Novinky
No a teraz nech tu niekto kritizuje "kórejský design", to auto fakt vyzerá dobre, ak to pustia do výroby bez nejakých vylomenín, tak môže naozaj pekne zabodovať.
Automobil stylového vzezření, avšak jeho stylizace zadních lamp a obecný duch, evokující studie Opel, mu osobitosti nepřidají. Atraktivity však ano.
V tomto prípade zrejme účel svätí prostriedky. Aj keď tá podoba nie je podľa mňa nijak výrazná, tiež ma hneď napadla Meriva. Na druhú stranu to môže byť vyznamenaním pre Opel, čo je ovšem v jeho dnešnej situácii prislabá útecha. Faktom je, že Kórejské MPV má budúcnosť, s opláckym to už tak ružové nie je. Meriva má už svoj vek a nástupca neprichádza a neprichádza...
Pravda, s Opelem je to teď zlé. Může ho těšit skromný fakt, že se jeho designem inspirují ostatní. Meriva je zde v detailech a celkové architektuře celkem jasně patrna. Jsem velmi zvědavý na Merivu, pokud to Opel nějakým způsobem přežije...jeho kolega, Saab, je už jednou nohou v penálu... ;-\
Ťažko povedať, kto dopadne lepšie či horšie. Ako som Ti písal v SZ, najviac asi bude záležať na kupcovi, ak sa nejaký nájde. Tu sú všetky odhady zbytočné, všetko má platnosť len do najbližšej zmeny.
Nevím, jestli by někdo šel do Saabu, každopádně by bylo dobře. Přeci jen to není zlá značka, s tajemným image, historií a tak dále...
Vraj je na stránkach Saabu oficiálne vyhlásenie, počul som hrubý približný preklad, chcelo by to ale sofistikovanejší prístup niekoho zbehlejšieho v jazykoch.
V rádiu před chvílí hlásili,že ne jednou,ale už oběma nohama. 😒
Já bych v tom Merivu až tak výrazně neviděl,stejně tak se dají najít prvky jiných.V malém MPV kterékoliv značky moc prostoru pro fantazii není a Schreyer odvedl myslím celkem excelentní práci.Navíc jsem nabyl dojmu,že Kia narozdíl od Hyundaie začíná nacházet svou charakteristickou tvář,kterou zdá se diktuje Soul.A rozhodně to není tvář nesympatická. :yes:
... a nemohu pochopit, že někteří ano. Spíše vidím podobnost s Fordem, snad s Fiestou nebo (tvar předních lamp) s S-Maxem. Myslím si ale, že jde o vcelku originální tvary. Každopádně vidíme charakteristickou mřížku chladiče (viz nový Magentis, nové Forte, nový Soul) a prolis dveří (je vidět už na Ceedovi). Myslím si, že průměrný design jako charakteristický znak aut značky KIA se s příchodem modelu YN definitivně odporoučí do věčných lovišť.
Mimochodem, ve Světě motorů vyšel test Soula proti Roomsteru a SX4 v šestnáctistovkových benzinových motorizacích. Vyhrál Soul. Samozřejmě to lze částečně přičíst počátečnímu entuziasmu novináře, nicméně pozitivní je, že Soul se Roomsterovi vyrovnal v kategoriích Jízda a Dojem a že v kategorii Motor škodovku mírně překonal. Na hlavu poražen ovšem byl ve variabilitě interiéru. Roomsterovi to však vrátil cenou. Autor vysloveně kvitoval pozitivní posun v kritizovaných kategoriích řazení a řízení.
Jsem zvědav, jak si YN bude stát cenově. Olepeného Soula pořídíme za půlmilion (!) a to už je dost, i když jde o stylovku.
Mimochodem, ve Světě motorů vyšel test Soula proti Roomsteru a SX4 v šestnáctistovkových benzinových motorizacích. Vyhrál Soul. Samozřejmě to lze částečně přičíst počátečnímu entuziasmu novináře, nicméně pozitivní je, že Soul se Roomsterovi vyrovnal v kategoriích Jízda a Dojem a že v kategorii Motor škodovku mírně překonal. Na hlavu poražen ovšem byl ve variabilitě interiéru. Roomsterovi to však vrátil cenou. Autor vysloveně kvitoval pozitivní posun v kritizovaných kategoriích řazení a řízení.
Jsem zvědav, jak si YN bude stát cenově. Olepeného Soula pořídíme za půlmilion (!) a to už je dost, i když jde o stylovku.
No já v tom vidím malýho Forda -Fiesta/Ka
Akorát, že tohle je Kií studie, kdežto Ford takový auta už prodává..
Osobně jsem do Kia/Hyundai vkládal mnohem víc nadějí na "vyučení" Německé konkurence, ale takhle to nepůjde - hodnotím koncept, předpokládám, že takhle se do výroby rozhodně nedostane. A kdyby jo, je to vlastně na stejné úrovni, jako současné Fordy, možná kvalitou ne...
A k designu Kia/Hyundai - nevím, jak Vám, ale po prvotním nadšení mi Ceed SportyWagon přijde takovej za míň.. nevím, jak to říct... i30CW má sice trochu divný proporce vepředu, ale působí hodnotěji, design se neookouká, určo bych volil i30
Akorát, že tohle je Kií studie, kdežto Ford takový auta už prodává..
Osobně jsem do Kia/Hyundai vkládal mnohem víc nadějí na "vyučení" Německé konkurence, ale takhle to nepůjde - hodnotím koncept, předpokládám, že takhle se do výroby rozhodně nedostane. A kdyby jo, je to vlastně na stejné úrovni, jako současné Fordy, možná kvalitou ne...
A k designu Kia/Hyundai - nevím, jak Vám, ale po prvotním nadšení mi Ceed SportyWagon přijde takovej za míň.. nevím, jak to říct... i30CW má sice trochu divný proporce vepředu, ale působí hodnotěji, design se neookouká, určo bych volil i30
No, ešte to potrvá, kým Kia urobí 100% európsky dizajn. Tie predné svetlá, to je sklamanie.
ty si s tým európskym dizajnom už trápny, stavím sa, že keby ti niekto ukázal dva nové vozy bez značky automobilky, tak ani neprídeš na to, ktorý voz je kórejský a ktorý nie
To nie, ale poviem, že tam ten má kórejsky detail. 😄
to budú mať oba.... a nakoniec sa možno zasmejeme, lebo obe autá budú od európskych výrobcov...
Ukáž mi vyjma Octavie aspoň päť európskych aut s kórejskymi detailami. A KIA bude vždy kórejske značka, maximálne krv bude európska, tak ako je OLYMPUS nemecký, hoci je sa vyrába v Číne.
no, s trochou fantázie nový MB E od B stĺpika a ž po zadné svetlá je mierne podobný Sonate ( minimálne tak, ako SOUL Yetimu, už len chlpy mu chýbajú >😁 ) a interiér je tak kockatý, ako v prvých HYUNDAoch, ale skôr asi našli formy z MB E W210 ( nie som si istý, ale je to okolo roku 1990 ) . A BMW začína tiež strašiť novým lookom . Nový SUPERB tiež bral hodiny vyváženosti a čistoty línií 10 časových pásiem východne. A táto KIA skôr brala hodiny jazzu, aspoň podľa mňa je mu podobnejšia, ako hocakej európe
Ale copak? Pred chvili si o kousek vys mel pochvalny prispevek na toto auto, o zklamani ani slovo. Najednou jsi ho smaznul, takze zustal prazdny. Snad se nestydis za to, ze se ti to auto libi? To je hodne detinske a hloupe.
sklamanie? mne to príde vzhľadom k celkovému dizajnu štúdie docela vyvážené a dosť dobre zakomponované...sklamaný na plnej čiare som skôr z VWočí na Octavii II po facelifte
A čo sem pletieš Octaviu?
Nie, hodili by sa iné.
Nie, hodili by sa iné.
Snad nechcete rozebírat "korejskou" Octavii? Mám na ni připravenou krásnou řeč, jsem plně k dispozici... 😄
No ukáž mi ten kyd.
Slušně, laskavě slušně. Je to v mém blogu (respektive na CDCC).
Idem tam s úsmevom. Ale slušnosť s tým rezervujem na inokedy, prosím.
Nevidím to tam, ale vidím tam, že mÉgane s Golfom je hlavný predstaviteľ SEGMENTU C. Avantime, že si to ty, tak to si dám servítku pred ústa, ale nie celkom. Začínaš byť úbohý, ÚBOHÝ s tvojim RENAULTOM. Hlavnými predstaviteľmi je trojica, repr. dvojica : GOLF-FOCUS -- ASTRA. A potom Megane. Avantime, ty si už zrenaultovaný, pcháš RENAULT do popredia úplne všade. Vyzeráš vážne trapne. :no: :no:
Já nikde necpu do popředí Renault a už vůbec ne tam, kde si to nezaslouží. A i kdyby:Můžu ho cpát KAM BUDU CHTÍT!!! Duel jsem napsal proto, že se jedná o momentálně ostře sledovanou dvojici. Až přijede nová Astra, i ona bude srovnána s novinkami. Vždy aktuálně.
Ty ho cpeš všade. Už len to, že Renault vie robiť drevené doplnky lepšie než MERCEDES-BENZ...
len si rýpnem. Keby to, čo má RENAULT v predu na kapote nakreslil syn v škole na tabuľu, asi by skončil už v prvej triede. Ale keby to dal učiteľke na kapote nového auta, možno by dostal hneď v prváku doktorát. Aj tak sa divím, že v Renaulte ešte nečapli toho srandistu, čo im to tam lepí. Či to nebude výpomoc od VW, GTI 😉
Inak malá poznámka, dizajnér Golfu nie je de ´Silva.
Ako môžeš písať, že GOLF V je veľmi strohý? Myslel som si o tebe niečo iné. Fakt si ma sklamal. Nečakal som od teba kydy hodné leda A2 či Marečka.
P.S.: Odkiaľ vieš, že GOLF navrhol GIORGETTO GIUGIARO? Sakra, tak to si treba GOLF V kúpiť ako ikonu desaťročia. :yes: :yes: :yes:
Ako môžeš písať, že GOLF V je veľmi strohý? Myslel som si o tebe niečo iné. Fakt si ma sklamal. Nečakal som od teba kydy hodné leda A2 či Marečka.
P.S.: Odkiaľ vieš, že GOLF navrhol GIORGETTO GIUGIARO? Sakra, tak to si treba GOLF V kúpiť ako ikonu desaťročia. :yes: :yes: :yes:
A Golf V. strohý není? Je elegantní, ale velmi strohý a konzervativní. Nepleť sem subjektivní pocity.
To nevíš? Golf V. je z pera mistra Giugiho. Avšak on má trochu jinou fantazii, zde byl silně "spoután" a omezen...
To nevíš? Golf V. je z pera mistra Giugiho. Avšak on má trochu jinou fantazii, zde byl silně "spoután" a omezen...
Octaviu som použil ako príklad toho, ako sa dá niečo pokaziť...pred faceliftom to bola doposiaľ snáď najkrajšia Škodovka v novodobej histórii automobilky...teraz absolútne neladia partie predných svetlometov s tými zadnými...kdežto v tejto štúdii od KIA mi to príde v poriadku, celkový dizajn jednoducho ladí, takže tie predné svetlomety tam vôbec nerobia ostudu celému dizajnu auta
A musím říci, že i přes to, že je pan designer Silva schopen navrhnout automobil božského designu a chladné německé prostředí jeho talentu rozhodně neprospívá (nakonec si ale tým inženýrů přeci jen chválí)-
nenzálek a nenzálek. S nijakým inžinierom sa nepracuje dobre ako dizajnér. Myslíš si, že ten v Taliansku nechce navrhnúť dobré auto a radšej ho urobí horším na úkor dizajnu? Nepreskočilo ti?
A prečo by mu neprospievalo, keď je za svoju prácu len alen chválený a je tam spokojný. Si si sám vymyslel kyd, založený na tom, že Nemecko musí byť pre talianského dizajnéra zlé.
U základu by byla má slova pozitivní o něco méně, přesto jsem zde ale zaznamenal ve srovnání s minulou generací, na které se i po technické stránce šetřilo-
kde sa šetrilo, keď dnes schová mnohých konkurentov GOLF VI do vrecka?
...
A to se bezesporu podařilo. Tak originální záď dosud žádná kompaktní automobil neměl. Design neměl s klasickým dvouprostorovým modelem moc společného, neboť jeho zavazadlový prostor zdánlivě evokoval třetí, oddělený prostor.
Aha, takže stačí, že auto má originálny prvok, hoci aj samoúčelný v kategórii praktických aut a hneď má super dizajn a dokonalý dizajn ako celok je nuda a šeď.
Interiér nového Meganu je zhmotněním elegance a všudypřítomné harmonie a pohodlí.
Líbí se mi decentní inspirace palubní atmosférou o třídu vyšší Laguny, jejímž interiérovým designem s dokonalou stylizací, která je jasně zřetelná svým vlnobitím elegance, se dodnes nemohu nabažit.
V čom je Laguna tak výnimočná? Zo všetkých interiérov je pocit v Lagune najtuctovešjí. Nemám vôbec pocit, ž sedím v luxusnom aute, pričom luxus sa začína práve v strednej triede
Našel jsem zde daleko přívětivější atmosféru, než v Golfu, který je přeci jen o něco chladnější....
Naopak, prostredie bez krikľavých ozdobných prvkvo, aké nemá Golfa je upokojujúce, velice príjemné, citíš s ako doma. Vôbec nie je chladné. Si v tom GOLFE v živote nesedel.
...
Golf tu již mnohokrát byl (což je ovšem pro hromadu lidí v pořádku) a má méně prvků, kterými by nějak výrazněji zaujal
Aha, ako som povedal.
To, že GOLF nemá samoúčelný prvok, znamená, že nemôže zaujať. Lebo GOLF nemôže zaujať celkovou premakanosťou.
dnes přikláním k Meganu - a kedy sa nepríklaňaš k RENAULT-u, keď vraj DNES.
Avantime, úbohosť. :no: :no: :no:
nenzálek a nenzálek. S nijakým inžinierom sa nepracuje dobre ako dizajnér. Myslíš si, že ten v Taliansku nechce navrhnúť dobré auto a radšej ho urobí horším na úkor dizajnu? Nepreskočilo ti?
A prečo by mu neprospievalo, keď je za svoju prácu len alen chválený a je tam spokojný. Si si sám vymyslel kyd, založený na tom, že Nemecko musí byť pre talianského dizajnéra zlé.
U základu by byla má slova pozitivní o něco méně, přesto jsem zde ale zaznamenal ve srovnání s minulou generací, na které se i po technické stránce šetřilo-
kde sa šetrilo, keď dnes schová mnohých konkurentov GOLF VI do vrecka?
...
A to se bezesporu podařilo. Tak originální záď dosud žádná kompaktní automobil neměl. Design neměl s klasickým dvouprostorovým modelem moc společného, neboť jeho zavazadlový prostor zdánlivě evokoval třetí, oddělený prostor.
Aha, takže stačí, že auto má originálny prvok, hoci aj samoúčelný v kategórii praktických aut a hneď má super dizajn a dokonalý dizajn ako celok je nuda a šeď.
Interiér nového Meganu je zhmotněním elegance a všudypřítomné harmonie a pohodlí.
Líbí se mi decentní inspirace palubní atmosférou o třídu vyšší Laguny, jejímž interiérovým designem s dokonalou stylizací, která je jasně zřetelná svým vlnobitím elegance, se dodnes nemohu nabažit.
V čom je Laguna tak výnimočná? Zo všetkých interiérov je pocit v Lagune najtuctovešjí. Nemám vôbec pocit, ž sedím v luxusnom aute, pričom luxus sa začína práve v strednej triede
Našel jsem zde daleko přívětivější atmosféru, než v Golfu, který je přeci jen o něco chladnější....
Naopak, prostredie bez krikľavých ozdobných prvkvo, aké nemá Golfa je upokojujúce, velice príjemné, citíš s ako doma. Vôbec nie je chladné. Si v tom GOLFE v živote nesedel.
...
Golf tu již mnohokrát byl (což je ovšem pro hromadu lidí v pořádku) a má méně prvků, kterými by nějak výrazněji zaujal
Aha, ako som povedal.
To, že GOLF nemá samoúčelný prvok, znamená, že nemôže zaujať. Lebo GOLF nemôže zaujať celkovou premakanosťou.
dnes přikláním k Meganu - a kedy sa nepríklaňaš k RENAULT-u, keď vraj DNES.
Avantime, úbohosť. :no: :no: :no:
Ubohé je hlavně to, že označuješ jiný názor než svůj za ubohý...Tak si to přeber. Chvilku jsem myslel podle příspěvků že ti někdo šlohnul nick, ale už je to zase zpátky. Absolutní netolerance k jiným názorům. Možná to nevíš, ale jseš hluboce zabředlej v myšlení, který je dávno překonaný."Kdo nejde s námi, jde proti nám..." :no:
Jediné, čo je úbohé, je tvoja absencia mozgu. Nič iné ako vysmievať sa iným nevieš. Tunajšie diskusie sa bez tých tvojich drístov rozhodne zaobídu a slušní diskutujúci určite tiež. :no:
1.krasna studia,po soule dalsie pekne aquto na obzore.
len by mohla mat autoklimu 😁,nie ako soul,auto za 600k a ma manualnu 😐
2.preco mi nefunguje prihlasit automaticky,a po prihlaseni na indexe sa musim prihlasovat aj na podstrankach,ked chcem diskutovat? 8-s
len by mohla mat autoklimu 😁,nie ako soul,auto za 600k a ma manualnu 😐
2.preco mi nefunguje prihlasit automaticky,a po prihlaseni na indexe sa musim prihlasovat aj na podstrankach,ked chcem diskutovat? 8-s
... akorát mám obavy, že kvůli takovýmto nápadům už nebude připojištění čelního okno za pětikilo 😉
ale aj tak dík 😉
Škoda, že na týchto diskusiach sa dozvieš akurát to, že ktorý ford to inému autu naloží v zákrutách, prípadne kto bude prvý v dlhom stúpaní, ale nič hlbšie ;-\
Hlbšie myšlienky a diskusie nájdeš na blogoch, podotýkam, že iba na niektorých, na mnohých sú ešte horšie drísty ako tu. 😉
p.s. k tým drístom, myslím že dnes to bude pod fiaťáckymi motormi vrieť >😒]
Polykarbonáty sa dajú kúpiť v takej pevnosti a tvrdosti, že by si neveril, že je to len plast. Majú UV-filter, takže sú priam určené do exteriéru. Predávajú sa s tvrdeným povrchom proti poškrabaniu aj so špeciálnym povrchom, na ktorom nezostáva voda. Predávajú sa aj nepriestrelné polykarbonátové materiály s vlastnosťami blízkymi najlepším sklám na tento účel.
problém, o ktorom viem je, že polykarbonát je čiastočne hydroskopický, t.j. vstrebáva vzdušnú vlhkosť, tým pádom je problém s tvarovaním za tepla. Pred tvárnením sa musí nákladne sušiť, pretože pod vplyvom tepla sa vlhkosť z materiálu mení skupenstvo a v materiáli vznikaú bublinky. Tým klesá pevnosť a optická čistota. Problémy sú už vpodstate vyriešené, technológia možno nedozrela do hromadnej výroby.
Ale polykarbonát ako materiál na čelné sklá nie je zakázaný z týchto dôvodov.
Čo sa UV filtrácie týka, pokiaľ viem, tak na rovné platne sa dnes dáva záruka 10 rokov, pochybujem, že by účinnosť za túto dobu nejak významne klesla.
Čo sa tých svetlometov týka, určite máš pravdu, na druhú stranu ťažko možno veriť, že za tých 8 rokov vývoj nikam nepostúpil. Myslím, že použitie polykarbonátu ako takého vo väčšom meradle je viac problémom legislatívy ako technologických problémov.
Myslím tiež, že je iné zháňať materiál dostupný na trhu a iné zapojiť sa do vývoja priamo s chemickým priemyslom, čo je skôr cesta pre automobilky. Malý a veľký rybník sú dosť odlišné veci.