Hodne mne prekvapilo, ze maximalni tocivy moment je dostupny v rozsahu 2250 otacek. Takovy parametr se jen tak nevidi.
Avsak na hodnoceni je prilis brzy, az opravdove svezeni napovi, co ten motor skutecne dokaze.
Na tohle musím napsat, že zde zase nejmenovaný redaktor "perlí", protože ve 4000 otáčkách by motor měl 168 kW, takže je to určitě myšleno do 3000, kde má 125,7 kW.
A že má turbo elektrický pohon, to je taky p**ovina, protože tady je elektrický aktuátor naklápění lopatek rozváděcího kola. Pisatel spíš zná důvěrně vakuovou pumpu než vakuový aktuátor >:-[] . Tady holt na kvalitu čtenáři nenarazíš. Chudák L. Zezulka, jestli vidí tahle zvěrstva.
Jinak oplácké diesely jednak v měřeních nedosahují papírových výsledků a k tomu se musí velmi často prát s příliš těžkým autem, takže dynamika bude zase velmi hluboko pod očekáváními. To Biturbo je taky vcelku o ničem, akorát že jede odspodu, jinak maximální výkon je chabý, až to bude mít alespoň 220k jako u BMW, tak dobrý, ale 195k je slabota. :-(
Kdyby to Biturbo excelovalo v nějakém jiném parametru, tak budiž, ale pokud je to jen zbytečně složitý (nejen turbo navíc, ale i vodní mezichladič a hadic jak u blbejch...) motor a výkon nic moc, tak se Opel moc neukázal. Když na racechip.de si lze koupit chip na 25d, který umí z motoru vymáčknout 270k, tak 195k je na každý pád málo.
Praktický význam? No, větší ledničku díky tomu neodvezeš, takže je to vlastně úplně na nic.
Životnost při okruhovém užití asi nebude moc velká, ale na běžné použití, kde se jede na maximum jen pár vteřin by to mělo být OK. Dnešní diesely mají až 7 vstřiků na 1 spalovací proces, takže vývin tlaku na píst není tak prudký. A okolo 500Nm z dvoulitru mívaly zážehové dvoulitry už dávno a problémy s tím nebyly a k tomu dnešní odolné materiály, nebál bych se toho.
Vypadá to že,praktické argumenty moc nejsou, proto ta lednička. Objemy kufrů mne opravdu nezajímají. Ježdění na maximum v běžném provozu, ani na chvíli, je skoro vyloučena, takže praktický význam žádný. Silnice není závodní dráha, slyšel jsem.
a) není stávající dvoulitr od Fiatu?
b) tento nový dvoulitr je "čistý" Opel?
c) kdy se do spotřeby vozu začne započítávat i spotřeba a nebo hodnota spotřebované AddBlue?? Ta přeci není zadarmo a ještě ji nikdo do provozu auta nezohlednil..
Dvoulitr je takovej poločistej ;-) , základ (blok motoru) je Fiat, ale ostatní dodělávky Opel. To c) - dobrý nápad, ale myslím, že je to uplně zanedbatelný, takových 20l AdBlue stačí na 10000km a litr i hodně za 20 Kč, to nejsou žádný náklady nějakých 400 Kč na 10000Km...nemá smysl ani počítat. Vychází třeba jako kapalina do ostřikovačů, to snad nikdo taky nepočítá >:D
hej Dzakobo a nevies aky system cistenia spalin ma moj 2.2 cdti 135 kW v Antare? Kazdych 700-800 km to spusti vypalovanie filtra (zvysi otacky motoru a spali cca 2-2,5 l nafty za par minut - sudim podla polubaku ktory ukazuje objem spotrebovaneho paliva v case). Brutalne to kazi priemer spotreby a to kazdych 800 km takze klobuk dole pred nemeckymi inziniermi xi Teda ten motor je asi od VM Motori.