Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault: Nové motory 0,9 TCe (65 kW), 1,4 TCe (96 kW) a 1,6 dCi (96 kW) na cestě, místo zbývá i pro šestiválce

Renault: Nové motory 0,9 TCe (65 kW), 1,4 TCe (96 kW) a 1,6 dCi (96 kW) na cestě, místo zbývá i pro šestiválce

Renault: Nové motory 0,9 TCe (65 kW), 1,4 TCe (96 kW) a 1,6 dCi (96 kW) na cestě, místo zbývá i pro šestiválce Zdroj: acz

Diskuze (18)
Renault sází pro nejbližší roky na rozšíření přeplňovaných benzinových motorů TCe a vylepšování turbodieselů dCi. Navíc se chce společně s Nissanem stát leaderem na poli elektromobilů. Tato opatření mají výrazně snížit průměrné emise CO2.

Renault v současnosti nabízí tři benzinové turbomotory – 1,2 TCe o výkonu 74 kW, 1,4 TCe s 96 kW a 2,0 TCe se 132 kW. Toto spektrum v roce 2012 obohatí nový motor TCe s modulární konstrukcí. V nabídce budou tří- a čtyřválcová provedení o objemech 0,9 až 1,2 litru. Tyto motory budou pokrývat výkonové spektrum od 65 do 85 kW a v malých modelech mají dosahovat emisí CO2 pod 100 g/km. Nová řada maloobjemových turbomotorů bude připravena na podmínky emisních norem Euro 5 a Euro 6.

Malé turbodiesely dCi jsou momentálně těžištěm snah Renaultu o snižování emisí a tedy i spotřeby paliva. Úspěšný 1,5 dCi K9K (48 – 81 kW) se dočká dalších vylepšení. Renault ho aktuálně nabízí téměř ve všech svých modelech a loni vyrobil necelých 900 tisíc kusů. Nová generace přijde také v roce 2012 a bude mít emise CO2 nižší zhruba o 20 g/km, to znamená snížení spotřeby nafty přibližně o 0,8 l/100 km.

Náhradou současných devatenáctistovek bude 1,6 dCi o výkonu 96 kW. Tento motor s kódovým označením R9M je výsledkem spolupráce aliance Renault-Nissan a od roku 2011 se dočká nasazení v nižší střední a střední třídě. Na poli emisí přinese snížení o 25 g/km (spotřeba o 1 l/100 km nižší) a bude vyhovovat normě Euro 6.

Nová generace motoru 2,0 dCi (M9R) se chystá na rok 2012. Stejný konstrukční základ bude mít označení 2,3 dCi a nahradí stávající motor 2,5 dCi, používaný převážně v užitkových vozech. Šestiválcový turbodiesel V9X bude nadále plnit úlohu vrcholové vznětové motorizace.

Ke snížení spotřeby přispěje i dvouspojková převodovka, která nahradí konvenční automaty. Do prodeje se dostane příští rok.

Vstoupit do diskuze (18)