Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel představuje nový turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW)

Opel představuje nový turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW)

Opel představuje nový turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW) Zdroj: acz

Diskuze (15)
Opel pod známým označením uvádí novou pohonnou jednotku pro modely Insignia a Zafira Tourer.

Na letošním autosalonu v Paříži se odehraje světové premiéra nového přeplňovaného vznětového čtyřválce značky Opel. Motor o objemu 2,0 litru má být v prodeji od příštího roku v typech Insignia a Zafira Tourer. Novinka nastoupí do začátku v jediném provedení, ale později se nabídka rozšíří na větší počet verzí, jimiž budou nahrazeny současné motory 2.0 CDTI s výkony od 81 do 143 kW.

První verze s výkonem 125 kW (170 k) při 3750 min-1 a točivým momentem 400 N.m dostupným od 1750 do 4000 min-1 přichází jako nástupce současného motoru 2.0 CDTI o výkonu 120 kW při 4000 min-1 a točivém momentu 350 N.m od 1750 do 2500 min-1.

Vedle vyšších hodnot výkonu a točivého momentu dosahovaných při příznivějších otáčkách motoru mají být hlavními přednostmi nového motoru oproti jeho předchůdci nižší hlučnost, kultivovanější projev a nižší spotřeba paliva.

K snížení hlučnosti přispívají nově navržené sací kanály i spalovací komory, nový systém vstřikování paliva, který pracuje s tlakem 200 MPa a je schopen dodat během jednoho pracovního cyklu až deset vstřiků paliva.

Turbodmychadlo s proměnnou geometrií dostalo elektrický pohon, který má zajistit o 20 % rychlejší reakci na povely od akcelerátoru než dosavadní vakuové řešení. Pro zvýšení životnosti je turbodmychadlo vybaveno chlazením vodou a pro snížení opotřebení ložiskového systému má olejový filtr přímo u vstupu oleje.

Na snížení hlučnosti má mít jistý podíl i nově navržená hlava motoru z hliníkové slitiny a ze stejného materiálu je vyroben i blok. Mezi zajímavé detaily patří dvoudílná konstrukce olejové vany z tlakově litého hliníků. K vyrušení až 83 % druhotných vibrací nového motoru slouží dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelí.

Samozřejmostí pro nový 2.0 CDTI je splnění emisní normy Euro 6, na čemž má svůj podíl systém BlueInjection se selektivním katalyzátorem SCR. V podstatě se jedná o stejný systém jako u koncernu PSA (motory BlueHDi) nebo luxusních automobilek (liší se však třeba umístěním samotného SCR) - do výfuku je vstřikována směs močoviny s vodou, což plyny zbavuje šedesáti až osmdesáti procent oxidů dusíku.

Vstoupit do diskuze (15)