je to o to horšie, že amíci sa sťažujú, že automobilka im nepriniesla žiadny zisk, pritom ide o ich vlastnú neschopnosť dostať ju na nohy
zastavenie dodávok komponentov je jedna vec, nechápem ale prečo má tiež zákaz vyvážať to, čo už má vyrobené - ide o to, aby bola potrestaná, alebo o to, aby aj niečo zaplatila? kde má vziať peniaze keď ich nemá a autá mimo eu predávať nemôže? z predaja v USA idú predsa dane do americkej pokladne, nie do svedskej, je to cele na hlavu
největší bestií je poctivej stodvaciášek ty jeden neználku. pravidelně s nim školim eurodrzky (nejen ty z mostu) na táhlejch dlouhejch, nemluvě o letmejch mílích za semafory, kde už pravidelně pálim protektory zn. Obnova. Takže tu starou plečku od forda si strč víš kam, vytáhni tu svojí anglickou plechárnu a řekni si, na kterym dlouhym táhlym tě mám v sobotu ráno čekat prde.... >:-[] Jo a nezapomeň, pemprsky a náhradní tanga s sebou kovboji... >:-[] >:-[]
P.S. jak se vlastně chlape máš, dlouho ses neozval??
Zdá sa, ze o chvílu budeme drzat minútu ticha za prvú velkú obet krízy. Obávam sa, ze Saab sa uz nezachráni, ked mu ani svédska vláda - na rozdiel od Volva - nechce pomoct. Ale mozno zainvestujú Indovia alebo Cínania a zachránia ikonickú severskú znacku. Bola by kazdopádne velká skoda, ak by Saab zanikol. :-(
jestli by jí číňani "zachraňovali" tak, jako britský MG, tak to snad ať radši zkrachuje... místo záchrany teď vyráběj nekvalitní kopie a ještě maj práva na používání značky MG 8-s ale mohl by Saaba koupit třeba Ratan Tata, kterej se už dobře postaral o Jaguar a Land Rover... otázkou je, jestli se mu bude chtít zachraňovat další krachující značku, navíc když Saab je na tom ještě hůř, než Jaguar v době, kdy ho Tata kupoval...
Tak třeba sklady Roveru a MG (auta, díly...) se prodávaly normálně v dražbě. Stroje myslím všechny nebo skoro všechny převzali Číňané, ale kdyby jich nebylo, asi by taky šly do dražby.
Pokud by to skutečně se Saabem dopadlo tak zle (pořád věřím, že ne), tak bych si asi do Švédska na tu dražbu zaletěl a koupil si tam některý z posledních kousků 9-5... :-(
kuko, kuko, ja mám obavu, že tu na mňa hraješ ľavú. Nerád by som sa dočkal až mi tvoja drahá polovička alebo rovno ty zohrejete na miesto slivovičky (borovičky, myslivca) hrnček mlieka s medom... >:-[]
práve ma napadlo, že v škodovke asi chceli, aby nová Fabia mala isté spoločné črty so svojimi predchodcami a preto ju spravili vysokú a úzku ako bola svojho času Š 105/120L... >:-[]
presne! že ma to skôr nenapadlo. Vo svetle týchto súvislostí mi tá Fábia už nepríde tak strašne škaredá. Ešte chvíľu a budem ju mať možno aj rád! >:-[]
kam chodia v dnešných dňoch eurodrzkovia v Blave na diskošky? to vieš, už som nejaký piatok mimo, takže neviem kde je možné vidieť autoparky diamantových kovbojov >:-[]
Jo, je. Mám u Saabu kamaráda na místě, kde už vidí celkem vzato "za roh"... Amíci v uplynulých letech doslovně zakázali uvedení třech nových modelů na trh.. GM potřeboval prachy a investovat v za mořem se mu nechtělo. Důsledek je tady a je to... smutné.
něco podobného vyšlo i mně když jsem si selský rozumem spočítal dvě a dvě.
Prostě za posledních pár let uvedli jenom novou generaci 9-5 (spíš větší facelift) a F/L 9-3.
A teď najednou se vyrojili, že mají nachystanou 9-5, 9-4X, 9-3X...
to už museli mít nějaký pátek přichystáno, zbývalo snad jenom dotáhnout vývoj a uvést na trh. ;-\
teraz som čítal zaujímavé veci ohladne "spolupráce" Opla a Saabu.
Neviem čo je na tom pravdy, nech si to každý prebiere sám.
Systém XWD bol v Saabe vyvíjaný viac menej tajne, lebo Opel nepodporoval snahy Saabu uviesť túto vychytúvku ako prvý. A keď ho už mali vyvinutý, bol to tvrdý boj presadiť jeho uvedenie na trh.
Opel by možno rád "vlastnil" Saaba, hlavne však kvoli vyťaženie vlastních kapacít (9-5 sa vyrába myslím v Reichu).
Tož tak, uvidíme čo z toho bude.
Volvo je u mňa tiež jediná alternatíva k Saabu. V50 po F/L sa mi velmi páči, ale je trošku malá. 9-3 SC je pre mňa optimálna. V70 a 9-5 sú už velké. Alespoň nateraz. ;-)
V 9-3 sa mi zda priestor na zadnych sedadlach dost maly, nato ze to je stredna trieda, hocijake auto nizsej strednej ma miesta dost.
Mne sa osobne paci teraz najviac XC60 :-)
tak miesta vzadu v 9-3 na rozdávanie sice nie je, ale nie je to ani žiadna tragédia. Ja som sa za seba (cca 181cm) posadil bez problémov, kolenami som sa sedačky nedotýkal.
V niektorých kárach nižšej strednej je určitě miesto bohato dimenzované. Sám mám momentálne Megana Sedan a vzadu je to fakt až až. Možno aj trošku viac než v Saabe.
Toto ale pre mňa nie je až tak podstatné. Vzadu budú deti (časom), a keď párkrát do roka veziem 4 ludí, tak proste dozadu posadíme manželky a hotovo >:D
XC-60 je krásna. Až by som povedal čarovná. Nádherná zvonka, a keď mrkneš dovnútra, dojem se ešte znásobí. :yes:
je vidieť že si ešte nedospelé decko a neználek. tupí školáčik. Nepoznáš ani kvylitu mekčených plastov. Taký trdko maličký... prečo fox keď móžem mať táliu storia aj so svokrou v kufre??? :-!
kuko, perune, mě se vážně chce brečet. Tohle si Saab nezasloužil. Bohužel mám pocit, že to dopadne jako s Roverem. Noá 9-5 se mám obavu už ani nedostane do výroby. Poděkujme pánům od GM... 8-s:-(
no to je dosť otázne. Sám ešte neviem, ale tajne dúfam. Aj keď polovička ma stále prehovára, že Apoštol je lepší, ale čo ona vie o rozdiele medzi 2,5TDI a T5... >:D
šéf stále sníva o veľkej, pohodlnej, rýchlej 4-kolke a tam je už výber trochu slabší. A C70 si vraj nechá na letné "blbnutie", ale ja tomu moc neverím. 3 autá si doma nezaparkuje a nakoľko Touarega chce nechať žene, tak by malo C70 ísť z domu. A vzhľadom na vývoj cien, si snáď povie, že sa mu to neoplatí predávať a nechá to mne. Apoštol už nie je najmladší (02) a aj keď má zatiaľ relatívne málo najazdené (120t), tak už pomali bude na odpis...
tak že 7 ročný Apoštol s 2.5TDI a 120tis KM neni stočený, to vám veru nikdo nebude chcieť veríť >:-[]
asi mu budete musieť nejaké kiláče nadtočiť >:D
treba polovičku nechať okúsiť ten rozdiel. potom možno zmení názor. leda že by to brala z čisto praktickej stránky (priestor, kufor), to ti potom presvedčovanie nezávidím.... ;-)
takže velká pohodlná štvorkolka. hmm. vyššia stredná alebo ešte vačšie?
polovička to nakoniec môže brať z akejkoľvek stránky, ak sa šéf rozhodne mi ho dať, tak si ho vezmem. zatiaľ sme len dvaja a priestor vzadu vôbec neriešim.
K tej štvorkolke, áno má to byť vyššia stredná. Väčšie zatiaľ nechce. Jednak z dôvodu, aby moc neprovokoval a druhý dôvod je, aby si mohol nabudúce kúpiť niečo ešte väčšie(to sú problémy... >:D ) Terajšie MB E neprichádza do úvahy(je to auto pre dedkov), BMW5 tak tam sa zase nepáči interiér, Audi - toho sú plné cesty a ešte ten prístup predajcu, radšej nechcem vedieť ako je t v servise... Tak nám zostalo Volvo, Lexus a Infiniti a ešte možno Phaeton. Ale ten iba v prípade núdze a veľmi dobrej ceny...
Infi sa v SR ešte nepredáva, ale nejaký neofiko dovozca tu v BA je. Len si neviem spomenúť, kde som to videl...
Máš pravdu s rozdeľovaním áut na naftu a benzín sa u nás vo firme už chvalabohu skončilo. Teraz je to už iba páči/nepáči, vyhovuje/nevyhovuje... či je tam D, alebo B je až druhoradé.
Ono to vôbec nie je jednoduché robiť robotu, čo robím ja. Aj keď si to už niekoľkokrát napísal, že by si si to so mnou vymenil, tak ti môžem zodpovedne prehlásiť, že by sa ti to nepáčilo. Má to aj svoje nevýhody.
Tých km na Apoštolovi by som sa nebál. Je to na tom aute vidieť, že nebol moc jazdený. Všetko je skoro ako nové, je evidentné, že okrem vodiča sa v tom aute moc nikto nevozil. A už mám normálne poradovník kupcov na tú káru... ;-)
počúvaj ma, ty sa o tie líšky nejako moc zaujímaš. Už vieš veci ako kde majú dobré podmienka a pod. že ty chceš svoj Exeo nultej generácie vymeniť za nejakú tú líšku... >:-[]
ten je odborník na všecko. dosť ma poslednou dobou sleduje a dáva mi dobré rady do života. Vďaka nemu som poslednou dobou nesmierne vyzrel. Cítim, že už skoro príde čas vymeniť vietnamske tepláky za gate od Bossa... ;-)
Zajímavé je,že přestože Saab mají všichni celkem rádi a nikoho neurazí,tak se najde velmi malé množství kupců.Tak tomu bylo i v minulosti a nemyslím,že je fér svalovat veškerou vinu na GM (svojí trochou do mlýna smozřejmě přispěli).Otázkou zůstává,zda by tato situace nenastala daleko dříve,kdyby GM Saab nepřevzal.
K všeobecnému smutku se samozřejmě připojuji,mám Saab velmi rád a petřím mezi řady těch,ktří nikdy nenašli odvahu si jej koupit.Takže vlastně svůj díl viny nesu i já. ;-)
tak ono Saab, myslím jako funglovka, nebyl nikdy levná záležitost. Předse jenom měl ambice být prémiovkou. No a konkurence v tomto segmentu mu prostě ujela...
Krom toho až do roku 2007 prodeje rostly. Samozřejmě ne nějak ohromně, ale relativně stabilně.
Spíš v 90tých letech podcenili nové segmenty. 2 modelové řady to prostě nemohli zachránit.
Nástup SUV, vstup prémiovek do nižších segmentů, 4x4, turbodechty...
Já dělám v oboru, kde mám trošku přehled o vozech ve firemních flotilách v německy mluvicích zemích. A sám jsem byl překvapen, kolik firem zejméne ve Švýcarsku a Rakousku je docela běžně užívá. :yes:
S tím se dá souhlasit,ceny nebyly nikdy na úrovni "lidovek" a Saab tomu zapomněl přizpůsobit vývoj.To ještě v dobách před GM.To že prodeje rostly do roku 2007 není až tak vypovídající,protože raketově rostly i náklady.Vypovídající je čistý zisk a s tím to nebylo dobré.
náklady jsou druhá věc. já jen chtěl poukázat, že klientela byla relativně stabilní a dařilo se získavat i nové kupce. to že zaspal (nebo byl zaspán ze strany GM?) vývoj je jiná věc.
oni se podle mně moc spoléhali na svojí individualitu, vybudovanou v 80tých a částečně 90tých letech a podcenili potřebu proniknout do nových segmentu a zaujmout širší okruh zákazníků. individualizmus si může skutečně dovolit jenom pár malovýrobců ve speciálních kategoriích, ale určitě ne ve střední a vyšší střední trídě :'-(
kuko, kámo, nevyměníme ty svoje plečky za nové Saaby 9-3?? Já když dám Srbovi na protiúčet svojí A4, tedy vlastně Exeo, vyšlechtěný stodvaciášek i manželčinu Fábu, tak by mi měli ještě i vrátit nějaký ty kapříky...
Prodej nových saabů po zprávě o krachu automobilky totálně zkolabuje. Ze sta potencionálních zájemců se možná najdou dva tři, kteří si to koupí z nostalgie v domění, že to jednou bude ceněné vlastnictví auta již neexistující značky. Očekával bych v blízkém budoucnosti obrovské snížení ceny skladových aut. Jinak to ani nepůjde
tak za oceánem se prodeje za posledních pár měsíců propadly cca. o polovinu.
nevím jak je na tom EU, v ČR to myslím kromě slabšího ledna až tak dramatické nebylo. ale to je stejně fuk, tady je to prodej v kusech.
Je to všechno špatně, špatně, špatně. Kdyby tohle nastalo za cca.2 roky neváhám a nějakou navoněnou skladovku beru všemi desíti. Teď to ale bohužel nejde, fakt ne, a věr tomu že bych chtěl aby to šlo! ;-\
No len si daj pozor na tie staršie baby. Poznal som jedného čo sa opil ako cep, sbalily ho dve postaršie Kugy a druhý deň chodil ako keby mal v pemprske... >:-[]
Neboj... dockas sa. Ja som teraz definitivne prekecal bratranca aby si kupil 9-5 :-) .. verim tomu, ze si ho konecne kupi a uz nebude premyslat nad inou znackou. Stacilo mu prevezenie v mojej 9-3 a v znameho 9-5 aero a odvtedy uz nevaha. Buduci tyzden pojdeme pravdepodobne omrknut par kombiciek.
No a v kazdom pripade... z tychto sprav dostanem asi infarkt. 9 zlych sprav a obcas jedna dobra (napr. vcerajsie vyjadrenie z Polar Motors - saabinfo.net)
Cez vikend to zapijem a budem verit, ze sa Saab da este dohromady. Su 2 najhorsie scenar je a to, ze Saab uplne padne a uz ho nikto nezachrani, ze Saab kupia cinania a budu robit nekvalitne kopie. Horsi scenar moze by ten, ze Saab padne a na par rokov sa odmlci a neskor niekto ozivi znacku v maloseriovej vyrobe exkluzivnych aut. Najlepsi scenar - Saab sa osamostatni a bude vyrabat kvalitne a ziadane auta.
Hmm, ten najlepší scenár bude celkom problém uskutočniť vzhladom k obrovskej sekere.
A je aj otázne, ako dlho by dokázal výrobca s ročnou kapacitou cca 100tis vozov prežiť sám.
Kam pojdete s bratrancom pozriet kombička? Zase do Reichu ako v tvojom prípade? :-!
Naděje umírá poslední, tak snad ještě ne. Na světě jsou mnohem horší značky, modely, auta bez image, stylu, tradic a za podobné ceny a zatím se drží. Je pravda, že při míchání karet hry -globalizace-, si SAAB vytáhl černýho Petra, ale ani mnohem větší hráči netuší, kdo má teď esa v rukávu. Ví to vůbec i Buffett&Co?!
Podla poslednych sprav, po zastaveni vyroby dnes rano, poobede Saab opat vyraba (zdroj: automobilwoche newsletter). Koncernovy sef Jan-Ake Johnson uviedol, ze momentalne maju "sedem az osem vaznych zaujemcov o kupu Saabu"...
a odkial to mam vediet? Johnson to takto uviedol pre AN. Nic konkretnejsie nepovedal. Moze to byt bluff, ale Saab od dnesneho poludna uz opat vyraba. Linky mali zastavene len pol dna...
Prevazna vacsina zaujemcov su financni investori (private equity), ale dvaja su z vraj z branze - teda dva automobilove koncerny. Minimalne jeden je europsky. Tuto informaciu mam ja od "informatora" z Nemecka (cize nezavisle na tom co pisali v ANE).
Lenze na to aby Saab prezil, bude treba trojstranna dohoda: svedska vlada, novy vlastnik a GM. Vlada uz slubila Saabu financnu injekciu, ale len pod podmienkou, ze sa najde NOVY seriozny investor (cize inymi slovami : GM uz neverime").
Cize tu by problem nebol. Problem vidim skor v tom, ze ak by aj Saab presiel do ruk noveho investora, aspon v strednodobom vyhlade bude musiet dalej spolupracovat s GM. Lenze novy investor (a svedska vlada) si logicky bude chciet snazit vyjednat poziciu, v ktorej budu chciet skor investovat do rozvoja znacky, nez do nakupu casti aut od partnera, ktory ako byvaly majitel zlyhal. Ergo...GM by muselo pristupit na nejaku formu kompromisnej spoluprace, vramci ktorej by vlastne neuctovalo trhove ceny za dodavky svojich konstrukcnych celkov. Otazka je, ci je takato dohoda mozna. Ci GM prejavi dobru volu a bude chciet svojim byvalim dceram v EU pomoct. Vzhladom k tomu, ako ma prebehnut restrukturalizacia GM som ale k tomuto rieseniu jemne skepticky.
Není ani tak překvapivé, že Saab přestal vyrábět, to se ostatně dalo čekat, důležitější je spíše ta doprovodná informace, že totiž se nenašel za dlouhé roky nikdo, kdo by si Saaba koupil... Bez kupců aut a vlastníků automobilek nemůže podnik existovat.
a o týchto dvoch by som sa nejako veľmi nestrachoval. Fiat, Keď už nič iné, udrží nad vodou J. Amerika. Predsa len netreba tam toľko vrážať do vývoja a potenciál na rast predajov tam ešte je. A fiat tam má veľmi dobrú pozíciu.
A Renault nepustí štát. radšej do toho budú liať peniaze. Vieš si predstaviť tie štrajky vo Fr. ak by štát pustil R dolu vodou? By štrajkovali úplne všetci...
8-s:-)
Renault byl v roce 1996 privatizován. V současnosti má stát podíl ve výši 15,7%
Pak je tam celá řada (tuším 12) dalších vlastníků - držitelů volně obchodovatelných akcií.
Čili Renault je podstatně méně státní firmou, než VW, tam je to okolo (tuším) 25% ...
Netuším. Len preto, že Daihathatsu je malá značka a moc o nej nevieš ju tipuješ? A SUBARU, ty tupček je pod mocným FUJI HEAVY INDUSTRIES. A SEAT-keď sú pred výrobou Exeo a Tribu by tak silný hráš ako VW pustil dolu vodou? Si blbeček. :no:
s těma dlouhýma rokama bych to bral trošku opatrněji - jak dlouho je SAAB oficiálně na prodej? Od podzimu?
No a kdo v krizové době bude ochotný kupovat zadluženou automobilku? ;-\
saab je prémiovej hypermainstreem kterej má našlápnuto až do prémie. Stodvaciášek je hyperprémie se stopou ultramainstreemu (to platí pro levnější řady 105S)...
len si to dobre rozmysli! prinesie prémiovú techniku z Audi, vy to tam nejako obúchate, niečo uberiete, niečo pridáte a hneď je nový model na svete. Keď to môže robiť Seat, tak prečo nie aj Saab... ;-)
Bohuzial, najblizsou dalsou obetou moze byt Mitsubishi. Vcera vydali spavu v ktorej sa hovori o januarovom / lednovom prepade celosvetovej produkcie o 54% v porovnani s rovnakym obdobim minuleho roka. Za prvy mesiac sa tak vyrobilo 53.339 Mitsubishi. Zaroven ide o jedenasty mesiac prepadov predaja Mitsubishi.
Cize, este par takychto mesiacov a Mitsubishi sa polozi. Vyrabat celosvetovo 50.000 ks aut je neudrzatelne dlhsie ako dva-rtri mesiace. ;-\
Viete, viem, že toto vôbec nevyzerá komicky. Skúsme sa ale pozrieť na chorľavejúci SAAB, tak 12 rokov do minulosti. Vtedy totiž SAAB predstavil ohromnú 9-5, ktorá patrila k ELITNÝM automobilom, ktoré si mohli na tomto svet kúpiť. Tento automobil získal titul NAJBEZPEČNEJŠÍ AUTOMOBIL NA SVETE a (myslím, že to bol ten časopis), CAR and DRIVER povedal: Čím rýchlejšie idete, tým sa cítite lepšie. Áno, tak to bol dobrý automobil. Ale potom prišla konkurencia s novými generáciami. Už omnoho modernejší MERCEDES-BENZ e nestíhal AUDI A6 a BMW 5, nie to ešte SAAB 9-5. No dnes tu máme už tretiu generáciu od BMW a MERCEDES-BENZ a SAAB vyrába stále-9-5 >:D >:D >:D
Prepáčte mi to, no pochopte ten princíp. Ak nie je na plač, tak je na rehot. Vyrába superzastaralé autá až výrobca prestane vyrábať. To je ako keby si niekto robil ironickú srandu a hele-ono ozaj! >:D