Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Renault: Nové motory 0,9 TCe (65 kW), 1,4 TCe (96 kW) a 1,6 dCi (96 kW) na cestě, místo zbývá i pro šestiválce

18 komentářů

IPace
Intel, AMD-ATI, nVidia, ti vsichni zmensujou svoje cipy v nanometrech, jeste pred 2 lety to byli obru 80nm ctverecky a dnes jsou to malinkate 45nm ctverecky a chystaji se 32nm ctverecky, takze jeste par let a chladic nane budeme nasazovat pinzetou, no a Renault jde nato stejne, pomalu ale jiste zmensuje moturek na jeste mensi, mensi a mensi a mensi, as nakonec do auta strci rovnou RC moturek tery dnes pouzivame v RC autickach na dalkove ovladani, ovsem a to POZOR! o vykonu 150kW :-! zezacatku to jste v dobe kdy motor bude mit chut na benzina naftu budem u tech malejch 1 valcu 0.2TCe a 0.1TTDQMSRDCi pouzivat misto nadrze 2 litrovou petlahev kterou si s palivem koupime na benzince a budem nato vesele drandit par tisic km, a pak s elektromotory bude mit kseft hlavne Duracel a jeho mikro-pidi-nano clanky pujdou nadracku, jen autobusaci a kamounaci maj smulu, ty budou potrebovat k provozu na 1 mesic minimalne baterku do notebooku z 20 stoleti

joke - r
Avatar - chlapecx
chlapecx
to zase nejni takový joke. a nakoenc v miniaturizaci je dokonalost. a nejnito jen u aut nebo u motorů nebo u PC...
Podívej se, na živočišnou či rostlinnou buďku, jak dokonalá soustava to je a jak malá je... z nich jsou tkáně a orgány, a z nich teprve živočichové, zvířata a lidi, nebo rostliny...čím menší, tím dokonalejší, ale udělat to tak, aby to fungovalo, je umění
Avatar - Emel
Emel
No, velikost procesoru jako takového není v řádu nanometrů, ale centimetrů. V nanometrech se měří tranzistory. Ale jinak myšlenka zůstává.

0,9TCe je logickým krokem a pro mini a subkompakty to bude výborná alternativa k atmosferické 1,2. Fantasticky zní i snížení spotřeby u 1,6dCi o 0,8 litru, už aktuální dCi jsou výborné a úsporné motory.
Klaudius
Ešte vymeniť ozubený remeň v rozvodoch za bezúdržbovú reťaz a prdnúť tam vstrekovače trochu menej citlivé na čistotu nafty a majú vystarané na hodne dlho.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dvoulitr dCi má řetěz a vodou chlazený turbo, s těma vstřikovačema to už taky zlepšili. Jak u dvoulitru, tak u 1.5 dCi 78 kW. Motoricky je Renault celkem v pohodě...
Klaudius
Vidíš, o tom dvojlitri som to nevedel. 😉 :yes:
Ja mám starší 1.5 dCi 60 kW.
Avatar - chlapecx
chlapecx
jo ale to je právě to, co říkám, vzpomeň si, jak velký tranzistor býval v PCčkách dřív. a vzpomeň si, jaký tranzistory a elektronky a jaký velikosti bývaly v těch prvních komplech😄
to samý dvoujádra, čtyřjádra, osmijádra... v miniaturizaci je krása a když ty buňky eště začneš dělit nebo skládat, tak je to teprve nádhera - viz ty vícejádra...
Avatar - chlapecx
chlapecx
tak už i Renault se možná dočká nějakých tříválců. Je ale jasné, že budou výkonově trochu někde jinde, než HTP, ale ten v době svýho vzniku byl, dá se říct proti starým motorům z felicie (resp.socialistických modelů), opravdu revoluční, nízká spotřeba když se nehoní, vysokej točivej moment, apod...šak ale je škoda, že Škodovka nedokázala už vyvinout něco lepšího, protože Toyoťácký tříválce jsou úplně někde jinde, než HTP... a jak to tak vypadá papírově, tak i ty nový nízkoobjemy od Renaultu, budou úplně někde jinde...
Takže škodovka by měla zapracovat...
jojo, když se nehoní... ;-\ Právě to je jeho největší slabina. Na to, co jede (a že jsem se s nim už něco najezdil), reaguje pomalu shodně jaho jdyby měl turbo. Od necelých pěti do deseti litránků - to je mazec, a ještě na Fabii. Problém je zřejmě v převodech a pořád dost nízkém výkonu - rozdíl mezi starou fabkou a novou je nejvýznamnější v aerodynamice a ve spotřebě zcela shodného motoru (až 3/4 litru na sto)
😢
manetino
ano motor od renaultu bude někde úplně jinde. má totiž turbo. houska je proti hrušce taky jinde. >😁
JirkaHKK
hrozně chytrý... 'Skodovka maká na malém turbu také, snad to má být obsah 1,2, má mít 105 koní, ale jestli to bude "haťapka" tříválcová, tak to nevím!
IPace
1.4TFSi ? neni us nahodou hotovej nejkej ten patek ?
manetino
když škoda odebrala jeden válec z motoru 1,6tak ji všichni pomlouvali že je to sr*č a jak je to blbý. A ejhle teď to samý udělal rencek. Takže v zájmu objektyvity ihned začněte kritizovat.
IPace
sak ho kritizujem, ja bych valce jeste pridal, takovej 0.9 s 8 valcema a 4 ventilama na valec + dvojite preplnovani, to by byl panecku ten spravnej Motor >😒] a ten zvuk, takova mikro F1cka :-!

a nazev treba 900TTCeV8-32V >😁
Avatar - euro89
euro89
:yes: >😁 >😁 >😁 a mohli by ho rovnou dávat do Vel Satisu jako super ekologickou maloobjemovou vlajkovou loď pro Bursíka a Kateřinu... >😁 >😁
SkyDriver
Ano nemám rád 3-válce od škody. Tímhle mě renault taky zklamal :no:. No co zas o pár vysavaču navíc chjo.
JirkaHKK
Ale vždyť to není vůbec ještě jistý a snad se poučej, nebo alespoň projedou napřed s "haťapkou" než to daj do výrovy?!
vrkuboy
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :no: až na to že soudruzi v renaultu přidají na motor jeden nepatrný díl.... říka se tomu turbo 😉 Kdyby Škodovácké HTP bylo přeplňované hned by ten motor byl o něčem jiným 😉