynamiku "zdarma", tj, nemusím se moc snažit.
Byl to Ceed 1,4 CRDi. Ono to opravdu velmi pěkně jelo, když se to drželo mezi 2500 až 3500 rpm (subjektivně nejsilnější zátah jsem zaznamenal až při 3000 rpm, kdy by ale podle technických údajů výrobce měl už točivý moment dávno klesat), tam jsem byl překvapen, jak to hezky jede.
No na šestku při nějakých plus minus 1700 rpm a 80km/h se při zmáčknutí plynu to auto neudělalo v podstatě nic, pětka byla o tak malinký kousíček lehčí, že první stupeň, který byl pro jakž takž akceleraci použitelný, byla čtyřka. Většinou jsem ale při předjíždění dával za tři a protože to velmi brzy chcíplo, musel jsem rychle řadit za čtyři.
on samozrejme kroutak uz treba klesa, ale vykon je vzdy soucin kroutaku a otacek (pres nejake konstanty) a ten je rozhodujici pro to, jak to v danych otackach tahne. uvedu priklady: 1) kroutak je v 1500 otackach stejny jako v 3000 otackach = vykon je v 3000 dvojnasobny oproti 1500 2) kroutak je v 4000 otackach na 90ti procentech hodnoty z 3000 otacek. vykon je 4/3*9/10 krat vetsi ve 4000 nez ve 3000. ciselne je to 1,2 krat vetsi vykon ve 4000. atd.
Doplň si vzdělání, máš v tom hokej :-) Pokud jde o průběh zrychlení na daném jednom kvaltu, zajímá tě krouťák a ne výkon. Pokud jde o zrychlení při dané rychlosti, pak tě naopak zajímá výkon. Budu-li mít např. zařazenou dvojku, a konstantní točivý moment od 2000 do 4000 rpm, tak při 2000 rpm bude auto táhnout naprosto stejně jako při 4000 rpm, přestože tam má dvojnásobný výkon.
Pokud to bude točit do 8000 rpm a tam bude mít poloviční točivý moment proti maximu (a tedy stejný výkon jako při 4000 rpm), bude táhnout polovičně proti 4000 rpm. Schválně si to zkus v autě, natoč si tachometr a otáčkoměr na video, naměř si, jak rychle se ti pohybuje ručička otáčkoměru a rychloměru a srovnej to s průběhem točivého momentu a výkonu. Garantuji ti, že se to bude blížit průběhu točivého momentu a ne výkonu ;-) Zejména na atmosféře uvidíš, že při 6000 rpm ta ručička skutečně neletí třikrát rychleji než při 2000 rpm ;-)
Už jsem to řešil mnohokrát s lidmi, kteří v tom mají furt bordel, tak mrkni třeba sem, kde jsem našel na YouTube video z nějakého TSI motoru a odečetl časy při zrychlování.
[odkaz]
Když se mrkneš na ten graf vpravo nahoře, tak tam vidíš, o kolik se zvýšily otáčky (a s tím i rychlost) auta za polovinu sekundy. Jak mi vysvětlíš, že nejvíce se zvyšovaly otáčky od 1500 do 4500 rpm, kde je dle grafu točivý moment hodně vysoký a nejnižší zrychlení bylo od 5500 rpm nahoru, kde je největší výkon?
Odstavec 1 - řiď se svou první větou, doplň si vzdělání, máš v tom hokej.
Odstavec 2 - rozvíjíš stejnou blbost, vrať se na začátek. Možná Ti trochu napoví, když se sám sebe zeptáš, proč atmosférický benzín, když chceš hodně zrychlovat, posouváš podřazováním do pásma horního otáčkového spektra (protože to tam lépe táhne), kde už NEMÁŠ maximum krouťáku.
Odstavec 3 - možná Ti unikl základní fakt, že ve vyších otáčkách se nacházíš vždy ve vyších rychlostech, a musíš pro další zrychlování překonávat větší odpory (zejména čelní).
Odstavec 4 - viz. můj komentář k odstavci 3. A nekecej, že jsi o tom neslyšel, že s rychlostí Ti +- lineárně roste valivý odpor a +- kvadraticky roste čelní odpor (pro jednoduchost), obecně v každé rychlosti musíš překonávat nějaké odpory, které jsou s vyššími rychlostmi výrozně vyšší, ty se dají vyjádřit ztrátovým výkonem no a na další zrychlování auta už Ti zbývá jen to, co Ti v daných otáčkách umí dát motor - odpor.
Bod 2) Naprosté nepochopení, o čem je řeč. Hovořím o tom, že na daném kvaltu... opakuji NA DANÉM KVALTU!!!!!!!!... se průběh zrychlení řídí točivým momentem a ne výkonem. Tak proč tu proboha taháš podřazování u atmosféry, když mluvím o JEDNOM PEVNĚ DANÉM KVALTU????? Umíš číst? Samozřejmě, že podřazováním se dostávám do pásma většího výkonu, protože jak jsem říkal, při dané rychlosti mě zajímá VÝKON (resp. točivý moment na kolech).
Tzn. např. při 70 km/h auto bude nejlépe zrychlovat na dvojku, protože tam bude mít třeba 60kW, zatímco na trojku to bude horší, protože tam má třeba jen 40 kW a i to bude lepší než na čtyřku, která tam nabídne třeba 30 kW.
Pokud mám pevně daný převod... znovu opakuji, protože máš ukrutný problém s chápáním... PEVNĚ DANÝ JEDEN PŘEVOD..., třebas dvojku, tak auto bude nejlépe zrychlovat tam, kde je nejvyšší točivý moment. Tzn. že turbodiesel bude při 2000 rpm a 300Nm nabízet nejlepší akceleraci (např. při 35km/h), zatímco při 4000 rpm a 200 Nm (70km/h) na tomtéž převodu, kde má o destíky procent menší točivý moment bude zrychlovat podstatně méně, přestože tam má vyšší výkon.
3,4, Ano, odpory hrají svou roli, proto jsem právě vybral dvojku, která je ještě v malých rychlostech, kde to není tak markantni.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Proč žádné z aut u maximálního výkonu nezrychluje třikrát rychleji než při 2000 rpm? To chceš říct, že odpory zabijou 2/3?
boze ta jsi natvrdly :-). pri kazde jedne rychlosti a pri kazdych jednech otackach rozhoduje v dany moment o velikosti zrychleni vykon, ktery posles na kola. VYKON. VYKON! VYKON!!! ne kroutak, ale vykon.
No, není to poprvé, co jsem se setkal s tím, že někdo nechápe vztah výkonu a točivého momentu a hlavně, že někdo ani po upozornění velkými písmeny nepochopí, o čem je řeč a mluví o koze, zatímco se mluví o voze. Zatím se mi to vždycky podařilo vysvětlit, rekord u těch nenatvrdlejších jsou tři dny. Tak snad nebudeš rekordman. Zkusme to prostým selským rozumem.
Sám na těch videích vidíš, že ta auta zrychlují u nízkých otáček zhruba stejně jako na těch nejvyšších. Jak je to možné, když tam mají 3krát vyšší výkon? Chceš říct, že to jsou odpory? OK, řekněme, že je to pravda. Když tedy při 2000 rpm je zrychlení stejné jako při 6000 rpm, což je jasně na těch videosekvencích vidět, pak při 2000 i při 6000 rpm musí jít na kola stejný výkon. To je podle tvé logiky, sám jsi to řekl :-)
Dobrá, tudíž řekněme, že motor při 2000 rpm má třeba 30 kW a při 6000 rpm pak 90 kW. Tudíž jestli auto dole i nahoře zrychluje stejně - tedy dle tvé logiky na kola jde stejný výkon (= stejné zrychlení). Když zrychluje dle výkonu a zrychluje stejně (viz video), pak při 6000 rpm musí být ty tvoje ztráty 60 kW! Přece je tam na kolech stejných 30kW jako při 2000 rpm (stejné zrychlení), ale motor dává 90kW, takže ztráty musí být dle tvé logiky 60kW.
Super, přeřadmě tedy ve stovce z dvojky třeba na šestku. Při 100km/h točíme na šestku 2000 rpm, motor dává výkon 30 kW. Můžeš mi tedy vysvětlit, jak je možné, že auta jsou obvykle schopna zrychlovat i při 100 km/h na šestku, když motor dodává při 2000rpm jen 30 kW a dle tvé logiky při 100km/h jsou ztráty (ten tvůj čelní a valivý odpor) 60kW? Auto dokáže zrychlovat při záporném výkonu -30kW? To jsou závěry podle toho, co tu říkáš ty :-) No, pěkný nesmysl, chlape. Přitom jsi zapomněl na největší odpor, což je odpor samotného motoru a převodovky, který je u 100kW motoru v nejvyšších otáčkách zhruba okolo 20 kW.
1, Při "dané rychlosti" (např. při 50km/h) rozhoduje o zrychlení "výkon"!!! (nižší převod zvýší otáčky, což zvyšuje výkon a s tím i zrychlení). 100kW při 50 km/h je úplně jiné zrychlení než 100kW při 100 km/h. A odpory v tom nehrají až tak dramatickou roli (určitou roli ale mají, to tady rozhodně nepopírám).
2, Na "daném převodovém stupni" (např. při druhém převodovém stupni) rozhoduje o zrychlení točivý moment, nikoli výkon (ta videa ti to dokazují). Pochopitelně u vyšších stupňů roste rychlost a s tím odpory, takže se ta závislost snižuje.
Nezaměňuj bod 1 a 2!!! Při dané rychlosti, při každé jedné rychlosti rozhoduje o zrychlení jen a pouze výkon. To je pravda! Ale já hovořím ne o každé jedné rychlosti, ale o jednom pevně daném převodu, a to je prostě rozdíl. Tak přestaň reagovat na bod 1, ale na bod 2.
Zkusme to ještě akademicky:
[odkaz]
Cituji "To znamená, že při otáčkách odpovídajících maximálnímu momentu bude auto nejvíce zrychlovat a my budeme nejvíce tisknuti do sedadla. "
Skripta z VUTu [odkaz]
Cituji "Při konstantním převodu je podle rovnice 5 maximální zrychlení dosahováno při maximálním točivém momentu"
hm, tak uz chapu, co se snazis rici, ja bych jen nezatracoval tu radici paku, protoze uloha zni - chci predjet avii, ktera jede 70km/h chytnu za saltpaku a najdu prevod s nejvyssim moznym vykonem, protoze ten mi zaruci nejvetsi silu na kolecha tedy zrychleni. ok? ;-)... jinak priklady, ktere mi tam podsouvas jsou silne zavadejici, nic takoveho jsem ani omylem nerekl a z toho, co jsem rekl to nijak nevyplyva.
Konečně se k něčemu dostáváme. Odpory nikde nezanedbávám, asi neumíš číst. Vždyť jsem napsal "Pochopitelně u vyšších stupňů roste rychlost a s tím odpory, takže se ta závislost snižuje." Jde o to, zda výsledná akcelerace kopíruje křivku točivého momentu nebo výkonu se započítám odporů. Odpory existují, tak už je konečně přijmi jako fakt, se kterým souhlasím! Zajímá mě, zda akcelerace odpovídá momentu nebo výkonu.
Už se konečně zkus soustředit na to, o čem mluvím a nepleť tu něco, co jsem ti dávno odkýval. Řekněme, že máme rychlost 30 a 90 km/h a u rychlosti 90 km/h jsou odpory 9krát větší, ať jsou kvadratické a abys byl spokojený. Při 30km/h sežerou třeba 3 kW, při 90km/h sežerou třeba 27 kW, ať je to pořádné číslo a nějak se to projeví. Motor má konstatní točivý moment třeba 200 Nm od 2000 do 6000 rpm (tedy výkon 42 až 126 kW v tomto rozsahu). Tedy po započítání ztrát mám při 30km/h (2000 rpm) k dispozici maximálně 39 kW (42-3 kW), při 90 km/h a 6000 rpm pak 99kW (126-27kW).
A teď se tě ptám. Když při 90km/h mám i po započítání všech ztrát na kolech 2,5krát více výkonu než při 30 km/h, bude to auto při 90 km/h zrychlovat 2,5krát lépe než při 30 km/h (protože má 2,5 krát více výkonu i po započítání ztrát) nebo o něco pomaleji, protože mám pořád 200 Nm od motoru, ale díky odporům se více toho točivého momentu "ztratí"? Zkusme to raději názorně:
[odkaz]
Tady máš průběh točivého momentu a výkonu nějakého motoru na jednom převodu. Máš tam kvadratický odpor, abys byl happy. Ten jsem odečetl od křivky točivého momentu i od výkonu (výsledek Nm, výsledek kW). Otázka na tebe zní. Na tomto jednom převodu, když budu akcelerovat z 1000 rpm do 6500 rpm, zažiju nejlepší akceleraci (největší zátah) při 4000 rpm (modrá čárkovaná čára točivého momentu po započítání ztrát v maximu) nebo při 5500 rpm (červená čárkovavá čára výkonu po započítání ztrát v maximu)? Jednoduchá otázka. Neřadím, nepřeřazuju, mám jeden převod, jedu od volnoběhu po červené pole. Kde zažiju největší zátah?
Ano, pokud chci předjet Avii, tak samozřejmě šaltrpáku dám tak, abych dostal největší výkon, to je naprosto jasné. V tom přece souhlasím a nikdy jsem neříkal, že nemáš pravdu. Několikrát jsem říkal, že při dané rychlosti (Avie jedoucí při 70 km/h) mě zajímá maximální možný výkon, který mi je schopen motor poskytnout a nějaký točivý moment mi může být někde. Na tom vůbec nezáleží, záleží jen a pouze na výkonu.
Šlo mi ale o to, že když neřadím (na jednom daném převodu), kde zažiju největší zátah. To je jiný úkol. Ty se pořád točíš kolem úkolu číslo jedna, já se ale bavil o úkolu číslo dvě. Prostě jeden o koze, druhý o voze.
Pravdepodobne boli stiahnute body za slabo nastavitelny volant (Yaris). Ale celkovo mam pocit, ze v sekcii Priestor/Pohodlie mal bodovat Yaris, pretoze pocit stiesnenia (Polo) patri k tomu najhorsiemu, co ma moze stretnut pri malych autach.
vid. "Polo ... zůstává jedním z nejmenších malých vozů, byť to tak podle naměřených rozměrů nemusí vypadat"
Prostornost je tam jako samostatný bod, Yaris má 1,50 a Polo 2,25, tedy o 0,75 horší známku... což je mimochodem jeden z největších rozdílů. Ovládací prvky jsou věc jiná.
Jednoznačně bych šel do Yarisu. Atmosférický motor je pro takové auto výhoda, pro použití na krátké trasy, nákupní košík a do města bych spolehlivostí neslavné TSI ještě se systémem start/stop rozhodně nechtěl. Polo je sice jeden z nejkrásnějších VW, přesto je to stále lidová šeď bez invence. Toyota má s výrazným X v nějaké pěkné barvě mnohem víc co říct, není to tuctovka a na parkovišti ji hned najdu. Pro toyotu mluví také cena, pověstná japonská spolehlivost a dobře zvolené výbavové stupně a nápaditý prostorný interiér. Škoda jen absence zmiňované 1,5 za kterou bych byl radši. ;-)
Test měl už předem jasný výsledek, ještě jsem tu neviděl žádný, ve kterém by něco od VW prohrálo... >:-[]:no:
To záleží na tom, k čemu takové auto chceš. Do města bych asi taky upřednostnil atmo, ale zase při výletech mimo město určitě turbo.
Hodnocení designu je dost subjektivní, Polo je pro mě ze všech úhlů hezčí a dospělejší auto... zároveň ale musím říct, že po poslední modernizaci Toyota hodně prokoukla a vcelku bych s Yarisem neměl problém.
Uvnitř je to trošku jiná písnička, Polo vypadá v detailech dotaženější (viz i fotogalerie), ale Toyota má hezký volant i sedačky a i to červené lakování mi v takovém autě přijde docela sympatické.
Cena by asi v mém pohledu naklonila misky vah k Toyotě... ale musely by se srovnat konkrétní varianty, testovaný top a základ by mohly být dost o něčem jiném.
uz podla obsahu tabulky mi bolo jasne ze to vyhra polo
v yariske sa da dokupit navigacia a aj tempomat - preco pri pole to uvedene je a pri yariske nie?
a tie otacky pri 130kmh - tak tu pisete 3500, v clanku od kolegu 3400
a v yariske si pamatam ze bolo tak 3200
a kedze kopec ludi je haklivych na otacky, tak jasne ze zas VW z toho musel vyjst lepsie
Protože pro cenové srovnání se vychází z výbavového stupně, ke kterému Yaris navi nenabízí, zatímco u Pola ji lze dokoupit i v tom základu? Nevím, jen tipuju (na základě zkušeností s politikou příplatků).
"Komfortní a tichý podvozek pola je ostatně stará známá věc, které se zatím žádné jiné malé auto ani nepřiblížilo.'"
A potom sa zobudili zo sna.... 8-s