Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Reexporty v Česku 2014: Nejvíce Seat, Fiat a Ford

30 komentářů

Avatar - dolfi
dolfi
Že bychom se konečně dočkali pravdivých podílů jednotlivých značek na českém trhu? 😉
Ted
Vazne? a proc se nikdo nezamysli nad tim, kdo a z jakych dat je ziskava??
Ja se zitra rozhodnu ze vydam podobne prohlaseni a tady ji daj na titulku??
Gilgit
Ta data pochází z ministerstva. Muzes nejak objektivne prokázat ze ta statistika není v porádku? Pokud ano, tak sem s tím. Pokud ne, tak ..... vsak vís co.
Will.I.Am
:yes: :yes: :yes:
fahrenaufderautobahn
z ministerstva? vím poměrně jistě, že na ministerstvu dopravy, které má pod palcem registr vozidel, nikdo nezpracovává žádnou statistiku registrací a nikdo tam ani neuvažuje o zkoumání nějakých ree😜ortů. a nikdo neposkytuje nikomu data, aby si z nich data o ree😜ortech dělal.

z ministerstva ty údaje nejsou. jsou na 100% od jedné automobilky, která vystoupila ze svazu dovozců aut, protože je to přece domácí automobilka.

tolik k ministerstvu, data jsou ok a odpovídají cca realitě. samozřejmě není možné zahrnout zkreslení (časový posun) a tak jde víceméně o něco jako odborný odhad.
Gilgit
Základní data jsou z ministerstva, odtud je dostávají jak ta automobilka, o které píses, tak svaz dovozcu.
fahrenaufderautobahn
to je jako tvrdit, že mám peníze od ČNB, protože ta je přece vydala.

ta automobilka data od ministerstva nedostává.
Gilgit
Dostává. Samozrejme nedostává statistiku ree😜ortu, ale základní statistiku registrací, kterou je treba zpracovat, tak jako to delá RTV Data pro Svaz Dovozcu.
Riceeater
>😁 >😁 >😁
Will.I.Am
Jsi snad demagog, nebo co? Data jsou z ministerstva, proti tomu nemá cenu se stavět na zadní.
_MT_
Článek je minimálně nepřesný v tom, že mluví o dovozcích. A když se podíváš na oficiální čísla automobilek o dodávkách, zjistíš, že neodpovídají registracím - "ree😜ortují" se i neregistrovaná auta.
vosicky.junior
Neni na case psat o vecech ktere bezneho zakaznika zajimaji nez o tematech kterymi se bavi klouckove na importerskych zastoupeni 😄
Gilgit
Tyto údaje nezajímají bezného zákazníka ale mají význam pro lidi kterí pracují v automobilové branzi i pro ty kterí se o ni zajímají. Nikdo není nucen to císt kdyz nechce.
vosicky.junior
Pokud pracuji v automobilove branzi vim jaka je situce a ze tam chybi dva hraci z cech ktery jsou trochu opatrnejsi a najdou si cestu jak obejit registrace do 30 dnu tzn kricme tamhle je zlodej a mezitim si nabereme sami 😄
Gilgit
Nikdy není na skodu mít informace.
Avatar - vosicky.senior
vosicky.senior
a které nemáme, ty vytvoříme a rozšíříme, na to jsme mistři s velkým M :-!
Gilgit
Vytvor lepsí.
Will.I.Am
Podruhé v krátké chvíli naprosto souhlasím. :yes:
_MT_
Takoví lidé ale mají k dispozici lepší statistiky, než poskytuje ACZ, ne? Jen SDA má mnohem zajímavější statistiky než ACZ. O JATO nemluvě. Nemám nic proti statistikám, jen je pro mne ACZ v tomhle velkým zklamáním.
Avatar - vosicky.senior
vosicky.senior
děti domů, propagandu budeme tvořit až zase zítra >😁
Gilgit
Deti domu, ty k psychiatrovi.
Ted
a taky by me zajimalo, zda je bezne neuvadet zdroj?? on ten zdroj je totiz na te veci to podstatne, ze? >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To tedy určitě ne. Tvoje křečovitá snaha zpochybnit tato upravená, pravdě mnohem bližší data je úsměvná.
Gilgit
Zdroj by v clánku uveden být mel, to je pravda. To ale nemeni nic na kvalite dat.

Jeste jednou se te ptám: Más konkrétní faktickou prokazatelnou pripomínku ke kvalite techto dat nebo jenom plácás? Dokázes konkrétne odpovedet?
geroc I.
Hned v první větě je uvedeno, že data jsou čerpána ze statistik SDA (Svaz dovozců automobilů), takže vypovídací schopnost těch dat je vysoce sporná. A já se tě ptám proč bych měl věřit datům SDA, když každý prodejce tam může poslat čísla jaká chce ?
Ted
1) Tak predne, data nejsou od SDA.
2) uvadet zdroj a presnou definici o cem se pise je dost dulezite a pro novinare by to melo byt samozrejme.
3) nezda se mi fer, ze po me se chce cokoli prokazovat, kdyz zasadni problem je na strane ACZ
4) podle toho, co vim tyto statistiky vydava PR agetura Hyundai, ktera se pred novinari tvari jako oficialni zdroj.
5) v takovem pripade by kazdy novinar mel zpozornet a data si setsakra overit.
6) zdrojem neni ministerstvo, nebot to takovou statistiku nedistribuuje.
7) kdyz uz jsme se dozvedeli, kdo je zdrojem, jiste uznate, ze by bylo minimalne zajimave se podivat, zda kriteria pro vyhodnoceni toho co je ucelovy ree😜ort a co neni (napr. potrebna delka registrace v CR) neni urcena zcela ucelove, tak, aby subjekt, ktery je zadavatelem (hyundai) z teto statistiky vysel dobre.

😄 jenze to by bylo pro "novinare" dost novinarske prace, a papouskovat jsou tu zvykli, ne?
Gilgit
O tom, která agentura tuto statistiku vydává, se na ACZ podrobne psalo pred nekolika týdny. Není to zádné tajemství.

Zdrojem základní statistiky registrací je samozrejme ministerstvo, tato data jsou potom dále zpracovávána, tak jako to delá RTV data pro SDA.

To co ty delás je, ze rozsirujes pochybnosti aniz bys prokázal ze je neco v neporádku. Takze jeste jednou - pokud vís, ze neco není OK, tak to sem konkrétne napis. Pokud jsou tvoje poznámky jen prázdné kecy, tak nemají zádný význam.
tradon
A jak je to se Skodovkou? Zadny jeji dealer nevyveze obcas neco do Nemecka?
Will.I.Am
Ale tak určitě ano, to by byl hloupej, jenže v objemu prodeje Škodovky to bude zanedbatelný podíl, v tom má domácí výrobce jasnou výhodu před konkurencí >😒]
_MT_
Nijak to nesleduji, ale rozdíl mezi dodávkami a registracemi u Škody je za minulý měsíc značný (přes dva tisíce aut). Takže to vypadá, že prodejci Škody čile vyváží, jen jde o neregistrovaná auta.